Gå till innehåll

4e gången gillt Bolme@svs


BoImee

Recommended Posts

Har under 2019 nästan uteslutande lirat 2-4, 2.50 - 5.00 och lite 5-10 med skott på högre när det känns som att gejmsen har varit bra. MEN även när tilten har smugit på :)

Lyckades i runda slängar plussa runt runt 140k vilket är mer än godkänt, tyvärr så åkte nästintill all den degen samt livs-rullen rätt in i det nya huset som skall tillträdas nu om 1 vecka ganska exakt. 7-siffrigt som kontant-insats i huset sätter sina spår. 

I stundande pappaledighet till slutet av januari så tänkte jag utmana mig själv. Både för att få upp rullen till lite behagligare nivå men även för att jag inte lirat 1-2 på väldigt länge och vill se hur den nivån står sig i jämnförelse med 2-4 & 5-10. Samt om jag lärt mig något :)

Ska försöka vara så regelbunden i mina uppdateringar som möjligt. Lär dock även blanda in lite högre stakes om motivationen tryter för 1- 2.

 

Bara fått in ca 2k händer änsålänge på 1 -2

 

2020-01-03 +1459kr

 

händer totalt: ca 2k

timmar totalt: 4h 

 

 

Redigerad av BoImee
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 3h session nu. Spelade bra och sprang bra till en början och var väl som mest uppe på 700bb +

 

Men dålig fokus = dåligt spel = dåliga beslut = förlust ... :)

Har egentligen inga speciella händer att diskutera, de jag torskade i så spelade jag inte bra.

 

2020-01-02 +1459kr
2020-01-04  +465kr


cashgame: +2224kr
turneringar: -300kr

spelade turneringar: 3st
ITM: 0ggr
Vunnit: 0st
Andra platser: 0st
Bubblan: 1st

antal sessioner: 2st
plus-sessioner: 2st
minus-sessioner: st

totalt: +1924kr
totalt händer spelade: 3500st (uppskattningsvis, räknar på att man hinner spela runt 450-500händer / timmen om man 5-tablar 5manna)
totalt antal timmar: 7h

Blir att hänga lite med grabben nu som är klarvaken och skriker för full hals. Får se om han somnar snart eller ska göra show hela natten. Somnar han så blir det grind igen om en stund. Annars blir det att underhålla honom!

 

Redigerad av BoImee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger maxmoefoe :

Haha, var det du som fick en rolig anklagelse i chatten beträffande din tur? ??? som att det vore något du kan påverka själv, vilket du ifrågasatte också.

hahaah, jajo det stämmer. 
Där är så många faktorer som är intressanta i hans påstående. 
Jag fick in det med KQ(suited?, tror jag. Spelar ingen roll) för 10bb's, han synar med K10off och binkar en 10a direkt på flop. Sen "drar" jag ut honom på river när jag har extremt många outs inför river. 
Sen precis som du nämner, inte som att jag kan påverka något överhuvudtaget när jag väl fått in markerna. Jag frågade vänligt vad han tyckte jag ska göra  hahhaa... fick dock inget svar! :)

 

Blev nattning för lilleman, sen lyckades jag klämma in en session till. Hade en cooler i set mot högre set samt att en dunderfisk fick dra in en runner runner mot mig. Dock inget att göra något åt, så inget att klaga på. 

Fick klämma in ett 2-4 bord också för att fylla upp skärmen med 5bord. Plussade till slut +487kr, tror dock att det mesta var från 2-4 bordet där en trevlig spelare som antagligen inte gillade pengar satt och spelade. Så det kan inte räknas in i "1-2 challengen" 

 

2020-01-02 +1459kr
2020-01-04  +465kr
2020-01-04  +487kr


cashgame: +2711kr
turneringar: -300kr

spelade turneringar: 3st
ITM: 0ggr
Vunnit: 0st
Andra platser: 0st
FT: 1st

antal sessioner: 3st
plus-sessioner: 3st
minus-sessioner: st

totalt: +2411kr
totalt händer spelade: 4200st
totalt antal timmar: 8,5h

Är det någon som spelar mot mig och ni har några roliga HH's så tveka inte att lägga upp här. 

Nu blir det strax att väcka hustrun så jag får in några timmar sömn. Adjö

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev och kommer inte bli någon grind idag. Blev rekommenderad en dokumentär av min halvsyster och hennes man för någon dag sedan under en julmiddag. 
Lät märklig men tänkte att jag skulle ge det en chans. Så tidigare inatt så satte jag och min fru på den när grabben sov. 
 

Nu 3 1/2h senare är alla tre avsnitt sedda. Ska inte avslöja något alls om den utan bara ge er en varm rekommendation samt namnet och vart ni ser den. Återkoppla när ni sett den :)

Vart: Netflix

Titel: Dont f**k with cats, the Hunt of a internet killer

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

ofta är det wp att flata 44 pre å sen flatta vs en sq å rejsa på JTx flopp för chansen är ju stor att man träffar sitt lilla bögout på turn

Det bästa med det hela är att det är inte den handen jag spelat sämst idag :)

 

En snabb update, spelat i cirka 4h idag. 2h cashgame nu på stationära samt 2h turnering på mobilen tidigare när grabben somnade på mitt bröst. 

Till något helt annat, ni vet ibland dyker det upp tillfälle när man bara måste få skryta lite angående sina egna förmågor eller dylik... kanske väldigt osvenskt, må anses kaxigt, arrogant, kanske tillochmed otrevligt att säga en massa goda ting om sig själv.

MEN... med det sagt, jag tänker detta är ändå ett anonymt pokerforum, kanske någon som läser här vet vem jag är, men det är okej...

 

Jag har idag kommit till insikt att... att jag med ganska säker marginal är bland de absoluta bästa av poolen i turneringar på svenskaspel på att INTE casha eller ens komma nära ITM :)

 

2020-01-02 +1459kr
2020-01-04  +465kr
2020-01-04  +487kr
2020-01-05  -372kr

cashgame: +2711kr
turneringar: -672kr

spelade turneringar: 7st
ITM: 0ggr
Vunnit: 0st
Andra platser: 0st
FT: 1st

antal sessioner: 4st
plus-sessioner: 3st
minus-sessioner: 1st

totalt: +2039kr
totalt händer spelade: 5200st
totalt antal timmar: 11h

 

Blir nog någon mer timme lir snart!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit någon grind alls senaste dagarna. 
 

All ledig/vaken tid (i föräldraledighet) denna vecka har lagts på sonen eller att packa inför flytten imorgon. Efter mer än x-antal månaders väntan så fick äntligen jag och min fru idag tillträde till vårt nybygge. Så idag har jag fixat och troxxat så mycket som möjligt på egen hand med styvfassan för att förbereda för imorgon när alla möbler och skit ska in. 
 

Ett av nöjena med att flytta såhär är att jag fått fria tyglar av frun till ett rum som skall bli min egna lilla grindhörna/man-cave?

Jag har några roliga idéer, men ligger lite lägre fram i tiden. Ska bli roligt att bara landa i detta nu. Sen få upp grind-stationen där hemma och eventuellt få in några timmar nästa vecka för spel. 
 

Tills dess på återseende! 
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jävligt dålig med uppdateringar, men typ lirat 1-2h sen sist jag skrev. Då backade jag runt 2k efter att ha torskat någon flip pre samt en KK vs AA mot mystique eller vad hen nickade.

Liret har fått utebli pga jag inte fått igång fibern här i huset, varit i kontakt med all möjlig och omöjligt personal. Från bredbandsleverantören i form av Telia, till själva företaget som var ute och drog fiberkabeln. Ingen som ville ta på sig ansvar, slutligen efter mycket klagomål, så fick jag företaget som dragit fibern att bekosta en tekniker som ska komma ut till huset på fredag denna veckan. Lagom för att förhoppningsvis fixa det inför lönehelgen. 

Så det rycker lite i poker-nerverna när man knappt lirat något. Fast det har ändå varit rätt bra på ett sätt då jag kunnat fokusera på att fixa med allt möjligt och omöjligt här hemma i det nya huset. JÄVLIGT mycket småsaker som dyker upp och skall göras hela tiden. Underskattade nog hur mycket småjobb som behövs. ÄVEN om det som nu i mitt fall var en nybygge, så kan inte ens tänka mig hur det är att köpa ett hus som är ett renoveringsobjekt. 

Hoppas det går bra för er alla som grindar, på återseende!

Adjö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-01-11 kl 10:30, säger sturedenstore :

Drömmen med en man-cave ? Hur gammal är sonen? Jag har precis avslutat min föräldraledighet med första barnet. Fantastiskt rolig och mysig tid! 

Sorry, glömde svara. Bara några veckor gammal, föddes 6e december. Grattis till dig med allt vad det innebär med barn. Det är något alldeles speciellt med barn, på gott och ont :) 

Jag letar fortfarande ett mute-knappen på min son emellanåt!! :D 

Man-caven är satt lite på paus, fått upp datorn och så, men thats it. Får återuppta det om någon vecka när allt annat i huset är på plats. Prio nu är att fixa till sonens rum samt invänta alla möbler som är beställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger BoImee :

Sorry, glömde svara. Bara några veckor gammal, föddes 6e december. Grattis till dig med allt vad det innebär med barn. Det är något alldeles speciellt med barn, på gott och ont :) 

Jag letar fortfarande ett mute-knappen på min son emellanåt!! :D 

Man-caven är satt lite på paus, fått upp datorn och så, men thats it. Får återuppta det om någon vecka när allt annat i huset är på plats. Prio nu är att fixa till sonens rum samt invänta alla möbler som är beställda.

I feel you man, blev också förstagångsfar i december och håller på o bygger hus i samma veva. En liten styrkeshoutout och GL med pokern! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den 2020-01-20 kl 22:23, säger emiiii :

I feel you man, blev också förstagångsfar i december och håller på o bygger hus i samma veva. En liten styrkeshoutout och GL med pokern! ?

tack tack :)

Blivit några h lir nu i uppstarten utav februari. Inget mycket att skryta med resultatmässigt. Back en del på cashgame, upp en del på turnering. Så mer eller mindre BE för månaden. Suget för poker just nu är inte på top, men så är det. Känns tråkigt att spela just nu, får se om det inte ändras kommande dagar så får jag se om jag pausar. Eller spelar lite live, för när jag spelar live så längtar jag snabbt tillbaka till att få spela på nätet. Time will tell... inget mycket att skriva om nu. Inga händer som är speciellt roliga, förutom 1 hand som jag misshandlade mot grinder. Men kommer knappt ihåg action, och orkar inte leta upp den.

 

Får bli en snabb update för februari månad sofar:

2020-02-02 +1041kr
2020-02-03  -839kr
2020-02-05  +876kr
2020-02-06 -1545kr

cashgame: -2784kr
antal händer: 4218st 

turnering: +2317kr
antal turnering: 4st
ITM: 1st
Finaltables: 1st
Vunna: 0st

Totalt för månaden: -467kr
Rulle: 39533kr

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger Metaddict :

GL osv, hejdå

Tack tack... det behövs! :)

 

Går inget bra på på cashgame-fronten just nu. Spelade 4h igår, backade till slut "bara" 3k ish, vilket får anses okej då det just nu känns som att jag springer in i absoluta toppen av fi's range en hel del. Det blandat med att jag alldeles säkert inte spelar optimal poker nu. Massa hjärnspöken som gör sitt när det kommer till visa spots. Turneringarna har räddat upp månaden. 

2020-02-02 +1041kr
2020-02-03  -839kr
2020-02-05  +876kr
2020-02-06 -1545kr
2020-02-07 -4368kr 
2020-02-07 +1277kr

cashgame: -7152kr
antal händer: 6187st 

turnering: +3594kr
antal turnering: 5st
ITM: 3st
Finaltables: 1st
Vunna: 0st

Totalt för månaden: -3558kr
Rulle: 36442kr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare 1k i hålet idag, nämner det återigen. Jag är helt införstådd med att jag inte är den bästa spelaren på nivån. Samt att jag antagligen inte spelar optimal poker. Men detta är bland det absolut sjukaste jag har varit med om på mycket mycket mycket länge. Vinner knappt någon pott över 100bb. Tror jag 4-betade 6 ggr totalt under hela sessionen. Alla gånger med top 3 händer. 

Alla händer torskade jag. Även om det är selektivt minne som pratar väldigt mycket nu. Men känns som att varje gång jag har en premium hand, så springer brädan ut antingen 4-korts färg eller 4-kort till stege där jag har varken eller. Eller kan reppa det. Hade en hand från dagens session som speglar både mitt spel (dåliga, samt springer) rätt så bra.

 

140bb effektiva stackar

3 handad… knapp foldar
jag SB, slår upp 3bb, BB slår om till 10bb, jag 4betar till 33bb med AKspader

flop: 10 6 5, med två spader
jag c-betar 1/3 pott, FI syn (22bb)

turn Joff
jag slår 1/2 pott, Fi synar

river: 6off
jag jammar, han instasynar med 45suited i hjärter

 

Konstaterat inte bra spelat av mig, men att hans hand får vinna är bara trist :)

 

Aja... nya timmar imorgon. Hoppet är det sista som överger en. Får fortsätta och gneta tills antingen suget försvinner HELT eller jag bustar rullen hahaha :P

 

2020-02-02 +1041kr
2020-02-03  -839kr
2020-02-05  +876kr
2020-02-06 -1545kr
2020-02-07 -4368kr 
2020-02-07 +1277kr
2020-02-08  -947kr


cashgame: -8099kr
antal händer: 7148st 

turnering: +3594kr
antal turnering: 5st
ITM: 2st
Finaltables: 1st
Vunna: 0st

Totalt för månaden: -4504kr
Rulle: 35495kr

Redigerad av BoImee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...