Gå till innehåll

50% poker - 50% papi


Pness

Recommended Posts

Istället för att lurka i skuggorna och passivt läsa andras trådar utan input tänkte jag nu dra mitt strå till stacken och försöka få lite mer liv i forumet med att kicka igång ytterligare en dagbok :)

Min story är förmodligen lik många andras här på forumet: Har lirat poker till och från i 10+år där volymen pendlat från lite till väldigt mycket. Historiskt sett har jag mest lirat för att få en schysst sidoinkomst + att jag älskar spelet. Sen cirka ett år tillbaka har det dock blivit skarpt läge då jag flyttade norrut från storstan och lämnade mitt (relativt) välavlönade jobb för att bilda familj med min sambo i ett mer familjekompatibelt område än Stockholms förorter (no offence orten). Jobbutbudet har varit under förväntan och sen ett vikariat avslutats har jag fått välja mellan att ta ett skitjobb eller vara arbetslös tills något vettigt dyker upp, att ta skitjobb finns inte för mig så jag finner mig i att vara hemma och grinda på dagarna. Min sambo har börjat jobba 50% efter att vi nyligen fått tillökning till familjen och vår tanke är att jag ska lira poker de dagarna jag inte agerar lattéfarsa och tar hand om vår dotter. Utöver de 2,5 veckodagarna så kommer jag försöka få in lite lir på helgerna, detta kommer bli jäkligt selektivt då tidiga mornar/vakna nätter nu är min vardag ?

Vad lirar jag då? Har lirat HU cash uteslutande under min "pokerkarriär" men har på senare tid börjat skola om till 6max PLO/holdem för att få mer action nu när jag är låst till att lira vissa tider på dygnet, kukigt nog dagtid då värdet är som sämst..Lirar 5/10/20 HU och /4/5/10 de övriga formaten. Har fått en bra start på mina nya format och hoppas att det inte är allt för mycket rungood (det är det förmodligen):P

Hoppas kunna uppdatera tråden relativt ofta och bjuda på några roliga tassar och lite resultat!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick till en kortare session på 3h innan plikten kallade nu i eftermiddags. Fick ihop cirkus 7BI på 6maxandet och drygt 1BI HU :) 

VÄLDIGT spännande att se hur HU-actionen kommer se ut nu efter updaten, var fan inte en dag för sent. Bara att koppla bort fiskexplo-tänket och börja kötta vs de andra regsen :D 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin start! :)

Kommer nog slåss endel på borden, hur har HU påverkats av nya klienten? På vanliga kan man ju inte köa specifika bord men det borde inte spela nån roll där tänker jag eftersom man sitter och väntar bara och folk kan joina vilket öppet med plats de vill? Finns det något max anta bord man kan sitta nu? 

Edit: Jaha verkar va cappat till ett par aktiva bord per stake, king of the hill.

Redigerad av Paddington
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Paddington :

Fin start! :)

Kommer nog slåss endel på borden, hur har HU påverkats av nya klienten? På vanliga kan man ju inte köa specifika bord men det borde inte spela nån roll där tänker jag eftersom man sitter och väntar bara och folk kan joina vilket öppet med plats de vill? Finns det något max anta bord man kan sitta nu? 

Edit: Jaha verkar va cappat till ett par aktiva bord per stake, king of the hill.

Tack! :)

Yes, King of the hill it is! Går ju semi komma runt det verkar det som men oavsett känns det som en bra grej ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis klart en 7,5h(!) sittning som till slut stannade på typ 2k+. Låg back stenhårt efter några HU-matcher på morgonkvisten, extremt nöjd att avsluta dagen med gröna siffror :) Hatar att quitta back därav monstersessionen hehe. Nån rutinerad 6max-räv som kan ge lite input på handen nedan?:

Jag (RobinHood i det här fallet) sitter på knappen med ca 950:-, snubben i handen täcker mig. Jag höjer til 10:- pre, skurken i handen höjer till 32:- från SB. Potten ligger på 66:- Action enligt nedan:

image.png.4864ecebf3ddee27aaa18fc3101660f6.png

Sett till hans sizar på flopp/turn tror jag han har en bra hand, sannolikt överpar/AT. Tror inte att han 3betar låga pockets med undantag från ev.  99. Resonerar så att om jag callar turn och han saktar ner på river bör jag kunna bomba på en jäkla massa kort och få bort hans hand. Handen slutar med att jag ställer och han synar med KK, wp av han :) 

Frågan är om den här typen av spel är värt mot populationen då man sätter han på den handen han faktiskt har här? Jag hade själv haft svårt att calla ned den i hans position då så sjukt mkt slår han, speciellt då vi nästan är 250bb djupa. Tänker inte så mycket GTO här utan undrar mest hur populationen /4/5i helhet hade gjort mot mitt överställ. 

Helg nu och kräftskiva! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite svårt o kommentera på handen när vi inte vet vad du satt på för näve :P 

Hur bra din syn och bluff är beror på vad du har för kort, generella argumentet att syna turn för att bluffa river om han checkar blir rätt kallt om du inte har nån EQ, beroende på hand kanske raise hade varit bättre någon gata tex.

Sen att han synar med KK är ju magiskt, men det är en annan femma! 

Redigerad av Paddington
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Paddington :

Blir lite svårt o kommentera på handen när vi inte vet vad du satt på för näve :P 

Hur bra din syn och bluff är beror på vad du har för kort, generella argumentet att syna turn för att bluffa river om han checkar blir rätt kallt om du inte har nån EQ, beroende på hand kanske raise hade varit bättre någon gata tex.

Sen att han synar med KK är ju magiskt, men det är en annan femma! 

Haha, hur kunde jag missa att få med det? Satt med QJ off, ingen spader :)

Tack för input! Hade nog gått på c/r turn givet att han sizat annorlunda flopp. Hade kanske varit en bättre linje att overjamma turn sett till hans sizing i det här fältet ändå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in några  sessioner i helgen som tyvärr alla gick riktigt dåligt ? Både spelade och sprang uselt, dessutom på de högsta nivåerna jag huserar. Märker rätt tydligt att mina minussessioner tenderar att bli rätt djupa då de väl dyker upp. Trots att jag inte i stunden tycker mig påverkas så mycket av downswings så kan jag när jag ser tillbaka på sessionerna ganska enkelt konstatera att jag droppar från mitt A-game till några bokstäver längre ner, tyvärr. Kommer fortsätta med 6max mer eller mindre uteslutande månaden ut och försöka ta en ödmjuk approach och fokusera mer på få in lite studietimmar (min studera-spela ratio är kass atm). 

Blir lite poker i veckan då mycket ligger inplanerat, hoppas på få lite gjort tors/fre iaf!

Helgen: -9k
Måndag: +2,8k

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-09-14 kl 07:05, säger Pness :

Haha, hur kunde jag missa att få med det? Satt med QJ off, ingen spader :)

Tack för input! Hade nog gått på c/r turn givet att han sizat annorlunda flopp. Hade kanske varit en bättre linje att overjamma turn sett till hans sizing i det här fältet ändå. 

Då var det well played tycker jag, gillar ej att jamma turn :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger dagen på fina +5,8k :) Dagen började med negativt resultat så är väldigt nöjd med hur allt slutade. Har flera spots som jag VET att jag slaktade totalt i 6max, är fortfarande sjukt osäker i vissa spots och spelar vissa händer rent uselt ibland... Ska försöka komma igång med PIO asap då jag har en del scenarion där jag sannolikt behöver ändra mitt spel ordentligt.

Nån som har lust att förklara hur man postar HH på ett snyggare sätt än mitt screenshot ovan? :) Kopierar man bara historiken från klienten blir allt mer eller mindre grekiska. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-09-19 kl 19:52, säger Pness :

Stänger dagen på fina +5,8k :) Dagen började med negativt resultat så är väldigt nöjd med hur allt slutade. Har flera spots som jag VET att jag slaktade totalt i 6max, är fortfarande sjukt osäker i vissa spots och spelar vissa händer rent uselt ibland... Ska försöka komma igång med PIO asap då jag har en del scenarion där jag sannolikt behöver ändra mitt spel ordentligt.

Nån som har lust att förklara hur man postar HH på ett snyggare sätt än mitt screenshot ovan? :) Kopierar man bara historiken från klienten blir allt mer eller mindre grekiska. 

innan updaten av klienten hade jag ett program som konvertera texthh till fin pf-kompatibelt format. ska fixa till det scriptet igen ngn gång när jag har massa tjack å tid. tills vidare skulle jag säga textvarianten ä enklast för forumiter å fatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka kicka igång den här veckan med att köra kortare pass och gameselecta hårdare :) Kliver därför av från dagens första och enda pass efter typ 3h lir med stabila siffror i ryggen. Kommer försöka lira två dagar till i veckan och hoppas kunna fortsätta den fina trenden och avsluta månaden starkt.

Efter många om och men kommer jag och några kompisar försöka dra igång en bokklubb nu under hösten. Finns en stor risk att skiten rinner ut i sanden då det är många viljor om vilken bok som ska läsas haha :P Försöker få igenom Flowers for Algernon som jag fått rekat av en annan kompis.

Vin, ost, en bra bok - blir det bättre?

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens tänkta session fick ställas in då dottern skulle rutinvaccineras = skrikfest resten av dagen ? Fick till ett kortare pass imorse och lyckades otroligt nog hitta månadens största vinstsession :) Vet med mig att jag sprungit extremt bra i slutet av månaden och förhoppningsvis kan jag påminna mig om det när variansen vänder mot mig nästa gång. Är lätt att hamna i ett tänk att man förväntar sig stora vinstsessioner då man back2back lyckats med det ett tag, vet samtidigt att mina resultat har varit bättre än vad mina skills över tid ska generera så nån gång snart kommer det med största sannolikhet vända.

Blev förövrigt nedröstad x2 i vår nya bokklubb:

1: Förslog en enda regel - inga jävla deckare. Regelförslaget röstades ner tämligen omgående.
2: Min bok blev nonchalerad och istället ska vi läsa en deckare. FML + min hjärna 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk!

Två katastrofsessioner igår + idag käkar upp en stor del av månadens profit ? Hade några stora händer igår som jag kunnat spela annorlunda men överlag är jag rätt nöjd med mitt spel i de stora potterna. Såg länge ut som att den här månaden skulle bli riktigt bra, men jag får bittert acceptera att så blir det tyvärr inte.

Får käka tilt-tacos och komma igen nästa vecka ?

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera första månaden. Resultatmässigt har jag precis tangerat min bästa månad (online) iår och är supernöjd med resultatet, speciellt då en stor del av vinsterna kommer från ett för mig helt nytt format :)  Några saker jag kommer tänka på till nästa månad:

1. Tror jag haft 3 förlustsessioner att prata om denna månaden och två av dom har blivit riktigt jävliga. Märker att när mina förlustsessioner väl kommer tenderar dom att bli väldigt stora. Går snacka om motrigg (som visserligen ofta triggar igång spiralen) men nånstans vet jag att det är ett mentalt problem. Ska försöka gräva djupare i detta och förhoppningsvis slippa dom djupa svackorna lika ofta.

2. Måste lägga betydligt mer tid på teori, speciellt i 5/6max. Rent teoretiskt har jag svårt att se att jag är bättre än speciellt många regs, behöver få igång pio/allmänt studerande mer regelbundet om jag ska kunna göra bra månader fortsatt. Av någon anledning drar jag mig från att solva spots i 5/6max men inte i HU. Förmodligen för att jag är mer bekväm med det senare.

Svårt att säga hur fördelningen av vinsterna ser ut, men skulle tippa att cirka 1/3 kommer från HU och resten från 5/6max -4/5/10. Rent springmässigt skulle jag säga att jag sprungit rätt normalt, har definitivt torskat många PF-allins, men samtidigt haft bra flax med riggar post-flop. 

Oklart hur kommande månad kommer se ut sett till volym, men siktar på hålla cirkus 20-30h/vecka :) 

image.png.7ae841a8a079ac7a71ac7c722fb6a0e4.png

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mardrömstart på månaden. Inget stämmer och jag har sprungit så kallt som det bara går springa :/ 

Ragequittar -10k session efter att ha torskat sista handen där jag callar ner en overjam turn i en 5k pott med QQ på 3369, apan har KQ och träffar kungen river. FML longtime

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt väldigt trögt den här månaden. Svårt att se att jag kommer kunna vända månadens resultat till något positivt, tyvärr :/ Har visserligen sprungit väldigt kallt, men är egentligen bara less över spots jag spelat uselt, och det är många. Ska gå igenom stora potter under kvällen och förhoppningsvis komma till någon typ av insikt. Märker rätt tydligt att jag spelar mycket sämre med tidspress och stress runt om mig. Mina resultat när jag spelar utanför hemmet är avsevärt mycket bättre än då jag spelar hemma, ska därför försöka att uteslutande spela på min "kontorsplats" och sluta forcera fram volym.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...