Gå till innehåll

The Return of KlonkSteve at Mid-Stakes PLO!


KlonkSteve

Recommended Posts

2 första dagarna i Oktober har varit total missär. Samma visa som tidigare, förlorar 90% av alla flipps, badbeats som står som spön i backen osv. Så kommer ta veckan ut off från pokern helt, eventuellt kan det bli längre. 

Enda positiva med den här kukiga perioden jag är inne i, är att jag ff är rätt trygg i att jag slår gamsen iaf. För när man ser vilka typer av händer som folk synar 3/4bets mot en shortstacker så blir man fan mörkrädd. 

Så mentalt är man lite kantstött och omruskad, men kommer komma tillbaka starkare. :) 

  • Haha 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger HwardShore :

Du är inte orolig att raken blir för hög på 200z ? 

Även om du känner dig säker på att du är en av de bättre spelarna. Så tänker jag lite att raken lär ju vara sinnes på 200z + PLO varians =  glufs av winraten  

Raken på PLO200 är faktiskt inte särskilt hög. Ligger på ca 5bb/100 för min del. Däremot är den effektivt dubbelt så hög på PLO100...:/

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte va lite kritisk men kan nog vara bra för alla pokerspelare egentligen, brukar inte orka kommentera här så ofta eller orka kommentera händer men ibland är du ute och cyklar rejält i de händer du lagt upp. Försök analysera ditt spel, lägg mindre tid på att tänka på varians hit och dit, analysera hur man springer är otroligt bortkastad tid. Se poker som vilken sport som helst, väldigt få professionella idrottare låter känslorna ta över, tycker fasen halva svs poolen beter sig som Nick Kyrgios om man ska jämföra med tennis. Ignorera hur det går också, varit uppe på high stakes och ner på micro flera gånger men aldrig brytt mig. Pengar är ointressant, bara ens progress som spelar nån roll. Sen alla solklara grejjer som att ha bra dygnsrytm, träning och mat. Köp Monkersolver och börja idag, gå igenom videos med Phil, Nester, Cory, Gryko. Finns material med monker därute som är bra faktiskt. 

/high stakes donk som tror han vet nått :)

Redigerad av lunkiZ
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger lunkiZ :

Tänkte va lite kritisk men kan nog vara bra för alla pokerspelare egentligen, brukar inte orka kommentera här så ofta eller orka kommentera händer men ibland är du ute och cyklar rejält i de händer du lagt upp. Försök analysera ditt spel, lägg mindre tid på att tänka på varians hit och dit, analysera hur man springer är otroligt bortkastad tid. Se poker som vilken sport som helst, väldigt få professionella idrottare låter känslorna ta över, tycker fasen halva svs poolen beter sig som Nick Kyrgios om man ska jämföra med tennis. Ignorera hur det går också, varit uppe på high stakes och ner på micro flera gånger men aldrig brytt mig. Pengar är ointressant, bara ens progress som spelar nån roll. Sen alla solklara grejjer som att ha bra dygnsrytm, träning och mat. Köp Monkersolver och börja idag, gå igenom videos med Phil, Nester, Cory, Gryko. Finns material med monker därute som är bra faktiskt. 

/high stakes donk som tror han vet nått :)

Tack för input! :)

Ja asså, håller med dig i allt du skriver. 

Spelmässigt har jag historiskt varit ute och vevat med konstiga händer i konstiga spots lite för mycket, absolut. 

Senaste halvåret har jag blivit bättre på att både lära mig mer, och framförallt spela mer disciplinerat. Ända sen jag gått över till att spela short stack tycker jag att spelet rent spelmässigt har satt sig bättre. Så kan inte riktigt säga att jag har det problemet längre. Om det är någon tass jag delat någorlunda nyligen (senaste 6 månaderna eller så) får du gärna posta den med synpunkter, antingen här eller i PM. 

Stora problemet är nog att jag blir mer påverkad psykiskt av extrem runbad än vad jag vill kännas vid. Har som i denna db försökt åtgärda det med regler/struktur osv. Måste bara bli bättre på att stänga av de känslomässiga delarna i hjärnan. 

Sen gällande mat/dygnsrytm/motion måste jag definitivt bli bättre, helt klart. 

Uppskattar att du tog dig tid att svara. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl tillägga/förtydliga en sak gällande svaret till lunkiZ. Är helt med på att själva lärandeprocessen, att utveckla sig som spelare ska vara det som ska stå i fokus. Och även fast jag blivit bättre på det den senaste tiden tar känslorna fortfarande överhanden när man är inne i en dålig period. Så får arbeta ännu mer på det. Menade inte att jag är fullärd direkt, hehe.  

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lugnt, tog mig mest mödan eftersom du verkar ha en stor vilja med din poker men kanske att fokus är lite på fel ställen. Apropå den generella pokerspelaren så är det väl den enda sporten(om vi ska kalla det sport hehe) där folk har sånt otroligt ego, varit så många polare som aldrig skulle lyssna på de bättre spelarna som var tvungna att sluta spela poker när det blev mer professionellt. Det säger sig självt att kopierar man eliten så kommer man komma dit en dag själv. Eller all pajkastning på pf/i chatten om vem som är bäst eller sämst, vem fan bryr sig egentligen? Lyssna på de som är duktiga, ta efter/analysera/bryt ner motståndet och fokusera på sin egen utveckling, respektera motståndet som i vilken sport som helst. Nu tror jag att jag lånade din dagbok för lite OT men men..

Som sagt så har du bra självkritisk tänk i de svar du ger, du behöver inte stänga av dina känslor utan ändra synsätt på livet/apporoach till pokern, du är verkligen inte ensam i detta. För att dra parallellen med tennis igen där du går ut och spelar och aldrig tänker på pengarna i sporten. Du älskar poker och viljan att bli bäst är det primära. 

Redigerad av lunkiZ
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit något spel de senaste 3-4 dagarna. Har köttat en hel del studier istället. 

Har tänkt på den input lunkiZ gav, och jag vill verkligen få bort hur kortsiktiga resultat påverkar mitt mindset. 

Ska försöka spela mindre ett tag framöver, och vara än mer disciplinerad med att studera. Planen är att lägga 50% av tiden på spel, 50% på studier. 

Gärna också att tiden sammanflätas, så att jag kanske lirar 1-2 h för att sedan spendera lika mycket tid med analys/studier i anslutning direkt efter. 

Om stor del av min tid fokuseras på studier och med det att faktiskt bli en bättre pokerspelare så tror jag att jag kommer bli mindre resultatsorienterad. 

 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, idag är det dags att lira lite igen. Känns bra att ha rensat huvet lite med ett gäng dagar off. Också lyckats vända rätt på dygnet, vilket känns riktigt bra. Däckade som en klubbad säl igår vid typ 21 snåret, och vaknade vid 7 nu i morse. 

Planen för dagen är att köra mkt volym, vill sikta på en 6-7 h spel, och sen försöka få in 3-5 h studier. 

Ska verkligen försöka att blanda upp det också, och inte köra all volym sammanhängande. 

Ska även försöka ta en timmeslång promenad runt lunchtid, så man får röra på fläsket också. 

Tips på lite najsig grindmusik btw:

 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit ca 10 h spel över idag och igår. Samt ca 5 h plugg, som varvats tätt mellan sessionerna. 

En sak som jag försöker göra är att använda studerandet som en blocker för tilt. Dvs, om jag på kort tid blivit stackad en drös gånger, och jag med det märker att jag börjar bli irriterad, då stänger jag ner spelandet direkt, och går över till att analysera/studera. 

Märker att det hjälper sjukt mycket. För det ger mig en trygghet i att faktisk stämma av via analys hur spotsen spelades ut. För då blir det mer att tankeprocessen om HUR jag  spelat händerna får stå i fokus snarare än att jag faktiskt förlorat dem. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, 

Lurkat din DB lite och tänkte bara flika in snabbt ang mindset. Det verkar som att du jobbar hårt med att undvika tilt, vilket i sig är bra men frågan är om det är den långsiktigt mest lönsamma approachen för en pokergrinder? 

Om du istället skiftar till att att fokusera på att hantera ditt tiltande och jobbar med att öka din tolerensnivå för tilt genom att fortsätta pusha dig mentalt (dvs öka medvetenheten när du tiltar och göra något åt det i skarpt läge under spelets gång) kommer du på sikt kunna hantera mycket mer mental påfrestning. 

Kan även rekommendera Cal Newports bok Deep Work för en genomgång av en lärande- och study-approach som är väldigt applicerbar på pokerteori. Poker är ju ironiskt i den meningen att det är väldigt många som lägger ner så otroligt mycket tid och åstadkommer så otroligt lite. 

GL! 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Tja, 

Lurkat din DB lite och tänkte bara flika in snabbt ang mindset. Det verkar som att du jobbar hårt med att undvika tilt, vilket i sig är bra men frågan är om det är den långsiktigt mest lönsamma approachen för en pokergrinder? 

Om du istället skiftar till att att fokusera på att hantera ditt tiltande och jobbar med att öka din tolerensnivå för tilt genom att fortsätta pusha dig mentalt (dvs öka medvetenheten när du tiltar och göra något åt det i skarpt läge under spelets gång) kommer du på sikt kunna hantera mycket mer mental påfrestning. 

Kan även rekommendera Cal Newports bok Deep Work för en genomgång av en lärande- och study-approach som är väldigt applicerbar på pokerteori. Poker är ju ironiskt i den meningen att det är väldigt många som lägger ner så otroligt mycket tid och åstadkommer så otroligt lite. 

GL! 

Jo, du har ju en poäng i det, såklart. Sen blir det väl lite att det ena flyter samman med det andra. Att försöka se till att man befinner sig i en miljö där man undviker kasst mindset är väl på ett sätt att hantera sitt mindset? :P 

Grejen är, att jag sällan tiltar särskilt mkt i själva sessionen. Eller ja, de flesta pokerspelare går väl ner till sitt B-game när de har de absolut grisigaste sessionerna. Men tycker jag är rätt bra på att spela disciplinerat numera, mitt problem är snarare hur jag mår efter de blodigaste sessionerna. Och framförallt om jag kört monsterlånga sessioner, där man backat stort. 

Då brukar det göra att jag tappar motivation och blir nedstämd etc. 

Vill försöka väva samman plugg och spel som en helhet, så att min association till poker blir mindre till resultaten. Tror att det eventuellt i det långa loppet kan ge att jag mår bättre. Och förhoppningsvis då det du är inne på, att jag mentalt blir starkare in game sas och kan pusha på längre, att "tilten" rinner av mig lättare. 

Tack för bra input! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysig tass då man för en gångs skull bestämmer sig för att lira lite deep. 

PokerStars - $1 PL Hi FAST (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager

Hero (BTN): $317.30 (317.3 bb)
SB: $114.80 (114.8 bb)
BB: $100.00 (100 bb)
UTG: $252.56 (252.6 bb)
MP: $295.06 (295.1 bb)
CO: $94.80 (94.8 bb)

SB posts $0.50, BB posts $1.00

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has Jclub4.gif 9diamond4.gif 6diamond4.gif Jspade4.gif
3 folds, Hero raises to $3.50, SB calls $3.00, BB calls $2.50

Flop: ($10.50, 3 players) 7heart4.gif 2diamond4.gif Jdiamond4.gif
SB checks, BB checks, Hero bets $7.00, SB calls $7.00, BB raises to $37.98, Hero raises to $130.92, fold, BB calls $58.52 and is all-in

Turn: ($210.50, 2 players) 8club4.gif

River: ($210.50, 2 players) 4spade4.gif

Results: $210.50 pot ($2.50 rake)
Final Board: 7heart4.gif 2diamond4.gif Jdiamond4.gif 8club4.gif 4spade4.gif

BB shows 2spade4.gif 2heart4.gif 5heart4.gif 6spade4.gif: (Straight, Eight High)
(Pre 39%, Flop 12%, Turn 18%)

Hero shows Jclub4.gif 9diamond4.gif 6diamond4.gif Jspade4.gif: (Three of a Kind, Jacks)
(Pre 61%, Flop 88%, Turn 83%)

BB wins $208.00
 

 

Nä, f*ck this, lägger ned grinden för ikväll. Sprungit riktigt kallt idag, får bli att glutta lite i charten samt kolla någon film/spela tv spel. 

Noll spelsug atm. 

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-10-13 kl 03:56, säger KlonkSteve :

Mysig tass då man för en gångs skull bestämmer sig för att lira lite deep. 

PokerStars - $1 PL Hi FAST (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager

Hero (BTN): $317.30 (317.3 bb)
SB: $114.80 (114.8 bb)
BB: $100.00 (100 bb)
UTG: $252.56 (252.6 bb)
MP: $295.06 (295.1 bb)
CO: $94.80 (94.8 bb)

SB posts $0.50, BB posts $1.00

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has Jclub4.gif 9diamond4.gif 6diamond4.gif Jspade4.gif
3 folds, Hero raises to $3.50, SB calls $3.00, BB calls $2.50

Flop: ($10.50, 3 players) 7heart4.gif 2diamond4.gif Jdiamond4.gif
SB checks, BB checks, Hero bets $7.00, SB calls $7.00, BB raises to $37.98, Hero raises to $130.92, fold, BB calls $58.52 and is all-in

Turn: ($210.50, 2 players) 8club4.gif

River: ($210.50, 2 players) 4spade4.gif

Results: $210.50 pot ($2.50 rake)
Final Board: 7heart4.gif 2diamond4.gif Jdiamond4.gif 8club4.gif 4spade4.gif

BB shows 2spade4.gif 2heart4.gif 5heart4.gif 6spade4.gif: (Straight, Eight High)
(Pre 39%, Flop 12%, Turn 18%)

Hero shows Jclub4.gif 9diamond4.gif 6diamond4.gif Jspade4.gif: (Three of a Kind, Jacks)
(Pre 61%, Flop 88%, Turn 83%)

BB wins $208.00
 

 

Nä, f*ck this, lägger ned grinden för ikväll. Sprungit riktigt kallt idag, får bli att glutta lite i charten samt kolla någon film/spela tv spel. 

Noll spelsug atm. 

Visste du att en Grundskolelärare tjänar i snitt 33-36k i mån. Fattar du hur smart du är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har blivit en mix av short och deepstackat. Tycker det känns rätt bra att mixa stackdjup beroende på vilken form man är i, och hur poolen ser ut. 

Blev bra med volym veckan som gått, och planerar att få in en åtminstone 30 h/15k tassar veckan som kommer. 

Blir att kötta på PLO100 ett bra tag till. Får se när jag kliver upp på PLO200 igen. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% pre med äggen, 3 vägs. Coolt ändå. 

PokerStars - $1 PL Hi FAST (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

Hero (BTN): $81.70 (81.7 bb)
SB: $100.00 (100 bb)
BB: $140.05 (140.1 bb)
UTG: $353.11 (353.1 bb)
MP: $106.32 (106.3 bb)
CO: $106.95 (107 bb)

SB posts $0.50, BB posts $1.00

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has 8club4.gif Aspade4.gif 4diamond4.gif Aheart4.gif
2 folds, CO raises to $3.50, Hero calls $3.50, fold, BB raises to $14.50, CO raises to $47.50, Hero raises to $80.50, BB calls $66.00, CO raises to $106.95 and is all-in, Hero calls $1.20 and is all-in, BB calls $26.45

Flop: ($296.10, 3 players) 9club4.gif Qclub4.gif 9heart4.gif

Turn: ($296.10, 3 players) Kclub4.gif

River: ($296.10, 3 players) Jclub4.gif

Results: $296.10 pot ($2.50 rake)
Final Board: 9club4.gif Qclub4.gif 9heart4.gif Kclub4.gif Jclub4.gif

BB shows 8spade4.gif 6spade4.gif 7club4.gif 4club4.gif: (Flush, King High)
Main Pot: [$245.60]: (Pre 44%, Flop 38%, Turn 94%)
Side Pot: [$50.50]: (Pre 48%, Flop 38%, Turn 94%)

CO shows Aclub4.gif Tdiamond4.gif Adiamond4.gif Jspade4.gif: (Straight, Ace High)
Main Pot: [$245.60]: (Pre 39%, Flop 41%, Turn 3%)
Side Pot: [$50.50]: (Pre 53%, Flop 62%, Turn 6%)

Hero shows 8club4.gif Aspade4.gif 4diamond4.gif Aheart4.gif: (Two Pair, Aces and Nines)
Main Pot: [$245.60]: (Pre 15%, Flop 22%, Turn 3%)

BB wins $293.60
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2019-12-19 kl 01:00, säger ölkaka :

Bump! Hur går det?

Har återvänt till SvS efter en riktigt kall period på Stars. Planen är att stanna på SvS och lira /4-/10 ett bra tag. Får se om jag återvänder till stars eller inte. Men just nu känns det skönt att vara tillbaka på SvS iaf. :) 

Blir nog inte så mkt uppdaterande i dbn, kommer försöka fokusera på att spela solid poker istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Har återvänt till SvS efter en riktigt kall period på Stars. Planen är att stanna på SvS och lira /4-/10 ett bra tag. Får se om jag återvänder till stars eller inte. Men just nu känns det skönt att vara tillbaka på SvS iaf. :) 

Blir nog inte så mkt uppdaterande i dbn, kommer försöka fokusera på att spela solid poker istället. 

Jo svenska spel är gött, roliga games + låg rake. Så svårt att tacka nej, enda negativa är väl den låga trafiken. Glhf o god jul! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger ölkaka :

Jo svenska spel är gött, roliga games + låg rake. Så svårt att tacka nej, enda negativa är väl den låga trafiken. Glhf o god jul! 

Jo, efter ett par månader på Stars häpnar man nästan över begåvningsreserven som utgör spelarpoolen på SvS. Har senaste veckan sett mer sjuka dampspel från FI än vad man såg på 200+k tassar på Stars. 

Så är myspys att vara tillbak. God Jul på dig med! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...