Gå till innehåll

Får inte HEM2 att funka på Stars eller 888, hjälp mig? Tack på förhand


Bernhard1

Recommended Posts

Hej underbara pokermänniskor. 

Som sagt, får inte HEM att funka på varken stars eller 888. 

Fick det att funka på SVS så länge convertern funkade, men eftersom dem stack ( och intressant nog, fortfarande säljer produkten, scammers? ) så funkar det ju inte på svs längre heller. 

Undrar om någon annan har samma problem? kanske även löst det?

Tack så hemskt mycket på förhand. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Bernhard1 :

Tack kompis, men har båda dem två under kontroll. Även testat på min andra dator där också den Svenska convertern varit installerad. Samma sak där. 

Importerar händer som går att se i HEM2, ie graf och stats osv. Men HUDen startar aldrig

Tankar? 

du kan alltså importera händer från svenska spel till hm2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Och du är helt hundra på att HM2 faktiskt importerar HHs? Dvs du kan se händerna i själva databasen, det är endast HUDen som är knas? 

Tack så mycket Steve för du lägger tiden. 

Har precis samma version som dig. Alla händer reggas, spelade nyss en session. Allting importeras perfekt. HUD visas ändå ej :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Bernhard1 :

Gud tack så mycket Steve, din välvilja fick mig testa runt lite. 

Skapade ett nytt ställe där jag händer skulle sparas och nu funkade det. 

Hoppas du får en riktigt bra vecka :)

Så lite så. :) Ah, ja att pilla med foldrarna kan hjälpa. 

Dock, har jag själv märkt en grej som dök upp idag. 

Pokerstars har börjat med något som heter All in Cash Out(läs mer om det här: https://www.pokerstars.se/poker/promotions/all-in-cash-out/ )

Men i grunden innebär det att man vid all ins kan casha ut "sin andel" av equityn. Till en fee av 1% av värdet för ens hand. 

Dock verkar det som att det fuckat HM totalt. Verkar som att HM inte läser in de händer där en eller flera väljer Cash Out som option. 

Jag lirar PLO200 och de implementerade den funktionen på högre stakes idag, vad det verkar. 

Har varit aktiv på lägre stakes tidigare. 

Verkar dock som att vi svenskar inte kan använda funktionen(säkert strul pga spelregleringen....)

HM supporten verkar jobba på en lösning, men ser ut att kunna ta ett tag innan de löst det....(https://forumserver.twoplustwo.com/167/commercial-software/holdem-manager-support-1535/index2030.html)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Så lite så. :) Ah, ja att pilla med foldrarna kan hjälpa. 

Dock, har jag själv märkt en grej som dök upp idag. 

Pokerstars har börjat med något som heter All in Cash Out(läs mer om det här: https://www.pokerstars.se/poker/promotions/all-in-cash-out/ )

Men i grunden innebär det att man vid all ins kan casha ut "sin andel" av equityn. Till en fee av 1% av värdet för ens hand. 

Dock verkar det som att det fuckat HM totalt. Verkar som att HM inte läser in de händer där en eller flera väljer Cash Out som option. 

Jag lirar PLO200 och de implementerade den funktionen på högre stakes idag, vad det verkar. 

Har varit aktiv på lägre stakes tidigare. 

Verkar dock som att vi svenskar inte kan använda funktionen(säkert strul pga spelregleringen....)

HM supporten verkar jobba på en lösning, men ser ut att kunna ta ett tag innan de löst det....(https://forumserver.twoplustwo.com/167/commercial-software/holdem-manager-support-1535/index2030.html)

Tung är du. Tack :)

Vet du eller någon om det finns någon ny lirare som löst converter till SVS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...