Gå till innehåll

1000 kr start Svenska spel


freddie94

Recommended Posts

Blev en minusstart för mig, torska två 80 % all in pre och sen lyckades jag rädda med att bara gå minus totalt 78 kr efter några mindre vinster. 

Hur ska man spela optimalt på denna nivå, vet vissa som grindar 0.25/0.50 varje dag, alla dagar typ, så dom vet jag är regs. 

 

Finns det några pengar att hämta på denna nivå eller måste man upp i nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, säger freddie94 :

Blev en minusstart för mig, torska två 80 % all in pre och sen lyckades jag rädda med att bara gå minus totalt 78 kr efter några mindre vinster. 

Hur ska man spela optimalt på denna nivå, vet vissa som grindar 0.25/0.50 varje dag, alla dagar typ, så dom vet jag är regs. 

 

Finns det några pengar att hämta på denna nivå eller måste man upp i nivå?

Folk är ostrukturerade på de nivåerna,så håller du dig till en optimal strategi,tror jag att du kan hämta hem en hel del där.
1:Tighta ranger är att föredra. Du vinner mest pengar IP,så fokusera på att attackera FI's där.

2:Värdebetta mycket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger freddie94 :

Blev en minusstart för mig, torska två 80 % all in pre och sen lyckades jag rädda med att bara gå minus totalt 78 kr efter några mindre vinster. 

Hur ska man spela optimalt på denna nivå, vet vissa som grindar 0.25/0.50 varje dag, alla dagar typ, så dom vet jag är regs. 

 

Finns det några pengar att hämta på denna nivå eller måste man upp i nivå?

Pengarna som finns att tjäna begränsas såklart av insatserna.

Ett räkneexempel: snitt 400 händer/ timme ( vilket i gör att spel på 5 bord största delen av tiden krävs)

winrate : 30bb/100 händer

Ger en timlön på 60kr/timme

 

Då får man tänka på att det är en totaltotal slakt av nivån som krävs för att snitta 30bb/100 händer.

 

Lite tips på vägen: 

1. Jag tycker verkligen att man ska ha koll på sin winrate, alltså krävs att ha koll på vinster/förluster och antalet spelade händer

2. Det bör hjälpa dig att få en mer rimlig syn på hur pass bra du är som pokerspelare jämfört med motståndet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

En aggressivare bankroll-managment kan ju vara tänkvärt att applicera med tanke på hur dåligt motståndet är på 0,5-1 & 1-2 förutsatt att du själv kan spela och verkligen inte är begränsad till dom pengarna.

Sedan vet vi av erfarenhet att det finns många som lurat sig själva genom aggressivare br-management, där de trott att "de kan spela", dvs de springer igenom nivåerna med världens bästa springskor kombinerat med hög volym och när verkligheten kommer ikapp är de knappt vinnare på startnivån. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger MJ :

Sedan vet vi av erfarenhet att det finns många som lurat sig själva genom aggressivare br-management, där de trott att "de kan spela", dvs de springer igenom nivåerna med världens bästa springskor kombinerat med hög volym och när verkligheten kommer ikapp är de knappt vinnare på startnivån. 

Han har rätt.Pratar av egen erfarenhet här..Va inte snabb med att gå upp i nivåer.Har du aldrig råkat på en riktig downswing,så vet du inte hur det är. Håll dig till 50nl tills du lärt dig grunderna.Studera spelet, och klättra i nivåer sakta men säkert :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv har alltid lirat med extremt solid mm, och spelat micro fast jag krossat nivån och varit alldeles för överrullad. När jag väl valt att avancera i stakes så har jag tangerat förra årets resultat på 3 månader, bra spring javisst, men också en fingervisning på att det också kan kosta att harva om man har förutsättningar att lira högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Mycket fina tips

Spelade igår första gången på x antal dagar efter åkte på några bad beats, brukar alltid tröttna på 'skiten' och stänga ner direkt. 

Lördagar brukar vara en guldgruva att spela, lite senare mot kvällen vilket jag gjorde. Sprang som en gud, spelade bra och gick 500 + på 2-3 timmar. 

Ikväll ska det spelas lite igen, se om man kan fortsätta på vinnande spåret eller ner i träsket igen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger ClownXL :

Jag startade själv med 950kr den 6:e Juni. Spelade monster mycket volym och lyckades göra 30kr/h genom att spela 5 bord. Tror det är ganska så bra faktiskt om än inget super resultat.

vad är målet, hur mycket vill du ha i rullen innan du kliver till ,5/1?

Spelar du fortfarande på 0.25? vad heter du isåfall på svs? Vet faktiskt inte när jag kliver upp, har spelat där förr med bra resultat men det var några år sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger freddie94 :

Spelar du fortfarande på 0.25? vad heter du isåfall på svs? Vet faktiskt inte när jag kliver upp, har spelat där förr med bra resultat men det var några år sen..

Spelade där i ca 160-170h tills rullen läste 5k sen klev jag till 0,5/1. Spelade där i ca 3 veckor. Härvar 1/2 nu. 

Antalet timmar spelar roll. Disciplin också. Ha inte för bråttom så löser det sig.

Jag har sprungit bättre än förväntat. Nickar ClownXL.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger ClownXL :

Spelade där i ca 160-170h tills rullen läste 5k sen klev jag till 0,5/1. Spelade där i ca 3 veckor. Härvar 1/2 nu. 

Antalet timmar spelar roll. Disciplin också. Ha inte för bråttom så löser det sig.

Jag har sprungit bättre än förväntat. Nickar ClownXL.  

Kul att du lirar 1/2 nu, kommer nog dröja ett tag innan jag kommer dit! Disciplin är galet viktigt timmarna likaså. 

Gjorde du någon deg på 0.50/1? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger freddie94 :

Kul att du lirar 1/2 nu, kommer nog dröja ett tag innan jag kommer dit! Disciplin är galet viktigt timmarna likaså. 

Gjorde du någon deg på 0.50/1? 

Sprang in ca 3,5k på 2,5 vecka. Sen hade jag mega flytet och dingade en turre som jag kvalat in i för 40kr som gav 6900. 

Det gick fort med andra ord. Har man flyt så har man. 

Skulle säga att det är rimligt att göra 50kr i timmen på /1. Sett till fem bord. Finns säkert de som har ännu bättre win rate men jag är absolut inte bäst. Nöjer mig med att göra småslantarna som blir över efter att de stora hajarna roffat åt sig utav kakan. 

Jag spelade typ heltid i två månader för att  göra 950kr till 15k innan jag klev till 1/2. Megaspring i stora drag. Har varit tuffare att göra 3k denna månaden???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2019-08-16 kl 01:57, säger Snake911 :

Han har rätt.Pratar av egen erfarenhet här..Va inte snabb med att gå upp i nivåer.Har du aldrig råkat på en riktig downswing,så vet du inte hur det är. Håll dig till 50nl tills du lärt dig grunderna.Studera spelet, och klättra i nivåer sakta men säkert :)

Är det någon jag respekterar på svs så är det snake! och ibland aceforesure Nä bara snake. haha

cockroach.png

Redigerad av Cockroach911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...