Gå till innehåll

Finn lugnet i munkens dagbok


Munk Null

Recommended Posts

Tjena fan!

Kort om mig:
2x år gammal, uppvuxen i en mindre stad i norra Svedala. 
Spelat poker från o till i cirka 6år, var ett tag sedan sist så jag är i skrivande stund ganska taggad på grind, kommer lajra 2/4 - 10/20kr.
Poker är ganska dötrist men då mitt game är något ringrostigt kan de hända att jag lägger upp nån HH i hopp om att få bukt på mina värsta läckor.
Mina stora intressen är politik/finans/crypto och damer.
Ni hittar mig inte i Bangkok men det är där jag huserar för tillfället.

Ey, nu kör vi.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Den 2019-08-09 kl 12:38, säger :-) :

berätta om damerna i bangkok! 

Tjaa om man e som mig och föredrar kvantitet över kvalitet så äre gött!

Men Bangkok e sämre än t.ex Vietnam och Taiwan IMO. Vietnameserna e så sjukt söta och i princip aldrig feta. Mer klass på Taiwaneserna och de suktar heller inte lika mycket efter en vit man med stålar, vilket kan vara en skön omväxling från Bangkok o Vietnam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportsbettar i princip aldrig och har inte lagt ett sportsbet över 500kr i hela mitt liv. Men la in ett 3k(woooaw) bet på att Vancouver Canucks tar sig till slutspel i år innan säsongen drog igång. Så förbaskat kul att följa Elias Pettersson o blir extra roligt nu med 3x pengarna på att de når slutspel. GO CANUCKS!! (de har så klart börjat med att torska första 2 matcherna och sett jävligt kalla ut :D)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2019-10-22 kl 16:41, säger Jag och mina mig :

haru läst the game?

Nja jag är riktigt dålig på att läsa böcker men jag har varit inne o vevat en hel del i PUA träsket på forum och Youtube från och till senaste  ~7åren. Det var mycket mer action på PUA forumen för några år sedan och nowadays följer jag ingen pick-up artist öht. Senaste personen jag höll lite koll på var RooshV då jag tyckte han hade en del vettiga (traditionella) åsikter gällande män o kvinnor, men han har derailat fullständigt och försöker numera casha in genom att låtsas ha funnit gud:S. Har även lyckats springa in i honom på en klubb i Warszawa för typ 8 månader sedan, innan han drog på sin Babylon-resa i Amerika.

Om någon PFare följer nån skön Pick up artist får de gärna länka! 

Den 2019-10-23 kl 19:55, säger ölkaka :

Han är "The game" i mänsklig form

❤️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

känns som skön är ett attribut som går lite stick i stäv med att vara en så kallad pick up artist :P handlar inte hela grejen, för att uttrycka mig lite krasst, om att manipulera folk?

Tycker det mestadels handlar om att presentera sig själv på ett attraktivt sätt för att få ligga.
90% av mina ligg förstår att det inte kommer leda någonvart, men visst händer det att det blir några ledsna miner ibland. Sen att de finns många rövhål inom PUA communityn betvlivlar jag inte, och jag är säkert rövhål i mångas ögon.
Identifierar mig verkligen inte som en PUA, har legat med <100 tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

känns som skön är ett attribut som går lite stick i stäv med att vara en så kallad pick up artist :P handlar inte hela grejen, för att uttrycka mig lite krasst, om att manipulera folk?

Bläddrade igenom the game av en slump en gång för jag hittade den på svenska i en airbnb jag hyrde på andra sidan klotet. Den boken handlar exakt om vad du tänker på att manipulera osv. Är ganska övertygad om att den är rätt så utdaterad dock. Håller med dig att väldigt mycke av det både är någon form av manipulation och oskönt beteende. Har både träffat några kända puas och träffat på pokerspelare som typ varit på RSDs camps och tycker så mycket av det verkar vara sån jävla ohälsosam skit på många nivåer.

7 timmar sedan, säger Munk Null :

Tycker det mestadels handlar om att presentera sig själv på ett attraktivt sätt för att få ligga.
90% av mina ligg förstår att det inte kommer leda någonvart, men visst händer det att det blir några ledsna miner ibland. Sen att de finns många rövhål inom PUA communityn betvlivlar jag inte, och jag är säkert rövhål i mångas ögon.
Identifierar mig verkligen inte som en PUA, har legat med <100 tjejer.

Game osv är sjukt överskattat, mycket viktigare att vara sig själv och vara en intressant människa. Även om det inte är betydelsen av game så tycks dom flesta som har höga sociala skills ha bra game. Nog bättre att läsa How to win friends (Eller liknande böcker i den stilen).... av Dale Carnegie än att läsa massor med PUA-skräp.

Tror typ världen hade varit snäppet bättre om fler killar betedde sig som en gentleman också. Typ ta ut stolar för tjejer, öppnar dörrar, ta notor yada yada yada. Tycks vara extremt få killar som gör det både vad jag hör från tjejer, men också vad jag ser när jag är ute.

Sen ang fetstilta så är man flat en idiot om man identifierar sig som en PUA imo, dock vad jag har läst på typ reddit m.m så verkar det inte som gemene känd pua legat med orimligt många heller, så vet inte om kvantiten är så relevant. Bor man i Asien antar jag vem som helst kan knulla tusentals tjejer på bara några år utan att ens anstränga sig.

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är typ exakt hur min uppfattning samt syn på saken är också. tycker även det är lite sorgligt att unga män lägger så mycket tid och tankekraft på att utveckla sitt "game". lär er ett språk eller ett instrument eller något annat istället. ger en möjligheten att träffa massa nytt folk också ?

gl me pokern dock op, ska inte moralisera eller deraila mer ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

det är typ exakt hur min uppfattning samt syn på saken är också. tycker även det är lite sorgligt att unga män lägger så mycket tid och tankekraft på att utveckla sitt "game". lär er ett språk eller ett instrument eller något annat istället. ger en möjligheten att träffa massa nytt folk också ?

gl me pokern dock op, ska inte moralisera eller deraila mer ;)

Vadå derail! Detta är ju huvudämne i dbn. Jag tror det du beskriver om unga killar är typ genomgående tema i hela livet, folk vill ha mycket för lite jobb. Handlar inte bara om brudar, typ folk vill bli bra på poker utan göra jobbet, bli vältränade utan att träna/dieta, rika utan att jobba. Så vet inte om jag tycker det är så mycket mer tragiskt än ngt annat område

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

det är typ exakt hur min uppfattning samt syn på saken är också. tycker även det är lite sorgligt att unga män lägger så mycket tid och tankekraft på att utveckla sitt "game". lär er ett språk eller ett instrument eller något annat istället. ger en möjligheten att träffa massa nytt folk också ?

gl me pokern dock op, ska inte moralisera eller deraila mer ;) 

Har förut lagt ner rätt mycket tid på att bli bättre med tjejer, förutom att det nog vässade mina sociala skills rätt mycket att prata med massor av främmande tjejer så ledde det in mig på självutveckling, alltså börja träna, läsa böcker, meditera, resa ensam, starta företag osv. Vill säga att det förändrade mitt liv radikalt till det bättre, inte själva delen att ragga tjejer men det som det ledde till.

Själva aktiviteten att "utveckla sitt game" tror jag oftast inte är jättelångvarig utan ett startskott för att utvecklas. Iallafall så hoppas jag att det är så för andra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger magico :

Har förut lagt ner rätt mycket tid på att bli bättre med tjejer, förutom att det nog vässade mina sociala skills rätt mycket att prata med massor av främmande tjejer så ledde det in mig på självutveckling, alltså börja träna, läsa böcker, meditera, resa ensam, starta företag osv. Vill säga att det förändrade mitt liv radikalt till det bättre, inte själva delen att ragga tjejer men det som det ledde till.

Själva aktiviteten att "utveckla sitt game" tror jag oftast inte är jättelångvarig utan ett startskott för att utvecklas. Iallafall så hoppas jag att det är så för andra också.

ah, jo, det är klart det kan ge upphov till nåt bra i längden. å andra sidan verkar man ju kunna hålla på med pua i 7 år och gå på läger(?) å allt möjligt shit ...

känns också som att "jag vill ligga" är bland de sämre drivkrafterna man kan ha till att utveckla sig själv och lära sig nya saker.

edit: låter som världens moralkärring nu. för lite transparens och för att inte bara låta som jag hackar, så kan jag erkänna att även jag försökte läsa mig till å bli bra me brudar etc nångång i 22-23 års-åldern, med den enda effekten att mina studier gick sämre den terminen för jag va ute så jefla mkt å jag fick ligga lika lite som vanligt :P å blev nog ännu mer socialt awkward än före haha. jag är verkligen inte den personlighetstypen som gör sig bäst i nån såndär alfa-roll.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

ah, jo, det är klart det kan ge upphov till nåt bra i längden. å andra sidan verkar man ju kunna hålla på med pua i 7 år och gå på läger(?) å allt möjligt shit ...

känns också som att "jag vill ligga" är bland de sämre drivkrafterna man kan ha till att utveckla sig själv och lära sig nya saker.

edit: låter som världens moralkärring nu. för lite transparens och för att inte bara låta som jag hackar, så kan jag erkänna att även jag försökte läsa mig till å bli bra me brudar etc nångång i 22-23 års-åldern, med den enda effekten att mina studier gick sämre den terminen för jag va ute så jefla mkt å jag fick ligga lika lite som vanligt :P å blev nog ännu mer socialt awkward än före haha. jag är verkligen inte den personlighetstypen som gör sig bäst i nån såndär alfa-roll.

De flesta män som ska inta en sån alfa roll har jag märkt är bara douchebags och sliskiga, och brudarna som faller för det är mer eller mindre IQ befriade. Bättre att vara sig själv. 

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

ah, jo, det är klart det kan ge upphov till nåt bra i längden. å andra sidan verkar man ju kunna hålla på med pua i 7 år och gå på läger(?) å allt möjligt shit ...

känns också som att "jag vill ligga" är bland de sämre drivkrafterna man kan ha till att utveckla sig själv och lära sig nya saker.

edit: låter som världens moralkärring nu. för lite transparens och för att inte bara låta som jag hackar, så kan jag erkänna att även jag försökte läsa mig till å bli bra me brudar etc nångång i 22-23 års-åldern, med den enda effekten att mina studier gick sämre den terminen för jag va ute så jefla mkt å jag fick ligga lika lite som vanligt :P å blev nog ännu mer socialt awkward än före haha. jag är verkligen inte den personlighetstypen som gör sig bäst i nån såndär alfa-roll.

Tycker tvärtom det är en väldigt rimlig/mänsklig drivkraft. Det är dvs evolutionen som har programmerat oss till det. Finns betydligt mycket mer ohälsosamma drivkrafter än så. Sen behöver inte direkt ens endgame goal var att ligga med så många brudar som möjligt. Man kan ju göra det för att bara uppnå en högre kvalitet av brudar. Du har ju en betydligt bättre chans att träffa någon form av soul mate eller vad man ska kalla det om du springer runt och pratar med hundratals brudar på något pua-camp än att bara typ sitta hemma och klaga på saker och ting.

6 timmar sedan, säger Snake911 :

De flesta män som ska inta en sån alfa roll har jag märkt är bara douchebags och sliskiga, och brudarna som faller för det är mer eller mindre IQ befriade. Bättre att vara sig själv. 

Känns som någon form av avundsjuka, har aldrig träffat någon som är alfa som är en douchebag. Vet inte om du bara inte förstår betydelsen.. Bland mina nära vänner är typ 90% väldigt alfa. Tycker definitivt alla män borde sträva efter att vara det som möjligt. Återigen känns som det råder någon missuppfattning av vad det betyder så delar en länk nedan..... Sen faller typ okrydd 90-95% av alla brudar för någon alfa-snubbe, tror du seriöst att 9 av 10 brudar är iq befriade?

https://www.knowledgeformen.com/alpha-male-traits/

 

 

Redigerad av brusig1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger brusig1 :

Känns som någon form av avundsjuka, har aldrig träffat någon som är alfa som är en douchebag. Vet inte om du bara inte förstår betydelsen.. Bland mina nära vänner är typ 90% väldigt alfa. Tycker definitivt alla män borde sträva efter att vara det som möjligt. Återigen känns som det råder någon missuppfattning av vad det betyder så delar en länk nedan..... Sen faller typ okrydd 90-95% av alla brudar för någon alfa-snubbe, tror du seriöst att 9 av 10 brudar är iq befriade?


https://www.knowledgeformen.com/alpha-male-traits/

 

Absolut ingen avundsjuka. Skulle formulerat mig bättre. Är runder många alfa hanar och man kan klart och tydligt se om där är någon som försöker vara "för alfa"(douchebags) och nä. 9/10 tjejer är inte IQ befriade. Men där finns definitivt dem som är, som faller för den här "wannabe alfa hanen" 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...