Gå till innehåll

Att börja!


Dwek

Recommended Posts

Hej på er. Finns troligen 1000 likadana trådar, men ...

Jag har länge varit intresserad och småspelat poker ( sedan 04-05 ) men aldrig spelat mer än lite på skoj på nätet & med vänner, följer däremot tävlingar regelbundet..
Jag känner dock att intresset inte avtar utan snarare ökar, jag har åsidosatt en pott pengar jag kan tänka mig börja spela för.. Men instället för att bara kasta in pengarna och troligen spela bort dom på magkänsla och enkel teori på en vecka eller två tänkte jag ta sommaren till att studera och skapa mig de bästa förutsättningarna jag möjligtvis kan.

Då till min fråga :
Är det en bra investering att köpa masterclass och studera sig igenom DNegs & Phil 's masterclass -er samt köpa någon av premie produkterna så som "Up Swing Poker" eller dylikt.

Skulle detta skapa mig bra förutsättningar för att sedan kasta mig in i mängder utav händer och hålla mig "flytande" på min första pengapåse?

Som ni kanske förstår är jag verkligen ute efter att ta detta så seriöst som möjligt.

Tack på Förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger Lundin89 :

Tjenare och välkommen!

Vad vill du spela för någonting, turneringar?

Hej och tusen tack! :)
Ja, jag tänker mig turrar mestadels men självfallet blanda upp det med lite cash games undertiden / i mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Dwek :

Tack så mycket!
Är det någon som kollat på MasterClass -en med Phil & DNegs?

Spontant tror jag inte du behöver lägga någon energi eller några pengar på det här MasterClass, precis som tagzzz säger är runitonce 10$-prenumeration säkerligen mest bang for the buck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger muren :

Katastrofalt dåligt  från vad jag hört.

Okej! Känns skönt att höra! :)
 
Så samtliga tycker att runitonce är det bästa?
Hört otroligt mycket gott om Up Swing Poker från Doug Polk. men det är en röding i månaden typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger GTOBåten :

Finns en hel del gratismaterial med BencB på youtube som lär vara lärorikt för en nybörjare.

Absolut, men letar efter en helhet. ta mig från de grundläggande kunskaperna jag har till att få ett "vinnande" koncept o tankegång.

Lära mig att vinna i längden istället för att råka klånka ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som en väldigt klok ide att köra en kurs, var en i en liknande situation för drygt ett år sedan och bestämde mig för att köpa apprentice versionen av Raise your Edge Tournament Masterclass, förutom att jag tycker materialet är riktigt bra så hjälpte mig jättemycket att ha en struktur på pluggandet. Bytte upp mig till expert klassen efter ett par månader och har spelat på heltid sen dess :)

Har själv inte testat Phil/dnegs masterclass, kikade igenom hemsidan och  tycker  det ser ut som att den är mer grundläggande än RYE och upswings mtt kurser men den är oxå väldigt mycket billigare så om de är bra eller inte beror ju helt på vart man ligger kunskapmässigt :)

Som andra sagt så finns det massor med bra material på Runitonce och youtube oxå för den delen men jag tycker definitivt att det är värt att lägga en peng på en strukturerad kurs :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...