Gå till innehåll

MTT grinden


gabbelol

Recommended Posts

Hej PF.

Då var det min tur att starta en liten dagbok!

Bakgrund:

Smålänning i sina bästa år som har spelat poker on off i snart 4år. Alltid varit en stor hobby (då jag alltid jobbat heltid), även när det var för playmoney på Zyngapoker! :)
Det har varit en salig blandning av olika pokerspel, men mest NLH. Hoppat fram och tillbaka mellan MTT och CASH. Varit en sväng PLO och annat också!

Framtid:

Planen är att ge MTT grinden en riktig chans, försöka jobba in så mycket volym som är möjligt och se vart det tar vägen.
Har i Maj månad fått in ca 500 turrar, uppdelat på 888/Pokerstars/Party och den senaste veckan också SVS ( Vilket jag skulle börjat med tidigare, fruktansvärt bra värde! ).

Detta är Maj's giraf,

Screenshot(17).png.3dd5d3b486654855f2afb8ffd89d5357.png'

LillLördag i onsdags räddade upp mycket, lyckades jobba upp en tredje plats.

 

Som sagt, ska försöka få in så mycket volym som det bara går utöver heltidsjobbet och flickvännen.
Ska försöka ge weekly updates och självfallet månadsslut.
Kommer inte bli något spelade förrns tidigaste torsdag nästa vecka då jag har jour. Men semestern är runt hörnet och då kommer det slaktas!

Puss på er.

 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger muren :

Antar att rakeback inte är så viktigt i mtt? Kul med en ny dagbok, gl!

Finns väl inte mycket rakeback att snacka om på Stars längre ändå, var väl inte längesedan dom halverade rakebacken på turneringarna eller något åt det hållet.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Finns väl inte mycket rakeback att snacka om på Stars längre ändå, var väl inte längesedan dom halverade rakebacken på turneringarna eller något åt det hållet.

Lyssna inte på Stoffe, han har varit i "downsving" i flera månader.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger nghtprwlr :

Hur är det relevant till nåt han just skrev?

Downswings och otur smittar av sig. Jag undviker folk som springer under EV nästan lika hårt som jag undviker att umgås med sossar. 

  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Finns väl inte mycket rakeback att snacka om på Stars längre ändå, var väl inte längesedan dom halverade rakebacken på turneringarna eller något åt det hållet.

Tänkte på party som väl har ~50% rb för ickesvennar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Henk3s0n :

Lyssna inte på Stoffe, han har varit i "downsving" i flera månader.

Att helt utan argument hoppa in och tramsa när Stoffe försöker tillföra något konstruktivt håller inte, och det är inte första gången heller.

Höj nivån. /Mod

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jävligt tråkig update:

Knappt blivit någon mtt sittning sen senast, då det blivit semester för min del trodde jag att all tid i världen fanns. Hade dessvärre fel.

Har hänt grejer till höger och vänster. Både med familj och flickvän. Då jag mestadels vill sitta 17-18 tills busto med SVS schema så har det blivit svårt. Grindat lite 50nl då tiden inte riktigt funnit för mtt’s just nu.

Hoppas på mtt comeback snarast.

Hare bäst, puss!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-05-31 kl 20:35, säger gabbelol :

Hej PF.

Då var det min tur att starta en liten dagbok!

Bakgrund:

Smålänning i sina bästa år som har spelat poker on off i snart 4år. Alltid varit en stor hobby (då jag alltid jobbat heltid), även när det var för playmoney på Zyngapoker! :)
Det har varit en salig blandning av olika pokerspel, men mest NLH. Hoppat fram och tillbaka mellan MTT och CASH. Varit en sväng PLO och annat också!

Framtid:

Planen är att ge MTT grinden en riktig chans, försöka jobba in så mycket volym som är möjligt och se vart det tar vägen.
Har i Maj månad fått in ca 500 turrar, uppdelat på 888/Pokerstars/Party och den senaste veckan också SVS ( Vilket jag skulle börjat med tidigare, fruktansvärt bra värde! ).

Detta är Maj's giraf,

'

LillLördag i onsdags räddade upp mycket, lyckades jobba upp en tredje plats.

Screenshot(17).png.3dd5d3b486654855f2afb8ffd89d5357.png

Som sagt, ska försöka få in så mycket volym som det bara går utöver heltidsjobbet och flickvännen.
Ska försöka ge weekly updates och självfallet månadsslut.
Kommer inte bli något spelade förrns tidigaste torsdag nästa vecka då jag har jour. Men semestern är runt hörnet och då kommer det slaktas!

Puss på er.

 

Grattis Gabbe till fint resultat! Jag är väldigt imponerad av volymen (mtp ej heltid och flickvän) och där ska jag verkligen försöka bättra mig.

Turneringar har varit lite kämpigt sista tiden. Inne i en downswing som spänner över 150 turneringar och 52 snittinköp ned. Eftersom jag inte har din volym blir tidsperioden då väldigt lång. Tar nog ett tag innan man är uppe ur hålet. När jag filtrerar billiga turneringar ser iofs resultatet helt ok ut. Blir det samma monstervolym i juni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger MJ :

Grattis Gabbe till fint resultat! Jag är väldigt imponerad av volymen (mtp ej heltid och flickvän) och där ska jag verkligen försöka bättra mig.

Turneringar har varit lite kämpigt sista tiden. Inne i en downswing som spänner över 150 turneringar och 52 snittinköp ned. Eftersom jag inte har din volym blir tidsperioden då väldigt lång. Tar nog ett tag innan man är uppe ur hålet. När jag filtrerar billiga turneringar ser iofs resultatet helt ok ut. Blir det samma monstervolym i juni?

Det ser inte så ut tyvärr. Mycket annat som tar tid och väljer att hoppa dagsgrinden då jag vill ha in SVS så mycket det bara går för värdets skull. 

Stort gl på din egna grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Well, jag försökte iaf...

 

Tråkigt att dagboken dog ut helt men största anledningen är att jag inte har spelat mycket alls sen min första SERIÖSA månad i maj. Trodde jag skulle få tid under semestern i somras men så var inte caset. Varit mycket annat som vanligt. Lite till och från men inga 8-10h grinds.

 

Har fått in några få SVS grinds iaf, där det är guldgruva i värde. Finns ingen anledning att battle 3k+ andra i Big 2.20$ på stars när du kan få in KJs mot A3o på 5K9rb i Skalpen HU för vinsten.

Kommer nog fortsätta grinda SVS när jag kan och har lust, vill inte va en "hobby" grinder och spelar inte direkt för att vinna lite extra cash utan för att crusha.

 

Slänger väl upp Sharkscope graphen för SVS detta året. Dock kom inte min sista vinst från igår kväll in, ( 1st i Middagskampen för typ 2,5k )

 

 

 

SVS 2019 turrar.png

 

Mod får gärna stänga denna boken inom kort, gör väl en ny om det skulle hända något magiskt grindväg.

Annars ha ett riktigt gott nytt år och peace.

Redigerad av gabbelol
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...