Gå till innehåll

''Äntligen'' spelar man MTTs på heltid.


MrSpewAlot

Recommended Posts

Så lite kortfattat, har varit poker intresserad mer eller mindre i 3 år. Började med lite klassiska micros Spin n Gos under gymnasiet och sedan dess har det progressivt blivit större och större intresse för spelet. År 2018 var året jag började få saker och ting att fungera, vann mina första turneringar och började förstå spelet mer och mer. Med duktiga spelare runt om mig lärde jag mig väldigt snabbt, nästan för snabbt. Redan efter 5-6 månader med lite seriösare spel var jag övertygad om att jag skulle försöka livnära mig på det. Spola fram några månader och nu sitter jag här och har spelat på heltid sen 1a Januari 2019. Lite som en dröm som gått i uppfyllelse, men processen är ju inte en dans på rosor. Känns ändå på något sätt nice att kunna göra något man tycker är riktigt roligt varje dag utan att någon bestämmer över en. Men alla swings tar definitivt på psyket! Swingar nog lite mer än vad som behövs på grund av lite olika faktorer vilket jag försöker jobba på så hårt de går, bankroll management var alltid ett problem innan men känns som att det är en av sakerna jag improvat mest på under året! Själva processen innebär ju att man går igenom skiten några gånger innan allt sitter perfekt.

Tänker inte outa mitt online nick riktigt än, tänker att ni som läser får gissa er fram haha. Men ah spelar enbart på Pokerstars och har inte just nu några planer på att mixa sites eftersom jag tycker att Stars räcker gott och väl för min midstake grind (spelar allt emellan 5,50-109$ oftast, några skott i 215 ibland). Men när jag går upp i stakes kommer jag definitivt mixa för att få nog med volym!

Syftet med dagboken är att skriva av mig efter grinds, posta lite grafer och skriva hur jag mår psykiskt. Är riktigt trött på att gå runt i huset vid 05 och känna att blodet kokar efter en 2 outer djupt i en turre, så varför inte använda den energin till att skriva lite här istället och analysera vad jag kunde göra bättre, och vad jag gjorde bra under grinden. Blir alltså en mixad kompott! 

Kan ju börja med att skriva att jag har spelat varje dag på Scoop nu utan riktig framgång, haft en del Day Two's men det har alltid slutat med en flipp på fel sida för alldeles för många dollar. Har bokstavligen spelat/studerat 10-14h åtta dagar irad. Två veckor irad nu utan att träffa polare och helt isolera mig i pokern som inte har behandlat mig så väl under dessa 8 dagar vilket känns oerhört trögt. Men kommer att fortsätta att pusha SCOOP ut och eventuellt ta ett litet break efter det. Är ju trots allt bara SCOOP en gång om året och de finns fruktansvärt bra värde i allt jag reggar så varför sitta ute liksom, bara att kriga på!

Pallar ej posta nån graf eller liknande idag men svarar gärna på frågor om det är någon som är nyfiken på något jag inte nämnt i denna trådstart!

//MrSpew



 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för alla GL! 

06:20 nu efter en tung lång grind, starta dagen med att bli rånad på en go riktigt score när jag floppa top set och killen runnar ut 4 card straight, så blev FT men inget och hänga i granen så att säga. Hade en del roliga runs under kvällen men flipsen satt verkligen inte denna grinden så inte mycket att göra åt! Spelar med en polare nu så kommer gå lättare att pusha dem tunga grindsen i några dagar nu iaf, alltid något. 

Förövrigt så hade jag inte så jävla många roliga spots denna grinden, mycket flips och några ITM men slutade på ungefär 200$ back. Kunde varit värre eftersom jag hade BIs för långt över 1k$ men ah alltid tråkigt när det inte går som man vill.

 

Kul att några verkar tycka om MTT dagbok iaf! Ska försöka hålla den så clean som möjligt eftersom det är lite mitt stuk, gärna ordning å reda, så det blir lätt för er och läsa, och lätt för mig att se era svar!

Blir några timmars sömn nu och sen på liret igen, hoppas på att lösa nån dag två i SCOOP imorgon eftersom det är så jävla skönt att gå och lägga sig efter en långgrind och känna att man har något att se framemot kommande grind..

//MrSpew

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger gabbelol :

Har saknat mtt dagböcker, dom är ganska rare här på forumet. Så galet hype för uppdateringar och önskar dig all lycka till!

Grindar själv micro/low på stars/party/888. Har fått in 70h i maj och hoppas på en stark avslutning. 

Förhoppningsvis är denne skribent inte lika argsint inställd till input från cashgame spelare som den förre mtt-dagbokaren!

 

GLGL! 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quick update!

Ännu en risig dag vid borden trots två FT. Båda slutade i tyvärr horribelt :/
 

I ena hade jag AA vs AK för CL, standard torsk mot flush.. Sen i andra hade jag squeeze shovat AQ och blir callad av KQs och han kommer såklart dit. Hade kunnat vara två väldigt goa turrar och binka eftersom de hade hjälpt otroligt mycket med alla dyra SCOOP buyins. SCOOP förövrigt har fortsatt gått trash, hade en cash igår men bustade strax efter ITM. Börjar ta rejält på psyket att förlora dessa flips när man gör så sjukt mycket rätt hela tiden. Men ska försöka att inte hänga läpp och fortsätta pusha som fan under SCOOP. Sen blir det nog lite mindre volym följande veckorna eftersom jag har mycket skoj inplanerat. 

Känns som sagt allmänt trögt atm att lira men hoppet finns fortfarande kvar att göra en riktigt run i en SCOOP, får försöka vinna Main Event så jag kan spela ångestfritt resten av året ;)

//MrSpew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
32 minuter sedan, säger nghtprwlr :

Vad har du för regler kring BRM? Känns som att variansen är värre än i PLO.

Jag har uteslutande spelat cash men har senaste månaden slaskat runt lite i turneringar och har funderat på detta lite. Är 100 buyins konservativt?

Lycka till med SCOOP!

Tjena!

Regler kring BRM är rätt simpla, för KOs ska jag 100 buyins, för vanliga freezeout/turbos/hypers ska jag ha 200 BI för att spela. Tycker det är riktigt rimligt och sen är jag ganska noga med att jag är winning i det jag spelar, annars ser jag inget syfte med det. Men sen blir det som sagt några skott ibland och det är mest för att få upp pulsen och ha lite kul ;)

Garanterat mer varians i NLH än PLO enligt mig. Men skulle har verkligen 0 intresse för PLO så det är bara att acceptera att variansen existerar och det man får göra är att försöka sitt bästa för att minimera den! 

Tack så mycket, hoppas på lite gött spring nu sista dagarna och lyckas göra detta till ett profitable SCOOP! Insåg nyss att jag haft buyins på en bit över 10k$ hittills denna månaden vilket e helt insane, är back runt 500$ dollar på denna månaden just nu så skulle vara sjukt gött att vända detta nu i slutet! :D

//MrSpew

Redigerad av MrSpewAlot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ännu en rätt tråkig grind idag, FTade en turre och kom 6a efter en helt sinnes set up när jag satt i BTN mot BB.. Aja vad ska man göra när det går keff, SCOOP har förövrigt gått trash :D
Sista dagen imorgon på SCOOP och det känns fan gött.. Ska gå ner i stake efter SCOOP och tanken bakom det är mest för att börja hitta lite goa scores igen ;) Behöver en confident boost efter denna rätt kassa månad och ba få igång wins igen. Så är rätt taggad på att få upp volymen och börja exploita fish i low stakes igen haha :D men går nog upp i dem lite högre nivåerna igen så fort jag känner att jag vänt på siffrorna igen. Men imorgon blir det att åka av i SCOOP Main och förhoppningsvis ha en jävligt rolig söndag. Brukar ju swinga något fruktansvärt på söndagar men är faktiskt smått taggad på att krossa borden trots sen och pissig grind idag.

Ska bli så jävla gött att få in lite rutiner igen efter SCOOP med, helvete sover ju till 15 varje dag och lägger mig vid 05 ish, helt orimligt. Trots jag spelar MTTs brukar jag lyckas få ett decent dagsschema och ha bra träning/sömnrutiner. Helt bortblåst under detta event och ska bli riktigt gött att kunna bärsa på helgerna också :D

Hoppas ni som läser hittar lite fina scores när inte jag gör det!

//MrSpew

Redigerad av MrSpewAlot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några dagars paus är man nu tillbaka på grinden. Kan inte säga att den har börjat bra överhuvudtaget men det lossnar nog snart :D Dock lite segt atm att lira när man ej får upp något bra schema överhuvudtaget. Har varit mycket födelsedagar och nu denna veckan studentmottagningar. Grinden får tyvärr lida för detta men det är som det är. Ska försöka att få in så många timmar som går :D men hatar verkligen när man inte får lägga upp schemat som man vill, det optimala för mig är att lira varje dag och sen ta ledigt när jag vill, men nu får man helt plötsligt anpassa sig efter andra liiiite för mycket vilket sabbar min motivation och mindset lite. Efter de två första veckorna nu i Juni ska jag nog få i ordning ett redigt och välfungerande schema igen vilket jag verkligen ser framemot. 

Är inne och grindar på Stars just nu, kan nog slänga upp en graf sen och en grind-analys! :)

//MrSpew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt tråkig grind, lyckades FTa en tråk turre men ännu en 9onde plats :D
Dåligt mindset, dåligt fokus och ah.. de gick som de gick! Rätt bra graf men kunde lätt varit bättre om jag inte spewa i några potter, men får ta nästa grind! Massa student saker imorgon så får se om de blir något lir överhuvudtaget! Peace

//MrSpew845462624_Namnls.thumb.png.6d79841ec07df43cd16deb0b883f7098.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Man kan tro att jag varit lat den senaste tiden eftersom jag inte laddat upp något här, men där här ni fel! Har grindat väldigt mycket senaste tiden och det har gått bra!
Klockan är just nu 07:30 och har grindat i en halvtimma efter att ha avslutat griden inatt vid 02:00. Känner mig rätt seg i skallen men det är inget en celsius inte kan lösa. Ska bjuda er på gårdagens fräscha graf. Riktigt segt att det blev losing day trots FT men vad fan kan man göra när man lirar kvällsschemat, sjuk variance när det är 1k+ entries i exakt varje turre :/hora.thumb.png.b071613bf6566b025f8be86042d34d1b.png
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sååå då var det dags för en update :D

Postat alldeles för lite här insåg jag nu och är ledsen över det, men har haft väldigt mycket för mig den senaste tiden och har helt enkelt glömt av att uppdatera här. Lyckades plussa runt 30 lax i Juni vilket är acceptabelt för att vara en månad med mycket roliga aktiviteter utöver poker. Blir ungefär samma upplägg nu i Juli. Har lite utomlandsresor bokade och andra roliga event som påverkar min grind, alltså blir det inget robot mode denna månaden heller tyvärr :( Har även nu börjat plugga poker mer konsekvent igen vilket känns gött, kör lite kortare grinds och avslutar med att analysera/kolla på någon vettig video. Denna månaden har dock varit väldigt trögstartad, vilket är synd. Har dock en känsla av att detta kan bli en riktig succé månad om jag slutar förstöra mina tangentbord/möss varannan grind... Slänger in månadens graf so far!

Hoppas ni krigar på där ute och hittar fina scores :)

//MrSpew

tjeeena.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...