Gå till innehåll

Drömmen om att lyckas! Vägen till heltidsspelande


Vitamin C

Recommended Posts

Jobbig situation att tradea med med kortspel och jobb och om det ens är något som är säkert då så är det nog att inte förhasta sig!

Inom vad jobbar du? Vad tjänar du? Hur är din relation med din chef? Hur länge har du jobbat? Hur är dina arbetskamrater? Hur är din arbetsplats? Hur ser ditt sociala liv ut i övrigt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger boman :

Jobbig situation att tradea med med kortspel och jobb och om det ens är något som är säkert då så är det nog att inte förhasta sig!

Inom vad jobbar du? Vad tjänar du? Hur är din relation med din chef? Hur länge har du jobbat? Hur är dina arbetskamrater? Hur är din arbetsplats? Hur ser ditt sociala liv ut i övrigt? 

Jobbat sedan gymnasiet i en butik som säljer elektronik etc. Hade en vanlig Svensson-lön när jag jobbade heltid, gick sedan över till deltid och pokern täcker det mesta som gick bort. Bra chef, arbetskamrater och mitt sociala liv är helt ok. Tror du det skulle ändra sig om man gick över till poker heltid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger Vitamin C :

Jobbat sedan gymnasiet i en butik som säljer elektronik etc. Hade en vanlig Svensson-lön när jag jobbade heltid, gick sedan över till deltid och pokern täcker det mesta som gick bort. Bra chef, arbetskamrater och mitt sociala liv är helt ok. Tror du det skulle ändra sig om man gick över till poker heltid?

Det sociala livet kommer inte lika naturligt utan en fast arbetsplats skulle jag tänka mig, sen är ju detta din dröm så självklart ska du ge det en chans! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger gabbelol :

Det sociala livet kommer inte lika naturligt utan en fast arbetsplats skulle jag tänka mig, sen är ju detta din dröm så självklart ska du ge det en chans! ?

Mycket möjligt. Har tänkt tidigare att börja med klättring eller någon kampsport, kanske borde göra det samtidigt som jag börjar heltid med poker. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge man ser till att få lite socialt umgänge på sidan av jobbet, lär sig hantera stressen, jobbar hårt och investerar vinster i framtiden kan ju poker vara ett jättebra yrke. Krävs mer eget ansvar än när man är vanlig löneslav, men uppsidan är ju ganska stor om man lyckas. Kör på!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger Vitamin C :

Jobbat sedan gymnasiet i en butik som säljer elektronik etc. Hade en vanlig Svensson-lön när jag jobbade heltid, gick sedan över till deltid och pokern täcker det mesta som gick bort. Bra chef, arbetskamrater och mitt sociala liv är helt ok. Tror du det skulle ändra sig om man gick över till poker heltid?

Tänk på pensionen om du börjar spela heltid.. Då du inte betalar någon skatt eller har tjänstepension så kommer du inte få några pensionsavsättningar heller 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Dagge_w :

Tänk på pensionen om du börjar spela heltid.. Då du inte betalar någon skatt eller har tjänstepension så kommer du inte få några pensionsavsättningar heller 

Det är någonting som man inte ska bekymra sig över allt för mycket, Sveriges pensionssystem som vi har idag kommer med stor sannolikhet inte finnas kvar för merparten av landets unga skattebetalare. Vore naivt om man är i 20-års åldern och tror att man kommer bli garanterad pension 50 år senare som svensk arbetare.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Vitamin C :

Jobbat sedan gymnasiet i en butik som säljer elektronik etc. Hade en vanlig Svensson-lön när jag jobbade heltid, gick sedan över till deltid och pokern täcker det mesta som gick bort. Bra chef, arbetskamrater och mitt sociala liv är helt ok. Tror du det skulle ändra sig om man gick över till poker heltid?

Ja, ens sociala liv blir lätt för bra när man aldrig behöver ställa en väckarklocka och har för mycket fritid.

Tycker många överskattar risken att gå pro, det värsta som kan hända är sällan så illa egentligen. Enda gången är väl när folk hoppar av utbildningar då det kan vara en dum grej. Men har man ett svenssonjobb, så tycker jag det är ett kanonråd att försöka spara undan en drös pengar både från irl-jobb och poker sen ta något halvår off och resa till någon del av världen där det är betydligt billigare (och roligare) att leva.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Det är någonting som man inte ska bekymra sig över allt för mycket, Sveriges pensionssystem som vi har idag kommer med stor sannolikhet inte finnas kvar för merparten av landets unga skattebetalare. Vore naivt om man är i 20-års åldern och tror att man kommer bli garanterad pension 50 år senare som svensk arbetare.

Nu är ju pensionen inte något magiskt bidrag som finns nu och senare inte kommer finnas. Pension är uppskjuten LÖN. Pengar man tjänar idag ger pensionspengar senare, men visst justeringar kommer ske i systemet. 

En höjd pensionsålder för dagens 20-åringar jämfört med de som går i pension idag är redan en realitet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger MJ :

Nu är ju pensionen inte något magiskt bidrag som finns nu och senare inte kommer finnas. Pension är uppskjuten LÖN. Pengar man tjänar idag ger pensionspengar senare, men visst justeringar kommer ske i systemet. 

En höjd pensionsålder för dagens 20-åringar jämfört med de som går i pension idag är redan en realitet. 

Jo, pensionssystemet förlitar ju sig på att du som arbetare som ska fylla dess kassa i grund och botten. Man kan mycket väl tolka det som du gör, det är ju egentligen dina pengar som du tjänat in och har rätt till dessa( såvida du är svensk skattebetalare förstås), men ha i åtanke om att det inte är du som håller i dessa pengar just nu. Den unge arbetaren kommer inte se ett öre av sina ''pensionsförtjänta'' pengar på minst 30-40 år, i bästa fall. Faktum är att om(läs när) det väl krisar till ordentligt så ska du möjligen få se på hur snabbt politiker plötsligt kan ändra på lagar som rör sig angående svenskens pengar. Precis som insättningsgarantin. Det är en garanti , tills den dagen då kommer och garantin uteblir. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Jo, pensionssystemet förlitar ju sig på att du som arbetare som ska fylla dess kassa i grund och botten. Man kan mycket väl tolka det som du gör, det är ju egentligen dina pengar som du tjänat in och har rätt till dessa( såvida du är svensk skattebetalare förstås), men ha i åtanke om att det inte är du som håller i dessa pengar just nu. Den unge arbetaren kommer inte se ett öre av sina ''pensionsförtjänta'' pengar på minst 30-40 år, i bästa fall. Faktum är att om(läs när) det väl krisar till ordentligt så ska du möjligen få se på hur snabbt politiker plötsligt kan ändra på lagar som rör sig angående svenskens pengar. Precis som insättningsgarantin. Det är en garanti , tills den dagen då kommer och garantin uteblir. 

Vilket redan har gjorts historiskt. Mellan 1999 och 2001 tömde den dåvarande S-regeringen AP-fonderna på 258 miljarder kronor. Man urlakade hela pensionssystemet. 

Så man är bra naiv om man tror att politikers löften idag är värt något imorgon. 

Speciellt då vi har en tendens att välja regeringar som ständigt har spenderarbyxorna på sig....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Vilket redan har gjorts historiskt. Mellan 1999 och 2001 tömde den dåvarande S-regeringen AP-fonderna på 258 miljarder kronor. Man urlakade hela pensionssystemet. 

Så man är bra naiv om man tror att politikers löften idag är värt något imorgon. 

Speciellt då vi har en tendens att välja regeringar som ständigt har spenderarbyxorna på sig....

Ja så är det ju förstås. När vi väl har satt oss eller hamnar i den sortens situationer så kvittar det för dem vilka fickor som man måste vända ut och in för att få fram nödvändigt kapital. Det är lätt att leka pojken med gyllene byxan när det är sin granne som man tömmer byxorna på.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Jo, pensionssystemet förlitar ju sig på att du som arbetare som ska fylla dess kassa i grund och botten. Man kan mycket väl tolka det som du gör, det är ju egentligen dina pengar som du tjänat in och har rätt till dessa( såvida du är svensk skattebetalare förstås), men ha i åtanke om att det inte är du som håller i dessa pengar just nu. Den unge arbetaren kommer inte se ett öre av sina ''pensionsförtjänta'' pengar på minst 30-40 år, i bästa fall. Faktum är att om(läs när) det väl krisar till ordentligt så ska du möjligen få se på hur snabbt politiker plötsligt kan ändra på lagar som rör sig angående svenskens pengar. Precis som insättningsgarantin. Det är en garanti , tills den dagen då kommer och garantin uteblir. 

Lol, ja visst insättningsgarantin gäller inte och bla bla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger MJ :

Lol, ja visst insättningsgarantin gäller inte och bla bla

Är ju lätt att lova saker som man inte måste uppfylla ännu. Går alltid att retroaktivt rationalisera fram försvar om brutna löften. 

EDIT: 

Att en regering river upp eller gör avsteg från gällande lagstiftning har vi ju många exempel på. 

AP-fonderna är ett exempel. Asyllagen en annan. 

Vi ska inte underskatta politikers ambitioner att bibehålla makten. Då är det ofta vanligt att bryta ett gammalt löfte för ett nytt. 

 

Redigerad av KlonkSteve
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1.8k igår. Veckan landade på -600kr. Tror det blir ett skott på 5/10 snart, troligen nästa helg. Ganska säker att jag kommer göra endast en uppdatering per vecka nu när man inte kan posta grafer/händer pga convertern. Hoppas ni får en trevlig vecka! 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

+ 1.2k förra veckan. Tog ett skott på 5/10 där jag förlorade 4 inköp, fick in det bra i de större potterna men gick tyvärr inte min väg. Blir ett till skott framöver när det rullar bra bord.

Har ändrat om mitt spel när det kommer till de anonyma borden. Har tightat till mig i diverse 3,4,5 bet situationer då det känns att det har blivit fler nits vid borden efter convertern togs bort. Kanske andra som känner likadant, eller inbillar jag mig? Har varit upp emot mycket stål den senaste tiden framförallt på de anonyma borden.

Vet inte hur många timmar jag spelade men det borde ha blivit mer. Har haft lite problem med motivationen den senaste tiden, aldrig varit i en sån här fas tidigare. Blir lätt att man slår på en serie istället för att spela 2h extra. Antar att det är fler pokerspelare som hamnar i dessa faser också? 

 

Redigerad av Vitamin C
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...