Gå till innehåll

SVS Dagbok, Vinna cash igen! 1/2 - 2/4


Bull-Ingvar

Recommended Posts

Tycker man bör justera sitt spel mot sprut å aggrofiskar, dessa är ju dem man vinner mest av iaf på svs micro.
Sitter nån å pushar allin 200bb var tredje hand så stoppar jag gärna in bredare med typ ATo+ eller 66+
Sitter nån raisar å barrelar vilt så synar jag ner med bottenpar eller A-hög ifall brädan tillåter.
Angående bluffar beror det på spelaren, är det en hyperaggro spelare som du märker faktiskt tänker lite och ogärna donerar i onödan så går det bra att få in en bluff ibland.

Finns ju andra fördelar, dels så fortsätter aggrofisken ge action ifall man spelar lite potter mot denne, och dels så finns ju risken att nån annan vid bordet vaknar upp med AA och får in degen preflop innan man själv hunnit spela en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar jag hade tänkt lite mer som Stoffe häromdan, hade jag sluppit sitta 500-1000bb deep och få sjukt jobbiga beslut i varje hand. Synd man inte ha någon graf nu när man swingat 10k under senaste 2 session :P . Men visst ska man adjusta till viss del men jag har en tendens att börja 3betta varje hand som inte alltid slutar så bra.

Angående Upswing har jag bara kört deras prenumerationsvariant "Upswing Lab" och det skulle nog helt klart va värde för dig och känns mer rimligt att börja med än att lägga ut 1k$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla

Efter helgens galna +-0 session så jag har inte spelat så mycket mer. Har varit in och känt på en del bord under mån-ons men har inte funnit så mycket värde eller haft så stor spellust!

Köpte även https://upswingpoker.com/elite-cash-game-mastery/ denna kurs och har kollat. Det jag kollat hittills är bra, men utöver den bra informationen så är det mycket nya verktyg som jag ska lära mig använda och eftersom jag inte har pokertracker eller HM så blir det svårt att analysera mitt spel. Jag tycker också att Educa poker är jobbig att lyssna på och han hoppar lite väl mycket under instruktionerna så det blir svårt att ta in informationen.

Jag insåg att jag behöver bli mycket bättre på att använda rangerna som jag har fått med kursen och bara det kräver mycket energi, fokus och nytt tänk. Jag är 33 år och är van att spela på autopilot så det är lite annorlunda :)

Jag är beredd att göra det för att kunna ta klivet upp till 5/10! Jag behöver även lära mig hur jag ska använda information och verktygen och i vilken ände jag ska börja för att hitta ett koncept som fungerar.

Jag brukar raila 5/10 borden ibland och spelarna för att lära mig och jag märker att vissa spelare limpar mycket. Jag förstår inte strategin bakom det och det vore intressant att veta hur de personerna tänker. Min gissning är att spelet är så tight så för att kunna få lira sina värdehänder ger det bättre resultat och limpa för att få spela en flop? Vad tror ni?

MVH

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Bull-Ingvar :

Hej Alla

Efter helgens galna +-0 session så jag har inte spelat så mycket mer. Har varit in och känt på en del bord under mån-ons men har inte funnit så mycket värde eller haft så stor spellust!

Köpte även https://upswingpoker.com/elite-cash-game-mastery/ denna kurs och har kollat. Det jag kollat hittills är bra, men utöver den bra informationen så är det mycket nya verktyg som jag ska lära mig använda och eftersom jag inte har pokertracker eller HM så blir det svårt att analysera mitt spel. Jag tycker också att Educa poker är jobbig att lyssna på och han hoppar lite väl mycket under instruktionerna så det blir svårt att ta in informationen.

Jag insåg att jag behöver bli mycket bättre på att använda rangerna som jag har fått med kursen och bara det kräver mycket energi, fokus och nytt tänk. Jag är 33 år och är van att spela på autopilot så det är lite annorlunda :)

Jag är beredd att göra det för att kunna ta klivet upp till 5/10! Jag behöver även lära mig hur jag ska använda information och verktygen och i vilken ände jag ska börja för att hitta ett koncept som fungerar.

Jag brukar raila 5/10 borden ibland och spelarna för att lära mig och jag märker att vissa spelare limpar mycket. Jag förstår inte strategin bakom det och det vore intressant att veta hur de personerna tänker. Min gissning är att spelet är så tight så för att kunna få lira sina värdehänder ger det bättre resultat och limpa för att få spela en flop? Vad tror ni?

MVH

 

 

Känns det som att kursen är värd 9,5k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Dagge_w :

Känns det som att kursen är värd 9,5k?

Det är den inte, kan man köpa crush the baron separat finns det ett par videos av värde där även om de börjar bli lite daterade såhär ett år senare. 

Försök inte emulera något en 5/10 svs reg gör, det finns en anledning till att de spelar low stakes på den softaste sidan som finns. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lära sig från videos från en person du inte har möjlighet att rådfråga tycker jag är sjukt Explo :D   visst, du lär dig säkert snabbare och får ett visst hum om hur vissa saker fungerar, men de kan också bli helt fel. där du misstolkar mycket och inte förstår vissa koncept. Så du istället bara blir osäker. Skulle nog inte överdriva att säga 1h med en bra coach är bättre än 25h med massa ordbajs videos... 

GLGL!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag tycker inte kursen var värd det (men jag har inte sett hela och lärt mig allt än), om ditt mål är att nå 5/10. Du kan säkert hitta kurser som är billigare för att kunna slå 5/10. Men gör du en satsning långsiktigt för att klättra i stakes till du inte kommer högre så tror jag det är värt det.

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Det är den inte, kan man köpa crush the baron separat finns det ett par videos av värde där även om de börjar bli lite daterade såhär ett år senare. 

Försök inte emulera något en 5/10 svs reg gör, det finns en anledning till att de spelar low stakes på den softaste sidan som finns. 

Tack för tipset, ska ta en funderare om jag ska investera i det.

Jag försöker inte emulera de, jag kommer alltid förespråka RFI. Men jag gillar att spekulera i hur de tänker och om det kan finnas något värde i att han en limpstrategi mot en tight spelare i blindsen. Vad som är rätt eller går ju åsikterna isär om. MEN om du limpar är ju faktumet att du får spela en värdehand IP mot en spelare som hade foldat annars :D

 

Det jag skulle vilja ha ut av en kurs är hur man ska anpassa sig för 200BB korrekt!

 

Denna diskussion kanske är oväsentlig då 5/10 spelarna har så stora läckor ändå att man inte behöver fokusera på småsaker.

 

Spelmässigt så blir det inte så mycket lir denna vecka, har inte så stor lust och har andra åtaganden jag behöver göra. Lycka till på borden alla

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger HwardShore :

Att lära sig från videos från en person du inte har möjlighet att rådfråga tycker jag är sjukt Explo :D   visst, du lär dig säkert snabbare och får ett visst hum om hur vissa saker fungerar, men de kan också bli helt fel. där du misstolkar mycket och inte förstår vissa koncept. Så du istället bara blir osäker. Skulle nog inte överdriva att säga 1h med en bra coach är bättre än 25h med massa ordbajs videos... 

GLGL!

Hej HwardShore

Jag håller med dig det är väldigt frustrerande att inte kunna fråga men aja, bättre än inget :D

Kan du rekommendera någon bra coach till SVS 2/4 - 5/10 som är villig att ta på sig ett uppdrag? Vad kan det kosta? 

GL Själv 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

36 minuter sedan, säger muren :

Finns det något bra material att köpa därute eller är det bättre att bara försöka lära sig själv i piosolver nonstop?

Hej Muren

Det jag har köpt var OK, men svårt att lära sig. Kanske jag som är dum.

Hur ska man använda piosolver? löser man specifika situationer eller?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså tänker man ändå alltid snappat upp ngt me videos, även om de kanske ej ä det optimala sättet å studera på. All min pokerutbildning kmr typ från å ha kollat videos (mestadels som underhållning eg). Gjorde så me schack åsså när jag höll på me de å man fick ju iaf lite bättre känsla för vilka planer man kan ha i vilka öppningar å sånt. Men man lärde sig prbly mer/djupare från å sitta me schackmotor å böcker å sånt. Så tänker videotittande ändå ä najs (om man gillar de) å sen komplettera me ngt mer aktivt format å studera spelet, ex diskutera hh:s, bygga ranger, lära sig matte typ ev-formulan mm

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Elitloppet :

Solvers är allt

Hej Elitloppet!

Jag har fått intrycket av att det du säger stämmer rätt bra när jag läser runt på forumet. Jag har laddat ner piosolver och sitter i programmet och klickar runt men förstår inte så mycket. Vad är det jag ska lösa? Typ lägga in scenarion där jag är osäker på rätt move för att låta solvern lösa det? Sry för dumma frågor men denna mjukvaran och detta tillvägagångsättet är nytt för mig. 

 

Back in my day, räckte det med att lira tight aggresivt få folk fortfarande gick allin preflop 100BB med KQ osv :D:D:D

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Bull-Ingvar :

Hej Elitloppet!

Jag har fått intrycket av att det du säger stämmer rätt bra när jag läser runt på forumet. Jag har laddat ner piosolver och sitter i programmet och klickar runt men förstår inte så mycket. Vad är det jag ska lösa? Typ lägga in scenarion där jag är osäker på rätt move för att låta solvern lösa det? Sry för dumma frågor men denna mjukvaran och detta tillvägagångsättet är nytt för mig. 

 

Back in my day, räckte det med att lira tight aggresivt få folk fortfarande gick allin preflop 100BB med KQ osv :D:D:D

 

MVH

Ja i stort sett. Du lägger in ranger preflop och vilka betsizes som är tillåtna för respektive spelare på varje gata så får du strategier för båda två. Dessa kan man sedan ändra utefter de antaganden man gör om motståndaren för att få max exploit-strategi osv. Finns flertalet tutorials på youtube om du är osäker.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-05-12 kl 23:32, säger StoffeRemy :

Har ingen koll på upswing förutom gratis materialet. @Paddington tror jag kört en sväng med upswing, så han kanske har något att inflika.

Kör på konceptet att såfort jag hamnar i en situation där jag inte vet vad jag ska göra, sparar jag den handen och försöker sedan lösa den. Går googla sig till massa gratis information, youtube där många duktiga spelare visar hur de approachar spots osv.

Pokerstrategy Equilab är väl ett program alla borde ha. Finns att ladda ner gratis. Att lära sig om SPR, Potodds och EQ är väl oxå några saker som ska sitta utantill i bakhuvudet för alla som spelar poker innan man ens börjar försöka lösa något på egen hand.

 

 

Tjena Stoffe, kul att du tar dig tid att läxa upp folk.

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla!

Har varit tunt med spel av olika anledningar, men jag lever fortfarande!

Ett av mina mål var att skotta 5/10 denna helg OM min bankrulle hade nått 15K. Tyvärr måste jag meddela att mina bankrulle är på 8,3K :(

 

När jag väl har lirat har jag backat rakt ut! Dåligt spel + att SVS har varit fiskfattigare de senaste veckorna. Frustration och dåligt tålamod har lett till detta minus. Jag försöker applicera lite nytt tänk som jag lärt mig ifrån utbildning på Upswing poker och det tar kraft och energi. Spelade en liten Session idag, 90 minuter blandat 1/2 och 2/4. Slutade på 150 SEK minus vilket är OK.

Ska köra en liten minisession nu och får se hur mkt mer lir det blir i helgen, har släktingar på besök så det blir tajt!

MVH och Lycka till i helgen alla! :D

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla

Minisessionen igår på ca 90 minuter gick + 300 SEK, träffade set osv vilket var evigheter sedan.

 

Lirade en session idag mellan 10:00 - 12:00 och den slutade på +1,300 SEK. Fortsatte och träffa helt OK och fick betalt med SET. Spelade disciplinerat och skärpte till min preflop range (tightare).  Bankrulle just nu på 10,1K och nu ska jag köra en till 2 timmars session!

Vi ses på borden!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 

Spelade igår natt och har även spelat ca 3 timmar idag. Totalt + 1,700 SEK. Bankrulle 11,700 SEK :D

Jag märker att det gör skillnad att spela lite tightare preflop. Tråkigare tyvärr men bättre för resultatet och mindre risk för tilt.

Överlag en rätt så lugn och sansad Lördag natt för att vara lönehelg, många spelade stabilt och bra förutom en kille som jag lyckades ta ett inköp av på 2/4 som spazzade rätt hårt.

 

Känns verkligen skönt att hitta tillbaka litegrann och jag har insett att det blir nog kvällar och helger då jag kommer lira mest. Värdet på vardagarna är marginellt och därför kommer jag inte spela då. Synd! Kommer nog köra en session fram till 02:00 eller tills jag inte orkar längre.

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Bull-Ingvar :

Överlag en rätt så lugn och sansad Lördag natt för att vara lönehelg, många spelade stabilt och bra förutom en kille som jag lyckades ta ett inköp av på 2/4 som spazzade rätt hårt.

Tycker det har varit riktigt dåligt med action på /2 -10   SvS senaste veckorna :(... tror det är det sämsta jag någonsin sett på svs

Redigerad av ölkaka
  • Confused 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...