Gå till innehåll

SVS Dagbok, Vinna cash igen! 1/2 - 2/4


Bull-Ingvar

Recommended Posts

Hej

Är en 33 årig gammal lirare från the golden days som spelade $1/2 och $2/4 och livnärde mig på pokern som lös aggressiv spelare och plockade enkla pengar! Dagens sanning är annorlunda och jag tänkte försöka mig på att grinda igen för att kunna hitta en extra inkomst. 

 

Har nu fått upp intresset igen och börjat spela på SVS 1/2 och 2/4 på de anonyma borden främst. Jag tycker SVS är kul att spela på och det är en intressant dynamik som uppstår vid 200 BB upptag som ändrar spelet enormt. Jag har spelat ca 15,000 händer den senaste 2 månaderna och är plus ungefär 8,000 KR på 1/2 och 2/4. Jag för ingen statistik via pokertracker men jag vill lära mig det och det är ett av mina mål.

Långsiktiga mål:

Vinnande spelare på 5/10

Förstå Pokertracker och hur jag använder HUD

Förstå hur jag använder PIOsolver och andra verktyg för att utveckla mitt spel

 

Start SVS rulle är 4,539 kr och min första session blir 3 timmar nu 15:00 - 18:00. Efter det blir det update! Senare ikväll kommer jag skaffa pokertracker och även fortsätta spela.

Jag kommer försöka få in minst 16 timmar poker denna Fredag, Lördag och Söndag. Ska bli riktigt kul och se vart det bär av!

Jag vill även passa på att tacka chesskentucky för inspiration!!

 

MVH

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger freddex1989 :

PT/Hud på anonyma bord känns väl inte så hett?

Annars, lycka till!

Tack,

För framtiden så behöver jag lära mig det då jag inte alltid kommer spela anonymt, men även under långa sessioner tror jag det kan vara till nytta på de anonyma borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 2 timmar nu för att känna på borden, spelade blandat 1/2 och 2/4. Spelade väldigt lugnt och tight och höll inne med 3Bets då jag inte lirat på 1 vecka.

Spelet kändes oerhört reggigt och nittigt, iaf på 2/4.

Spelade sådär och gjorde några dåliga spel, men kul för dagboken då jag kan lägga in några händer för att ni ska få lite content :D

Resultat: -500 Kr

Ni får h överseende med formatet tills senare, när jag fixat PT4 kommer det nog bli bättre. Nu kopierar jag ifrån SVS klienten

Hand 1, jag har TT den andra har 98 hjärter. Standard.

SPELARINFORMATION
Plats 1 : RobinHood (197.00)
Plats 2 : Jester (411.61) Är givare
Plats 3 : HairyBiker (179.82)
Plats 4 : Sherlock (482.41)
Plats 5 : PufferFish (269.95)
Plats 6 : Leprechaun (47.29)
BLINDS
HairyBiker > LM 1.00
Sherlock > SM 2.00
GIV
HairyBiker BKBK
Sherlock BKBK
PufferFish BKBK
Leprechaun BKBK
RobinHood BKBK
Jester TCTD
INSATSRUNDA 1

PufferFish > Syna 2.00
Leprechaun > Lägger sig
RobinHood > Lägger sig
Jester > Höj 8.00
HairyBiker > Syna 8.00
Sherlock > Lägger sig
PufferFish > Syna 8.00
FLOPP
Sammanlagt 25.30 Huvud 25.30 Rake 0.70
2HTS7H
INSATSRUNDA 2

HairyBiker > Passa
PufferFish > Passa
Jester > Satsa 13.00
HairyBiker > Syna 13.00
PufferFish > Syna 13.00
TURN
Sammanlagt 63.25 Huvud 63.25 Rake 1.75
2HTS7HQC
INSATSRUNDA 3

HairyBiker > Passa
PufferFish > Passa
Jester > Satsa 48.00
HairyBiker > Lägger sig
PufferFish > All-in 248.95
Jester > Syna 248.95
RIVER
Sammanlagt 547.90 Huvud 547.90 Rake 15.00
2HTS7HQC5S
VISNING
Sammanlagt 547.90 Huvud 547.90 Rake 15.00
PufferFish QCTS9H8H7H
Högsta kort Dam
Vinst: 0.00
Jester TCTDTSQC7H
Triss tia
Vinst: 547.90

 

 

Hand 2, kändes som att killen satt på flushdrag då det är typisk bluff vid missat drag. Litade på magkänslan och tog synen.

 

SPELARINFORMATION
Plats 1 : RobinHood (194.00)
Plats 2 : Jester (677.22)
Plats 3 : HairyBiker (104.43)
Plats 4 : Sherlock (472.20)
Plats 5 : Robot (220.68)
Plats 6 : Leprechaun (107.94) Är givare
BLINDS
RobinHood > LM 1.00
Jester > SM 2.00
GIV
RobinHood BKBK
Jester AS9S
HairyBiker BKBK
Sherlock BKBK
Robot BKBK
Leprechaun BKBK
INSATSRUNDA 1

HairyBiker > Syna 2.00
Sherlock > Lägger sig
Robot > Höj 6.00
Leprechaun > Syna 6.00
RobinHood > Lägger sig
Jester > Syna 6.00
HairyBiker > Syna 6.00
FLOPP
Sammanlagt 24.33 Huvud 24.33 Rake 0.67
8S2C7S
INSATSRUNDA 2

Jester > Satsa 8.00
HairyBiker > Syna 8.00
Robot > Lägger sig
Leprechaun > Lägger sig
TURN
Sammanlagt 39.90 Huvud 39.90 Rake 1.10
8S2C7SQD
INSATSRUNDA 3

Jester > Satsa 14.00
HairyBiker > Syna 14.00
RIVER
Sammanlagt 67.14 Huvud 67.14 Rake 1.86
8S2C7SQD3D
INSATSRUNDA 4

Jester > Passa
HairyBiker > Satsa 40.50
Jester > Syna 40.50
VISNING
Sammanlagt 145.95 Huvud 145.95 Rake 4.05
HairyBiker KSQD8S7S4S
Högsta kort Kung
Vinst: 0.00
Jester ASQD9S8S7S
Högsta kort Ess
Vinst: 145.95

 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger Bull-Ingvar :

Har spelat 2 timmar nu för att känna på borden, spelade blandat 1/2 och 2/4. Spelade väldigt lugnt och tight och höll inne med 3Bets då jag inte lirat på 1 vecka.

Spelet kändes oerhört reggigt och nittigt, iaf på 2/4.

Spelade sådär och gjorde några dåliga spel, men kul för dagboken då jag kan lägga in några händer för att ni ska få lite content :D

Resultat: -500 Kr

Ni får h överseende med formatet tills senare, när jag fixat PT4 kommer det nog bli bättre. Nu kopierar jag ifrån SVS klienten

Hand 1, jag har TT den andra har 98 hjärter. Standard.

SPELARINFORMATION
Plats 1 : RobinHood (197.00)
Plats 2 : Jester (411.61) Är givare
Plats 3 : HairyBiker (179.82)
Plats 4 : Sherlock (482.41)
Plats 5 : PufferFish (269.95)
Plats 6 : Leprechaun (47.29)
BLINDS
HairyBiker > LM 1.00
Sherlock > SM 2.00
GIV
HairyBiker BKBK
Sherlock BKBK
PufferFish BKBK
Leprechaun BKBK
RobinHood BKBK
Jester TCTD
INSATSRUNDA 1

PufferFish > Syna 2.00
Leprechaun > Lägger sig
RobinHood > Lägger sig
Jester > Höj 8.00
HairyBiker > Syna 8.00
Sherlock > Lägger sig
PufferFish > Syna 8.00
FLOPP
Sammanlagt 25.30 Huvud 25.30 Rake 0.70
2HTS7H
INSATSRUNDA 2

HairyBiker > Passa
PufferFish > Passa
Jester > Satsa 13.00
HairyBiker > Syna 13.00
PufferFish > Syna 13.00
TURN
Sammanlagt 63.25 Huvud 63.25 Rake 1.75
2HTS7HQC
INSATSRUNDA 3

HairyBiker > Passa
PufferFish > Passa
Jester > Satsa 48.00
HairyBiker > Lägger sig
PufferFish > All-in 248.95
Jester > Syna 248.95
RIVER
Sammanlagt 547.90 Huvud 547.90 Rake 15.00
2HTS7HQC5S
VISNING
Sammanlagt 547.90 Huvud 547.90 Rake 15.00
PufferFish QCTS9H8H7H
Högsta kort Dam
Vinst: 0.00
Jester TCTDTSQC7H
Triss tia
Vinst: 547.90

 

 

Hand 2, kändes som att killen satt på flushdrag då det är typisk bluff vid missat drag. Litade på magkänslan och tog synen.

 

SPELARINFORMATION
Plats 1 : RobinHood (194.00)
Plats 2 : Jester (677.22)
Plats 3 : HairyBiker (104.43)
Plats 4 : Sherlock (472.20)
Plats 5 : Robot (220.68)
Plats 6 : Leprechaun (107.94) Är givare
BLINDS
RobinHood > LM 1.00
Jester > SM 2.00
GIV
RobinHood BKBK
Jester AS9S
HairyBiker BKBK
Sherlock BKBK
Robot BKBK
Leprechaun BKBK
INSATSRUNDA 1

HairyBiker > Syna 2.00
Sherlock > Lägger sig
Robot > Höj 6.00
Leprechaun > Syna 6.00
RobinHood > Lägger sig
Jester > Syna 6.00
HairyBiker > Syna 6.00
FLOPP
Sammanlagt 24.33 Huvud 24.33 Rake 0.67
8S2C7S
INSATSRUNDA 2

Jester > Satsa 8.00
HairyBiker > Syna 8.00
Robot > Lägger sig
Leprechaun > Lägger sig
TURN
Sammanlagt 39.90 Huvud 39.90 Rake 1.10
8S2C7SQD
INSATSRUNDA 3

Jester > Satsa 14.00
HairyBiker > Syna 14.00
RIVER
Sammanlagt 67.14 Huvud 67.14 Rake 1.86
8S2C7SQD3D
INSATSRUNDA 4

Jester > Passa
HairyBiker > Satsa 40.50
Jester > Syna 40.50
VISNING
Sammanlagt 145.95 Huvud 145.95 Rake 4.05
HairyBiker KSQD8S7S4S
Högsta kort Kung
Vinst: 0.00
Jester ASQD9S8S7S
Högsta kort Ess
Vinst: 145.95

 


 

Lägg upp hh som går att läsa nästa gång.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Blev inget spel som planerat i helgen, men körde en session idag 6 timmar 1/2 och 2/4. Slutade 1,900 KR plus.

Tyvärr lyckades jag inte fixa varken pokertracker eller HM, och när jag insåg att man behöver betala 400 kr månaden för att få händerna ifrån SVS klienten så är jag osäker om jag orkar ordna med det.

Jag hoppar över handhistories eftersom jag inte kan få något bra format! men hade 5-6 st 7-800 BB potter på 2/4 som hade varit roliga att visa!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Den fattigaste dagboken utan databas och händer blir uppdaterad igen! :D

 

Körde en 6 timmar session idag, 1/2, 2/4, och /5 blandat! Plussade 3,900 KR så jag är nöjd. Hade några 600 BB potter som störst på /5. Men eftersom jag inte har HH och orkar inte leta i klienten och formatera så får det vara!

 

Var även in på 5/10 och kände efter och tyckte att det fanns fisk där jag kunde vinna emot. Kommer bli fler gånger. Jag funderar på att outa mitt nick! Är det dumt att göra det? Tänkte göra det för att få någon respons och kanske lite dialog om mitt spel och spelstil! :D

 

MVH

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger BoImee :

Intressant hur olika BR-krav jag har, märker jag!

 

spelar själv 2-4, 2.50-5.00 fast med nästan 40k-rulle! ??

Hej Bolme, jag har lirat mot dig och tycker du är bra!

Jag vet att BR-kraven är liberala, men jag resonerar att så länge jag slår nivån så är det värt att chansa! I värsta fall kliver jag ner och spelar endast 1/2!

Min åsikt är att i princip alla på SVS 1/2 och 2/4 är Nits (Jag är väldigt lös aggressiv). När någon ur den anonyma spelarpoolen betar så har de nuts! Det finns en del regs som är loose aggressiv och dessa adjustar jag emot!

Det medför för MIN del att jag har inte så stora swings då jag foldar väldigt mycket marginella händer!

 

Min 2 timmars session slutade 1,200 KR back. Jag betalade av floppade set med Överpar (200 BB deep). Detta är nog min största läcka, fan det vore nice att ha PT eller HM för att kunna analysera mitt spel. Floppade K hög flush mot A hög flush (500 BB) också fold men slarvade lite! 

 

Kanske blir en kvällsession om inte tjejen klagar :)

 

Bankroll 11,053

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hyfsad

Klantigt beskrivet av mig LOL.

Det jag menar är att jag tycker det är standard att swinga 10 buyins / session. Det låter motsägelsefullt men jag lämnar det där! :D

Vad kul att ni har börjat kommentera!

 

Jag har funderingar som jag skulle vilja ha olika åsikter och höra era tankar kring!

Preflop raise first in: Jag vill alltid betta 3BB first in, men upplever att det ofta är så nittigt att 2,5 BB är mer värdefullt!

Frågeställning: Förlorar jag mycket värde på att ALLTID öppna 3 BB istället för adjusta till 2,5BB? Vad tycker/tror ni?

 

200BB inköp: Jag spelar alltid 200 BB inköp, helt solklart att man vill kunna fajtas om feta potter direkt! Ändå ser jag (vad jag tror) är duktiga regs som endast köper in för 100 BB. Jag har en tendens att mentalt fiskförklara alla som inte köper in för 200BB! Hur ser ni på detta?

 

Jag vill gärna föra dialog och resonemang kring 200BB inköp! Har ni någon bra länk till en diskussion här på forumet då man går in i det på djupet!?

 

MVH

1 minut sedan, säger Hyfsad :

 

Välj en haha. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Bull-Ingvar :

200BB inköp: Jag spelar alltid 200 BB inköp, helt solklart att man vill kunna fajtas om feta potter direkt! Ändå ser jag (vad jag tror) är duktiga regs som endast köper in för 100 BB. Jag har en tendens att mentalt fiskförklara alla som inte köper in för 200BB! Hur ser ni på detta?

Jag vill gärna föra dialog och resonemang kring 200BB inköp! Har ni någon bra länk till en diskussion här på forumet då man går in i det på djupet!?

Generellt skulle jag säga totalt tvärt om, alla dåliga nitregs köper in för 200bb (och utnyttjar inte djupspelet alls) medans majoriteten av de bra spelar 100bb som standard. Fördelar är väl att det är enklare, allt studiematerial i princip är byggt för 100bb och det minskar varians. Sen om man vill klättra snabbt går man väl hellre upp i nivå än att spela djupt lägre? För många är det en bankrulle/nivå grej.

Med det sagt spelar jag mest 200bb just nu då min spelstil har mkt högre winrate när jag sitter djupt (enligt resultat i hm) och jag har rulle för det och inte vill upp i nivå förän nästa månad ändå. 

Edit: Måste bara gilla din logik att du är lös agressiv, foldar mkt marginella händer, har INTE stora swings, MEN swingar 10bi per session. :ola:

Lycka till föressten glömde det! :) 

Redigerad av Paddington
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Paddington :

Generellt skulle jag säga totalt tvärt om, alla dåliga nitregs köper in för 200bb (och utnyttjar inte djupspelet alls) medans majoriteten av de bra spelar 100bb som standard. Fördelar är väl att det är enklare, allt studiematerial i princip är byggt för 100bb och det minskar varians. Sen om man vill klättra snabbt går man väl hellre upp i nivå än att spela djupt lägre? För många är det en bankrulle/nivå grej.

Med det sagt spelar jag mest 200bb just nu då min spelstil har mkt högre winrate när jag sitter djupt (enligt resultat i hm) och jag har rulle för det och inte vill upp i nivå förän nästa månad ändå. 

Hej Paddington!

Tack för svar! Vad bra att höra att du tycker tvärt om, ego är ju som sagt det sämsta inom poker och om jag går runt och tror att alla som köper in 100BB är fiskar så kommer det kosta mig. Jag upplever samma sak som du med nitregsen, köper in 200BB med spelar som om de hade 50BB. Det är väl deras problem :D

Jag gillar utmaningen att spela 200 BB och jag "känner" precis som du att min spelstil gynnar 200BB. Men eftersom jag saknar stats så går det inte att bekräfta ännu.

Vilka största justeringar har du gjort med 200BB? Den mest uppenbara för mig är ju att man kan 3 betta mkt bredare i position. Det går att spela maniac med positivt resultat.

 

MVH

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Backade totalt 2,000 KR igår då jag testade köra lite 5/10 :), Backade bara 800 på 5/10 så var ingen fara!

Var oerhört kul att spela 5/10 anonyma och det känns verkligen som något att sträva efter att kunna vara regga de borden! Jag behöver formulera något mål för att kunna "förtjäna" att spela 5/10 då jag inte riktigt har rullen för det.

Nu blir det en minisession på 2 timmar!

Det vore kul att kunna ha 10,000 Kr avsatt för att skotta 5/10 en löningshelg! Tanken är att jag ska förtjäna ett skott genom att grinda, spela stabilt och studera fram tills löningshelgen! Tanken är att jag skottar med allt över 15,000 kr i rullen, och kör en riktig monster session 24-26 Maj! 

Härmed formulerar jag ett nytt 2 veckors delmål. 

Spela upp rullen till 25K (start rulle = 10,300)

Fixa HM eller Pokertracker för att analysera skotthelgen om den blir av!

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dagboken

Har lirat säkert 17 timmar nu i helgen med ett +-0 resultat i princip. Jag är i en period där det är helt sjukt.

Alla händer jag ska vinna rättfärdigt förlorar jag. Alla händer där jag tiltsynar eller tiltställer så vinner jag med 4 outs. Man känner sig så maktlös och det går knappt att träffa en hand.

 

Det har gått så sjukt att jag under vissa sessioner känner att jag bara vill vinna blindsen med AA preflop.

Det känns helt meningslöst att spela när man aldrig träffar set, och när man väl träffar set så antingen fold eller syn med drag som sitter. Jag känner ENDAST oro om jag blir 3 och 4 betad med KK. Hade topset med KK i en pot med vågar inte betta alls när turn flushar för att man blir utdragen för 150 gången. Det känns så frustrerande att se fisk sitta och donera pengar på bordet och jag iso raisar 10 potter i rad men lyckas inte träffa något av minsta värde.

 

Jag är sjukt förvånad av att se dessa grinders som är duktiga, men när det väl sitter en sprutfisk och donerar på bordet så adjustar dom knappt någonting och spelar inte lösare preflop!!!! Det bådar gott inför framtiden iaf om de är så statiska i sitt spel.

 

FAN VAD POKERN ÄR FRUSTRERANDE IBLAND

 

Funderar på att använda Upswing poker som utbildning, någon som har åsikter om det? Eller kan rekommendera någon annat material som lämpar sig till SVS cashgame? Vore kul att läsa på lite om 200bb teori och hur man ska adjusta.

 

Kommer köra en riktig CP-session inatt då bruden är borta, först ska jag ta en paus och en promenad och rensa tankarna. Var uppe och skotta på 5/10 och fick in allin för 200 BB 4 av 4 ggr, favorit varje gång fast vann endast 1. Känns bra dock då jag vet att det finns fisk att ta pengar av på 5/10 inför framtiden. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Bull-Ingvar :

Jag är sjukt förvånad av att se dessa grinders som är duktiga, men när det väl sitter en sprutfisk och donerar på bordet så adjustar dom knappt någonting och spelar inte lösare preflop!!!! Det bådar gott inför framtiden iaf om de är så statiska i sitt spel.

 

Exakt det man ska göra. Utnyttja range övertaget man får mot någon som spelar alldeles för många händer. Varför bluffa någon som inte foldar, varför spela bingolotto mot någon som ändå alltid betalar av om du bara spelar bra händer?

Man behöver aldrig adjusta eller balansera sitt spel om motståndaren är för dålig för att förstå hur,när och varför man gör något.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Exakt det man ska göra. Utnyttja range övertaget man får mot någon som spelar alldeles för många händer. Varför bluffa någon som inte foldar, varför spela bingolotto mot någon som ändå alltid betalar av om du bara spelar bra händer?

Man behöver aldrig adjusta eller balansera sitt spel om motståndaren är för dålig för att förstå hur,när och varför man gör något.

Hej StoffeRemy!

Kul att du kommenterar!

Jag förstår hur du tänker och du tänker rätt! Tids nog så bestraffar du fisken och tar stacken av honom. Det är den tålmodiges strategi!

Jag resonerar som så att om han sitter och vevar sina 200 BB väldigt löst så vill jag ta fördelen och skynda mig att busta honom innan någon annan får chansen, dvs jag isoraisar löst och försöker hitta mer marginella värdehänder att busta honom. Det är två olika förhållningssätt och man väljer det som passar en bäst själv! Jag väljer det andra alternativet! :D

Spelar du 1/2 och 2/4 anonyma? Då har vi säkert fajtas en del under helgen :D Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger Bull-Ingvar :

Hej StoffeRemy!

Kul att du kommenterar!

Jag förstår hur du tänker och du tänker rätt! Tids nog så bestraffar du fisken och tar stacken av honom. Det är den tålmodiges strategi!

Jag resonerar som så att om han sitter och vevar sina 200 BB väldigt löst så vill jag ta fördelen och skynda mig att busta honom innan någon annan får chansen, dvs jag isoraisar löst och försöker hitta mer marginella värdehänder att busta honom. Det är två olika förhållningssätt och man väljer det som passar en bäst själv! Jag väljer det andra alternativet! :D

Spelar du 1/2 och 2/4 anonyma? Då har vi säkert fajtas en del under helgen :D Vad nickar du?

Problemet när du spelar en lös range vs sprutfisk är att du antingen får bluffa någon som inte gillar att folda, eller att du själv får folda när du missar, vilket kommer hända ofta och du blöder då mycket i onödan. Och även fast du vet att du har edge på fisken så är det oftast inte så att du får spela mot fisken i x antal tusen händer och dra nytta av den till fullo. Om fisken dubblar genom dig och sedan lämnar bordet kommer du aldrig dra nytta av din edge. Helt enkelt därför många väljer att ta vägen med lågvarians där risk/rewarden är bättre även fast man offrar någon krona hit eller dit.

Att iso raisa tunt för att spela i pos mot fisk är vanligt, men ju högre upp du kommer desto fler regs kommer veta vad du gör och istället börja raisa dig tunt. Knappast något du behöver oroa dig om på /2 då nivån är så fisktät att regs inte orkar slåss mot varandra.

Jag spelar mestadels /10+. Outar inte nick men antar att de flesta regs redan vet ändå.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Problemet när du spelar en lös range vs sprutfisk är att du antingen får bluffa någon som inte gillar att folda, eller att du själv får folda när du missar, vilket kommer hända ofta och du blöder då mycket i onödan. Och även fast du vet att du har edge på fisken så är det oftast inte så att du får spela mot fisken i x antal tusen händer och dra nytta av den till fullo. Om fisken dubblar genom dig och sedan lämnar bordet kommer du aldrig dra nytta av din edge. Helt enkelt därför många väljer att ta vägen med lågvarians där risk/rewarden är bättre även fast man offrar någon krona hit eller dit.

Att iso raisa tunt för att spela i pos mot fisk är vanligt, men ju högre upp du kommer desto fler regs kommer veta vad du gör och istället börja raisa dig tunt. Knappast något du behöver oroa dig om på /2 då nivån är så fisktät att regs inte orkar slåss mot varandra.

Jag spelar mestadels /10+. Outar inte nick men antar att de flesta regs redan vet ändå.

Hej

Tack för resonemanget, jag håller med dig till 100% samtidigt som jag håller med mig till 100%. Jag tror ditt sätt faktiskt är bättre i längden då du slipper de brutala swingsen som kan skapa tilt och därmed förlora värde!

 

OK, va kul! då kommer vi säkert spela mot varandra helgen 24-26 Maj då jag ska skotta 5/10 monster session :D

Jag vill passa på att fråga dig om du har använt denna utbildning som jag funderar på att köpa: https://upswingpoker.com/elite-cash-game-mastery/

Eller finns det annat material du kan rekommendera för att kunna vinna på 5/10 svs?

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen koll på upswing förutom gratis materialet. @Paddington tror jag kört en sväng med upswing, så han kanske har något att inflika.

Kör på konceptet att såfort jag hamnar i en situation där jag inte vet vad jag ska göra, sparar jag den handen och försöker sedan lösa den. Går googla sig till massa gratis information, youtube där många duktiga spelare visar hur de approachar spots osv.

Pokerstrategy Equilab är väl ett program alla borde ha. Finns att ladda ner gratis. Att lära sig om SPR, Potodds och EQ är väl oxå några saker som ska sitta utantill i bakhuvudet för alla som spelar poker innan man ens börjar försöka lösa något på egen hand.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...