Gå till innehåll

mål: bli vinnande spelare på unibet nl4


swedish_orca

Recommended Posts

10 timmar sedan, säger swedish_orca :

+1.05 euro på 6 händer nu.

var en fisk som limpsynade med JTo när jag 3bettade som bluff (han var först ut, 5 spelare vid borded), floppade bottenpar och färgdrag så jag degade in allt, han synade för 21BB till.

En störande grej med unibet är att man bara ser de 8 senaste händerna, detta inkluderar allt även gratisturneringar. Funderar på att ge upp denna utmaningen i förtid och gå tillbaks till SVS.

Var nära att köpa GTO+ nyss men känns onödigt när någon öppnar med JTo ifrån tidig position..

Går det att plussa i dagens poker ( när rake är betalt) om man inte spelar perfekt? ( dvs rätt nära GTO)

Då menar jag i långa loppet ( inte 6 händer)

 

Det var någon annan än du och JTo killen som raisa va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger MJ :

Går det att plussa i dagens poker ( när rake är betalt) om man inte spelar perfekt? ( dvs rätt nära GTO)

Då menar jag i långa loppet ( inte 6 händer)

Av mina resultat att döma så är svaret på en frågan nej, det kan man inte. Var ren tur att jag gick plus den handen (hade 46% equity när han synade).

FInns inget bra atlernativ till gto lösare, råd man kan hitta gratis på nätet är ofta dåliga. Folk som svarar på forum har ofta inte riktigt koll själva, man kan testa sånt genom att lägga upp en hand man redan löst i GTO+ och se hur många som hade spelat 'rätt'.

1 timme sedan, säger MJ :

Det var någon annan än du och JTo killen som raisa va?

Var jag som raisade med tveksam hand (def inte GTO) den handen och bara JTo snubben som synade.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger swedish_orca :

+1.05 euro på 6 händer nu.

var en fisk som limpsynade med JTo när jag 3bettade som bluff (han var först ut, 5 spelare vid borded), floppade bottenpar och färgdrag så jag degade in allt, han synade för 21BB till.

En störande grej med unibet är att man bara ser de 8 senaste händerna, detta inkluderar allt även gratisturneringar. Funderar på att ge upp denna utmaningen i förtid och gå tillbaks till SVS.

Var nära att köpa GTO+ nyss men känns onödigt när någon öppnar med JTo ifrån tidig position..

Ett tips är att skriva upp hur mycket du har på kontot när du börjar sessionen vs när du slutar. ?

Undrar om du inte tänker lite för stort för NL4, krånglar till det? Har inte fått grepp på ditt spel ännu när jag läst din DB så svårt att säga. Men på NL4 är väl en BB kring 40 öre? På den lägsta nivån så tror jag man slår nivån genom att:

- Spela ganska tajt preflop, särskilt ur pos. 

- Bluffa mindre än du normalt skulle om du spelade ”mot dig själv”. Gäller även semibluffar. 

- betta för värde. Både preflop genom att 3betta/4betta linjärt mot de du inte uppfattar som ”regs” och postflopp genom att betta hårt med toppar och bättre, och passa dig för när passiva spelare helt plötsligt börjar betta/raisa hårt. 

 

Dock så är det väldigt spännande och intressant att lära sig bra poker ändå, som jag tror jag skrev tidigare.

Och lite varians får man räkna med, särskilt mot spelare som synar mycket. Det är över tiotusentals händer du ska gå plus. Svårare att se synfiskar när du inte direkt kan kolla hud, särskilt om du spelar flera bord. Men de borde kunna hittas snabbt ändå. Limpsynaren lägger sig sällan för ett 3bet och tänker sällan på vad du har för hand. Utan bara vad de har och om de kan träffa floppen. 

Lycka till!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
33 minuter sedan, säger Fredde007 :

Ett tips är att skriva upp hur mycket du har på kontot när du börjar sessionen vs när du slutar. ?

Undrar om du inte tänker lite för stort för NL4, krånglar till det? Har inte fått grepp på ditt spel ännu när jag läst din DB så svårt att säga. Men på NL4 är väl en BB kring 40 öre? På den lägsta nivån så tror jag man slår nivån genom att:

- Spela ganska tajt preflop, särskilt ur pos. 

- Bluffa mindre än du normalt skulle om du spelade ”mot dig själv”. Gäller även semibluffar. 

- betta för värde. Både preflop genom att 3betta/4betta linjärt mot de du inte uppfattar som ”regs” och postflopp genom att betta hårt med toppar och bättre, och passa dig för när passiva spelare helt plötsligt börjar betta/raisa hårt.

Har sett att jag har synat förmycket mot 3bet pre tidigare.

folk 3 och 4-bettar alldeles för lite på SVS, ska köra mer linjärt där. Vet inte om jag ska bry mig om att folk foldar förlite där när man 3bettar, lär ha edge postflop så gör inte jättemycket om jag kommer in med sämre hand.

Har länge haft ett fuskpapper med vilka händer jag ska öppna med pre men har inte haft något sådant för andra situationer ex jag öppnar ifrån första positionen (6-max) och BB 3-bettar.

Kanske är bäst att folda eller höja allt när man inte är i BB?

Citat

Dock så är det väldigt spännande och intressant att lära sig bra poker ändå, som jag tror jag skrev tidigare.

Och lite varians får man räkna med, särskilt mot spelare som synar mycket. Det är över tiotusentals händer du ska gå plus. Svårare att se synfiskar när du inte direkt kan kolla hud, särskilt om du spelar flera bord. Men de borde kunna hittas snabbt ändå. Limpsynaren lägger sig sällan för ett 3bet och tänker sällan på vad du har för hand. Utan bara vad de har och om de kan träffa floppen. 

Lycka till!

Mycket av de saker jag lär mig nu är overkill för NL4 men planen är givetvis att spela betydligt högre i framtiden.

 

Redigerad av swedish_orca
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, säger swedish_orca :

Av mina resultat att döma så är svaret på en frågan nej, det kan man inte. Var ren tur att jag gick plus den handen (hade 46% equity när han synade).

FInns inget bra atlernativ till gto lösare, råd man kan hitta gratis på nätet är ofta dåliga. Folk som svarar på forum har ofta inte riktigt koll själva, man kan testa sånt genom att lägga upp en hand man redan löst i GTO+ och se hur många som hade spelat 'rätt'.

Var jag som raisade med tveksam hand (def inte GTO) den handen och bara JTo snubben som synade.

Ok. Riktiga ninjaskills ändå att kunna limpsyna en trebet utan att någon raisa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Räknade på det och är 35 preflop situationer jag behöver reda ut, fett dumt att jag inte har gjort det långt tidigare, tänkte att det inte skulle behövas "jag vet ungefär vad som är rätt ändå" för att sen spela helt fel.

Har haft enorma läckor efter floppen innan så fokuserade på att försöka täta det.

Planen är att använda GTO+ för att få en bättre uppfattning om hur bra olika händer floppar, på så sätt kan jag även förbättre mitt preflop spel så jag inte synar händer där man förlorar fö rmycket på att gå vidare (eller foldar när jag borde ha synat).

20 minuter sedan, säger MJ :

Ok. Riktiga ninjaskills ändå att kunna limpsyna en trebet utan att någon raisa. 

Fanns ingen som kunde, de foldade när han limpade.

Hade varit bättre att folda eller limpa efter med den handen, gör det något om man limpar efter obalanserat i SB? (höjer eller foldar 100% för övriga positioner när någon limpat).

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår det nu som att du inte 3bettade utan bara raisade efter att en person limpat. Mot en synfisk, i försök att bluffa, ur position från SB? Då kommer ju motspelaren syna med i princip hela sin range (som kan vara ganska bred). 

Uppfattade det först som att fisk limpat, en raise emellan (till tex 4 BB) och sedan du 3bettat (till tex 10-14 BB beroende på position). 

Tror du tjänar på att anpassa din strategi efter motstånd på micro. Du spelar mot en fisk, finns ingen anledning att vara balanserad. Sen får du fråga dig själv om det är en lämplig hand att spela (oavsett hur du kliver in) ur position mot just den motståndaren. Vet inte vad du hade eller vad din uppfattning var kring motspelaren pre. Generellt är det ingen bra ide att syna i SB, men om du endast möter en passiv spelare som limpat innan dig och BB är passiv och checkar till 95% så skadar det nog inte att limpa händer med potential. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger Fredde007 :

Förstår det nu som att du inte 3bettade utan bara raisade efter att en person limpat. Mot en synfisk, i försök att bluffa, ur position från SB? Då kommer ju motspelaren syna med i princip hela sin range (som kan vara ganska bred). 

Visste inte att det var en synfisk tills dess att jag gick all-in och såg vad han hade men folk som limpar brukar vara fiskar. Var andra handen jag spelade.

16 minuter sedan, säger Fredde007 :

Uppfattade det först som att fisk limpat, en raise emellan (till tex 4 BB) och sedan du 3bettat (till tex 10-14 BB beroende på position). 

Tror du tjänar på att anpassa din strategi efter motstånd på micro. Du spelar mot en fisk, finns ingen anledning att vara balanserad. Sen får du fråga dig själv om det är en lämplig hand att spela (oavsett hur du kliver in) ur position mot just den motståndaren. Vet inte vad du hade eller vad din uppfattning var kring motspelaren pre. Generellt är det ingen bra ide att syna i SB, men om du endast möter en passiv spelare som limpat innan dig och BB är passiv och checkar till 95% så skadar det nog inte att limpa händer med potential. 

Är inte mycket för att syna i SB heller, bättre att höja så man spelar HU mot fisken efter floppen.

Iallafall har vi 3 alternativ

1. limpa inget

2. limpa bara händer i stil med 64s.

3. limpa svaga händer plus att man ibland limpar typ KK (kanske 10%).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger swedish_orca :

Visste inte att det var en synfisk tills dess att jag gick all-in och såg vad han hade men folk som limpar brukar vara fiskar. Var andra handen jag spelade.

Är inte mycket för att syna i SB heller, bättre att höja så man spelar HU mot fisken efter floppen.

Iallafall har vi 3 alternativ

1. limpa inget

2. limpa bara händer i stil med 64s.

3. limpa svaga händer plus att man ibland limpar typ KK (kanske 10%).

Nja, limpas det så kan du utgå från att villain inte bryr sig det minsta om vad du gör. Du behöver inte bry dig om att spela balanserat och limpa med starka händer. Betta för värde! Limpa kanske låga pockets och sc?

Om BB vet om att det finns en raiseknapp så får du bara vara lite försiktig med syn från SB.

Tänk också på att det inte är särskilt bra att isolera fisk ut position, om du inte har ett fint övertag mot dennes range. Men har du så bra hand kan du lika gärna raisa, för värde. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger Fredde007 :

Nja, limpas det så kan du utgå från att villain inte bryr sig det minsta om vad du gör. Du behöver inte bry dig om att spela balanserat och limpa med starka händer. Betta för värde! Limpa kanske låga pockets och sc?

Om BB vet om att det finns en raiseknapp så får du bara vara lite försiktig med syn från SB.

Tänk också på att det inte är särskilt bra att isolera fisk ut position, om du inte har ett fint övertag mot dennes range. Men har du så bra hand kan du lika gärna raisa, för värde. 

BB kommer förlora på att höja för mycket, förekommer att folk limpar starka händer på NL4 (de som limpar där gör det oftast med alla kort), dessutom skulle jag då även kunna exploita honom genom att limpa starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar mig ifrån att spela nu pga att jag ser hur jag har spelat helt fel (köpte solver), kan givetvis ha råd att läcka en hel del på NL4 men känns fel att spela nu. 

Två dagar innan jag måste använda CG-biljetterna på 13.92€ igen, ska försöka sätta in mer volym snart så de omvandlas till cash. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Överbettade igen på rivern(6.5 gånger potten) denna gången som bluff, han foldade ?

resultat +0.42 euro

Tidigare: backade 0.76 euro för att några dagar senare vinna CG biljett på 4 euro.

Blir att fortsätta med låg volym (tillräckligt för att behålla mina CG biljetter) tillsvidare, tror jag redan nu är vinnande spelare på NL4 men tar i med overkill denna gången.

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger swedish_orca :

Överbettade igen på rivern(6.5 gånger potten) denna gången som bluff, han foldade ?

resultat +0.42 euro

Tidigare: backade 0.76 euro för att några dagar senare vinna CG biljett på 4 euro.

Blir att fortsätta med låg volym (tillräckligt för att behålla mina CG biljetter) tillsvidare, tror jag redan nu är vinnande spelare på NL4 men tar i med overkill denna gången

6.5 gånger potten som bluff känns så fräscht. Försök leta efter bra spots  där du kan överglänsa detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

+0.8 euro på 6 händer nu.

Börjar se nu hur andra spelar helt fel, innan när jag spelade på (unibet, partypoker, 888) så var jag blint för sånt (om det inte var extrem fisk).

Ska kolla händerna jag var inne i med en solver imorn, en irriterande grej med GTO+ är att man inte kan ha mer än 5 betstorlekar förutom all-in, dessutom kan man inte ha betstorlek under 10% utan att manuellt ändra i trädet, man får vad man betalar för..

Total vinst på unibet CG: -3 euro

 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger Lundin89 :

Hoppar du in på borden och spelar sex händer?

Har 3 cashgame biljetter på 18.38 euro och man förlorar en biljett om man inte ser en flopp med den på 7 dagar. 

Såg att jag bettade för stort på floppen för sista potten jag var i, gjorde inget då jag vann potten :D (den andra spelade helt fel på rivern). 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger swedish_orca :

Har 3 cashgame biljetter på 18.38 euro och man förlorar en biljett om man inte ser en flopp med den på 7 dagar. 

Såg att jag bettade för stort på floppen för sista potten jag var i, gjorde inget då jag vann potten :D (den andra spelade helt fel på rivern). 

Det hade inte varit bättre att investera i en bankrulle än att köpa en solver? 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger Paddington :

Det hade inte varit bättre att investera i en bankrulle än att köpa en solver? 

För sent.

Så här ser planet ut

1. spela på unibet tills jag hamnar på +20BI för cashgames (innan RB).

2. spela på lägsta på SVS tills jag ligger plus 700 kronor där.

3. kliva upp till näst lägsta på SVS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har plussat 0.99 euro sedan jag skrev senast. 

Känner mig fortfarande inte redo att börja spela ordentkig volym. Rent logiskt borde jag vara vinnande spelare (även för NL10) men det känns ändå inte bra att spela när jag vet att jag fortfarande läcker rätt mycket. 

Vet inte hur jag först gick plus typ 20 inköp (på 3 sidor) efter att bara ha studerat preflop teori. 

Har tidigare testat omaha lite men nu blir det att satsa 100% på holdem tillsvidare. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...