Gå till innehåll

Gammal dinosaurie


magico

Recommended Posts

11 timmar sedan, säger 33sunshine :

Läste obv. fel?. GGwp#kidsdontmultitask

:D

Blev lir igår också och nu hade dom höjt stakesen till 20k/40k (ca 8/16 kr tror jag) och även en del straddle så det spelade sig avsevärt högre än tidigare, riktigt kul.

Började inte så bra och hände massa skit.

Hade en kul hand,

Effektiva stackar strax över 4m

Några limpar, Jag raisar knapp till 120k med :9s::9b:,

får 3 syn.

flop :6h::6s::5g:

alla checkar, jag cbettar 280k, alla foldar fram till sista som c/r till 780k.

Han hittar på rätt mkt skit och inte rädd för att stoppa in smet. Mot alla andra på bordet hade jag kanske foldat redan här.

Syn.

Turn 5 of Diamonds, så :6h::6s::5g:5 of Diamonds  ligger, han funderar en halv sekund innan han degar ca 3.5m eller så, alltså nästan 2x pott. En 5a bör han ju inte kunna ha, han kan definitivt ha en sexa, men som han spelade kändes det otroligt. Syn, han viker upp:2y::4y:.

River blank och jag får en fin ca 8.5m pott eller så.

Vann 860k tillslut, glad för det, låg back större delen av dagen.

Det här stället verkar kunna vara en guldgruva. Har tänkt åka dit idag också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Orkar inte bläddra, vilken stad bor du i?

Vill inte outa det öppet, bor i en mindre stad, men kan slänga iväg ett pm. Om jag klickar in på din profil och klickar "meddelande" uppe i mitten blir det ett privat meddelande då?

Sett att andra skickat öppna meddelanden, då försvinner ju lite syftet :D

Spelade igår också 20k/40k igen, fullt av synstationer så om man träffade fick man betalt, tyvärr träffade jag inget, åtminstone inte som var bäst ända till river.

Verkligen frustrerande att sitta där å se alla dumheter men inte kunna göra så mycket.

Backade runt 6m. Blir nog nya tag i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade igår också, 6.7m+ blev det, trevligt.

Kändes riktigt bra igår och det var betydligt lättare för mig att spela, får orimlig respekt vid bordet.

Började rätt dåligt dock och var tiltad då det fortsatte som på spåret dagen innan, få händer och när jag väl fick blev dom utdragna av trams.

Det vände när jag synade en koreans AI ~75bb med  :Jd::Jg: och han hade :Ac::Ks:, flop :Ky::Qy::Xy: sen turn :Xy: och den fantastiska river :Jh: vilket tydligen var min enda out då min bordsgranne sa att han hade Jack of Spades.

När jag klev satt jag med 14.7m, och hade 2st riktiga galningar med ungefär lika mycket.

Vore så sjukt skönt om det kunde fortsätta finnas spel så jag kan täcka min levnadskostnader här, krävs inte så mkt :P

Är även riktigt taggad på att spela ihop en ordentlig rulle till livespel, det är mkt stor sannolikhet att jag kommer ha möjlighet spela upp till $5/10 regelbundet och för det krävs det ju lite smet minst sagt.

Sjukt spännande är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur "privata" är "privategamesen", spelas de i någon hyrd lokal eller mer publikt? Om det första, så kan du få ett bra tips av mig - bli känd som killen som alltid tar med dig något gott att bjuda på. Detta inkluderar såklart en flaska sprit av lite finare slag och någon mat. Dels så kommer du bli inbjuden långt längre än du borde, hur mycket du än rensar bordet på, dels så blir gamesen bättre med lite sprit i kroppen (där du dricker minst såklart).

Som svensk så finns det ju fina smashlägen om du dessutom kan få tag på Absolut Vodka eller Hernö Gin, och börja skryta om hur bra dessa är osv.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Hur "privata" är "privategamesen", spelas de i någon hyrd lokal eller mer publikt? Om det första, så kan du få ett bra tips av mig - bli känd som killen som alltid tar med dig något gott att bjuda på. Detta inkluderar såklart en flaska sprit av lite finare slag och någon mat. Dels så kommer du bli inbjuden långt längre än du borde, hur mycket du än rensar bordet på, dels så blir gamesen bättre med lite sprit i kroppen (där du dricker minst såklart).

Som svensk så finns det ju fina smashlägen om du dessutom kan få tag på Absolut Vodka eller Hernö Gin, och börja skryta om hur bra dessa är osv.   

Tackar för de tipsen, så ska jag definitivt göra när/om jag blir inbjuden till fler privata games. Har funderat på hur jag ska lösa det tidigare, har ju känts lite dumt när man är så orimligt mycket bättre än dom man spelar med.

De senaste gamesen jag kört har varit lite mer publika, det är en klubb som officiellt inte öppnat än och då bara varit inbjudning, men jag antar att det öppnar upp för alla sen och att dom nu mest har öppet för att få allt att funka, träna dealers osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
3 timmar sedan, säger magico :

Undrar över 2 saker, hur skickar man privata meddelanden? Och är det någon som vet varför gtoplus.com är nere, har varit det iaf något dygn nu och jag har blivit svinsugen på att köpa och pilla lite.

God kväll!

Du klickar in på profilen, sedan upp i mitten står det "meddelande". GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Börjat pilla lite med GTO+ för att få lite stabilare 6max-spel.

Börjar med att fokusera lite på cbetsranger på flop efter 3bet ur SB.

Tänker att jag behöver lära mig krypa innan jag kan gå/springa och förenklar strategin till att på varje given flop endast ha 1 betsize, 33% eller 66%.

Jag bestämmer vilken av de 2 olika sizes jag ska ha på en given bräda genom att först köra solvern med 2 "överdrivna" betsizes, 25% och 85%. Testade på en hand där jag tror mig veta vad resultatet kommer bli, AAK, att vi kommer cbetta väldigt ofta och i princip alltid använda en liten size.

image.thumb.png.cb8c7128b3b71cb48fcdabb7c3a74f15.png

Kör sen solvern en gång till med enbart 1 betsize, 33%.

image.thumb.png.295ce3b530c910a7f5c9bdcccb655035.png

 

Är det här ett rimligt tillvägagångssätt?  Är det några andra inställning jag bör göra för att få bättre resultat?

Är det dumt att köra enbart 1 size? Största anledningen att jag gjorde så var för att det var överväldigande med alla mixade strategier som kändes mkt svåra att använda in game och jag vill inte använda rng-app osv när jag spelar.

Alla tankar ideér och tips mottages tacksamt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar på båda 2!

16 timmar sedan, säger brusig1 :

En bet size per gata är helt okej. Dock föredrar jag att göra dessa sizingar till 25%, 50%, 70% och 100% i just sb vs btn. 

Rekommenderar att köra en rng app dock. Det är mer eller mindre ett måste imo om man vill bli duktig.

Ok jag testar.

Tog en random flop som blev 975 rainbow(SB 3bet vs BU).

image.thumb.png.7faf3e757f73b2b1377c12693bd82ff3.png

Den ser ut att snarlikt mellan att välja 50% och 70% betsize.

Kör 2 ny simulationer, ena med 50% andra med 70%

50%

image.thumb.png.6375b3934863cc9bb5930311e8a3d306.png

70%

image.thumb.png.4a341fcf81235277fadb10cd416de3ac.png

Drar slutsatsen att om jag t.ex. spelar zoom lutar jag mer åt att välja den mindre sizen(50%) då jag tror att pokerstars zoom poolen generellt foldar för mycket, dvs jag straffar dom genom att betta oftare och ge mig själv bättre pris på mina bluffar.

Tvärtom om när jag spelar på svs, där tror jag spelarpoolen synar för mycket och jag straffar dom genom att ta betta en starkare range och ta mer värde.

Noterar också att enbart 70% betsize ger 0.01 högre EV än när jag körde 4 betsizes, det borde vara omöjligt men tänker att det måste vara för att jag kör med 0.5% felmarginal och det skulle ändra sig om jag körde lägre felmarginal. Eller så gör jag något fel.

Var det något sånt du menade, eller är jag helt ute å cyklar?

Kanske får fixa en RNG-app när jag kör online, lite rädd att göra mig beroende av en sån dock då största syftet med mitt online 6max spel är att bli bättre live å kunna köra lite tuffare $5/10 games i framtiden, men det är ju inte omöjligt att köra en sån live heller när jag tänker efter, spelade med en amerikan för ett tag sen som gjorde det.

 

12 timmar sedan, säger ölkaka :

Tycker iaf du borde köra med flera sizes på river(tror det är viktigast där).  Precis som brusig säger så blir det nog svårt att inte en ha RNG. Då  "check" är typ är size som öppnar upp för xr och x/c om du är op. 

Håller helt med dig om det, syftet med att förenkla spelet på det här sättet var mest tänkt till flop då den situationen uppstår hela tiden. Tänkt börja köra lite river situationer snart också i GTO+, då med fler betsizes som du säger.

 

Tack igen för svaren!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Uppskattar att gå och in läsa pf på morgonen men är sällan sugen på att skriva någonting även fast jag ofta känner att jag har något att tillföra. Känner också ett stort motstånd mot att dela med mig av vad jag spelar osv, men då jag nu har ett projekt som känns fine att dela med mig samt att PF ser ut att behöva lite mer action så tänkte jag uppdatera lite igen.

Spelar en del zoom nl5-nl25 för att bli bättre på 6max, har gått helt ok. Skulle helst spela svenska spel kanske 2/4-5/10 samt lite 10/20 vid fint värde men det är aldrig någon action dom tider jag vill spela. Fortsätter det gå bra på nl25 kanske det är värt att anpassa mina tider till svs lite. Men bara spelat ca 25k händer och de flesta på lägre än nl25 så fortsätter såhär ett tag till iaf.

Kör en ganska simpel strategi som bygger mycket på Gingepoker som jag försöker utveckla att passa mig.

Börjar med en hand rätt olikt hur jag normalt sett spelar.

Cbettar i princp 100% 1/3 när jag 3bettat IP. Denna flop är väl inte perfekt men 2 överkort och backdoor stegdrag. Utgår ifrån att jag kommer bli synad väldigt light här.

Barrellar vidare för jag tänker att många Ax, backdoor spader och några andra BD drag synat flop och nu måste folda. Åtminstone en del av överparen borde väl ha reraisat redan och jag blockar KK/QQ.

So far inga konstigheter.

Riverdegen är läskig, men jag unblockar alla färgdrag som nu missat, jag blockar KK/QQ samt att jag kan ha alla nöthänder 99+. Folk är rätt tighta här så med lite tur foldar han så starka händer som TT/JJ

 Hold'em No Limit - $0.12/$0.25 - 6 players
UTG: $47.98  (192 bb)
MP: $30.95  (124 bb)
CO: $25.00  (100 bb)
BU (Hero): $37.19  (149 bb)
SB: $26.87  (107 bb)
BB: $6.88  (28 bb)

Pre-Flop: ($0.35) Hero is BTN with K Q
UTG raises to $0.62, 2 players fold, Hero 3-bets to $2.25, 2 players fold, UTG calls $1.63

Flop: ($4.85) 9 4 2 (2 players)
UTG checks, Hero bets $1.60, UTG calls $1.60

Turn: ($8.05) 2 (2 players)
UTG checks, Hero bets $6.03, UTG calls $6.03

River: ($20.11) 8 (2 players)
UTG checks, Hero bets $27.31  (all-in),

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)
Den 2023-03-10 kl 23:54, säger Lobo :

Din range bör vara ganska snäv med tanke på att du 3betar UTG från BUTTON. Dessutom satt det en shortstack som kanske gillade att skeppa light som man också måste ta hänsyn till. 

Ja den är ganska snäv, KQo känns som en bra hand att välja. Blockar AK,KK,QQ, är enkel att folda mot 4bet och oftast inte så svår att spela postflop.

 

Blivit lite paus men nu är jag igång full fart igen. Började med att jag hade lite besök här och vi hade grillfest, mycket whiskey och öl, tog några dagar att bli återhämtad. Sen efter det bestämde jag mig för att hoppa på keto, är i Vietnam nu och om jag bara äter normalt blir det en hel massa kolhydrater. Jag mår inte bra av mycket kolhydrater och jag har allmänt svårt att "vara rimligt", allt eller inget passar mig bättre. Så nu är det all in på keto. Keto flu är inget skämt och jag läste inte på noga nog i början, drack inte tillräckligt med vatten, tillsatte inget salt eller elektrolyter, så led nog mer än vad jag hade behövt under en längre tid. Nu är allt det under kontroll och jag mår riktigt bra. Bestämde mig också för att inte dricka på några månader, dricker aldrig särskilt mycket, max 1-2 gånger/månad men tar alltid lång tid att bli återhämtad, så blir skönt att slippa.

Det blev allmänt lite helomvändning iom keto, jag promenerar mellan 50-90 minuter/dag nu för att tappa några extrakilon jag i princip alltid haft. Tappat ca 4kg redan men det mesta är nog vatten. Gymmar även 4-6 ggr/vecka och har gjort rätt länge. Kommer få en fin kropp om jag håller upp detta.

Har även kommit igång med mitt 6max projekt jag skrev om i förra posten. För att motivera mig lite har jag satt upp ett mål med det: En motorcykel. Jag har en 125cc scooter som är riktigt bra(honda airblade) men har alltid varit sugen på en riktigt motorcykel. Jag har även tungt mckort här. Har haft svårt att motivera att köpa en hoj då det egentligen är onödigt och jag har många andra ställen jag vill stoppa pengar på.

Honda-CB400sf.thumb.jpg.46cc544820764585a07d1bdab0184aed.jpg

Denna eller något liknande är jag mest sugen på nu(Honda cb400sf). Jag uppskattar att jag kommer hyfsat långt på $2k, så det är målet nu, att spela ihop $2k till en hoj från 6max zoom. Räcker inte $2k lägger jag nog till lite från andra pengar. Förhoppningen är att klara det på under 4 månader.

Idag var första session och det gick helt OK. Fick in en AA mot KK preflop, synd att den inte höll.

22mar23.thumb.png.ca3b89a3db7e91cf2f2188ee03cdb491.png

 

22/3: $35.7/$2000

Var inte så mycket intressanta händer så blir bara en.

Experimenterar rätt mycket med både att c/r ur pos när jag öppnat pre och att överbetta. Denna kändes som en fin kandidat för båda. Turn kommer drömkortet och river blankar, fint. Han trodde mig uppenbarligen inte då han synar med 89.

BTN: $25.82 (103.3 bb)
SB: $12.03 (48.1 bb)
BB: $25.00 (100 bb)
Hero (UTG): $25.00 (100 bb)
MP: $28.58 (114.3 bb)
CO: $26.88 (107.5 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has 8spade4.gif 7spade4.gif
Hero raises to $0.55, 2 folds, BTN calls $0.55, 2 folds

Flop: ($1.45, 2 players) 3club4.gif Tspade4.gif 6club4.gif
Hero checks, BTN bets $0.43, Hero raises to $1.54, BTN calls $1.11

Turn: ($4.53, 2 players) 9spade4.gif
Hero bets $3.39, BTN calls $3.39

River: ($11.31, 2 players) 5diamond4.gif
Hero bets $16.96, BTN calls $16.96

Results: $45.23 pot ($2.26 rake)
Final Board: 3club4.gif Tspade4.gif 6club4.gif 9spade4.gif 5diamond4.gif

Hero shows 8spade4.gif 7spade4.gif: (Straight, Ten High)
(Pre 32%, Flop 19%, Turn 97%)

BTN shows 8heart4.gif 9heart4.gif: (One Pair, Nines)
(Pre 68%, Flop 81%, Turn 3%)

Hero wins $42.97

 

Edit: Finns det ingen knapp för att förhandsgranska längre?

 

Redigerad av magico
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger magico :

Ja den är ganska snäv, KQo känns som en bra hand att välja. Blockar AK,KK,QQ, är enkel att folda mot 4bet och oftast inte så svår att spela postflop.

 

Blivit lite paus men nu är jag igång full fart igen. Började med att jag hade lite besök här och vi hade grillfest, mycket whiskey och öl, tog några dagar att bli återhämtad. Sen efter det bestämde jag mig för att hoppa på keto, är i Vietnam nu och om jag bara äter normalt blir det en hel massa kolhydrater. Jag mår inte bra av mycket kolhydrater och jag har allmänt svårt att "vara rimligt", allt eller inget passar mig bättre. Så nu är det all in på keto. Keto flu är inget skämt och jag läste inte på noga nog i början, drack inte tillräckligt med vatten, tillsatte inget salt eller elektrolyter, så led nog mer än vad jag hade behövt under en längre tid. Nu är allt det under kontroll och jag mår riktigt bra. Bestämde mig också för att inte dricka på några månader, dricker aldrig särskilt mycket, max 1-2 gånger/månad men tar alltid lång tid att bli återhämtad, så blir skönt att slippa.

Det blev allmänt lite helomvändning iom keto, jag promenerar mellan 50-90 minuter/dag nu för att tappa några extrakilon jag i princip alltid haft. Tappat ca 4kg redan men det mesta är nog vatten. Gymmar även 4-6 ggr/vecka och har gjort rätt länge. Kommer få en fin kropp om jag håller upp detta.

Har även kommit igång med mitt 6max projekt jag skrev om i förra posten. För att motivera mig lite har jag satt upp ett mål med det: En motorcykel. Jag har en 125cc scooter som är riktigt bra(honda airblade) men har alltid varit sugen på en riktigt motorcykel. Jag har även tungt mckort här. Har haft svårt att motivera att köpa en hoj då det egentligen är onödigt och jag har många andra ställen jag vill stoppa pengar på.

Honda-CB400sf.thumb.jpg.46cc544820764585a07d1bdab0184aed.jpg

Denna eller något liknande är jag mest sugen på nu(Honda cb400sf). Jag uppskattar att jag kommer hyfsat långt på $2k, så det är målet nu, att spela ihop $2k till en hoj från 6max zoom. Räcker inte $2k lägger jag nog till lite från andra pengar. Förhoppningen är att klara det på under 4 månader.

Idag var första session och det gick helt OK. Fick in en AA mot KK preflop, synd att den inte höll.

22mar23.thumb.png.ca3b89a3db7e91cf2f2188ee03cdb491.png

 

22/3: $35.7/$2000

Var inte så mycket intressanta händer så blir bara en.

Experimenterar rätt mycket med både att c/r ur pos när jag öppnat pre och att överbetta. Denna kändes som en fin kandidat för båda. Turn kommer drömkortet och river blankar, fint. Han trodde mig uppenbarligen inte då han synar med 89.

BTN: $25.82 (103.3 bb)
SB: $12.03 (48.1 bb)
BB: $25.00 (100 bb)
Hero (UTG): $25.00 (100 bb)
MP: $28.58 (114.3 bb)
CO: $26.88 (107.5 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has 8spade4.gif 7spade4.gif
Hero raises to $0.55, 2 folds, BTN calls $0.55, 2 folds

Flop: ($1.45, 2 players) 3club4.gif Tspade4.gif 6club4.gif
Hero checks, BTN bets $0.43, Hero raises to $1.54, BTN calls $1.11

Turn: ($4.53, 2 players) 9spade4.gif
Hero bets $3.39, BTN calls $3.39

River: ($11.31, 2 players) 5diamond4.gif
Hero bets $16.96, BTN calls $16.96

Results: $45.23 pot ($2.26 rake)
Final Board: 3club4.gif Tspade4.gif 6club4.gif 9spade4.gif 5diamond4.gif

Hero shows 8spade4.gif 7spade4.gif: (Straight, Ten High)
(Pre 32%, Flop 19%, Turn 97%)

BTN shows 8heart4.gif 9heart4.gif: (One Pair, Nines)
(Pre 68%, Flop 81%, Turn 3%)

Hero wins $42.97

 

Edit: Finns det ingen knapp för att förhandsgranska längre?

 

Tjänstefel att inte få in stacken här! Förhandsgranskningen är längst upp i högra hörnet

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svängigt idag men lyckades hämta tillbaka och vinna en del. Kände mig rätt vass idag men gjorde en del dumheter.

Blev 2x 1h sessions idag till skillnad från igår som bara var 1h.

Dagens graf:

23mar23.thumb.png.34f6ec0e8a125867cca290c0cfee10f1.png

Totalt: tot23mars.thumb.png.103153bba6b9da0a5255ff7d7ccf5e97.png

22/3: $35.7/$2000 (848 händer)
23/3: $34.36/$2000 (1727 händer)

Totalt:

$70.06/$2000 (2575 händer)

Trevligt att få tura lite. Älskar ju inte läget direkt men känns svårt att komma undan.

BTN: $41.06 (164.2 bb)
SB: $15.26 (61 bb)
BB: $8.74 (35 bb)
UTG: $25.35 (101.4 bb)
MP: $7.15 (28.6 bb)
Hero (CO): $26.76 (107 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Qdiamond4.gif Qheart4.gif
fold, MP raises to $1.00, Hero raises to $3.50, BTN raises to $8.75, 2 folds, MP calls $6.15 and is all-in, Hero calls $5.25

Flop: ($25.00, 3 players) 8spade4.gif 2spade4.gif 6diamond4.gif
Hero checks, BTN bets $12.50, Hero raises to $18.01 and is all-in, BTN calls $5.51

Turn: ($61.02, 3 players) Qspade4.gif

River: ($61.02, 3 players) 9diamond4.gif

Results: $61.02 pot ($0.00 rake)
Final Board: 8spade4.gif 2spade4.gif 6diamond4.gif Qspade4.gif 9diamond4.gif

BTN shows Aheart4.gif Aclub4.gif: (One Pair, Aces)
Main Pot: [$21.80]: (Pre 73%, Flop 90%, Turn 5%)
Side Pot: [$39.22]: (Pre 81%, Flop 91%, Turn 5%)

MP shows Jdiamond4.gif Kheart4.gif: (High Card, King)
Main Pot: [$21.80]: (Pre 10%, Flop 2%, Turn 0%)

Hero shows Qdiamond4.gif Qheart4.gif: (Three of a Kind, Queens)
Main Pot: [$21.80]: (Pre 18%, Flop 9%, Turn 95%)
Side Pot: [$39.22]: (Pre 18%, Flop 9%, Turn 95%)

Hero wins $37.26

 

Rätt lik handen jag postade någon dag sen. Är lite osäker men tror denna är bra. Tänker att han inte borde vara så stark här, 33,55,TT c/r nog oftast flop, KK 4bettar nog. Jag kan ha TT,KK,AK,KQ samt att jag unblockar många naturliga folds(färgdrag å några stegdrag). Vet inte riktigt heller om jag vill ha en Q eller J som blocker, då blockar jag ju även QJ.

Hero (BTN): $25.17 (100.7 bb)
SB: $42.39 (169.6 bb)
BB: $14.56 (58.2 bb)
UTG: $34.32 (137.3 bb)
MP: $31.65 (126.6 bb)
CO: $38.00 (152 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has 7heart4.gif 8heart4.gif
fold, MP raises to $0.62, fold, Hero raises to $2.25, 2 folds, MP calls $1.63

Flop: ($4.85, 2 players) 3club4.gif 5spade4.gif Tspade4.gif
MP checks, Hero bets $1.60, MP calls $1.60

Turn: ($8.05, 2 players) Kheart4.gif
MP checks, Hero bets $6.03, MP calls $6.03

River: ($20.11, 2 players) 4diamond4.gif
MP checks, Hero bets $15.29 and is all-in, MP calls $15.29

Results: $50.69 pot ($2.53 rake)
Final Board: 3club4.gif 5spade4.gif Tspade4.gif Kheart4.gif 4diamond4.gif

Hero shows 7heart4.gif 8heart4.gif: (High Card, King)
(Pre 40%, Flop 23%, Turn 0%)

MP shows Kspade4.gif Qclub4.gif: (One Pair, Kings)
(Pre 60%, Flop 77%, Turn 100%)

MP wins $48.16

 

Tiltande hand. Mot en random kan jag såklart inte komma undan, men denna var mot en nit och han kommer nog i princip aldrig ha något annat än han hade.

BTN: $30.01 (120 bb)
SB: $27.37 (109.5 bb)
Hero (BB): $25.00 (100 bb)
UTG: $25.12 (100.5 bb)
MP: $31.93 (127.7 bb)
CO: $36.56 (146.2 bb)

SB posts $0.10, Hero posts BB $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Aheart4.gif Kclub4.gif
4 folds, SB raises to $0.75, Hero raises to $2.25, SB raises to $5.50, Hero calls $3.25

Flop: ($11.00, 2 players) 6spade4.gif 7club4.gif 2spade4.gif
SB checks, Hero checks

Turn: ($11.00, 2 players) Kheart4.gif
SB bets $5.69, Hero calls $5.69

River: ($22.38, 2 players) 4club4.gif
SB bets $16.18 and is all-in, Hero calls $13.81 and is all-in

Results: $50.00 pot ($2.50 rake)
Final Board: 6spade4.gif 7club4.gif 2spade4.gif Kheart4.gif 4club4.gif

SB shows Aclub4.gif Aspade4.gif: (One Pair, Aces)
(Pre 93%, Flop 100%, Turn 95%)

Hero shows Aheart4.gif Kclub4.gif: (One Pair, Kings)
(Pre 7%, Flop 0%, Turn 5%)

SB wins $47.50

 

Lite osäker på denna. Vet inte riktigt vad jag ska få han att folda, blev mest deg för att tyckte dom andra alternativen var sämre. Kanske skulle bettat mycket litet för att få förhoppningsvis realisera min EQ.

BTN: $24.46 (97.8 bb)
SB: $31.64 (126.6 bb)
BB: $25.00 (100 bb)
UTG: $26.56 (106.2 bb)
Hero (MP): $25.00 (100 bb)
CO: $19.43 (77.7 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Qdiamond4.gif Aheart4.gif
fold, Hero raises to $0.55, fold, BTN raises to $1.90, 2 folds, Hero raises to $5.25, BTN calls $3.35

Flop: ($10.85, 2 players) 9club4.gif Jclub4.gif 6spade4.gif
Hero bets $2.75, BTN calls $2.75

Turn: ($16.35, 2 players) Tspade4.gif
Hero bets $17.00 and is all-in, BTN calls $16.46 and is all-in

River: ($49.27, 2 players) 3spade4.gif

Results: $49.27 pot ($2.46 rake)
Final Board: 9club4.gif Jclub4.gif 6spade4.gif Tspade4.gif 3spade4.gif

BTN shows Qheart4.gif Kheart4.gif: (Straight, King High)
(Pre 29%, Flop 27%, Turn 93%)

Hero shows Qdiamond4.gif Aheart4.gif: (High Card, Ace)
(Pre 71%, Flop 73%, Turn 7%)

BTN wins $46.81

 

Kanske lite tunn c/r här, men planen var inte att få in stacken. Om han slår om/degar tror jag att jag bara enkelt kan folda. Genom att c/r kan jag "deny" hans EQ med överkort. Om han synar och checkar efter turn jag kan kanske även få in ett litet värdebet på vissa rivers.

BTN: $32.32 (129.3 bb)
SB: $37.16 (148.6 bb)
BB: $5.42 (21.7 bb)
Hero (UTG): $25.89 (103.6 bb)
CO: $32.14 (128.6 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Tclub4.gif Tdiamond4.gif
Hero raises to $0.55, CO raises to $1.65, 3 folds, Hero calls $1.10

Flop: ($3.65, 2 players) 4club4.gif 8spade4.gif 3diamond4.gif
Hero checks, CO bets $1.20, Hero raises to $3.85, CO calls $2.65

Turn: ($11.35, 2 players) 9diamond4.gif
Hero checks, CO checks

River: ($11.35, 2 players) Theart4.gif
Hero bets $6.17, fold

Results: $11.35 pot ($0.57 rake)
Final Board: 4club4.gif 8spade4.gif 3diamond4.gif 9diamond4.gif Theart4.gif

Hero wins $10.78

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick rätt bra idag också. Hade mycket annat att göra så kände inte att jag hann 2 fulla timmessessions, men mer än en timme iaf.

22/3: $35.7/$2000 (848 händer)
23/3: $34.36/$2000 (1727 händer)
24/3: $47.25/$2000 (1361 händer)

Totalt:

$117.31/$2000 (3936 händer)

24mar23.thumb.png.34818c74a9c297eb4c50b4b6f88aab02.png

Var inte så mycket intressanta händer idag, men någon ska jag posta iaf.

 

Inte särskilt speciell hand men gillar den, att ha en stark checkrange ur pos när jag öppnat pre känns stabilt.

BTN: $17.60 (70.4 bb)
SB: $25.10 (100.4 bb)
BB: $39.42 (157.7 bb)
UTG: $29.94 (119.8 bb)
MP: $58.47 (233.9 bb)
Hero (CO): $25.00 (100 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Adiamond4.gif Aspade4.gif
2 folds, Hero raises to $0.55, BTN calls $0.55, 2 folds

Flop: ($1.45, 2 players) Qclub4.gif 2diamond4.gif 4spade4.gif
Hero checks, BTN bets $0.95, Hero raises to $3.10, BTN calls $2.15

Turn: ($7.65, 2 players) 5diamond4.gif
Hero checks, BTN checks

River: ($7.65, 2 players) 2heart4.gif
Hero bets $3.32, BTN raises to $13.95 and is all-in, Hero calls $10.63

Results: $35.55 pot ($1.78 rake)
Final Board: Qclub4.gif 2diamond4.gif 4spade4.gif 5diamond4.gif 2heart4.gif

BTN shows 4diamond4.gif Aclub4.gif: (Two Pair, Fours and Twos)
(Pre 7%, Flop 9%, Turn 9%)

Hero shows Adiamond4.gif Aspade4.gif: (Two Pair, Aces and Twos)
(Pre 93%, Flop 91%, Turn 91%)

Hero wins $33.77

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kompetens att ge dig feedback på händerna du postat. Men en sak jag är nyfiken på:

Hur förhåller du dig till ” red line”? Du verkar ju ha en del djärva spel i dig borde det inte leda till att den är mer positivt? 
 

Eller är den ”onödig” att förhålla sig till överhuvudtaget?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger magico :

Gick rätt bra idag också. Hade mycket annat att göra så kände inte att jag hann 2 fulla timmessessions, men mer än en timme iaf.

22/3: $35.7/$2000 (848 händer)
23/3: $34.36/$2000 (1727 händer)
24/3: $47.25/$2000 (1361 händer)

Totalt:

$117.31/$2000 (3936 händer)

24mar23.thumb.png.34818c74a9c297eb4c50b4b6f88aab02.png

Var inte så mycket intressanta händer idag, men någon ska jag posta iaf.

 

Inte särskilt speciell hand men gillar den, att ha en stark checkrange ur pos när jag öppnat pre känns stabilt.

BTN: $17.60 (70.4 bb)
SB: $25.10 (100.4 bb)
BB: $39.42 (157.7 bb)
UTG: $29.94 (119.8 bb)
MP: $58.47 (233.9 bb)
Hero (CO): $25.00 (100 bb)

SB posts $0.10, BB posts $0.25

Pre Flop: (pot: $0.35) Hero has Adiamond4.gif Aspade4.gif
2 folds, Hero raises to $0.55, BTN calls $0.55, 2 folds

Flop: ($1.45, 2 players) Qclub4.gif 2diamond4.gif 4spade4.gif
Hero checks, BTN bets $0.95, Hero raises to $3.10, BTN calls $2.15

Turn: ($7.65, 2 players) 5diamond4.gif
Hero checks, BTN checks

River: ($7.65, 2 players) 2heart4.gif
Hero bets $3.32, BTN raises to $13.95 and is all-in, Hero calls $10.63

Results: $35.55 pot ($1.78 rake)
Final Board: Qclub4.gif 2diamond4.gif 4spade4.gif 5diamond4.gif 2heart4.gif

BTN shows 4diamond4.gif Aclub4.gif: (Two Pair, Fours and Twos)
(Pre 7%, Flop 9%, Turn 9%)

Hero shows Adiamond4.gif Aspade4.gif: (Two Pair, Aces and Twos)
(Pre 93%, Flop 91%, Turn 91%)

Hero wins $33.77

 

Tyvärr jätteointressant hand när villain sitter 17bb djup. Det går att få in stacken med alla möjliga linjer 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...