Gå till innehåll

Gammal dinosaurie


magico

Recommended Posts

Har haft samma problem, men har fått mer och mer bukt på det. Testa att kapa lite åt gången. Tycker det är rimligt att börja skita i gluten, sen kan du ta båtens råd.

Om det inte blivit bättre borde du skippa allt processerat (bacon bla), och sen sist ägg/mejeriprodukter.. alla dessa tre kan vara anledningen till att du får brain fog. 

Edit: Att fasta och begränsa glutenintaget är by far det viktigaste imo. 

 

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat ett kostproblem. Låter som att du är delvis resistent mot insulinets funktion och har svårt att få bort allt socker ur blodet. Sockret transporteras istället till hjärnan och gör kaos. 

Det du ska göra är att fixa insulinets feedbackloop så att bokspottkörteln stänger av insulinproduktionen, sänker nivån i kroppen, cellerna öppnas och kan transportera bort sockret ur blodet. 

Keto och fasta är din bästa vän. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höhö Lite väl aggressivt att sätta diabetes diagnos på lite yrsel. Om symtomen kom i samband med värmen är det troligt vätska och salter du  behöver få i dig mer av. Trots det ingen dum idé att se över kosten men fokusera mer på att äta näringsrikt och mindre skräpmat än att börja utesluta näringsämnen. För att undvika allt för mycket bro-science kolla in Livsmedelsverket för kostråd istället, tråkigt och "omodernt" men baserat på faktiskt vetenskap 

  • Thanks 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Deo1 :

Höhö Lite väl aggressivt att sätta diabetes diagnos på lite yrsel. Om symtomen kom i samband med värmen är det troligt vätska och salter du  behöver få i dig mer av. Trots det ingen dum idé att se över kosten men fokusera mer på att äta näringsrikt och mindre skräpmat än att börja utesluta näringsämnen. För att undvika allt för mycket bro-science kolla in Livsmedelsverket för kostråd istället, tråkigt och "omodernt" men baserat på faktiskt vetenskap 

Levde på en diet som liknade Livsmedelsverket rekommendationer (50-60% av kalorier från kolhydrater) under 24 års tid och så länge jag kan minnas upplevde jag trötthet på eftermiddagen. När jag minskade intaget av kolhydrater försvann symptomen efter en vecka.

Det finns gott om studier som visar att det inte kommer ta livet av dig att äta mindre kolhydrater än gemene svensk som äter enligt tallriksmodellen, så varför inte prova det en period när down-siden är väldigt begränsad under ett par veckors tid och up-siden potentiellt kan förändra ens liv positivt?

Vätskebrist är definitivt en faktor som kan bidra som du säger, upplever det mycket under de varmare perioderna i Sydamerika men då framförallt på morgonen efter att ha svettats ut mycket under natten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant inget farligt med det och jag tror det kan göra det lättare att välja bra råvaror då man utesluter mycket skräpmat genom lågkolhydratskost. Mycket stillasittande krävs mindre kolhydrater med så det är personligt. Men om vi pratar ketogen kost och fasta är vi och petar i extremer i sammanhanget. Tömmer vi kroppens glykogendepåer tappar den även stor buffringsförmåga av vätska då varje gram kolhydrat binder 4 gram vätska vilket resulterar i upp till 3-4 liter vätskeförlust. Har ingen grund för det men är även tveksam till att hjärnan arbetar optimalt under en ketos, möjligen att man upplever det så? Det jag vill få fram är att jag tror det är sundare för ts med mindre extrem kosthållning då det kan vara kontraproduktivt ffa om den blir för ensidig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Deo1 :

Sant inget farligt med det och jag tror det kan göra det lättare att välja bra råvaror då man utesluter mycket skräpmat genom lågkolhydratskost. Mycket stillasittande krävs mindre kolhydrater med så det är personligt. Men om vi pratar ketogen kost och fasta är vi och petar i extremer i sammanhanget. Tömmer vi kroppens glykogendepåer tappar den även stor buffringsförmåga av vätska då varje gram kolhydrat binder 4 gram vätska vilket resulterar i upp till 3-4 liter vätskeförlust.

Har ingen grund för det men är även tveksam till att hjärnan arbetar optimalt under en ketos, möjligen att man upplever det så?

Tvärt om så pekar den mesta vetenskapen emot att hjärnan fungerar bättre i ketosis!

Det jag vill få fram är att jag tror det är sundare för ts med mindre extrem kosthållning då det kan vara kontraproduktivt ffa om den blir för ensidig

Att kalla en 14h fasta extrem är det nog bara livsmedelverket som skulle göra, även här är vetenskapen relativt enad om att det för majoriteten av individerna är net positivt. 

Inget fel med att äta konservativt men man kan definitivt titta på vetenskap utanför livsmedelsverket hemsida där mycket av råden är relativt daterade. 

Varför inte prova själv ett par veckor och du kanske blir förvånad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger GTOBåten :

Upplevde länge samma sak. Grindar generellt från morgonen och någon timme efter lunch brukade min hjärna vara helt död. 

Av egen erfarenhet är det tre faktorer som är viktiga, kost, sömn och träning.  

Rent kostmässigt har keto fungerat överlägset bäst för mig. De perioder jag hållt mig i ketosis (du kan köpa små sticks du pissar på för att mäta mängden ketoner i kroppen och få konfirmerat att ditt intag av kolhydrater är lågt nog) fungerar jag överlägset bäst, både fysiskt men framförallt mentalt. 

För mig personligen är det just nu för restriktivt att konstant vara i ketosis då jag uppskattar att laga god mat och äta fint ute tillsammans med andra.

Min kompromiss är att jag innan middagen äter i princip 0 kolhydrater, oftast i form av en stor mängd kött / fisk under förmiddagen som står mig resten av dagen. 

På så vis undviker jag insulin-spikar och cravings så jag kan fokusera på vad jag än gör under en längre tid. Inte lika bra som straight up Keto då jag i princip aldrig blev hungrig, hade otroligt bra fokus under långa grind-sessioner och sov otroligt effektivt (gick från i snitt 7 1/2 timme per natt till 6 utan att uppleva någon skillnad). Målet är att prova en vända strikt keto igen och sen utvärdera om det är värt att ge upp de sociala bitarna kring mat. 

 

Du verkar vara på rätt väg i dieten men skulle fimpa isbergs-salladen och tomaterna och gå för lite mer näringsrika och mättande grönsaker, broccoli, spenat etc.

Finns orimliga mängder resources online på ämnet att läsa på av folk som har kunskap som relativt får mig att se ut som en 2NL-reg så rekar att googla på och kika upp intermittent fasting.

Rätt nice att höra, för sömnen är jag mycket noggran med, går "alltid" å lägger mig samma tid, upp samma osv. Tränar också ganska hårt.

Ja, det är samma för mig egentligen, fram tills nu åtminstone, vi har haft rätt mycket besök från Sverige här under början av året, då är det svårt och tråkigt att hålla på med strikta dieter. Nu är det dock ingen som kommer längre, så nu passar det bra för mig. Men tycker det känns som att det finns rätt bra matalternativ ändå, typ köttbitar med fet sås och sushi(-ris), räcker nog för mig som god mat, iaf några månader.

Ja det är nog smart, byter ut dom mot broccoli å kanske surkål som jag läste ngnstans skulle vara bra.

 

12 timmar sedan, säger brusig1 :

Har haft samma problem, men har fått mer och mer bukt på det. Testa att kapa lite åt gången. Tycker det är rimligt att börja skita i gluten, sen kan du ta båtens råd.

Om det inte blivit bättre borde du skippa allt processerat (bacon bla), och sen sist ägg/mejeriprodukter.. alla dessa tre kan vara anledningen till att du får brain fog. 

Edit: Att fasta och begränsa glutenintaget är by far det viktigaste imo. 

 

Nice för det gör jag redan, 17 timmars fasta/dag är standard för mig.

Jobbigt att göra så. Antingen äter jag den vanliga maten här, som är massor av kolhydrater eller så lagar jag själv och då är det mycket smidigare att bara skippa allt rakt av, jag hatar att laga mat.

Ska läsa på lite mer om gluten, har jag tur så kanske det inte är gluten i vissa typer av nudlar/ris, då går det ju faktiskt att fixa till en hållbar kost i längden. Det jag gör nu blir ju lite som ett experiment.

 

11 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Garanterat ett kostproblem. Låter som att du är delvis resistent mot insulinets funktion och har svårt att få bort allt socker ur blodet. Sockret transporteras istället till hjärnan och gör kaos. 

Det du ska göra är att fixa insulinets feedbackloop så att bokspottkörteln stänger av insulinproduktionen, sänker nivån i kroppen, cellerna öppnas och kan transportera bort sockret ur blodet. 

Keto och fasta är din bästa vän. 

Nice, då är jag på helt rätt väg!

 

11 timmar sedan, säger Deo1 :

Höhö Lite väl aggressivt att sätta diabetes diagnos på lite yrsel. Om symtomen kom i samband med värmen är det troligt vätska och salter du  behöver få i dig mer av. Trots det ingen dum idé att se över kosten men fokusera mer på att äta näringsrikt och mindre skräpmat än att börja utesluta näringsämnen. För att undvika allt för mycket bro-science kolla in Livsmedelsverket för kostråd istället, tråkigt och "omodernt" men baserat på faktiskt vetenskap 

Dom kom inte i samband med värmen, dom blev värre. Skräpmat och sånt är inte problemet och jag sköter mig i allmänhet bra med regelbunden träning och stabila sömnrutiner. Mm svårt att få i sig tillräckligt med vatten och salt, spec när man tränar. Är medveten om det och dricker mycket vatten samt försöker få i mig salt.

 

Tack för alla svar!

Antar att det är vatten jag tappar nu, börjat väga mig varje morgon och tappat 1.3kg på 3 dagars vägning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger boman :

Hur går tongångarna kring kaffe bland expertisen2019?

Mer eller mindre alla studier nowadays hävdar att det är nice i mindre mängder. Jag tror det vanligaste misstaget folk gör är att de delvis dricker för mycket och för sent på kvällen (nära inpå läggdags). Dricker väldigt sällan kaffe längre, men tycker decaf är sjukt underskattat och folk borde antagligen dricka mer av det. Verkar knappt existera i Sverige dock, väldigt sällan de har det i storstäderna iaf.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mkt att begära decaf på dessa mörka och kalla breddgrader imo, kan tänka mig annat som ni rör er!! Dessutom jäkligt nice med en en sådan utbredd gemensam nämnare som kaffe i ett land med ganska så kallt socialt klimat i övrigt. Verkar det väl också ganska dyrt att grinda decaf tre-fyra koppar/dagen.

Vad folk i det här landet borde prova oftare tror jag däremot är den där alkoholfria ölen, som ju dessutom är billigare än vanliga, skadliga bärsen! Verkar ju oxå som det går lite åt det hållet vilket är bra läsning

Redigerad av boman
whatever
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger boman :

För mkt att begära decaf på dessa mörka och kalla breddgrader imo, kan tänka mig annat som ni rör er!! Dessutom jäkligt nice med en en sådan utbredd gemensam nämnare som kaffe i ett land med ganska så kallt socialt klimat i övrigt. Verkar det väl också ganska dyrt att grinda decaf tre-fyra koppar/dagen.

Vad folk i det här landet borde prova oftare tror jag däremot är den där alkoholfria ölen, som ju dessutom är billigare än vanliga, skadliga bärsen! Verkar ju oxå som det går lite åt det hållet vilket är bra läsning

Ja, eller att folk börjar uppskatta hantverksöl rejält. Vet bara siffror från Finland, men det lär väl vara samma i Sverige - öldrickandet går ner rejält, samtidigt som hantverksöldrickandet går upp. Folk hinkar inte ett halvdussin stora stark längre, utan dricker en eller två fin-öl. Drick mindre, drick bättre helt enkelt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del upplever jag nedsidona av alkohol vare sig det är svenssonlager eller Stallhagen i mångt och mycket på samma sätt. Hantverksöl tenderar däremot ge större njutning vid förtäring så det är iallafall inte helt bortkastat.

Men jag håller med dig och vill tillägga mer sällan till det fetstilta om det går bra

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästa gång du upplever "brain fog", drick ett glas vatten med en tesked salt. om du har saltbrist borde du märka skillnad inom en kvart.

elektrolyter är mer eller mindre ett måste när man tränar i hög värme. Vitargo +Electrolyte är bra, men om det inte finns där du är kan du ganska enkelt göra ett hemmakok. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger :-) :

nästa gång du upplever "brain fog", drick ett glas vatten med en tesked salt. om du har saltbrist borde du märka skillnad inom en kvart.

elektrolyter är mer eller mindre ett måste när man tränar i hög värme. Vitargo +Electrolyte är bra, men om det inte finns där du är kan du ganska enkelt göra ett hemmakok. 

Tack! Hittade det tipset för någon vecka sen faktiskt, var mkt trött eller något just då för jag lyckades läsa "en halv tesked" som "en matsked", så jag tog en matsked, rågad dessutom. Grymt äckligt var det, spydde inte men var nog inte så långt ifrån :P

Alla dricker dom säljer här har mkt högt kaloriinnehåll, även elektrolytdrickorna jag sett, men jag ska försöka lösa det för jag tror att du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sjukt vad tiden går fort, känns inte som att det var 2 månader sen jag uppdaterade.

Iaf har det hänt lite sen sist, pokern har vänt och det har börjat trilla in lite deg där igen, skönt. Cafet har stått lite still, men min tjej börjar jobba där på måndag och jag å brorsan ska även flytta till "stan" cafet ligger i och bo där en månad, då borde vi kunna få bra fart på grejerna.

Vad som är mer spännande är min egna produkt där det börjar hända grejer.

För 1-2 veckor sen åkte jag å hälsade på fabriken som tillverkar min produkt, det var ett riktigt äventyr! Kina är ett coolt ställe, inte något ställe jag skulle vilja bo på men definitivt åka dit å resa runt lite. Jag hade förväntat mig att det skulle vara typ fattigt men så var det inte, moppar var bannlysta å alla åkte runt i bilar.

Fabriken tog emot mig som en kung, hämtade mig från tågstationen 1 timme bort och checkade in mig på ett lyxigt hotell, som dom även betalade. Dom betalade också all mat osv och trots att jag verkligen försökte betala både hotellet samt bjuda dom på någon av måltiderna. Hade varit mycket socialt inkompetent att forca att få betala.

Är ingen vidare business man och gjorde lite misstag osv såklart men är på det stora hela klart nöjd med besöket. Jag anlitade även en fotograf på plats som dokumenterade produktionen, kan nog bli riktigt bra på instagram sen.

Har gjort en mindre beställning av dom, håller på att jobba på att göra en större beställning nu.

Sen har jag fått ett oerhört stort sug på att spela live poker efter att ha kollat några vlogs när live spelare vart runt å spelat i främst USA. Manilla är nära men känner mig inte riktigt bekväm att spela $2/5+ just nu då det verkar spela sig ganska högt och jag vill inte åka dit för att spela $1/2. Förhoppningsvis börjar mina projekt+poker leverera ordentligt så jag kan få loss $10k eller något så man kan spela lite roliga games.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-04-20 kl 20:48, säger Deo1 :

Höhö Lite väl aggressivt att sätta diabetes diagnos på lite yrsel. Om symtomen kom i samband med värmen är det troligt vätska och salter du  behöver få i dig mer av. Trots det ingen dum idé att se över kosten men fokusera mer på att äta näringsrikt och mindre skräpmat än att börja utesluta näringsämnen. För att undvika allt för mycket bro-science kolla in Livsmedelsverket för kostråd istället, tråkigt och "omodernt" men baserat på en diet

En dietist hade läxat upp dig ordentligt med den där inställningen, kasta inte trisslotter i sjön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Den 2019-06-08 kl 14:54, säger Esactun :

Vad är din produkt? Vet inte om du sagt det tidigare?

Nej har inte sagt det, kanske gör senare.

Pokern har gått riktigt fint på senaste, tror det blev 64 k kr+ i juni och juli har börjat bra med en bit över 20k+ hittills med 99% av händerna spelade låga stakes, tror jag ska börja spela lite högre igen snart, kanske idag. Nämnde tidigare att jag känt mig låg på cash men det börjar ju ordna upp sig nu vilket är skönt. Håller även på att köpa på mig lite mer bitcoin men lyckas inte få in pengar på kraken, men det löser sig nog snart.

Har även fixat mig en ordentlig grind/arbetshörna här på cafet. Jag å brorsan bor i staden/byn/orten där cafet ligger nu och jag trivs mycket bättre än jag trodde. Har fixat det rätt fint för mig här nu. Har gjort mig en fin grind/arbetshörna och hittade ett bra rum att hyra, nybyggt modernt och med ac, hela 1800kr/månaden inkl el och städning kostar det. Som referens så hyr min tjej också ett rum här för ca 280kr/månaden, men då är det ingen ac och jag tror inte det har varmvatten heller, så hon sover oftast hos mig :P

Det bästa är dock att min tjej varje morgon köper mat på marknaden och lagar lunch åt mig, extremt nice. Hon är manager på cafet om jag inte nämnt det innan så hon åker ändå dit å gör inköp åt cafet, dvs nästan inget extrajobb för henne och jag får riktigt fräsch mat.

fffff.thumb.jpg.c7faa554ecb618c30738c4a7adf05046.jpg

 

Med produkterna går det långsamt men framåt. Håller på och lägga en större beställning nu, ca $3100 kommer den landa på. Extremt spännande ska det bli att se om jag kan sälja något. Det tror jag. Är rätt trött på affiliate-verksamheten också, det har gått segt där på senaste och jag är omotiverad.

Suget efter live-poker blir bara större och större och nu har jag satt igång att lära mig tjej poker, har satt henne att spela $0.01/0.02 6max med $30 och det ser lovande ut, hon har vunnit flera dollar redan och är mycket taggad. Kanske lite för taggad för jag å brorsan hittade henne på 8x staksen med mer än halva rullen på borden när vi kom tillbaka från middag häromdagen, tydligen var det mitt fel för jag hade inte pekat tillräckligt noga när jag visade hur man satte sig på bord, så hon "råkade" ta det högsta som var framfiltrerat och antog att "magico tycker jag har blivit bättre, så nu kan jag spela högre" :D Har holdem manager(utan hud), även kallat här "The secret program", har  trollat henne å sagt att det skickar mail direkt till mig om hon sätter sig på för stora bord eller gör något annat dumt, hon var tveksam men var iaf inte säker på att jag trollade :D

Brorsan spelar 0.25/0.5 kr på Svenska spel och det går ganska bra för honom, han har rulle för 0.5/1 nu så börjar nog spela lite där snart, han tar det lugnt dock då senaste försöket där slutade med en ca 1000krs backdag vilket tog hårt på honom.

Så när hon lärt sig lite mer drar vi 3 till Manila och kör, vad jag har förstått ska det finnas motsvarande 2/4kr live där, perfekt för henne att starta på.

 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vilken extrem ångest jag genomgått sen senaste inlägget alltså, men nu äntligen har saker börjat ordna upp sig å jag kan skriva här utan att gnälla sönder :D

Vi åkte till Manila i augusti förra året å spelade livepoker, jag brorsan å min tjej. Sjukt kul var det. När vi skulle hem började ångesten. Blev en dominoeffekt av riktiga ångestgrejer över nästan ett års tid. Bara massa negativa grejer som hände utanför min kontroll. Men nu har det börjat vända, sjukt skönt. kanske uppdaterar lite om det senare.

Pokern har gått bra de senaste månaderna och har börjat spelat lite högre igen, spännande och kul.

Vi har blivit helt stört sugna på livepoker här alltså, vi sitter på nålar å väntar på att kunna resa igen, då blir Manila på studs.

Jag, min tjej, min brorsa å en kompis har hyrt ett hus och idag ska vi köra lite homegame här, sjukt kul.

Nyligen blev vi kompis med en snubbe som älskar poker, förra veckan bjöd han in oss till en turnering, 12 pers ca 1000kr inköp, jag stejkade brorsan å tog 70% av ev vinst.

Han kom 1a och jag 2a :D Blev en trevlig peng, framförallt för att vara här.

Verkar finnas lite intresse för poker här, med lite tur kanske man hitta lite smaskiga privata games.

Mina produkter har sålt ungefär lika lite sen vi öppnade upp i slutet av nov förra året. Så sålt slut första "stora" beställningen och fått hit en till. Även fått fram lite fler produkter som jag hoppas ska sälja bra.

100k.png.003e54ef418ccd800ff25e522cade8d9.png

Överlag, det är fan inte lätt att sälja online alltså men det tuffar på lite grann iaf.

Sliter nästan håret ur mig på att försöka få ordning på google ads :P

Med cafet har det varit lite spännande utveckling på senaste, uppdaterar om det snart.

Skriver lite också för att jag har blivit jävla lat. Kom igång sjukt fint med gymmet där ett tag, men nu tappat det....

Men jag märker att det är riktigt dåligt för mig att inte gymma så nu börjar jag igen. Funderar på om jag ska börja köra 5x/vecka igen, det är nog värt det men jävlart svårt.

Börjar med att gå till gymmet idag innan vi spelar poker.

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett kul game igår :D

Började inte så kul dock.. Vi började spela hemma hos oss, 1k/1k VND i blinds, vilket gör BB till hela ca 40-50 öre, det var jag brorsan, min tjej, vår kompis å en kompis till min tjej, D. Vi hade bjudit in en till kille också, han jag nämnde tidigare som älskar poker och han som bjöd in oss till turneringen vi spelade.

Iallafall, innan sista killen hade kommit och D hade spelat en kvart fick hon ett samtal å var tvungen att gå. Hon hade fått en oannonserad gäst hemma och här i Vietnam förväntas man släppa allt då och underhålla gästen eller ngt, helt sjukt är det. Dom har en del grejer i deras kultur som är helt sjukt opraktiska och jobbiga, kan berätta lite mer grejer om någon är intresserad. 

Skicka sms till sista å sa att typ, vi är bara 4st här så blir nog inte så kul game, men kom förbi å lira ändå om du vill. Han svarade att hans polare hade dragit igång ett game och vi var välkomna. Vi åkte dit.

En av dom driver en business att hyra ut lyxvillor via typ airbnb och nu med nya coronafall är det ingen som reser så spelade vi i en sån, riktigt nice. Riktigt pokerbord har dom köpt också samt hyr i en dealar, så dom är rätt seriösa

Gamet var 10k/20k, dvs strax under 5/10 kr. Mininköp 2m, maxinköp 6m och av någon anledning får man inte fylla på förens man är tom.

Hela det gänget upptäckte poker under lockdownen, så de är ganska färska minst sagt :D  de flesta verkar äga någon form av turistbusiness som har varit stängda så dom har haft mkt tid att döda.

Vietnameser gillar att gambla alltså... Extremt bra värde och roligt game, hade stakesen höjts lite också hade det varit som en dröm.

Det lät på dom som att dom spelar ofta, så hoppas det blir fler games snart.

Jag vann ca 4m, men tyvärr backade brorsan som jag stejkade 7m, så tot 3m back.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2020-08-14 kl 21:45, säger Ola Brandborn :

Det var nog en bra biljett för att kunna komma på fortsatta spel, inte så bra att rensa bordet första gången ;-)

Haha ja, men det verkar inte ha räckt, inte blivit några fler inbjudningar till deras game och jag vet att dom spelat i en annan lyxvilla inne på en stor resort, tror den villan kostar runt 8k kr/natt att hyra och resorten är alltid fullbokad. Helt sjukt är det. Men men, det har nog även med att göra att deras gäng är fler än pokerplatser på ett bord, så de har alltid folk.

Men jag har ändå fått chansen att spela en del live poker, en del riktigt lovande.

B.la hittade jag ett $1/3 game som stundvis var extremt bra, ett tag hade vi 2 stycken antagligen svinrika vietnameser som köpte in $1k var å nog aldrig hade spelat poker förut.

Tyvärr fick varken jag eller brorsan(som jag stejkar nu också) smaska in något av de $2k som obv försvann ganska snabbt.

Det stället verkar även ha högre games rätt ofta, $2/5 känns rätt nice men högre än så vågar jag nog inte spela än, det spelar sig alltid så djupt också.

Sen har även min kompis någon kompis som precis öppnat en pokerklubb i närheten av där jag bor, så var där å spelade i förrgår, hälften koreaner och hälften vietnameser typ, riktigt kul game var det också, men det var tyvärr bara 10/20k dong igen.

Sprang helt stört bra i början.

hand 1:

hade köpt in 2m, första handen fick jag :Ah::Ac: och UTG+1 öppnade 12bb(!), jag 3betta han syn å all in på flop, tror inte jag fick se vad han hade, men jag vann.

Hand 2:

får jag :Ac::Kd: och samma snubbe öppnar megastort igen å jag 3bettar, syn, :Ky: hög flop å vi hamna AI igen, han har KQ och jag får stå.

Kändes helt overkligt och trots att det var ett ganska lågt game för mig så skakade jag lite av alla action haha.

Sen hände den sjukaste handen på kvällen, några timmar senare.

får :Jg::Jb: på knappen, MP som är samma snubbe som i händerna innan öppnar runt 12bb igen, vi sitter med nästan 6m var, jag synar, SB som är min kompis och som sagt rätt färsk på poker synar också, flop kommer J:spader:8:spader:3:heart: (BOOOOM). Ligger ca 720k i potten, min kompis degar rakt(??) ut med ca 3x pot, alltså  strax över 2m, MP sitter å åmar sig rätt länge och synar tillslut, jag trippelkollar mina kort, och kommer fram till att japp, jag har fortfarande topset :D Hollywoodar lite innan jag degar de runt 3m till och MP synar.

Min kompis har QQ och mp har :9s: :3s:   :D

Turn rött kort, river :Qc:, jag tjuter till lite innan jag inser att min kompis översettade mig.... Jag tänkte ju bara "ingen spader ingen spader"... Jag fick iaf tillbaka ungefär det jag startade handen med.

Sen kom min kompis kompisar å vi öppnade ett till bord som jag blev tvungen att flytta till......... Det bordet var grunt å tight tråkigt, alla limpsynar osv.. På ursprungsbordet dubblade de stejksen samt att det kom en till korean som aldrig spelat poker förut.

Jag klev efter en stund å åker hem, jag vann ca 5m men brorsan backade tyvärr 8m :/ Han har inte sprungit bra alltså, hoppas det vänder för  honom snart.

Verkade som dom spelar varje dag där så jag tänkte åka dit i eftermiddag å lira lite.

har även börjat lira lite microstakes zoom på pokerstars för att vässa mina 6 max skills, det blir en massa gubbsyner och annat icke-approved-pio-spel :D Men hitils har det gått rätt bra ändå. Obv litet sample osv men känns rätt bra och framförallt kul. 

Results.thumb.png.6e444008795aecd2b7a7e3dc50ca4cb7.png

 

Sen har mina produkter börjat sälja lite bättre också, ingen slump kanske då jag verkligen lagt ner min själ i det men riktigt kul att något händer. Julhandeln ska bli spännande och mina produkter kan nog vara sjukt bra då.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger magico :

får :Jg::Jb: på knappen, MP som är samma snubbe som i händerna innan öppnar runt 12bb igen, vi sitter med nästan 6m var, jag synar, SB som är min kompis och som sagt rätt färsk på poker synar också, flop kommer J:spader:8:spader:3:heart: (BOOOOM). Ligger ca 720k i potten, min kompis degar rakt(??) ut med ca 3x pot, alltså  strax över 2m, MP sitter å åmar sig rätt länge och synar tillslut, jag trippelkollar mina kort, och kommer fram till att japp, jag har fortfarande topset :D Hollywoodar lite innan jag degar de runt 3m till och MP synar.

Haha förstår jag dig rätt att du slowrollade här?? 

fö kul med uppdateringar.??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...