Gå till innehåll

tretjaks pokerdagbok


tretjak

Recommended Posts

7 timmar sedan, säger wahlen1 :

Bytar du bord ofta? Tableselectar du? Jag tyckte det va rätt bra action på 1/2-2/4 igår medans 20.30-22.30 typ

Nja, jag spelar nog oftast på ett bord ganska länge, byter endast om det är lite action eller flera shortstackar. Brukar gå på de bord med högst snittpott.

Nu kör jag endast 0,5/1 så länge, målet är att kliva upp men rullen är just nu 4k. Vad tycker du den ska ligga på för 1/2 ?

Lirat en del PLO och det känns som man ska ha större rulle för varje nivå jämfört med NL pga att det svänger rätt bra där.

PLO trafiken är på 0,5/1 nästan obefintlig, går ju aldrig att spela fem bord där, jo kanske om man spelar på anonyma, men det gillar jag inte, vill veta vilka jag möter :) 

Ikväll får jag se om det blir någe spel, har en del prov att rätta och är ganska trött. Just nu tänker jag så här; att tidigare när jag tappat fina plus, är när jag spelat bara för att spela, inte för att jag varit sugen, jag känner inte speciellt stort sug just nu, så att spela med enbart mål att öka rullen blir inte så bra kombo, tror det break jag hade gjorde mig gott, för många kvällar slängde jag i väg ganska fina plus till att nästan gå + - 0. Detta var och är ibland en läcka, min nackdel är att jag endast har begränsad speltid just nu, kan ex inte spela under dagen på en helg, så när jag väl får tid är det gött att fly med tankarna och köra, samtidigt är det bra att tiden är begränsad, för det gör mig mer fokuserad och sugen när jag väl spelar, hänger ni med :D ?

 

Nu sover 2 av 3 barn iaf, så det är ett gott tecken, skall snart bli föräldrarledig, från maj till november vilket faktiskt skall bli skönt, jag har redan mentalt gått från jobbet.

 

Är sugen på att lira en kvalturre till någon av helgturneringarna, vi får se hur det blir med den saken till helgen. Ingen som läser detta som är från Göteborg och ska besöka CC någon gång? PMa isf, är sugen att åka dit någon helg och lira en turnering. Körde en ganska rolig turnering i Talinn, där var det random priser om du slog ut en spelare, ibland fick du något, ibland inte och vinnaren fick ca 8000 kr, slog ut tre stycken och fick två priser på ca 800, men åkte som 7a av 30 pers, så hamnade utanför pengarna men vann iaf 300 då inköpet var 500.

 

Nåja, till provhögen...snark, tog nyss 200mg koffein på tablettform, allt för att vara pigg.

 

Kanske ses ikväll om suget infinner sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger BoImee :

Måste ha varit grinder som satte igång en hel del action på borden. Såg säkert 4-5-6 400-500bb potter lämna samt inkassera i hans stack den stunden jag lirade på några av hans bord. 

 

Själv lyckades jag med en bedrift som inte händer någerlunda ofta. 

Slutade på kronan +/- 0kr efter 1000ish händer på 2-4. 

grinder? Känner igen nicket, lirade inte han 0,5/1 tidigare, har för mig det, och att det var jäkla mycket slaskande :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger tretjak :

Nja, jag spelar nog oftast på ett bord ganska länge, byter endast om det är lite action eller flera shortstackar. Brukar gå på de bord med högst snittpott.

Nu kör jag endast 0,5/1 så länge, målet är att kliva upp men rullen är just nu 4k. Vad tycker du den ska ligga på för 1/2 ?

Lirat en del PLO och det känns som man ska ha större rulle för varje nivå jämfört med NL pga att det svänger rätt bra där.

PLO trafiken är på 0,5/1 nästan obefintlig, går ju aldrig att spela fem bord där, jo kanske om man spelar på anonyma, men det gillar jag inte, vill veta vilka jag möter :) 

Ikväll får jag se om det blir någe spel, har en del prov att rätta och är ganska trött. Just nu tänker jag så här; att tidigare när jag tappat fina plus, är när jag spelat bara för att spela, inte för att jag varit sugen, jag känner inte speciellt stort sug just nu, så att spela med enbart mål att öka rullen blir inte så bra kombo, tror det break jag hade gjorde mig gott, för många kvällar slängde jag i väg ganska fina plus till att nästan gå + - 0. Detta var och är ibland en läcka, min nackdel är att jag endast har begränsad speltid just nu, kan ex inte spela under dagen på en helg, så när jag väl får tid är det gött att fly med tankarna och köra, samtidigt är det bra att tiden är begränsad, för det gör mig mer fokuserad och sugen när jag väl spelar, hänger ni med :D ?

 

Nu sover 2 av 3 barn iaf, så det är ett gott tecken, skall snart bli föräldrarledig, från maj till november vilket faktiskt skall bli skönt, jag har redan mentalt gått från jobbet.

 

Är sugen på att lira en kvalturre till någon av helgturneringarna, vi får se hur det blir med den saken till helgen. Ingen som läser detta som är från Göteborg och ska besöka CC någon gång? PMa isf, är sugen att åka dit någon helg och lira en turnering. Körde en ganska rolig turnering i Talinn, där var det random priser om du slog ut en spelare, ibland fick du något, ibland inte och vinnaren fick ca 8000 kr, slog ut tre stycken och fick två priser på ca 800, men åkte som 7a av 30 pers, så hamnade utanför pengarna men vann iaf 300 då inköpet var 500.

 

Nåja, till provhögen...snark, tog nyss 200mg koffein på tablettform, allt för att vara pigg.

 

Kanske ses ikväll om suget infinner sig

Hoj, jag som brukar titta efter shortstackar vid borden. Tänker att det är ett ok sätt att hitta icke-regs om man inte lärt känna en hel del spelare ännu.  :-) Tror det är bra tänkt att försöka spela lite mer kvalitativt. Har lagt lite "för mycket" tid senaste veckorna, för att få in händer i PT så att hudden kan säga något vettigt. Var skönt att bara spela ett par h, 1-2 bord åt gången idag. Kunde jag halvligga i soffan och lyssna på musik, och kika vad som händer i de händer jag inte spelade. 

Rullen beror nog också på om du har mer pengar vid behov. :-) För min del växlar jag mellan 0,5/1, 1/2 och ibland lite 0,25/0,5. Har inte mer än knappt 20 inköp på 1/2 på SVS, men det skulle inte vara hela världen att förlora lite för min del. Det viktigaste är att ha kul, även om det för mig innefattar att lära mig och bli bättre. Tycker inte det är så mycket skillnad i kvalitet mellan 0,5/1 och 1/2. Är väl ett par extra regs på 1/2 som inte spelar 0,5/1 så ofta. Och ganska ofta samma personer som rör sig på båda nivåerna. Inte kollat på 2/4 och uppåt än så länge så ingen aning hur det är där. 

CC Gbg vore kul! Jobbar inne i Gbg och varit där ngn gång och spelat i år. Upplevt mig lite väl fiskig för att ingå i vanliga klientelet, men jobbar på spelet. ;-)  Men ngn gång kommer jag väl att dyka upp där igen. :-) 

Lycka till med provhögen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh, lirade 3 h, låg plus 700, spelade lite PLO, såklart floppar jag stegen i sista handen jag lirar, rätt mycket betat före flopp, jag ställer och får syn av två spelare, den ena hade floppat set, den andra ett sketet färgdrag, såklart parar sig bordet, en ganska fin pott på ca 650.

Så de 700 blev till slut 384 spänn, lite besviken men men, iaf plus så ska inte klaga för mycket.

 

Nya tag imorgon

Rulle: 4383

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger Fredde007 :

Hoj, jag som brukar titta efter shortstackar vid borden. Tänker att det är ett ok sätt att hitta icke-regs om man inte lärt känna en hel del spelare ännu.  :-) Tror det är bra tänkt att försöka spela lite mer kvalitativt. Har lagt lite "för mycket" tid senaste veckorna, för att få in händer i PT så att hudden kan säga något vettigt. Var skönt att bara spela ett par h, 1-2 bord åt gången idag. Kunde jag halvligga i soffan och lyssna på musik, och kika vad som händer i de händer jag inte spelade. 

Rullen beror nog också på om du har mer pengar vid behov. :-) För min del växlar jag mellan 0,5/1, 1/2 och ibland lite 0,25/0,5. Har inte mer än knappt 20 inköp på 1/2 på SVS, men det skulle inte vara hela världen att förlora lite för min del. Det viktigaste är att ha kul, även om det för mig innefattar att lära mig och bli bättre. Tycker inte det är så mycket skillnad i kvalitet mellan 0,5/1 och 1/2. Är väl ett par extra regs på 1/2 som inte spelar 0,5/1 så ofta. Och ganska ofta samma personer som rör sig på båda nivåerna. Inte kollat på 2/4 och uppåt än så länge så ingen aning hur det är där. 

CC Gbg vore kul! Jobbar inne i Gbg och varit där ngn gång och spelat i år. Upplevt mig lite väl fiskig för att ingå i vanliga klientelet, men jobbar på spelet. ;-)  Men ngn gång kommer jag väl att dyka upp där igen. :-) 

Lycka till med provhögen!

 

Då siktar vi på att ses där någon gång då:D Och gärna någon öl på det ;)  Ska iaf dit i sommar, kan pma dig när det bär av.  I helgen hoppas jag få tid över för lite grind , kanske ses vid borden :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på det, torskade min första all in i går, mot b-wall som jag tycker är ganska dålig spelare. Handen var enligt följande, han höjer utg +1, jag kikar upp på KTs, återhöjer till 12, han synar, flopp 6TJ, med två i min färg, jag betar 80% pott, han synar, turn bara ställer han, jag synar av och han har J3o. Handen efter har jag AK, spelet är detsamma, dock så ställer han direkt mot min bet på K hög flopp, jag synar och potten splittas då han också har AK.

 

I går var det galet spel i PLO, riktigt mycket fisk, och jag själv är nog egentligen det stundtals, spelar på tok för många händer, efter typ 30 min känns det som jag spelar varje hand och det är det som gör mig dålig, spelar helt olikt än i NL, vilket också beror på att det är en annan form, men i PLO tänker jag ibland att varje hand har potential, därav svängningarna :P Bytte till PLO i går då NL spelet dog lite, kändes som jag inte fick nå kort och när jag försökte med något fick jag mothugg.

 

Ikväll får vi se vad som händer, satt nyss iaf med sonen i vårt uterum, byggde lego och spelade Ted Gärdestad, låtarna är riktigt fina. Min son frågade vem som sjöng och om han levde, och då berättade jag vad som hände honom, svårt att prata om varför någon hoppar framför ett tåg till en som är sex år. Stunden var iaf väldigt fin och musiken gjorde också sitt.

 

Är riktigt sugen att lira i kväll, fredagar är det mycket action och dessutom har lönerna kommit, brukar ju dyka upp en del spelare som kanske ska syssla med annat än att kasta bort sina pengar, men men.

 

Roligaste med 05/1 nivån är ju när man vinner ett inköp och motspelaren börjar dampa i chatten och vill lira HU och sånt, fattar inte varför man spelar om man inte kan ta att man torskar, och om jag tycker nån spelar fiskit och drar ut mig, då vill jag spela mer mot den, för i långa loppet vinner jag mot sådana spelare, brukar iaf käfta emot , så blir det extra tilt. Minns en gång när jag högg emot och skrev "rök socbidraget nu?" Sen fick jag ångest och skrev förlåt :D 

 

Kanske ses ikväll vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phu, lirat 2 timmar och lyckades dra in 670 spänn, en riktig fisk i slutet i PLO, floppade set med AA på hand, men så klart blev steg och färg möjlig på turn, o blank river så fick vika mot en riktig fisk, bägge var ganska djupa också.

 

Nåja, nu är rullen på 5036 kr. Ska kolla hur många händer respektive timmar jag hittills lagt ner, men började förra fredagen iaf.

 

Imorgon ska jag o sambon på fest :D  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha var på fest i går, var social mellan 18-20.45, sen åt vi nån chili, satan vad starkt det var, började må illa och gick och la mig i en gästsäng i en timme. Jag festade som en riktig småbarnspappa :P Blev ingen öl, minns knappt när jag drack en öl sist, men inte värt att ens ta en då nätterna är som de är.

Vi kom hem vid 22, sambon trött och somnade direkt. Jag var egentligen sjukt trött och mådde lite illa, men satte mig för lite grind. Egentligen är det sådana situationer jag sagt att jag ska undvika, endast spela när suget finns, och inte spela för att spela. Tappade 400 direkt, blev ganska ägd då jag rerejsade pre med AQ, träffade topp par på en torr bräda, checkchek flopp, jag betar turn, fi höjer o jag synar, på river ställer han, jag synar och tittar in i AK.

Spelade nog inte så bra men klättrade upp ur hålet och lyckades sen dra in ca 800, så 2 timmar gav tot 400 då. Nu skiner solen och det vankas grillning vid en sjö nära oss. Tror inte jag kommer spela idag, blir en tidig kväll, och turneringen vårbluffen orkar jag inte lira, måste bli mer lugn och ro hemma innan jag ger mig på en turnering. 

 

Rulle ; 5415

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Spelade inte i går och var för trött för att skriva något.

Mars månad slutade på +3415

Spelade timmar ; 23

Antal händer ; 8125

Målet med april månad är att dra in 10k, men och jag säger men, då behöver en del saker klaffa, som att ungarna sover på nätterna samt att jag inte spelar när suget inte finns. 

Tycker den korta tid jag spelat gott helt ok, spelar kanske en aningen passivt ibland och ger bort potterna, märkt att jag många gånger tappar en del i början, då jag synar ner med tveksamma händer, ska försöka tighta till mig i början av varje sittning nu och köra när jag blivit lite uppvärmd.  Resultatmässigt har jag inte haft en sån där riktigt bra plusdag, typ 6-7 hundra som mest. Spelat en del PLO, vilket jag egentligen bör hålla mig borta från, blir för tiltad där, spelar på tok för många händer.

 

Mitt NL spel såg jag att jag hade ca 54% sedda floppar, har för mig att min kompisar tidigare sa att man max bör ha 30% preflopp , så där kan jag bli bättre, dock är det enligt mig bra med en bred range, för jag antar att det blir mer svårläst vad jag kan sitta på.

Faktiskt har jag lirat i dag, blev 3h spelande på f.m. Tappade 300 direkt, en tveksam river syn med QQ på K högbräda, samt en jävla dum rerejs på river med topp par, blev återhöjd rätt mycket och synade. Hämtade upp och låg en stund 300 plus, men på ca 5 min hände allt. Spelade rätt aggro, plockade upp AA, en kille blev väll less på mitt höjande och synade, flopp K hög, betade pott och ville få han att tro att jag åter hade luft. Han synade 34 kr och turn är såklart en kung, sen var handen över, misstänkte att han hade en svag kung. Eller när jag har AA igen mot en annan som synar stor rerejs pre, synar all in på flopp och drar en runnerrunner färg. 

Är dock mest less över tappet i PLO, lirade ett bord och åkte två gånger med topp set, motspelaren rivrade två gånger ett högre set.

Sen ska jag inte säga att jag spelade bra överlag, var ganska seg, spelade för länge samt att jag egentligen inte hade det där riktiga suget, men det kändes liksom lönlöst idag, hade jag KK kom A-hög flopp osv.

Så rullen nu; 5111

Jag hade alltså min första backsession idag, ska lira lite ikväll är tanken, för att nå månadens mål bör jag försöka snitta 2-3 timmar per kväll

Om jag lyckas med målet är min tanke att kliva upp till 1/2 i maj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du har 54% vpip i texas? Det är alldeles för löst och direkt fiskigt. 

Argumentet att du blir mer svårläst för att du har massa skithänder kan du skrota direkt, du kommer förlora så sjukt mkt mer på alla gånger du har näst bäst hand och inte lyckas slinka, vilket kommer hända väldigt mkt oftare ju fler svaga händer du spelar.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en quickfix med problemet att du spelar på tok för mycket händer kan du börja med att omvandla exakt alla händer du limpar med till fold, och helt sluta limpa. Nu vet jag inte om det är fallet, men vanligtvis brukar folk med alldeles för hög VPIP limpa en hel del händer som ska in i mucken.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Elitloppet :

Menar du att du har 54% vpip i texas? Det är alldeles för löst och direkt fiskigt. 

Argumentet att du blir mer svårläst för att du har massa skithänder kan du skrota direkt, du kommer förlora så sjukt mkt mer på alla gånger du har näst bäst hand och inte lyckas slinka, vilket kommer hända väldigt mkt oftare ju fler svaga händer du spelar.

Hej, såg att jag skrev fel, i PLO har jag 54% vpip, i texas 37%. Osäker på hur lös jag är i PLO och vilken måttstock som gäller där. Sen håller jag med dig om att det resonemang jag hade är ganska felaktigt, tänkte nog att om jag ex tre betar med en bredare range så bör det väl vara mer svårläst vad jag kan ha. Första året jag spelade gjorde jag endast detta med QQ+ och det blev ju ganska lättläst till slut. Kul att få något svar här, saknar att diskutera poker med andra :) 

Tror ändå 37% är för mycket, ska försöka thigta till mig lite till och sen köra hårdare på de händer jag spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Lundin89 :

Om du vill ha en quickfix med problemet att du spelar på tok för mycket händer kan du börja med att omvandla exakt alla händer du limpar med till fold, och helt sluta limpa. Nu vet jag inte om det är fallet, men vanligtvis brukar folk med alldeles för hög VPIP limpa en hel del händer som ska in i mucken.

Håller med, blandade dock ihop statsen med PLO :) 54% i PLO och 37% i texas, fast det är ändå rätt löst, så ska thighta till det lite nu. Dock limpar jag sällan, gör det ibland med AA, eller annat pp, men betar nog 95% av de händer jag spelar pre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår gick det inget vidare, allt fina spel var som bortblåst och gick för dagen -900 spänn. Målet var ju att dra in 10k denna månad, så nu får jag börja jobba. Spelade inte så bra i går när jag tänker igenom kvällen, kände mig ofokuserad, måste bli bättre på att ta komandot i de potter jag väljer att spela. 

Tänker faktiskt inte så mycket på resultatet när jag spelar, utan mer på de beslut jag tar, och i går blev det många felaktiga beslut. En rätt stor pott på 800 var det som sved mest i går, båda floppade set, jag med femmor och motståndaren med damer, fast egentligen så hade jag spelat handen likadant alla dagar i veckan så det är inte så mycket att göra åt saken.

 

Ikväll skall jag försöka få till ett spelpass. Skall nollställa mina stats och försöka hålla mig till 30% prefloppspelande, och de potter jag spelar ska jag spela hårt och ta kommandot i.

Fan nu måste jag rätta en hög med prov. Skall snart vara föräldrarledig, 3 veckor kvar men har mentalt slutat på jobbet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger tretjak :

Igår gick det inget vidare, allt fina spel var som bortblåst och gick för dagen -900 spänn. Målet var ju att dra in 10k denna månad, så nu får jag börja jobba. Spelade inte så bra i går när jag tänker igenom kvällen, kände mig ofokuserad, måste bli bättre på att ta komandot i de potter jag väljer att spela. 

Tänker faktiskt inte så mycket på resultatet när jag spelar, utan mer på de beslut jag tar, och i går blev det många felaktiga beslut. En rätt stor pott på 800 var det som sved mest i går, båda floppade set, jag med femmor och motståndaren med damer, fast egentligen så hade jag spelat handen likadant alla dagar i veckan så det är inte så mycket att göra åt saken.

 

Ikväll skall jag försöka få till ett spelpass. Skall nollställa mina stats och försöka hålla mig till 30% prefloppspelande, och de potter jag spelar ska jag spela hårt och ta kommandot i.

Fan nu måste jag rätta en hög med prov. Skall snart vara föräldrarledig, 3 veckor kvar men har mentalt slutat på jobbet. 

800 pott på 0.50/1?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat så mycket i april, det där målet med 10k känns ganska avlägset just nu. Satte mig igår, tänkte lira typ 4h, efter 5 min var jag spyless, stängde ner alla bord efter typ 10 min, jag vet inte varför, men är inte ens sugen.

Idag var vädret strålande, var nyss o fiskade lite havsöring med sonen. Dock utan framgång.

Ska göra ett försök ikväll att spela, får väll se något inspirerande highstakespoker avsnitt för att få motivationen åter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite grind i går kväll, lirade även långlördag. Både cashgame och turneringen gick bra. Drog in ca 900 i cg och fick in en riktigt fin pott då jag floppade fyrtal, checksyn flopp, där turn gav en kung, vilket var fint då motspelaren hade KK :) Så 476 kr blev fint att ta hem, sen floppade jag ett set mot pokerplaza aka flowerace, han höjde pre, jag rerejsade med 66, flopp 865, såklart hade han 7 4, och pengarna åkte in på flopp, jag checkrejsade han på flopp och han ställer, två ruter gör att jag sätter han på ett färgdrag, syn oavsett och turn ger en till åtta som ger mig kåken. 

Sessionen började annars ganska oinspirerat och tyvärr började jag med PLO, spelade inte mitt bästa spel och tappade ca 400 där.

Nåväl, spelet i texas är jag faktiskt väldigt nöjd med. Tuneringen då? Jo reggade mig vid 22, så en timme sent, men direkt efter paus dubblade jag upp mig, sen låg jag topp 10 fram till 00.30, 20 spelare kvar och hade ganska risiga kort mot slutet vilket gjorde att jag låg typ 14 av 20. Väl i SB får jag KK, dock är tanken direkt, "jaha det är ju denna jag kommer ryka med", en mindre stack ställer, blxtsynar och är uppe mot AT, och det är väll fan att floppen ger A T X, suck, känns som att det fan allltid slutar så här, nåväl, har lite kvar men ligger sist och snor blindsen två varv i rad. Väl i BB så får jag k5 s, UTG limpar, alla foldar till mig, jag checkar bara, flopp K J 3 alla i klöver, jag har två hjärter, men jag ställer in de sista 8000 jag har, hoppas han har färgdrag eller någon knekt, vad har han? AT med tian i klöver, såklart leverar river inte bara en dam som ger han stegen., utan en klöver dam som ger en finare färg dessutom, suck. Detta tiltade mig sjukt mycket. Tittar man på resultat i turneringarna så återkommer ju ofta flera av toppnamnen, råkar de aldrig ut för detta? Jag vet, att om jag har en större stack mot slutet behöver jag ju såklart inte utsätta mig för sådana situationer, själva mittenskedet av turneringen måste jag jobba mer med, men är korten som de är känns det inte som att det går att göra så mycket. Tänkte hela tiden på att inte vara passiv och se hur stacken krymper.

 

Blev lite sugen o lira söndagssteken ikväll, vi får se. 

Just nu ligger jag i soffan. överlevt ett sexårs kalas med tio barn, vi bjöd på pizza, glass och godis. En unge tog bara en bit " för mamma har sagt att jag inte får äta mer, för jag brukar annars spy efter kalasen", borde min sambo sagt åt mig också, åt en pizza, glass och för mycket godis, har mått illa sen dess. 

 

Solen skiner, ska ut på altanen snart, fågelsången ger ett inre lugn i kroppen. En kaffe på detta gör nog susen. Gud vad vädret gör skillnad på folk, sa till min sambo rent spontat idag, gud vad lycklig jag känner mig, allt känns så bra, barnen från hela området var ute, ca 15 stycken, nere vid en bäck och fångade grodägg, byggde med sin koja vid bäcken, föräldrar som pratar, dricker kaffe, umgås. Så här borde livet alltid få vara. Nu jobbar jag en vecka till, sen påsklov, då hoppas jag att suget är större än på länge, då ska det grindas :) Kanske ses vid borden ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, igår så blev det lite spel, ca 3 h. Började ju april med att backa ca 900, i går vann jag ca en lax och rullen låg på 5666, tycker spelet flyter på väldigt bra i NL, värdebetar och får betalt, gjort en del bra syner osv. Lirade två skaplen turrar igår. Mönstret är detsamma, får in det innan flopp med bättre hand, men åker. Igår AK vs T9 samt AQ mot A9. Blev ganska tiltad men hoppas det lossnar snart. Ska nog fokusera och försöka få lite mer volym av turneringar. 

Kl 23.30 la jag ner, ganska nöjd och såg på sporten, borstade tänderna och kände inget större pokersug, men loggade ändå in. Gjorde det jag sagt att jag inte ska göra, spela PLO, började direkt att tappa ett inköp med en del betande före flopp då jag satt på AAXX DS, floppar set och färgdrag men blir utdragen av en stege, tilt men laddar om, någon hand senare får jag in det mot samma spelare, har färgdrag och stegdrag, men nej jag ska inte träffa, hans hand står och här borde jag stängt av, men jag känner att jag är bättre än de jag möter, men en kombo av tilt, trötthet som senare övergår i ilska är ingen bra kombo som sagt, och trots att jag flera gånger säger till mig själv, kliv av, skit i det så fortsätter jag, och fortsätter. Varför skulle jag ens spela PLO? Varför inte lira något bord NL istället där de gått så bra? En timme senare visar det sig att 1800 spelats bort, och i slutet spelar jag inte ens, då sitter jag och trycker med varje hand i en tilt som jag aldrig upplevt. Innan jag bara började bomba förlorade jag 4 stycken all in när jag hade tvåpar, mot ex AAXX där brädan på turn eller river parade sig vilket gav fi högre tvåpar. 

Så 5666 -1800, ca 3800 kr är vad rullen är på just nu. 

Det är egentligen inte pengarna som svider, utan hur jag kunde vara så omdömeslös , med ett mål att dra in 10k denna månad, vilket jag tror jag kan göra på texas. Kändes som att jag förstörde allt det bra jag byggt upp. Undrar hur Viktor Blom mådde efter sin match mot Hastings? 

Nåja, alla lärdomar är bra lärdomar. Jag kommer aldrig mer sätta min fot på ett PLO bord, det bestämde jag mig för idag, blir för tiltad.

Så rullen är på 3800, ska lira ett pass ikväll och vet ni vad? Det känns bra ikväll trots allt, och jag tror det beror på att spelet i övrigt gått bra, jag gjorde ett misstag i går och fick betala ganska mycket för det.

Det är 20 dagar kvar av april, måste isf dra in 500 om dagen, eller egentligen med då jag ligger -1800 denna månad. Målet kanske inte känns så realistiskt att nå för denna månad, kommer inte spela varje dag, möjligtvis om jag klonkar någon turnering.

En glad nyhet var ju iaf att jag får tillbaka 9k på skatteåterbäringen.

 

Jag vet att jag kommer bygga upp mig igen, men tappet kändes så onödigt i går.

 

Ses vid borden

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...