Gå till innehåll

Stängde av sig själv från allt spel av misstag - går inte att ändra förrän om ett år


freddex1989

www.Spelpaus.se  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du planer på att stänga av dig från alla licensierade spelsajter?

    • Jag har redan stängt av mig i 1-6 månader.
      0
    • Jag hare redan stängt av mig tills vidare.
      0
    • Jag tänker stänga av mig snart eller senare.
      0
    • Nej, jag har inga planer på att ta en spelpaus och stänga av mig.
      11
    • Jag behöver inte stänga mig, trots att jag är spelberoende. Jag kan kontrollera mitt spelande ändå.
      2


Recommended Posts

Citat

 

Stängde av sig själv från allt spel av misstag - går inte att ändra förrän om ett år

Mannen stängde, av misstag, av sig själv från allt spelande. När han upptäckte misstaget försökte han häva det - men det fick han inte. Han överklagade då till förvaltningsrätten - som nu avslår mannens begäran.

Förvaltningsrätten konstaterar att en registrering i självavstängningsregistret inte kan hävas förrän efter tolv månader, oavsett vilket skäl den enskilde hade för att registrera sig.

Några undantag medges inte, och att göra det möjligt för den enskilde att på eget initiativ ta bort sin registrering skulle gå emot syftet med registret, menar förvaltningsrätten.

Mannens överklagande avslås därför.

http://www.dagensjuridik.se/2019/03/stangde-av-sig-sjalv-fran-allt-spel-av-misstag-gar-inte-att-andra-forran-om-ett-ar

 

 

"Misstag", jo tjena. Och om det ändå var ett misstag så var ändå domslutet förnuftigt.

Extra fråga: -Har du planer på att stänga av dig från alla licensierade spelsajter?

Ni som svarar är anonyma, inga namn visas.

https://www.spelpaus.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...