Gå till innehåll

KlonkSteves Mental March Rebound!


KlonkSteve

Recommended Posts

En hand från sessionen där jag känner mig lite ringrostig. 

Just dubbelpar kan vara lite småweird att spela ibland.

Så här tänker jag: 

8866ds är en hand som spelar bättre HU än MW. Eventuella set/flushdrag kommer ofta vara dominerade MW, så är bättre att isolera med en 3b. 

När jag blir 4bettad tänker jag mig att det är en lätt flat. Jag gissar att jag har runt 40% pre mot genomsnittsäggen, och handen blir relativt lättspelad för mig postflopp. 

 

 

Poker Stars, $2/$4 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $582.41 (145.6 bb)
BB: $388 (97 bb)
UTG: $816.71 (204.2 bb)
Hero (MP): $551.41 (137.9 bb)
CO: $418.79 (104.7 bb)
BTN: $629.04 (157.3 bb)

Preflop: Hero is MP with 8diamond4.gif 6diamond4.gif 8spade4.gif 6spade4.gif
UTG raises to $14, Hero raises to $48, 4 folds, UTG raises to $150, Hero calls $102

Flop: ($306) Tclub4.gif 2heart4.gif 6club4.gif (2 players)
UTG bets $153, Hero raises to $401.41, UTG calls $248.41

Turn: ($1,108.82) Qclub4.gif (2 players)
River: ($1,108.82) Kheart4.gif (2 players)

Results: $1,108.82 pot ($15.00 rake)
Final Board: Tclub4.gif 2heart4.gif 6club4.gif Qclub4.gif Kheart4.gif 
UTG showed Qspade4.gif Aheart4.gif Aspade4.gif 5heart4.gif and lost (-$551.41 net)
Hero showed 8diamond4.gif 6diamond4.gif 8spade4.gif 6spade4.gif and won $1,093.82 ($542.41 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger KlonkSteve :

En hand från sessionen där jag känner mig lite ringrostig. 

Just dubbelpar kan vara lite småweird att spela ibland.

Så här tänker jag: 

8866ds är en hand som spelar bättre HU än MW. Eventuella set/flushdrag kommer ofta vara dominerade MW, så är bättre att isolera med en 3b. 

När jag blir 4bettad tänker jag mig att det är en lätt flat. Jag gissar att jag har runt 40% pre mot genomsnittsäggen, och handen blir relativt lättspelad för mig postflopp. 

 

 

Poker Stars, $2/$4 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $582.41 (145.6 bb)
BB: $388 (97 bb)
UTG: $816.71 (204.2 bb)
Hero (MP): $551.41 (137.9 bb)
CO: $418.79 (104.7 bb)
BTN: $629.04 (157.3 bb)

Preflop: Hero is MP with 8diamond4.gif 6diamond4.gif 8spade4.gif 6spade4.gif
UTG raises to $14, Hero raises to $48, 4 folds, UTG raises to $150, Hero calls $102

Flop: ($306) Tclub4.gif 2heart4.gif 6club4.gif (2 players)
UTG bets $153, Hero raises to $401.41, UTG calls $248.41

Turn: ($1,108.82) Qclub4.gif (2 players)
River: ($1,108.82) Kheart4.gif (2 players)

Results: $1,108.82 pot ($15.00 rake)
Final Board: Tclub4.gif 2heart4.gif 6club4.gif Qclub4.gif Kheart4.gif 
UTG showed Qspade4.gif Aheart4.gif Aspade4.gif 5heart4.gif and lost (-$551.41 net)
Hero showed 8diamond4.gif 6diamond4.gif 8spade4.gif 6spade4.gif and won $1,093.82 ($542.41 net)

Hade gissat att det är helt standard. Ska väl sägas att jag var långt mkt spewigare på min tid som PLO-spelare än vad som anses standard nu, men tror ändå detta är standard. 8822 en suit hade nog varit mer close :D

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, säger Elitloppet :

Hade gissat att det är helt standard. Ska väl sägas att jag var långt mkt spewigare på min tid som PLO-spelare än vad som anses standard nu, men tror ändå detta är standard. 8822 en suit hade nog varit mer close :D

Haha, känner igen det där med PLO spew. 

"Vaddå folda mot 5b, dubbelpar är ju dubbelt så bra!"

Rationalisera ftw, haha. 

Nä men, jag tror att gränsen får vid singel suited dubbelpar med någorlunda connectivity. Tänker typ 8855ss, 1077ss eller i de krokarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket slaktar jag denna tassen? 

FI var en aggrotard, så min tanke var att liten size både på flopp och turn skulle inducera honom att spazza ut. 

Jammen på turn är väl förmodligen rätt kass också. 

 

Poker Stars, $2/$4 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $156 (39 bb)
BB: $729.62 (182.4 bb)
UTG: $3,351.33 (837.8 bb)
MP: $582 (145.5 bb)
Hero (CO): $780 (195 bb)
BTN: $717.87 (179.5 bb)

Preflop: Hero is CO with Aspade4.gif 5heart4.gif Kdiamond4.gif 6spade4.gif
UTG raises to $14, MP folds, Hero raises to $48, 3 folds, UTG calls $34

Flop: ($102) Kheart4.gif Tspade4.gif Kspade4.gif (2 players)
UTG checks, Hero bets $34, UTG calls $34

Turn: ($170) 7club4.gif (2 players)
UTG checks, Hero bets $56.66, UTG raises to $297.90, Hero raises to $698 and is all-in, UTG calls $400.10

River: ($1,566) 4diamond4.gif (2 players, 1 is all-in)

Results: $1,566 pot ($15 rake)
Final Board: Kheart4.gif Tspade4.gif Kspade4.gif 7club4.gif 4diamond4.gif 
UTG showed 9spade4.gif 7diamond4.gif Kclub4.gif 8club4.gif and won $1,551 ($771 net)
Hero showed Aspade4.gif 5heart4.gif Kdiamond4.gif 6spade4.gif and lost (-$780 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Första veckan i april är över, och AIDS-springet har självklart hängt med från februari/mars. 

Sen 1a februari har siffrorna sett ut så här:

100k händer spelade.

Net Profit: -2925 kr

All IN EV: +137 565 kr

Så ja, ca 140k sek under EV översatt till ca 160 BI på drygt två månader. 

#riggenisreal#hatelife#karriärbyte

Skärmklipp2.PNG

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
  • Sad 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Första veckan i april är över, och AIDS-springet har självklart hängt med från februari/mars. 

Sen 1a februari har siffrorna sett ut så här:

100k händer spelade.

Net Profit: -2925 kr

All IN EV: +137 565 kr

Så ja, ca 140k sek under EV översatt till ca 160 BI på drygt två månader. 

#riggenisreal#hatelife#karriärbyte

Skärmklipp2.PNG

Du får tänka att det är tydligt att du är vinnande och fortsätta grinda!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Första veckan i april är över, och AIDS-springet har självklart hängt med från februari/mars. 

Sen 1a februari har siffrorna sett ut så här:

100k händer spelade.

Net Profit: -2925 kr

All IN EV: +137 565 kr

Så ja, ca 140k sek under EV översatt till ca 160 BI på drygt två månader. 

#riggenisreal#hatelife#karriärbyte

Skärmklipp2.PNG

Jäklar vilken varians det är i PLO..!

Bara att kriga på och inse att du är en vinnande spelare. Snart vänder det och då kommer resultaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Esactun :

Du får tänka att det är tydligt att du är vinnande och fortsätta grinda!

 

1 minut sedan, säger chesskentucky :

Jäklar vilken varians det är i PLO..!

Bara att kriga på och inse att du är en vinnande spelare. Snart vänder det och då kommer resultaten.

Ja, det är ju det jag brukar göra. Men när man för typ 10:e veckan i rad får en veckograf som ovan, då är man inte så jävla optimistisk längre. 

Positiva är väl att detta är en signal till många av er andra hur brutal varians faktiskt kan vara. Och att man får förbereda sig på att rävsaxen kan smälla igen när som helst. 

Sjukare är ju, tänk om jag haft detta springet i tuffare games, tex Zoom på stars. Då hade jag knappast varit futtiga 3k back i net wons. Då hade vi nog snackat närmre 100k. 

6 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

fifan ska aldrig mer whina. lr iaf inte idag. det esactun säger ä ju true dock.

Haha, härligt att mitt runk-spring kan få PFs största vajnare att lugna ner sig lite. Även om det bara är för en dag. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger, även fast det suger fetballe att springa så långt under EV så är netprofiten inte 140k i det röda. Hade det varit i andra games än SVS hade du antagligen fått sälja röven för att få mat på bordet nu istället. Om du vill få något positivt från den grafen :P

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Usch, tråkigt spring. Av ren nyfikenhet, vad är din stddev bb/100?

Just nu ligger den på 154bb/100. 

Skall dock sägas att det endast är på min nuvarande dator. 

Av de här 100k tassarna ligger ca 40k tassar på min laptop. Där var det något högre. Tror det beror på att jag i början ibland köpte in för 200bb, vilket jag nästan aldrig gör längre. Sen iofs får jag spela 200+bb deep ändå som det är. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Som du säger, även fast det suger fetballe att springa så långt under EV så är netprofiten inte 140k i det röda. Hade det varit i andra games än SVS hade du antagligen fått sälja röven för att få mat på bordet nu istället. Om du vill få något positivt från den grafen :P

 

Haha, jomen det är ju lite så faktiskt. Man får se livet från den ljusa sidan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett sjukt spel vi spelar. Hoppas verkligen att det vänder för dig snart. Jag tycker att du gör ett bra jobb som krigar på trots misärspringet. Jag tror dock (som några redan har sagt) att du skulle må bättre av att stänga av din EV line ett tag. Det är så lätt att haka upp sig på saker som man inte kan påverka och i slutändan så blir det bara ytterligare en sak som tynger ner en. 

Kolla den nån gång i veckan istället om du vill stämma av hur det har sett ut, men på daglig basis så tror jag att du hade mått bra av ett break ifrån den informationen. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger sturedenstore :

Det är ett sjukt spel vi spelar. Hoppas verkligen att det vänder för dig snart. Jag tycker att du gör ett bra jobb som krigar på trots misärspringet. Jag tror dock (som några redan har sagt) att du skulle må bättre av att stänga av din EV line ett tag. Det är så lätt att haka upp sig på saker som man inte kan påverka och i slutändan så blir det bara ytterligare en sak som tynger ner en. 

Kolla den nån gång i veckan istället om du vill stämma av hur det har sett ut, men på daglig basis så tror jag att du hade mått bra av ett break ifrån den informationen. 

Jo, det är väl det. Problemet med det är väl att man då bara får se den gröna linjen som ser ännu värre ut ?

Har överlag sjukt svårt att inte kännas vid resultaten. För jag menar, jag kan stänga av EVt, inte titta i HM2 öht på en vecka. Men saldostatusen på klienten är i fejjan på en varje dag liksom. 

Så ja, jag hör vad ni säger gällande det. Men vet inte riktigt hur man ska jobba med det. För jag tror det är bra att avskärma sig från den infon. Problemet är ju att man kommer få den infon oavsett känns det som. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Just nu ligger den på 154bb/100. 

Skall dock sägas att det endast är på min nuvarande dator. 

Av de här 100k tassarna ligger ca 40k tassar på min laptop. Där var det något högre. Tror det beror på att jag i början ibland köpte in för 200bb, vilket jag nästan aldrig gör längre. Sen iofs får jag spela 200+bb deep ändå som det är. 

200BB inköp låter väldigt sub-optimalt. Det i kombination med ditt preflop-spel som framstår som relativt degen givet händerna du postar här i tråden kommer verkligen pusha din varians i taket. 

Jag är skeptisk till att du tjänar någon form av EV på att 3betta skräp vs fiskar och köpa in 200BB deep, och även om du gör det, så kanske det är värt att minska swingsen lite till kostnad av någon bb/100!

http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/

För att ge lite referens så är min bb/100 stddev i PLO runt 120 över senaste 100k och jag splashar runt rätt mycket jämfört med gemene reg. 

Redigerad av GTOBåten
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...