Gå till innehåll

The Return of KlonkSteve!


KlonkSteve

Recommended Posts

1 minut sedan, säger wahlen1 :

problemet med plo är ju att AA inte dominerar en skithand :P torska 15 respektive 16 på två dagar. Sjuka swings

Haha, ok. Fair enough. Jag var nog lite otydlig. Menade händer som AA spec dominerar. Typ AQQ2ss, AKJ5ss osv osv. 

Grisigaste handen var när jag hade AAQ10ds. Flopp Q48. Klart han hade AQQx.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Haha, ok. Fair enough. Jag var nog lite otydlig. Menade händer som AA spec dominerar. Typ AQQ2ss, AKJ5ss osv osv. 

Grisigaste handen var när jag hade AAQ10ds. Flopp Q48. Klart han hade AQQx.....

Nädå, är själv lite ovän med omaha atm :D  Grisigaste är ju när de synar 4-5bet med någon riktig skithand och sen såklart hittar något..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Ja asså, har ju mixat lite /4-/5 tidigare. Tror LÄTT man kan ha en wr på 10-15bb/100. Utan problem tbh. 

Bortskämd man är med 400-500 sek på SVS ändå. Går ju göra OK pengar där oavsett spelform! Men svårt hålla sig från att klättra när det ofta är samma spelare på högre bord, samt att du kan hitta ännu bättre games med table-selection. Du missar ju värde på att nivårunka för mycket. Såg det var stor diskussion på det temat här nyligen, ska leta upp den och läsa ikapp istället för att starta samma diskussion igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger PIMM95 :

Bortskämd man är med 400-500 sek på SVS ändå. Går ju göra OK pengar där oavsett spelform! Men svårt hålla sig från att klättra när det ofta är samma spelare på högre bord, samt att du kan hitta ännu bättre games med table-selection. Du missar ju värde på att nivårunka för mycket. Såg det var stor diskussion på det temat här nyligen, ska leta upp den och läsa ikapp istället för att starta samma diskussion igen. :)

Ja asså, man ska ju inte nivårunka för mkt. För som du säger, nivåerna ovanför är ju inte supermkt svårare direkt. 

Men jag är mitt uppe i en 70+BI downswing. Så känner att jag rent mentalt vill att insatserna ska vara lägre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...