Gå till innehåll

Zankas dagbok


Zanka

Recommended Posts


Jag har varit heltidsspelare från 09-15 och har fått upp suget igen de senaste månaderna.
Jag spelar för tillfället /2 på SvS men har börjat mixa in lite högre senaste veckorna, mitt mål är att ta mig upp till /10 inom 2-3 månader.
För att göra detta tänker jag börja lära mig mer teori (kan typ ingenting av det moderna tänket med solves etc) och trycka så mkt händer det går i kombination med jobbet.

Jag har haft en ganska turbulent liv men har sedan några år tillbaka jobbat stenhårt på att förstå mig själv och lägga dåtiden åt sidan för att fokusera på nuet och framtiden.
Nu mera lever jag ett väldigt lugnt och stillsamt liv, har inget behov av att resa, käka dyr mat, bo på hotell etc, utan prioriterar hellre att utmana mig själv genom att ge mig ut i naturen, upp på fjället etc (tillsammans med min hund) där jag enklare hittar något form av lugn inombords.

Det finns någon form av dröm inom mig att köpa en segelbåt i framtiden, så jag kommer använda det som morot till att leva sparsamt och försöka bygga ett ordentligt kapital, dessutom har jag insett att poker verkligen passar mig som person. Utmaningen med att ha maximal frihet i kombination med att ta maximalt ansvar är verkligen något som jag ständigt behöver jobba på för att inte tappa riktningen och det får mig verkligen att växa som person och upptäcka nya sidor hos mig själv.

Nog om detta. Fråga om ni undrar något så gör jag mitt bästa för att svara.

 

Januari var första månaden jag fick in ok med händer, 30k och jag kommer använda detta som riktmärke de första månaderna av året (jag 3-4 tablar). Februari har börjat väldigt bra, med lite skott på högre nivåer där jag fått vinna ok och samtidigt blivit varse om att det finns regs som käkar upp mitt rostiga game totalt. jag har börjat använda Flopzilla som steg 1 i mitt försök att få lite mer koll på mitt spel, det går sakta men säkert framåt, ögonöppnare hela tiden då jag märker hur jäkla enkel jag är att exploatera i vissa (rätt många) spots. Som tur är verkar det endast vara en handfull (kanske något fler) spelare som verkligen förstår det här och utnyttjar mig till max, de flesta andra sitter och nötpaddlar mot recs vad det verkar.

Ska försöka uppdatera någorlunda regelbundet.

/ End rant








 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med svar Sture, läste din dagbok och tänkte också på att jag kände igen mig lite i din story. När livet skickar på en för mycket så tvingas man sätta sig ner och fundera över vad som verkligen betyder något och vad som verkligen gör en lycklig.

 

Spelade mestadels 1/2€ skulle jag säga, var upp och vände på 5/10€ men lyckades inte hantera den nivån (endast NL). Började som de flesta andra, satte in pengar under boomen och lyckades efter ett några försök springa upp en rulle på nl50€ utan att ha någon aning om vad jag höll på med, tog sen coaching av några duktiga coacher och spelet öppnades upp ordentligt.  Poker har ett väldigt direkt sätt att belysa alla ens brister och jag kan väl säga att jag upptäckte att jag hade stora luckor i min personlighet/mitt psyke, så fort jag lyckades upptäcka en lucka så dök en ny upp och det blev konstant för mycket för mig att hantera pokerns varians samtidigt som jag skulle hantera mig själv. Jag gjorde dock väldigt bra med pengar så jag spelade några månader och var sedan tvungen att ta ett break och hantera mig själv, väldigt intensivt sätt att leva, men jag är väldigt tacksam för det nu när jag lyckats landa mer i mig själv och accepterat den jag är på ett annat sätt. Jag var väldigt vilsen hela tonåren fram till jag var 25 (5-6år sedan).

Nu har jag ett okej jobb som jag försöker jobba tillräckligt på för att täcka baskostnaderna och sedan fokuserar jag alltmer på pokern igen vilket känns klockrent. Det är väldigt skönt att inte behöva lita 100% på pokern utan bara fokusera på att bli bättre och njuta av de positiva delarna mer. Jag ser dock en möjlighet att jag kommer spela på heltid igen men då kommer det vara på ett väldigt seriöst sätt med mycket pengar bakom.

Vi pokerspelare pratar väldigt ofta om BR och winrates men det är inte ofta jag läser något om att hantera pengar IRL, är man low-midstakesgrinder och vill uppåt i nivåer så är det extremt viktigt att inte bränna pengar på saker som inte ger ett direkt värde. Jag ser dock väldigt många spelare dras med i hela pokerlivsstilen där det ska käkas gott och resa stup i kvarten och visst är väl det riktigt nice, men då gäller det ju att man kan backa upp den livsstilen i det långa loppet också. Jag vet iaf med mig själv att om jag hade gjort några val annorlunda hade jag antagligen aldrig mer behövt oroa mig för pengar istället för att ta ett jobb för 3 år sedan... Det om något har fått mig att bli lite mer ödmjuk och givit mig insikter om vad som är viktigt här i livet.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista delen är nog en stor anledning till varför en hel drös spelare inte spelar längre. Läste lite på ramz gamla dagbok och där slösades kopiöst mycket på resor osv. Nog än viktigare att hålla hårt i pengarna när man livnär sig på enbart poker, kör man midstakes samtidigt som man jobbar kan man väl kanske ta pokerpengar till skoj och sin lön på sparande mm. Beror ju helt på hur man prioterar. 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger wahlen1 :

Sista delen är nog en stor anledning till varför en hel drös spelare inte spelar längre. Läste lite på ramz gamla dagbok och där slösades kopiöst mycket på resor osv. Nog än viktigare att hålla hårt i pengarna när man livnär sig på enbart poker, kör man midstakes samtidigt som man jobbar kan man väl kanske ta pokerpengar till skoj och sin lön på sparande mm. Beror ju helt på hur man prioterar. 

GL

Kul att du kikar in, ja så är det nog, jag är väldigt taggad på att göra om och göra rätt framöver :)

GL du med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat som en kratta idag pga trötthet, lyckades på något vis inte backa mer än 1 inköp, vet inte riktigt hur det gick till men jag tar det.
Har som sagt nyligen tagit upp spelet seriöst och det tar definitivt ett tag innan man vänjer sig vid variansen (medveten om att jag likt alla andra SvS regs är grymt bortskämda med att ha hög winrate och löljligt lite swings) och att orka nöta på när det går lite segt.

Blir fö riktigt överkörd av vissa regs, tror jag måste ta tag i att kolla igenom vad de håller på med asap, sitter och foldar allens för mkt i massa spots pga att jag inte har en aning om vad varken jag eller regen egentligen håller på med.
Har börjat jobba ihop med en annan kille som är lite mer teoretiskt lagt och jag hoppas att vi ska kunna lära oss endel av varandra.

Redigerad av Zanka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-02-19 kl 00:16, säger MJ :

Julius Caesar?

Spelar du enbart anon??

 

Har inte kunnat spela så mycket på slutet och när jag har spelat så har jag varit trött pga familjelivet  och hunden som trillskats. Tycker överlag att gamesen fortsatt är väldigt bra iaf och laddar för helggrinden.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Zanka :

Spelar du enbart anon??

 

Har inte kunnat spela så mycket på slutet och när jag har spelat så har jag varit trött pga familjelivet  och hunden som trillskats. Tycker överlag att gamesen fortsatt är väldigt bra iaf och laddar för helggrinden.
 

Väljer oftast anonyma, men även vanliga. Spelar mest 1/2-2.50/5 och några misslyckade försök en bit högre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Rocker10 :

Kul med en som spelar på /2 Svs. Jag gör det samma. Håller på att justera spelet. Verkar lyfta lite nu. Kul att höra hur det går för dig framöver. 

Nice tack för uppmuntran! Säg till om du vill diskutera lite regs ;)

Har varit kring 2/10 på utvildad-skalad denna vecka och spelet har gått b/e, rätt nöjd med det under omständigheterna men ska försöka sova ikapp lite nu i helgen och sen köra hårt i veckan som kommer. Var riktigt bra värde idag men lyckades inte ens med att spela mitt B game så gav upp efter ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Zanka :

Nice tack för uppmuntran! Säg till om du vill diskutera lite regs ;)

Har varit kring 2/10 på utvildad-skalad denna vecka och spelet har gått b/e, rätt nöjd med det under omständigheterna men ska försöka sova ikapp lite nu i helgen och sen köra hårt i veckan som kommer. Var riktigt bra värde idag men lyckades inte ens med att spela mitt B game så gav upp efter ett par timmar.

Vilka är ens regs på nivån?

 

Spelat under hela februari på 1 - 2 men är väldigt få som spelar regelbundet, i mitt tycke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger BoImee :

Vilka är ens regs på nivån?

 

Spelat under hela februari på 1 - 2 men är väldigt få som spelar regelbundet, i mitt tycke!

Spelat väldigt lite 1/2 men tycker det är några namn från 2/4 - 2,50/5 som du ofta ser på 1/2 med.

En read jag har annars är att flera verkade regga 5/10 i början på året men nu spelar de /4 och /5 som main game istället? Rätt standard att gå ner och bygga lägre såklart, men tänkte om man ville spela högre i början för att många nya skulle testa efter nyöppning av pokerklienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger BoImee :

Vilka är ens regs på nivån?

 

Spelat under hela februari på 1 - 2 men är väldigt få som spelar regelbundet, i mitt tycke!

Ok jag tycker man ser samma typer där ofta, klart de flesta spelar inte endast 1/2 men skulle nog kunna räkna upp en 20-25st som spelar någorlunda regelbundet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar nu på lördagskvällen. Oroväckande mycket grinders med liknande stil. Får vara glad om det finns en fiskig spelare på borden. Kanske dålig tid för att hitta fisk lördag innan midnatt? Upplever nästan värdet bättre dagtid i veckorna.

Redigerad av Rocker10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ett par motiga veckor men idag fick jag håva in 2k (på ett par timmars spel) vilket kändes väldigt välkommet. Imorgon tänker jag lira lite på dagen och sedan ge mig ut i skogen för att tälta, tycker det är väldigt skönt att komma iväg och sortera ut tankarna och landa i mig själv emellanåt. Kort tripprapport utlovas ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stack ut och tältade igår, ganska händelselöst, frös lite, såg en järv, vaknade till fågelkvitter, inga stjärnor, tystnad, lugn och ro, inga arga älgar eller liknande. Kom hem idag kring lunch och kände mig trött men väldigt avslappnad.
Semibokar februari idag, kanske blir några fler händer innan det är över. Började månaden väldigt bra sen fick jag sömnbrist delux och gick b/e ett par veckor och sedan i måndags har det gått helt okej uppåt ;).

 

 

feb2.thumb.PNG.da304ee19850a3cb477115cac3d70c2b.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...