Gå till innehåll

Burgendy - Hobbyspelaren


sturedenstore

Recommended Posts

Tjenare dagboken! Var ett tag sen sist och jag tänkte att det kan vara läge för en liten uppdatering. 
 

Jag har spelat på de senaste månaderna. Har varit helt i saknad av disciplin och ramverk och resultaten har väl varit därefter. Har gulat och slagit upp mig igen 3-4 gånger de senaste månaderna och det har väl varit en aning påfrestande stundtals. PLO är som bekant ett ganska sjukt spel och det kan gå väldigt snabbt i båda riktningarna när man är aggressiv med bankrullen. 
 

Den röda tråden är helt klart att jag har spelat för högt kontra rullen så gott som hela tiden. Det är även en otroligt stor skillnad på mitt A-game och mitt C-game. När jag är fokuserad och spelar som bäst så är jag helt övertygad om att jag står mig alldeles utmärkt i vilka lineups som helst i gamesen jag spelar, iaf upp till PLO200. Är jag på mitt C-game dock… Då blir jag definitivt slaktad i de högre spelen. När jag spelar kallt så är det alltid åt det mer lös aggressiva hållet. Jag är inne och petar i alldeles för många potter med för svaga händer, 3 betar på tok för light och letar efter anledningar att få in det så ofta som möjligt. I det stadiet så blir man avklädd på PLO100+ och när det redan är ett högt spel kontra bankrullen så blir mina förlustsessioner oftast väldigt stora. Om jag spelar lägre och hamnar i C-game mode så kommer man undan med det på ett annat sätt då folk helt enkelt är för veka för att hantera det. 
 

Även om det har varit ganska befriande att spela fritt utan några förhållningsregler så känner jag att det får vara bra med det nu. Orkar helt enkelt inte gula igen och fråga mig själv vad fan jag sysslar med för femte gången på kort tid. Jag är i ett läge nu när jag har slagit upp mig skapligt igen och har en rulle på ca 40k. Det bör räcka för PLO50 med regelbundna skott på PLO100. 
 

Även om de senaste månaderna har varit lite high chaparall och swingarna har varit väldigt stora så känner jag att mitt spel har tagit stora kliv i rätt riktning. Det är väldigt utvecklande att testa sig själv i högre games och att tvinga sig själv till att göra de där stora spelen som krävs för att ha en chans. Nu ska jag använda mig av det jag har lärt mig och försöka slakta mig igenom nivåerna på ett mer strukturerat sätt. Målet är väl egentligen att ta sig ifrån PLO50 så fort som möjligt då det är en rakefälla och jag inte tycker att PLO100 har varit speciellt mycket svårare spelmässigt. 
 

Jag kommer att fortsätta skotta regelbundet, men jag kommer att göra det på ett smartare sätt med tydlig stoploss. Når rullen 75k så lämnar jag PLO50 helt och kliver ner igen om jag skulle tappa 20-25k. 
 

Jag har även tagit närvaro på CC ett par gånger de senaste månaderna och har faktiskt tyckt att det har varit ganska roligt. Det är inte helt enkelt att hinna med dock mtp familjesituationen med två små kids, men jag siktar på nåt besök i månaden framöver. 
 

Då var den lilla ranten avklarad, hoppas att jag kan hinna med lite spel senare ikväll. Over and out. 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har trampat lite vatten sen senaste inlägget. Har varit helt brutalt trött hela veckan och däckat vid nattningen 4/5 dagar. Kan eventuellt vara en produkt av post-covid då jag var sjuk för några veckor sedan, men antagligen så är det bara verkligheten som småbarnsförälder ?

Har knappt blivit något spel alls i dagarna men ska försöka få in lite händer i helgen. Planen är att försöka slå upp en liten rulle på en andra site också för att inte lockas av för höga spel när det är dött på de tilltänkta strejken. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga kalasresultat den senaste veckan men inte heller någon katastrof. VM är som bekant igång och fisk som man är så har det bettats mycket och relativt hårt. Bedrövliga resultat där tyvärr har gjort att rullens utveckling har gått några slantar åt fel håll. Uppskattningsvis så är jag lite upp på pokern vilket får ses som positivt. Jag har härjat på lite för höga stejks igen och haft några såna där hjärtat i halsgropen-potter. Skärpning där. Jag ska även försöka skärpa mig lite gällande bettingen och åtminstone undvika de där riktigt fiskiga spelen.. Kommer säkerligen att ha en tv peng i så gott som alla matcher som spelas dock.
 

Imorgon är planen att få ett välbehövligt break hemifrån. Jag är föräldraledig just nu och det är fan ingen barnlek med två kids. Man bryts ner mentalt varje dag och nu känner jag att tålamodet börjar närma sig bristningsgränsen. Det lutar åt att jag rensar skallen med hjälp av några timmar på CC. Tidigare besök har jag spelat 10/10 PLO men det är mycket möjligt att jag kör 25/25 istället imorgon. Som onlinespelare så blir man ganska frustrerad av spelet på 10/10 även om värdet är magiskt. Det är inte skitroligt att sitta och vänta på nötter i 7 vägs limpade potter helt enkelt. Roligare att ta ett skott och försöka hitta en fin rush på 25/25. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger brusig1 :

Måste vara mycket högre ev också, även om lägre games är softare så vill jag minnas att det knappt går att spela pga raken.

Glgl!

Tackar! 
 

Ja raken är BRUTAL på 10/10. Minns inte exakt men jag tror att cap är 100kr och att de max-rakear från typ 600kr eller nåt. 
 

Enda anledningen till att spela 10/10 är såklart att 25/25 sällan är just 25/25. Det spelas väl snarare som 25/25/50 och ibland ännu högre. Jag kan/vill inte lägga mer än 10k på ett besök och man vill ju ändå ha liiiite valuta för pengarna när man väl har släpat sig dit ? Det troligaste är väl att jag inleder på 10/10 och flyttar upp framåt småtimmarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/10 har 10% cap 100. 25/25 och uppåt har 5% med samma cap.

10/10 blir därmed rätt jävla omöjligt att slå raken med 10% och 10BB cap. Du kommer dock att få spela med brutalt dåliga spelare, så det lär kompensera för lite av förlusterna iallafall. Hade inte spelat 10/10 om jag inte gick dit för att dricka bärs och ha något att göra under tiden.

Om jag gick dit för att spela hade jag nog hellre satt mig på 25/25 och köpt in short. Tror min-buyin är 2500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-11-25 kl 09:06, säger sturedenstore :

Inga kalasresultat den senaste veckan men inte heller någon katastrof. VM är som bekant igång och fisk som man är så har det bettats mycket och relativt hårt. Bedrövliga resultat där tyvärr har gjort att rullens utveckling har gått några slantar åt fel håll. Uppskattningsvis så är jag lite upp på pokern vilket får ses som positivt. Jag har härjat på lite för höga stejks igen och haft några såna där hjärtat i halsgropen-potter. Skärpning där. Jag ska även försöka skärpa mig lite gällande bettingen och åtminstone undvika de där riktigt fiskiga spelen.. Kommer säkerligen att ha en tv peng i så gott som alla matcher som spelas dock.
 

Imorgon är planen att få ett välbehövligt break hemifrån. Jag är föräldraledig just nu och det är fan ingen barnlek med två kids. Man bryts ner mentalt varje dag och nu känner jag att tålamodet börjar närma sig bristningsgränsen. Det lutar åt att jag rensar skallen med hjälp av några timmar på CC. Tidigare besök har jag spelat 10/10 PLO men det är mycket möjligt att jag kör 25/25 istället imorgon. Som onlinespelare så blir man ganska frustrerad av spelet på 10/10 även om värdet är magiskt. Det är inte skitroligt att sitta och vänta på nötter i 7 vägs limpade potter helt enkelt. Roligare att ta ett skott och försöka hitta en fin rush på 25/25. 

Hej,

Kul läsning, jag känner igen mig väldigt mycket i din situation. Har tidigare spelat mycket, men nu med barn och föräldraledighet så blir det mindre. Jag varvar online med live där live är det roligaste (men mest tidskrävande/opraktiskt.)

Mina sporadiska CC-besök är för mig en blandning av 2 saker: 1) Jag vill spela bra poker och samtidigt vinna så mycket det bara går, 2) jag vill bara komma hemifrån och få vara "fri"/göra något kul på egen hand några timmar. Verkligheten dikterar ju dock att jag ofta sitter där trött som ett mongo och i bästa fall spelar b-game när jag väl får chansen att ta mig dit. 

Tankarna kring 10 & 25 plo: Det är mycket roligare spel på /25 samt bättre rake, men 10/10 är väldigt soft utifrån de sittningar jag haft (kanske 10st på /10 och 5st på /25). /10 är inte så spännande, och det blir inga gigantiska potte utan som du säger en massa multivägs där faktiskt EV styr. På /25 däremot kan det svänga enormt, 10k är inte så mycket där. Jag backa 20 en kväll på ett par timmar och fick knappt se en river.

Ser framemot att läsa om ditt besök på CC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Tiburtius :

10/10 har 10% cap 100. 25/25 och uppåt har 5% med samma cap.

10/10 blir därmed rätt jävla omöjligt att slå raken med 10% och 10BB cap. Du kommer dock att få spela med brutalt dåliga spelare, så det lär kompensera för lite av förlusterna iallafall. Hade inte spelat 10/10 om jag inte gick dit för att dricka bärs och ha något att göra under tiden.

Om jag gick dit för att spela hade jag nog hellre satt mig på 25/25 och köpt in short. Tror min-buyin är 2500.

Baserat på mina få sittnignar så kan du nog vinna ganska bra på 10/10 trots raken. Dels många dåliga spelare, VPIPn är nuts och du kan köpa in 400BB. Du får anpassa spelet lite därefter bara. 

 

Yes 25/25 är 2500 min. De 5 sittningar jag lirat har varit 95% 25/25/50, och en hel del av tiden är det 100 mörkt osv så det sticker fort iväg. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger sturedenstore :

Tackar! 
 

Ja raken är BRUTAL på 10/10. Minns inte exakt men jag tror att cap är 100kr och att de max-rakear från typ 600kr eller nåt. 
 

Enda anledningen till att spela 10/10 är såklart att 25/25 sällan är just 25/25. Det spelas väl snarare som 25/25/50 och ibland ännu högre. Jag kan/vill inte lägga mer än 10k på ett besök och man vill ju ändå ha liiiite valuta för pengarna när man väl har släpat sig dit ? Det troligaste är väl att jag inleder på 10/10 och flyttar upp framåt småtimmarna. 

Antar du har lätt att sälja prollar om du vill och bara inte föredrar sälja. Men hade mer än gärna tagit i utbyte mot lite kul HHS och rapport

1 timme sedan, säger Professor :

Baserat på mina få sittnignar så kan du nog vinna ganska bra på 10/10 trots raken. Dels många dåliga spelare, VPIPn är nuts och du kan köpa in 400BB. Du får anpassa spelet lite därefter bara. 

 

Yes 25/25 är 2500 min. De 5 sittningar jag lirat har varit 95% 25/25/50, och en hel del av tiden är det 100 mörkt osv så det sticker fort iväg. 

Är ju absurt att basera det på några få sessioner... Nu har jag spelat <5 tillfällen på cc, men min uppfattning av 10/10 är att motståndet är så jävla dåligt så det skulle gå ut över hur många händer du spelar i timmen. Typ att folk bara gör random misstag som segar ned spelet. Vet inte ens om det finns så låga spel i något land i västvärlden? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger brusig1 :

Antar du har lätt att sälja prollar om du vill och bara inte föredrar sälja. Men hade mer än gärna tagit i utbyte mot lite kul HHS och rapport

Är ju absurt att basera det på några få sessioner... Nu har jag spelat <5 tillfällen på cc, men min uppfattning av 10/10 är att motståndet är så jävla dåligt så det skulle gå ut över hur många händer du spelar i timmen. Typ att folk bara gör random misstag som segar ned spelet. Vet inte ens om det finns så låga spel i något land i västvärlden? 

Som du säger så skulle jag säkert kunna sälja lite om jag hörde mig för. Just nu trivs jag ganska bra med att ha 100% själv även om det gör mig aningen begränsad i vissa avseenden. Men det är ganska skönt att kunna ta nån öl extra, göra nåt lite halvknäppt spel osv utan att behöva känna det där ansvaret för någon annans pengar. 
 

Det kan definitivt bli så att jag kan tänka mig att sälja lite i framtiden dock och i så fall så skriver jag ett pm ? Det känns kul och lite smickrande att du ändå skulle vara peppad på det. 

4 timmar sedan, säger Tiburtius :

10/10 har 10% cap 100. 25/25 och uppåt har 5% med samma cap.

10/10 blir därmed rätt jävla omöjligt att slå raken med 10% och 10BB cap. Du kommer dock att få spela med brutalt dåliga spelare, så det lär kompensera för lite av förlusterna iallafall. Hade inte spelat 10/10 om jag inte gick dit för att dricka bärs och ha något att göra under tiden.

Om jag gick dit för att spela hade jag nog hellre satt mig på 25/25 och köpt in short. Tror min-buyin är 2500.

Japp. Uppsidan är betydligt större på 25/25 och jag tror att man kan ha väldigt fint ev genom att köpa in 2,5k. Folk tenderar att inte bry sig så mycket om shortstacks (även om det är 50-100bb) och man kan hitta riktigt fina spots att få in pengarna bra. 

4 timmar sedan, säger Professor :

Hej,

Kul läsning, jag känner igen mig väldigt mycket i din situation. Har tidigare spelat mycket, men nu med barn och föräldraledighet så blir det mindre. Jag varvar online med live där live är det roligaste (men mest tidskrävande/opraktiskt.)

Mina sporadiska CC-besök är för mig en blandning av 2 saker: 1) Jag vill spela bra poker och samtidigt vinna så mycket det bara går, 2) jag vill bara komma hemifrån och få vara "fri"/göra något kul på egen hand några timmar. Verkligheten dikterar ju dock att jag ofta sitter där trött som ett mongo och i bästa fall spelar b-game när jag väl får chansen att ta mig dit. 

Tankarna kring 10 & 25 plo: Det är mycket roligare spel på /25 samt bättre rake, men 10/10 är väldigt soft utifrån de sittningar jag haft (kanske 10st på /10 och 5st på /25). /10 är inte så spännande, och det blir inga gigantiska potte utan som du säger en massa multivägs där faktiskt EV styr. På /25 däremot kan det svänga enormt, 10k är inte så mycket där. Jag backa 20 en kväll på ett par timmar och fick knappt se en river.

Ser framemot att läsa om ditt besök på CC :)

Trevligt att du tittar in! Alltid roligt att höra ifrån andra i liknande situation. 
 

Jag har spelat en del 25 historiskt sett och det är precis som du säger. Betydligt roligare spel men med 10k kommer man inte speciellt långt. 
 

Det kommer absolut en liten rapport imorgon så får vi se vad det blev för spel tillslut ? Magkänslan säger att jag harvar runt på /10 i 3-4 timmar innan jag tar skuttet upp och omfamnar variansen ?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en ganska kort men överlag trevlig sittning på cc idag. Anlände vid ca 20 tiden och fick jobba in Argentinas seger mot Mexico medan jag väntade på bord. Hade Argentina spikad på VM-tipset, Topptipset samt som sista match på en trippel som betalade 7x så det var hårt jobb som gällde och jävligt skönt när den hittade hem. Kändes inte speciellt bra i halvtid men de trampade igång fint i andra halvlek och löste biffen. 
 

Efter nån timme så fick jag plats på ett nyöppnat 25/25. Orkade inte vänta så tog platsen tillsammans med 5 andra regs. Köpte 2,5k och hittade magi-springet från start. 
 

Vi spelar 25/25/50. Tredje handen plockar jag ATT7 med A hög suit på straddlen. Några limpar, sb säger 200, jag och övriga synar. Flopp AT9cc, jag har inga klöver. Sb checkar till mig som pottar 900, fold till sb som synar. Turn är en inte så vacker Kd, Sb check och jag stoppar in mina sista ~1300 ish. Får snapsyn av AQJ med fd. Jag får binka en vacker 9a och lite mer än dubblar stacken till 6k 

 

Nåt varv senare händer detta: 

 

Jag tittar på AKJJ med K hög suit i bb. Alla limpar till mig som bara synar. Straddle säger 300 och bordet synar. Vi är 5-6 pers till flopp. Vackra vackra J56 utan fd landar. Sb leder ut 500, jag pottar 3k, knappen stoppar in 5k och Sb synar av sina 3-4k han har bakom. Jag är uppe mot 55 och 66 och lyckas ducka. Uppe på 14k nästan direkt. 
 

En halvtimme senare så kommer den mest intressanta handen för kvällen. 
 

UTG säger 150, synas till mig på knappen som tittar på T876 med suitade ruter. Sb, bb och straddle synar också. 6-7 spelare till flopp. Flopp kommer 8s6s5c, checkas till hijack som säger 1k med ca 4k bakom.  Jag synar på knappen och övriga foldar. Turn 5h. Hijack checkar till mig. Här gillar jag att betta jävligt mycket då jag har alla kåkar och han är kraftigt viktad mot stege/fd. Jag tycker inte heller att man behöver ha en stor size öht då det ändå sätter honom i en pissig spot med hans range oavsett vilken size jag använder.  Jag bettar 800. Han steker lite och synar. River är Qh. Han checkar till mig och jag sätter honom ai för drygt 3k. Han tänker länge och väl och foldar tillslut lilla stegen. 
 

Närmsta timmen förlorar jag lite småpotter innan jag plockar AsJsTs9c i Sb. Mp säger 200 och får 2-3 syn till mig som också synar. Vi är 4-5 pers till flopp som är fina Qs9s2s. Jag leder ut 500 och får två syn. Turn 3s. Jag säger 2k och får en syn. Blank river och knappen foldar när jag sätter honom ai för 3k. 
 

Stacken är uppe på ca 18k. En spelare på bordet täcker mig. Hon är reg och ganska slaskig. Har sett henne göra riktigt sjuka spel och vet att hon inte gillar att lägga sig. 
 

Här kommer handen som gjorde att jag valde att kliva. Det kändes helt enkelt som att det var början på någonting tråkigt och ibland är det inget fel med att boka ett fint +. Hur som haver så utspelar sig följande hand. 
 

Jag tittar pp AA44 med en suit på knappen. Några limps och den stora stacken höjer till 275. Jag väljer att bara flatta min hand på knappen. Två syn bakom och vi är 4 pers till floppen. T42 utan fd. Stora stacken säger 900, jag synar, och ytterligare en kille synar. Han spelar ca 10k. 
 

Turn kommer en bland 7a. Fortfarande inga fd ute. TT finns såklart i hennes range men min hand är obv ett monster här. Till min förtjusning så bettar hon igen, den här gången bara 1k in i typ 5. Risken att hon har TT är väl nu i princip 0 och här kanske jag gör ett litet misstag. Jag höjer till 4k men känner nu i efterhand att jag borde ha gjort det större. Sånt här är det största problemet när man spelar live tycker jag, att inte se potten framför sig när man ska välja size. Killen bakom med 10k tänker länge och väl innan han foldar. Får med mig stora stacken till river som är ett av lekens sämsta kort, 8. Hon checkar och jag knackar bakom. Hon visar JT56 för par och öppet stegdrag på turn. Det kändes bara allmänt iskallt och som starten på någonting dåligt så valde att boka plusset och ladda om batterierna till nästa gång, när nu det kan tänkas bli. 
 

Även om det var lite bitter sista hand så var det en trevlig sittning och det är alltid trevlig att kliva +. Det har historiskt sett inte hänt så ofta på cc. Jag hoppas på att kunna smita dit snart igen. 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg sesh! Relaterbart med size-fumlandet lol, varje gång jag spelar live...

Är ju ingen 4korts-spelare, men känns kriminellt att inte slå upp AA44 med suit för mig, tänker vi har en av dem bättre AA-combosen (???) , vi har position så oavsett om vi bara blir flattade så mår vi, får vi fold tar vi ned typ 15bbs ish (?) vilket får anses vara ett extremt bra scenario.

inb4 @GTOBåten- memen, good hand i pot osv.

 

Redigerad av brusig1
  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger brusig1 :

Snygg sesh! Relaterbart med size-fumlandet lol, varje gång jag spelar live...

Är ju ingen 4korts-spelare, men känns kriminellt att inte slå upp AA44 med suit för mig, tänker vi har en av dem bättre AA-combosen (???) , vi har position så oavsett om vi bara blir flattade så mår vi, får vi fold tar vi ned typ 15bbs ish (?) vilket får anses vara ett extremt bra scenario.

inb4 @GTOBåten- memen, good hand i pot osv.

 

Tack! Det där med sizeingen måste jag fan få ordning på om det ska spelas mer live. Gör minst ett sånt misstag per sittning ? 
 

Kul med kommentarer kring handen! Jag har spenderat exakt 0 minuter i solvers osv och avviker garanterat en hel del från GTO i mitt spel. I teorin så tror jag att du har helt rätt och att solvern (och båten) lär säga att vi alltid ska 3 betta här. Online så hade jag definitivt 3 bettat i den här sitsen ska sägas. Med det sagt så tänkte jag ändå ge mina tankegångar till varför jag väljer att syna kontra 3 betta. 
 

Dynamiken live är i min erfarenhet väldigt annorlunda kontra nätet. Det 3 bettas extremt lite och den största edgen hittar man post flopp. Då det generellt sett 3 bettas så lite så kommer min hand att vara relativt face up vid en 3 bet (iaf i hur mina motståndare uppfattar min range) Fold får jag aldrig pre och jag kommer att ha byggt en stor pott med den hand som mina motståndare förväntar sig att jag kommer att ha här. Rätt eller fel så hade jag nog hellre 3 bettat en hand som JT98ds etc. 
 

I praktiken så blir det i princip att jag spelar utan 3b range om det inte är spots där jag kan få in en väldigt stor del av stacken med en väldigt stark hand. 
 

Min upplevelse är att folk är så jävla sticky post och helt enkelt vägrar att lägga sig. Floppar man topset, färg eller liknande så kommer man att få bra betalt även om potten är singleraisead pre. 
 

Sen så är det definitivt en produkt av att inte vara ordentligt rullad för gamet också. Kan jag hålla ner variansen en aning genom att ge upp några punkters ev så gör jag gärna det då det oftast dyker upp väldigt bra spots vid något tillfälle om man är tålmodig. Hade jag haft en 500k rulle bakom och  kunnat spela 1000bb potter utan huvudvärk så hade det också varit en annan sak. Men då hade jag haft en helt annan strategi överlag och introducerat mycket mer 3 betts i mitt spel.
 

Det kan också dyka upp ganska fina spots när det sitter 3-5k stackar i blindsen bakom. Tittar någon av gubbarna på KKxx så är chansen stor att de ser en bra spot att stoppa in halva stacken. Blir det en syn eller två på det så kan jag helt plötsligt få in halva stacken pre (och må fullständigt illa när jag får 3 syn ?

Där är iaf mina tankar till flat kontra 3 b i den här handen. Lägger upp fötterna på bordet och inväntar den stora släggan från alla som faktiskt har lite teoretiska kunskaper i fyrkortsbingo?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger sturedenstore :

Det blev en ganska kort men överlag trevlig sittning på cc idag. Anlände vid ca 20 tiden och fick jobba in Argentinas seger mot Mexico medan jag väntade på bord. Hade Argentina spikad på VM-tipset, Topptipset samt som sista match på en trippel som betalade 7x så det var hårt jobb som gällde och jävligt skönt när den hittade hem. Kändes inte speciellt bra i halvtid men de trampade igång fint i andra halvlek och löste biffen. 
 

Efter nån timme så fick jag plats på ett nyöppnat 25/25. Orkade inte vänta så tog platsen tillsammans med 5 andra regs. Köpte 2,5k och hittade magi-springet från start. 
 

Vi spelar 25/25/50. Tredje handen plockar jag ATT7 med A hög suit på straddlen. Några limpar, sb säger 200, jag och övriga synar. Flopp AT9cc, jag har inga klöver. Sb checkar till mig som pottar 900, fold till sb som synar. Turn är en inte så vacker Kd, Sb check och jag stoppar in mina sista ~1300 ish. Får snapsyn av AQJ med fd. Jag får binka en vacker 9a och lite mer än dubblar stacken till 6k 

 

Nåt varv senare händer detta: 

 

Jag tittar på AKJJ med K hög suit i bb. Alla limpar till mig som bara synar. Straddle säger 300 och bordet synar. Vi är 5-6 pers till flopp. Vackra vackra J56 utan fd landar. Sb leder ut 500, jag pottar 3k, knappen stoppar in 5k och Sb synar av sina 3-4k han har bakom. Jag är uppe mot 55 och 66 och lyckas ducka. Uppe på 14k nästan direkt. 
 

En halvtimme senare så kommer den mest intressanta handen för kvällen. 
 

UTG säger 150, synas till mig på knappen som tittar på T876 med suitade ruter. Sb, bb och straddle synar också. 6-7 spelare till flopp. Flopp kommer 8s6s5c, checkas till hijack som säger 1k med ca 4k bakom.  Jag synar på knappen och övriga foldar. Turn 5h. Hijack checkar till mig. Här gillar jag att betta jävligt mycket då jag har alla kåkar och han är kraftigt viktad mot stege/fd. Jag tycker inte heller att man behöver ha en stor size öht då det ändå sätter honom i en pissig spot med hans range oavsett vilken size jag använder.  Jag bettar 800. Han steker lite och synar. River är Qh. Han checkar till mig och jag sätter honom ai för drygt 3k. Han tänker länge och väl och foldar tillslut lilla stegen. 
 

Närmsta timmen förlorar jag lite småpotter innan jag plockar AsJsTs9c i Sb. Mp säger 200 och får 2-3 syn till mig som också synar. Vi är 4-5 pers till flopp som är fina Qs9s2s. Jag leder ut 500 och får två syn. Turn 3s. Jag säger 2k och får en syn. Blank river och knappen foldar när jag sätter honom ai för 3k. 
 

Stacken är uppe på ca 18k. En spelare på bordet täcker mig. Hon är reg och ganska slaskig. Har sett henne göra riktigt sjuka spel och vet att hon inte gillar att lägga sig. 
 

Här kommer handen som gjorde att jag valde att kliva. Det kändes helt enkelt som att det var början på någonting tråkigt och ibland är det inget fel med att boka ett fint +. Hur som haver så utspelar sig följande hand. 
 

Jag tittar pp AA44 med en suit på knappen. Några limps och den stora stacken höjer till 275. Jag väljer att bara flatta min hand på knappen. Två syn bakom och vi är 4 pers till floppen. T42 utan fd. Stora stacken säger 900, jag synar, och ytterligare en kille synar. Han spelar ca 10k. 
 

Turn kommer en bland 7a. Fortfarande inga fd ute. TT finns såklart i hennes range men min hand är obv ett monster här. Till min förtjusning så bettar hon igen, den här gången bara 1k in i typ 5. Risken att hon har TT är väl nu i princip 0 och här kanske jag gör ett litet misstag. Jag höjer till 4k men känner nu i efterhand att jag borde ha gjort det större. Sånt här är det största problemet när man spelar live tycker jag, att inte se potten framför sig när man ska välja size. Killen bakom med 10k tänker länge och väl innan han foldar. Får med mig stora stacken till river som är ett av lekens sämsta kort, 8. Hon checkar och jag knackar bakom. Hon visar JT56 för par och öppet stegdrag på turn. Det kändes bara allmänt iskallt och som starten på någonting dåligt så valde att boka plusset och ladda om batterierna till nästa gång, när nu det kan tänkas bli. 
 

Även om det var lite bitter sista hand så var det en trevlig sittning och det är alltid trevlig att kliva +. Det har historiskt sett inte hänt så ofta på cc. Jag hoppas på att kunna smita dit snart igen. 

Rolig läsning! Hur många texasbord snurrade det på 25/25?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll sker någonting extremt ovanligt här hemma. Jag kommer att ha hemmet helt för mig själv hela kvällen/natten! Svärmor fyller 60 imorgon och sambon (som är en väldigt bra dotter) tänkte sova över hos henne med barnen för att kunna äta en mysig födelsedags frukost. 
 

Jag kommer givetvis att utnyttja dessa oceaner av tid till fullo och köra ett rejält grindpass med start runt 19-20 tiden. Jag är lite småsugen på att blanda in några turneringar också då jag aldrig har tid för sånt annars. Jag tycker det är väldigt kul med PLO turneringar och vet att Party har ganska trevligt utbud med sånt. 
 

Det är nästan lite komiskt hur peppad man kan bli för en så enkel sak som några timmar själv hemma och möjlighet att plocka fram datorn. Som det ser ut i dagsläget så spelas 90%+ av min volym på mobiltelefonen liggandes i sängen med ett barn mer eller mindre sovandes på ena armen. Så varje gång man får chansen att sitta bekvämt med en dator och en mus är ett litet hallelulja moment. 

  • Like 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger sturedenstore :


 

I praktiken så blir det i princip att jag spelar utan 3b range om det inte är spots där jag kan få in en väldigt stor del av stacken med en väldigt stark hand. 
 

Min upplevelse är att folk är så jävla sticky post och helt enkelt vägrar att lägga sig. Floppar man topset, färg eller liknande så kommer man att få bra betalt även om potten är singleraisead pre.

Men i massor av potter kommer du väl inte floppa nöten och betta en eller två gator för värde? Då vinner du mycket mer om potten är 3bettad.
 

Köper helt att du vill ta ner variansen lite när du sitter på jättestack 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger fläskröven :

Men i massor av potter kommer du väl inte floppa nöten och betta en eller två gator för värde? Då vinner du mycket mer om potten är 3bettad.
 

Köper helt att du vill ta ner variansen lite när du sitter på jättestack 

Ja man lämnar säkert en del ev på bordet genom att hålla nere potten pre. Men det är nog variansen man försöker hålla i schack så mycket som möjligt bara. Mot just henne så kommer jag aldrig att må bra post om jag inte har floppat en riktigt stark hand. Hennes range är any 4 i princip och hon är inte rädd att bomba. Vill inte sätta mig i en sits där jag behöver ta ett beslut för stacken med en medioker hand. 

35 minuter sedan, säger fläskröven :

Glömde säga att jag tycker det är jättekul med rapporter från cc och en go dagbok i största allmänhet ?

Kul att höra ?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha minns du inte när du jag falk slow m.m satt och spela 10/10 PLO en kväll på CC... kom vi inte fram till att vi rakeade bort en sinnessjuk summa på de få timmar vi satt? :D

Det är fortfarande bara 4kort i Stockholm va? I Göteborg spelar vi ju 5kort. 
Får försöka styra upp någon CC-kväll när jag är uppe nästa gång! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger minibiff :

Haha minns du inte när du jag falk slow m.m satt och spela 10/10 PLO en kväll på CC... kom vi inte fram till att vi rakeade bort en sinnessjuk summa på de få timmar vi satt? :D

Det är fortfarande bara 4kort i Stockholm va? I Göteborg spelar vi ju 5kort. 
Får försöka styra upp någon CC-kväll när jag är uppe nästa gång! 

Haha jag minns delar av det iaf. Ett av minnena var att vi härjade ganska friskt i baren också ? 
 

Ja mestadels 4 kort. Det händer att de öppnar mixed bord där man får välja 4 eller 5 kort. 
 

Ja definitivt! Du får hojta till när du har vägarna förbi så gör jag vad jag kan för att komma hemifrån ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger sturedenstore :

Ikväll sker någonting extremt ovanligt här hemma. Jag kommer att ha hemmet helt för mig själv hela kvällen/natten! Svärmor fyller 60 imorgon och sambon (som är en väldigt bra dotter) tänkte sova över hos henne med barnen för att kunna äta en mysig födelsedags frukost. 
 

Jag kommer givetvis att utnyttja dessa oceaner av tid till fullo och köra ett rejält grindpass med start runt 19-20 tiden. Jag är lite småsugen på att blanda in några turneringar också då jag aldrig har tid för sånt annars. Jag tycker det är väldigt kul med PLO turneringar och vet att Party har ganska trevligt utbud med sånt. 
 

Det är nästan lite komiskt hur peppad man kan bli för en så enkel sak som några timmar själv hemma och möjlighet att plocka fram datorn. Som det ser ut i dagsläget så spelas 90%+ av min volym på mobiltelefonen liggandes i sängen med ett barn mer eller mindre sovandes på ena armen. Så varje gång man får chansen att sitta bekvämt med en dator och en mus är ett litet hallelulja moment. 

Löjlig +1 på det här. Jag är i grund och botten militant motståndare till att spela på telefonen, men likförbannat hamnar man där ibland för att logga nån form av volym samtidigt som man byter bajsblöjor 24/7. Förbannat!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Pness :

Löjlig +1 på det här. Jag är i grund och botten militant motståndare till att spela på telefonen, men likförbannat hamnar man där ibland för att logga nån form av volym samtidigt som man byter bajsblöjor 24/7. Förbannat!

Haha exakt samma för mig.. Kände mig så jävla degen i början när jag knappade på telefonen ? Jag hade också svårt att ta det på allvar i början då det mer kändes som candy crush typ. Men som med det mesta andra saker här i livet så vänjer man sig ganska så snabbt och nu efter 50k+ händer på mobilen så känns det inte ens konstigt längre. Man är ju lite begränsad till 4 bord osv men ibland så tror jag nästan att det är till min fördel. 
 

Gårdagens grind avklarad och man får såna fina nostalgiska känslor av att dra upp ett streamat cg på ena skärmen och smälla upp ett gäng bord på den andra. Det blev bara en turnering då utbudet var ganska skralt. En PLO $55a på Party som tvingade mig till en re-entry ganska tidigt. Efter det så seglade jag dock upp i CL och ledde med 7 kvar (6 priser) mongo som jag är ibland så bluffade jag dock bort 70% av stacken helt utan blockers när jag försökte mobba en medelstack när det fanns två supershortisar. Mitt spel är nog inte katastrof egentligen då han behöver sprutnöt för att syna, vilket han givetvis hade. Fick kämpa med en shortstack resten av turren och slutade på 4e plats tillslut för dryga inköpet tillbaka. Spelade såklart att gäng CG bord på sidan också. Började på PLO50 och var upp en del direkt. Då jag för en gångs skull kunde sitta bekvämt med datorn så tog jag tillfället i akt och skottade lite. Daskade iväg en kula på /50 svs där jag floppade top 2 mot bottenset i 3 betad pott. Det gick desto bättre på $,€ borden där jag mixade PLO 100 och 200. Sprang riktigt bra i de större potterna och när röken lagt sig så bokade jag ett fint + i 10-15k regionen. Rullen har smugit sig ganska nära 70k nu och jag kommer nog att försöka fokusera helt på PLO 100 nu i närtid. Förhoppningsvis så håller springet i sig och jag kan fortsätta hitta fina sessioner. Skulle jag torska 15-20k så blir det att slicka såren på PLO50 igen. 
 

Den 6e december är det en PLO turre på cc som jag är sugen på att spela. Har inte vädrat det intresset här hemma ännu dock så får se hur det blir med den saken. 


 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...