Gå till innehåll

En herrans massor med mtts...


eddor

Recommended Posts

14 minuter sedan, säger killerwolf2 :

räcker det att komma top17 när top8 är itm på en 5bordsturnering där jag rebuyade 2 ggr som kvalifikation för att kommentera tassar?

 

12 minuter sedan, säger BoImee :

om inte för att ge input på spelade händer. Så åtminstone hur man mest effektivt gör rebuys. 

Jag kan själv bidra med hur man spelar horribelt sub20bb spel. 

Haha sköningar, men då måste man nog vara qualified för att kommentera slänge vi inte kommer in på ett cg nlh format som jag most def klarar mig utan och mer tänker på turneringsdynamik/white magic hellmuth stajl lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Är man CG crusher är man väl bättre än 95% av MTT fältet även fast man aldrig ens lirat en turnering.?

Onödigt att ens kommentera detta då det bara känns som troll och typ få igång någon slags beef. Men om du seriöst lever i den bubblan så säger vi att det är så för din egen humana utveckling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger eddor :

Onödigt att ens kommentera detta då det bara känns som troll och typ få igång någon slags beef. Men om du seriöst lever i den bubblan så säger vi att det är så för din egen humana utveckling

Det är väl allmän kännedom? Flera highstakes profiler ljusår bättre än både dig och mig som yttrat dessa ord.

Det höga antalet CG regs som gått över till MTT och börjat krossa direkt säger väl inte emot den tesen.

Jag vann f.ö 3st turneringar i Oktober månad på stars med fält som störst på 4300. Betyder min åsikt något mer efter den vetskapen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Det är väl allmän kännedom? Flera highstakes profiler ljusår bättre än både dig och mig som yttrat dessa ord.

Det höga antalet CG regs som gått över till MTT och börjat krossa direkt säger väl inte emot den tesen.

Jag vann f.ö 3st turneringar i Oktober månad på stars med fält som störst på 4300. Betyder min åsikt något mer efter den vetskapen?

Tbh nej angående din åsikt :) Och tbh nej, det är inte allmän kännedom. Är allt svart eller vitt? Som verkligen är en grej i mtts och duktiga mtt spelare kontra duktiga nlh cg spelare. Spelas det highstakes här? Finns så många fel i det du säger och brist på respekt i många avseenden

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger eddor :

Njae jag tycker ju inte att det är ett argument just här för o checka turn när vi täcker honom så hårt och att även när han peelar korrekt mot den sizen på flop så får vi han o vika ut eq i form av t.ex kq,aq på turn och ibland får värde av 33,44. 20% betet på turn är absolut ingen bluff för o få TP o lägga sig, men som jag nämnde så var det hjältefolds och det ser jag som iaf ett möjligt scenario mot vissa fi. Checka turn så får han realisera all sin eq med just alla dom nävarna i ett stadie på turneringen som är rätt kritiskt och varenda mark för honom guld viktig :P

 

Måste missförstått, trodde du antydde han skulle vika Jx av ditt första inlägg, sen skriver du han ska peela 44. 

Argument att denya equity är såklart ett argument för bet men det kan man i princip göra för alla händer ner till den del av rangen som börjar klassas som bluff. Möjligt ICM är så pass viktigt här att vi bör betta hela vår range. 

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol "härskarteknik".. Förlåt för att jag försökte hjälpa dig, vilken hemsk människa jag är. Varför postar du ens handen om du inte vill jamma preflop och du inte vill checka turn, vad är det meningen att folk ska diskutera? Jag gillar svaret  "sizing spelar ingen roll" , känns som ett sunt sätt att approacha poker!

 

Redigerad av brusig1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger brusig1 :

Lol "härskarteknik".. Förlåt för att jag försökte hjälpa dig, vilken hemsk människa jag är. Varför postar du ens handen om du inte vill jamma preflop och du inte vill checka turn, vad är det meningen att folk ska diskutera? Jag gillar svaret  "sizing spelar ingen roll" , känns som ett sunt sätt att approacha poker!

 

Men sluta trolla förhelvete verkligen. Alla inkl jag vet att du är ett nlh cg facit och grattis till det osv, men du behöver inte bredda den kunskapen här eftersom jag är intresserad av turnering diskussioner. Men tack för att du hittade glädje i att felcitera mig (igen) med sizing inte spelar roll. Orelevant i turneringsaspekt i det stadiet på turneringen då man kan se antalet kulor man skjuter som mer betydligt än size. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Värsta var ju att när man busta så uppmanade motspelarna mig att säga till floor att "jag" vill stanna på bordet och inte byta! Den gubben gick inte.. jag bytte bord varje gång. Så jag hann busta ut ur turren på 60% av alla bord in play!

Som när jag åkte till London i söndags i snökaoset. Jag checkade in hemma på rad 9D, blev bytt till 8d vid bagageinchecken, i loungen ropade de en gång och flyttade mig till 4d, och slutligen vid gaten till 2c. De skulle tydligen trycka in en insyälld manchesterflight på samma plan. Lite längre tid och jag hade blivit kapten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tillbaka mina inlägg eftersom man tydligen var tvungen att vara spela MTT på heltid för att få svara. Och här trodde jag att agget mellan CG-regs och MTT-regs brukade komma från CG-sidan. 

Vad jag vet har PIO och Monker båda ICM-funktioner, man kanske kan få ett faktiskt facit på spotten? 

4 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Det är väl allmän kännedom? Flera highstakes profiler ljusår bättre än både dig och mig som yttrat dessa ord.

Det höga antalet CG regs som gått över till MTT och börjat krossa direkt säger väl inte emot den tesen.

Jag vann f.ö 3st turneringar i Oktober månad på stars med fält som störst på 4300. Betyder min åsikt något mer efter den vetskapen? 

Uppenbarligen har cash-rega länge underskattat ICM-implikationer i spelet och därmed överskattat sin egna förmåga.

Samtidigt finns det väldigt många cash-spelare som gått över till MTTs för de inte hängde med i utvecklingen i cash men har ännu inte hört om någon som gjort tvärt om. Det borde säga något. 

Att cash-spelare generellt har bättre teoretisk koll behöver inte förminska MTTs komplexitet. Jag har vid flera tillfällen sagt jag tror cash kommer dö ut långt innan då det är mycket mycket lättare att lösa. Tror också att utrymmet för förbättring är mycket större i MTTs i dagsläget.

Redigerad av GTOBåten
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Jag vann f.ö 3st turneringar i Oktober månad på stars med fält som störst på 4300. Betyder min åsikt något mer efter den vetskapen?

Jag skulle säga att du har vunnit 3 st turneringar. 2008 hade du dock fått proffskontrakt. 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oklart vad båten försöker säga i första stycket av senaste inlägget och inlägget om Linus då jag aldrig sagt något om vem som får o inte får kommentera och sen ens nämna att man måste spela heltid för o kommentera är bara dagisnivå imo, spec när både du och brusig har en hel del inför pannbenet så trodde jag en del mer om er :) Bestämmer ni er på förhand när ni går igenom er vecka att DÅ OCH DÅ ska vi in på pf för att trolla micros eller vad fan är det frågan om? :D

My point, turneringar..turneringar..turneringar...  ser ingenstans någon nlh cg som ni beviserligen är beasts på i den här dbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger eddor :

Bara jag som ser det ironiska i allting? Jag skriver att jag är intresserad av funkionella turneringspelares åsikter och då kommer ni två som enda respons #MTThaters

Jag undrar vem det är som trollar. Hur ska jag tolka det hade du tänkt?

Det är iallafall uppenbart varför du spelar MTTs och varför du kommenterade mitt inlägg om cash regs som inte hänger med så spydigt.

Försökte bara ge genuin ödmjuk feedback och erkände att ICM möjligt kan påverka så pass mycket att dina antaganden stämmer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, säger GTOBåten :

Tar tillbaka mina inlägg eftersom man tydligen var tvungen att vara spela MTT på heltid för att få svara. Och här trodde jag att agget mellan CG-regs och MTT-regs brukade komma från CG-sidan. 

Och din definition av ödmjuk är något liknande som detta? 
Jag har verkligen noll agg eller startat något men ändå så tycker du att jag har agg mot CG-regs. Mkt rimligt.

11 minuter sedan, säger GTOBåten :

 

Det är iallafall uppenbart varför du spelar MTTs och varför du kommenterade mitt inlägg om cash regs som inte hänger med så spydigt.

Det här är spydigt/skapar agg. Ser du dig själv någonsin i spegeln eller handlar det om att ha troll bollen i rullning?

Åter igen, ni felciterar mig eller har på er fel brillor eller något. Jag skrev om ditt första stycke, stycket om cg regs är spot on och jag inkluderas där givetvis men jag tar inte illa åt mig eller känner något speciellt för det, så verkligheten är bara :P 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger brusig1 :

Sjukt kul att du pratar om att Stoffe inte har respekt för andra och att vi är troll, vad fan lever du i för värld haha.. Båda gav dig seriös input som du avfärdade fort.

Fattar fortfarande inte varför du är så ilsken eller varför vi kallas för mtthaters

Men snälla herregud verkligen brusig :D Ni har felciterat mig i sisådär 80% av inläggen ni har gjort i den här kortlivade dbn och sen ändå gör antydanden som inte stämmer och bara eldar upp allting. Det klassar jag som troll då det är en värld som inte stämmer (på frågan vilken värld jag lever i). 

Angående om ni två hatar mtts eller inte låter jag väl då vara osagt om det tog för hårt på dig och att det blir gråta sig till sömns inatt, förlåt isåfall. Men många cg highstakes spelare brukar ha en rätt så skev approach och bild av mtts överlag då dom är på en heeeelt annan nivå teoretiskt i spelet no limit hold em, så jag drog väl er över samma kam och my bad isåfall :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger brusig1 :

På något sätt inte jätteförvånad över att du trots 10 år i branschen inte har folk att prata strategi med så du måste göra en dagbok här.

Haha sa mr.highstakes och sjönk ytterligare en nivå... Mbn
Någonsin funderat på hur du är mot folk? Alltså skit i om det är en pokerspelare som varit tio år i branschen och som sen ändå inte har tillräckligt med online mtt kontakter så han gör db på ett öppet forum. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger eddor :

Men sluta trolla förhelvete verkligen. Alla inkl jag vet att du är ett nlh cg facit och grattis till det osv, men du behöver inte bredda den kunskapen här eftersom jag är intresserad av turnering diskussioner. Men tack för att du hittade glädje i att felcitera mig (igen) med sizing inte spelar roll. Orelevant i turneringsaspekt i det stadiet på turneringen då man kan se antalet kulor man skjuter som mer betydligt än size. 

Om du enbart vill att turneringsspelare ska ge input kommer du nog tyvärr inte få så mkt action i denna db, då det mig veterligen är ganska få renodlade turneringsspelare som är aktiva på forumet. Med det sagt så tror jag det är rätt sjukt att tro att nån som är vinnande på 2/4$+ NLHE cg inte skulle kunna ge väldigt bra input i många turneringsspots också, exempelvis spoten med niorna. 

Angående det citerade ovan så borde antalet kulor man skjutor ha väldigt mkt att göra med sizen man väljer?! Olika sizes sätter ju upp olika SPR vilket torde vara det som avgör strategin på kommande gator, oavsett om vi spelar turnering eller cg.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here are some helpful tips to handle any kind of criticism that heads our way:
  1. Listen up. Figure out whether the criticism is constructive or simply rude. ... 
  2. Respond calmly. Be respectful no matter what, and thank someone if the feedback is useful . ... 
  3. Don't take it personally. ... 
  4. Manage stress. ... 
  5. Keep on keepin on'.
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Elitloppet :

Om du enbart vill att turneringsspelare ska ge input kommer du nog tyvärr inte få så mkt action i denna db, då det mig veterligen är ganska få renodlade turneringsspelare som är aktiva på forumet. Med det sagt så tror jag det är rätt sjukt att tro att nån som är vinnande på 2/4$+ NLHE cg inte skulle kunna ge väldigt bra input i många turneringsspots också, exempelvis spoten med niorna. 

Angående det citerade ovan så borde antalet kulor man skjutor ha väldigt mkt att göra med sizen man väljer?! Olika sizes sätter ju upp olika SPR vilket torde vara det som avgör strategin på kommande gator, oavsett om vi spelar turnering eller cg.

Det låter som ett förnuftigt sätt att se på det, med niorna. Men jag tycker fortfarande den är komplex alltså mest för att c/c flop kan funka med och take it from there, sen när jag väljer cbeta range så är ju liten size flop ett sätt att kunna skjuta turn då vi är så högt upp i vår range ändå mtp vi kan vara lite på villovägar o va breda där såklart med 3b-cb med vår stack kontra  bordets :)
Nej men du har nog rätt i det. Men sen när man ser hur många svenska duktiga mtt heltidsgrinders/hobbyspelare det finns out there så hade jag förhoppningen om att några skulle kunna titta in här time to time men såklart inte aktivt,but time will tell, får hålla ögonen öppna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...