Gå till innehåll

Ace & Bear - Sol, vin, ladyboys och lite poker


aceforsure

Recommended Posts

6 minuter sedan, säger soldado9 :

Det är väl upp till var och en. Tycker det händer på onlineborden as well men får väl aldrig någon konsekvensens. Förra veckan hamnar jag i 3-betad pott då en av spelarna som foldat pre skriver i chatten ”vilken flopp” . Tycker verkligen inte det är okej heller då det kan förstöra för de som är kvar. Han lär ju obv prickat den floppen stenhårt och dödar många kombos om man skulle velat reppa nåt

Nej det är inte okej. Så gör ju alla fiskar i live. Medvetet och omedvetet. Suckar högt på J72r när de foldat pre för att de hade ju gjort två par om de bara synat 3beten med J7o.

Sen får man vara något förlåtande mot fisk live, precis som att jag är förlåtande mot fisk online.

Fiskar är VIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger aceforsure :

Nej det är inte okej. Så gör ju alla fiskar i live. Medvetet och omedvetet. Suckar högt på J72r när de foldat pre för att de hade ju gjort två par om de bara synat 3beten med J7o.

Sen får man vara något förlåtande mot fisk live, precis som att jag är förlåtande mot fisk online.

Fiskar är VIP

Jo absolut där är jag med dig. Skulle funnits något slags varningssystem när man typ fått x antal prickar blir man avstängd viss lång tid

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte ens jämföra det Carrel gör med det bear gjorde. Inte nånstans i handen låtsas Carrel som att han inte vet vad han gör, eller att han missuppfattat nån stack eller liknande överhuvudtaget.

Det bear gör är precis samma sak som när folk säger raise, lägger in en syn och sen får "panik" och låtsas som att de bara ville syna men råkade säga raise, d.v.s. reppar att man råkade göra fel/egentligen hade velat göra nåt annat om man hade förstått situationen rätt, d.v.s. en solklar angle. Tror inte det är särskilt många som spelat 10+ timmar live i livet som ens tycker det är up for debate.

 

 

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker helt klart att fejka att man hört fel, låtsas se fel marker osv är en helt annan grej än att ha ett bra skådespeleri vid beslut i händer osv.

Skillnaden ligger i vad deltagarna förväntar sig vara en del av spelet. Att hålla på med angle shooting är direkt shady, och borde jämföras med filmningar i fotboll. Det är förväntat att folk ska försöka sälja in en image vid beslut i händer, men det är inte förväntat att folk ska fejka vid de mekaniska aspekterna av spelet. 

Man borde slå ner på det med regelrätta bestraffningar. Typ, 1 varning, sker det igen så får man sitta ut X antal händer om det är turre, och vid cashgames kan man bli bannad en tid osv.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen håller verkligen inte på med sånt som angles/speech plays då jag tycker det är smidigare på alla plan att bara hålla käften och spela kort. Men med det sagt så vet jag hur sjukt live är när varenda showdown känns som en slowroll samt att t.ex i PH och Manila så är det ganska mycket us vs the rich white guys då jag har en del kalla erfarenheter från t.ex Metro angående det där och "ONLY ENGLISH at the table", sen snackar dom tagalog och delar med sig av sina nävar och linjeval vs den enda vita killen i lokalen som lyckligtvis sitter vid deras bord, ska sägas att dom måste ha en viss status för att floor ska igorera såna saker (advokat/skådespelare etc).

Jag har nog inte the acting skills att pull it off som bear, men det har ju kliat i en rejält ett par gånger så cant blaim ya och ja, även om man gillar det eller inte så är skådespel en del av livepoker och en del tar det till en helt ny nivå och dit har ju iaf inte Bear kommit ännu :D Go easy on him!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger eddor :

Jag personligen håller verkligen inte på med sånt som angles/speech plays då jag tycker det är smidigare på alla plan att bara hålla käften och spela kort. Men med det sagt så vet jag hur sjukt live är när varenda showdown känns som en slowroll samt att t.ex i PH och Manila så är det ganska mycket us vs the rich white guys då jag har en del kalla erfarenheter från t.ex Metro angående det där och "ONLY ENGLISH at the table", sen snackar dom tagalog och delar med sig av sina nävar och linjeval vs den enda vita killen i lokalen som lyckligtvis sitter vid deras bord, ska sägas att dom måste ha en viss status för att floor ska igorera såna saker (advokat/skådespelare etc).

Jag har nog inte the acting skills att pull it off som bear, men det har ju kliat i en rejält ett par gånger så cant blaim ya och ja, även om man gillar det eller inte så är skådespel en del av livepoker och en del tar det till en helt ny nivå och dit har ju iaf inte Bear kommit ännu :D Go easy on him!

Haha...

Metro alltså, vilket ställe.

Senast jag var där så satt jag på ett bord med enbart regs. 

De checkade ner händer helt öppet mot varandra. Quads checkback river osv.

I en hand så spelade seat 1 och 9 mot varandra på river. Efter handen, som blev liten. Så tar seat 1 och sträcker sig bakom dealern med handen. Jag sitter i seat 5 och stirrar. Vad gör han tänker jag? Seat 9 lägger märke till det tar emot något i handen. Sen sitter han med det i handen under bordet i 20 sekunder. Jag stirrar fortfarande. Sen tar han upp handen drar en harkling och adderar hälften av potten de spelat till sin stack. Jag smilar mot seat 9 som inte möter min blick på 10 sekunder minst haha..Mycket rolig situation.

Det var bokstavligen jag mot de. 

Och jag klev med 3 racks av marker ?

20190211_231250.thumb.jpg.e9b1101bd85d6ca04d665e49a663a829.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger eddor :

Jag personligen håller verkligen inte på med sånt som angles/speech plays då jag tycker det är smidigare på alla plan att bara hålla käften och spela kort. Men med det sagt så vet jag hur sjukt live är när varenda showdown känns som en slowroll samt att t.ex i PH och Manila så är det ganska mycket us vs the rich white guys då jag har en del kalla erfarenheter från t.ex Metro angående det där och "ONLY ENGLISH at the table", sen snackar dom tagalog och delar med sig av sina nävar och linjeval vs den enda vita killen i lokalen som lyckligtvis sitter vid deras bord, ska sägas att dom måste ha en viss status för att floor ska igorera såna saker (advokat/skådespelare etc).

Jag har nog inte the acting skills att pull it off som bear, men det har ju kliat i en rejält ett par gånger så cant blaim ya och ja, även om man gillar det eller inte så är skådespel en del av livepoker och en del tar det till en helt ny nivå och dit har ju iaf inte Bear kommit ännu :D Go easy on him!

Man kan ju hålla på med angles om man vill, det finns ju bevisligen folk som tycker det är ok eftersom det händer både nu och då, den moraliska diskussionen får man ta med sig själv imo. Det är ju inte tekniskt emot reglerna så det enda som kan hända är väl att folk blir heligt förbannade på en och att man inte blir så uppskattad i communityt. En solklar angle är detta i vilket fall som helst.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som också är rätt ny till livepoker har ju även själv märkt att det finns endel oskrivna regler som man som online spelare helt enkelt inte tänker på.

Tycker även överlag att många live regs är extremt jävla butthurt över minsta lilla som inte passar in i deras perfekta värld. Håller man sig enligt regelboken tycker jag att allt är okej. Sen givetvis får man ju räkna med lite backlash om man tänjer på vad som anses vara moraliskt korrekt, och eventuellt få smaka på egen medicin vid senare tillfälle.

Har tillex fått höra att jag är en gris för att jag slowrolla.

Hade JJ, 3bet squezzade pre. Får en kall 4b shove och det foldas till mig. Är inne med 800kr och shoven låg på 2000kr. Men han hade precis köpt in, jag var svintrött och ville ha count av dealern för att vara helt säker, samtidigt som två regs börjar fråga om vad jag har osv vilket gör att jag inte hör vad dealern säger. Jag säger att "Jag kommer inte folda iallafall" och dubbelkollar kort och stacks osv.

Tar väl 15sek från det att han gick all in tills jag syna och får då typ skäll av två regs för att jag medvetet slowrollade....

Den ena regen är iallafall en riktigt dryg person och käftar mot mig utan anledning varje gång och han kommer jag medvetet slowrolla i framtiden för the funs. 

Summa summarum är väl att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad. Slowrollar jag denna killen så lär jag ju få smaka på samma i framtiden och det är jag helt fine med.

Jag kör på att hålla käft helt istället när jag är involverad i en hand, svårt att göra bort sig då.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger aceforsure :

Haha...

Metro alltså, vilket ställe.

Senast jag var där så satt jag på ett bord med enbart regs. 

De checkade ner händer helt öppet mot varandra. Quads checkback river osv.

Det var bokstavligen jag mot de. 

Och jag klev med 3 racks av marker ?

 

Haha känner igen det där så hårt, låter som det är houseplayers-action! Är någon oskriven lag dom här på Metro att om det är VIP live reg (dvs firre men fult ord) vs houseplayer så ska inte en mark läggas på river no matter what, sen att dom står över house rules och sånt med chipdumping under bordet osv är en grej man får ta. Som sagt, man blir härdad eller careless tillslut för det känns som man verkligen inte har någonting att säga till om :)
Wp med sessionen dock, akta live hybrisen framöver bah, och va uppmärksam om det är ett av dom borden där det är alla vs dig för dom borden är lite småsvåra in the long run :D 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger Elitloppet :

Man kan ju hålla på med angles om man vill, det finns ju bevisligen folk som tycker det är ok eftersom det händer både nu och då, den moraliska diskussionen får man ta med sig själv imo. Det är ju inte tekniskt emot reglerna så det enda som kan hända är väl att folk blir heligt förbannade på en och att man inte blir så uppskattad i communityt. En solklar angle är detta i vilket fall som helst.

 

Per definition en angleshoot, ja.

En mild sådan, ja.

Kommer han komma till himlen när han dör? Oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger brusig1 :

Håller med Elitloppet om exakt allting, allt är spot on. Om man nu vill göra en liknelse till vad bear gjorde så är detta en betydligt bättre jämförelse.

Och Stoffe, ja det är en slowroll..

https://www.youtube.com/watch?v=F-tI041TLI8

Ja det är klart det blev en slowroll. Men var det medvetet? Nej. Sa ju direkt när action var på mig att jag kommer syna såfort jag fått en count på att hans stack verkligen är 2k och inte 5.

Bad givetvis om ursäkt för att jag tog tid på mig. 

04:15 på CC och man behöver 10sek för att veta vad som händer när 3personer pratar med en samtidigt. Inte så att jag satt och stekte, utan när dealern sa att det var 2k synade jag direkt.

Killen med 2k tog inte illa upp öht utan det var en dryg reg på bordet som gjorde sig hörd direkt.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger StoffeRemy :

Ja det är klart det blev en slowroll. Men var det medvetet? Nej. Sa ju direkt när action var på mig att jag kommer syna såfort jag fått en count på att hans stack verkligen är 2k och inte 5.

Bad givetvis om ursäkt för att jag tog tid på mig. 

04:15 på CC och man behöver 10sek för att veta vad som händer när 3personer pratar med en samtidigt. Inte så att jag satt och stekte, utan när dealern sa att det var 2k synade jag direkt.

 

 

Att få en chipcount först för att vara säker på vad man måste syna av kan jag inte direkt se vara en slowroll. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Att få en chipcount först för att vara säker på vad man måste syna av kan jag inte direkt se vara en slowroll. 

Nä och om de två regsen som inte ens är med i handen är tysta istället för att börja fråga mig vad jag har osv hade jag hört vad dealern sa och sluppit försöka dubbelkolla genom att räkna själv när killen sitter på andra sidan bordet, då hade det tagit 5sek istället för 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hur mitt som jag ser det, oskyldiga lilla tabletalk kunde skapa så mycket drama. Tråkigt att det skapas dålig stämning när fokus läggs på negativa åsikter.

Hursomhelst, ny månad och tänkte dela med mig av senaste resultaten.

1562849499_resultatfebr.thumb.png.c6f7f7f33586d2232de9dde3c4198ccf.png

 

Efter en väldigt skakig start i januari har vi sakta men säkert jobbat tillbaka igen, redline är ingen höjdare men har jobbat mycket på det senaste veckan och det börjar vända och ser fram emot en bra mars månad! Som jag nämnt tidigare har bl.a. sjukdom och dåliga tidszonen gjort att man inte fått in alls så mycket volym som man hade önskat. 

Nu har vi endast 4 veckor kvar i Filippinerna och även om det känns tungt på många sätt, framförallt vädret och uppmärksamheten man får här jämfört i Sverige så ska det ändå bli skönt att komma tillbaka. Det jag ser fram emot mest med att komma hem igen är att få tillbaka mina ordentliga rutiner med träning, bra kosthållning och kunna grinda flera och långa sessioner utan att vara begränsad till specifika timmar på dagen. Får medge att appen Grab som ger en möjlighet att få hemkört mat för 5kr har gjort en aningen bekväm som lett till alldeles för mycket skräpmat. Möjligtvis en och annan gofika också...

53439696_417860265452691_7240982602385981440_n.thumb.jpg.bfee9e62d4e0f38e756a2ef729a551a2.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dramat uppstår inte direkt från att du beter dig illa vid borden, dramat uppstod nog mestadels när din dagbokshälft kommer in och försvarar ditt beteende. Tycker personligen samtliga som kommenterats ord borde väga ganska tungt i denna debatten, framförallt Elitloppet som är en av dom mest framgångsrika/erfarna live-spelarna vi har i Sverige (och obv på forumet) och valterego som jag gissar besökt oändligt många livestopp och spenderat oändligt med tid med turreliten.

En bör ta åt sig från deras kritik istället för att sätta taggarna utåt, är lite skillnad att få kritik från dem än att få från något random troll som har 5 posts och ingen har hört talas om / sett.

Fin graf btw, ser stabilt ut!

 

Redigerad av brusig1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger brusig1 :

Dramat uppstår inte direkt från att du beter dig illa vid borden, dramat uppstod nog mestadels när din dagbokshälft kommer in och försvarar ditt beteende. Tycker personligen samtliga som kommenterats ord borde väga ganska tungt i denna debatten, framförallt Elitloppet som är en av dom mest framgångsrika/erfarna live-spelarna vi har i Sverige (och obv på forumet) och valterego som jag gissar besökt oändligt många livestopp och spenderat oändligt med tid med turreliten.

En bör ta åt sig från deras kritik istället för att sätta taggarna utåt, är lite skillnad att få kritik från dem än att få från något random troll som har 5 posts och ingen har hört talas om / sett.

Fin graf btw, ser stabilt ut!

 

Haha...

Det här är inte en fråga om erfarenhet.

I min värld är allas åsikter lika värda.

Självklart uppskattas allas bidrag och det finns en frihet att posta vad man vill.

När någon alltid skickar inlägg som syftar till att tjäna några moralpoäng så blir det tröttsamt att lägga ner mödan på att hålla denna bloggen så personlig och aktiv som vi vill.

Elitist-beteende undanbedes.

Peace and love 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-03-05 kl 15:04, säger aceforsure :

"Ofcourse I lied, it's poker Phil!"

Antar att detta kommer variera från person till person. Vilken moral man har. Vad Tony G gör mot Hellmuth är väl där jag drar min gräns. Eller det kända klippet på Alec Torelli när han tydligt gömmer marker för fisken. 

Vad Bear gjorde går väl att likna med det skådespel som många drar i live när de sitter med nöt på river och försöker spela svaga innan de går all-in. I live skådespelas det hela tiden. Det är liksom en del av spelet. 

Ni som säger att det Bear gjorde är fel. Är detta också fel? Var drar man gränsen?

Smaken kommer vara som baken i den här frågan.

Let the shitstorm begin!

tony g vs hellmuth känns ju som en heeelt annat spot än den som ts va med i iaf. det är ju proffs vs proffs. fan va jag äslar g btw, måste dra igenom nåt best of klipp på tuben nu igen^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig stämning är nog något du får vänja dig vid om du fortsätter med ditt oskyldiga table talk.

Med det sagt tycker jag inte stämningen har varit så dålig här? Om jag (om det nu var mig denna needle riktades till) skulle vilja tjäna moralpoäng hade jag spenderat min tid nån annanstans än på ett pokerforum :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Elitloppet :

Dålig stämning är nog något du får vänja dig vid om du fortsätter med ditt oskyldiga table talk.

Med det sagt tycker jag inte stämningen har varit så dålig här? Om jag (om det nu var mig denna needle riktades till) skulle vilja tjäna moralpoäng hade jag spenderat min tid nån annanstans än på ett pokerforum :)

Den var inte riktad till dig!

Som sagt. Åsikter är till för att uttryckas. Det är välkommet.

Men inte när de ALLTID grundar sig i fel-letande.

Då blir det tröttsamt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...