Gå till innehåll

Uttag och byte av valutor


Recommended Posts

Tjena!

Jag tänkte kolla vad som är bästa sättet att hantera sina uttag på. Har mestadels av mina pengar på sidor som stars och partypoker och när jag väl behöver ta ut så undrar jag vad bästa sättet är för att undvika extra kostnader? Använder atm direkt banköverföring till mitt konto på Nordea. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-01-05 kl 22:15, säger JETpoker18 :

Tjena!

Jag tänkte kolla vad som är bästa sättet att hantera sina uttag på. Har mestadels av mina pengar på sidor som stars och partypoker och när jag väl behöver ta ut så undrar jag vad bästa sättet är för att undvika extra kostnader? Använder atm direkt banköverföring till mitt konto på Nordea. 

De flesta siter har väl iom spelregleringen gjort om kontona så de nu är i sek? Då slipper man väl bry sig om växling vid uttag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Livar upp denna gamla tråden genom att fråga om ni råkat ut för kontroll vid uttag pga den nyare hårda pengatvätt- och terrorverksamhetlagen som trädde i kraft i slutet av 2017?

Med andra ord bevisa era nettovinster från pokersidan för er svenska bank?

Jag åkte på detta när jag förde över pengar till min bank där jag investerar på börsen (bank 2) och det är pengar som ursprungligen är vunna och uttagna från Svenska Spel för flera år sedan som legat på en svensk storbank (bank 1) sen dess utan problem, men nu vill bank 2 ha underlag på nettovinsterna till denna summa från Svenska Spel, som inte längre finns då de bara sparar historik i 12 månader.

Vanliga kontoutdrag från bank duger inte. Som vanligt kan ingen göra något och alla skyller på lagar, men detta gör i teorin så att man inte kan ta ut pengar från pokersidor som är intjänade längre bakåt än historiken räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...