Gå till innehåll

Sagan om StoffeRemy, den vildsinte pokerspelaren.


StoffeRemy

Recommended Posts

5 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Nope tror jag inte iallfall. Sett dig några gånger men det var väl för 1mån sen ca som du snacka med brush och någon nämnde ditt namn som polletten ramla ner att det var du som var Minibiff!

Haha ja om du klarar att hålla dig borta så länge :D Tog ett inköp av Max igår på 25/25 så är redan där typ B|

Haha alright! :) Blev lite sugen att åka till cc idag men tänkte ta en månad off iaf! 

Max är fin, han skulle aldrig håna fisk! Antar han bluffade bort sig? Haha 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger minibiff :

Haha alright! :) Blev lite sugen att åka till cc idag men tänkte ta en månad off iaf! 

Max är fin, han skulle aldrig håna fisk! Antar han bluffade bort sig? Haha 

 

Max verkar vara en riktig skön lirare. Ser verkligen till att lyfta allas humör på bordet.

Han sprang uselt igår och jag 4b shovea AQ mot hans 3b när han verkade tiltad som fan, fick syn av sämre och fick stå och sen gick han hem. Han hade väl 3 badbeats på 1 timme vad jag såg innan våran hand, och hörde diverse sjuka badbeats när jag satt på 10/10 bordet bredvid tidigare under kvällen. Så var nog inte hans dag helt enkelt.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Max verkar vara en riktig skön lirare. Ser verkligen till att lyfta allas humör på bordet.

Han sprang uselt igår och jag 4b shovea AQ mot hans 3b när han verkade tiltad som fan, fick syn av sämre och fick stå och sen gick han hem. Han hade väl 3 badbeats på 1 timme vad jag såg innan våran hand, och hörde diverse sjuka badbeats när jag satt på 10/10 bordet bredvid tidigare under kvällen. Så var nog inte hans dag helt enkelt.

Yes han är riktigt härlig! Vi har spelat en del sprängda händer nu under hösten! 

Kallt att höra!

F.ö håller jag med båten ang att läsa om dina sammanfattningar! Alltid kul att läsa! Försök skriva mer om händer :) alltid kul! 

Nu dags stt sova! Ciao 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger muren :

Hur ofta sker det spel över /25? Spelas det överhuvudtaget annat än texas och omaha?

På 15ish besök har jag sett 100/100 en gång thats it, och 3pers i väntlistan på 50/50.

Brukar dock spelas något bord 25/25 Deepstack på helgerna. 5korts PLO är inte helt ovanligt heller.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får helt plötsligt enormt mycket frågor via pm och även här i dagboken angående dessa livegames och hur mycket pengar man kan göra, då ni ser de sjuka händer osv jag delar med mig av.

En grej jag bara vill poängtera overall är att jag oftast får denna actionen mot mig pga att jag själv bjuder på bluffar/action/mörkraises och är allmänt pratglad och trevlig mot alla på bordet. Det är inte bara att åka dit, sitta tyst som en mus och spela 5händer på hela kvällen och få 5k donerat till sig som så många verkar tro.

Fisk är fisk, men hör och häpna så kan faktiskt fisk också tänka lite och donerar oftast inte 4k baljor mot nitboyzen som spelar 5vpip.

Bara en liten cliffnote så slipper jag få samma fråga 10gånger till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger minibiff :

Håller inte med... 
Tycker att vi har förvånansvärt bra stämning oftast... iallafall på 25/25 PLO / Texas.

På 10/10 kan nog vara rätt tröttsamt oftast. Många som tror de är genier och ska läxa upp andra. 
Tycker inte det är riktigt samma på 25/25. 

Sedan har vi ju ett fåtal regs som är dumma i huvudet. Som gillar att basha fisk etc och är allmänt dumma i huvudet. 

Min sample är ju som sagt begränsad men fått med mig några roliga historier om hur folk betedde sig :D Garanterat trevligare når man är en grupp som spelar tillsammans mycket förstår jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa om CC.

Var där två gånger förra veckan och körde cash game och det var inget hetsande på mina bord, snarare väldigt trevligt och socialt. Kanske utbyttes några blickar när någon gjorde något extremt märkligt, men inte mer än så och då gjordes det ändå riktigt mycket skumma grejer. 

Förstod det förresten som att de öppnades cg-bord på våningen under pokerrummet för att det var sånt tryck. Lovar ju gott att live inte håller på och dö ut. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Jag får helt plötsligt enormt mycket frågor via pm och även här i dagboken angående dessa livegames och hur mycket pengar man kan göra, då ni ser de sjuka händer osv jag delar med mig av.

En grej jag bara vill poängtera overall är att jag oftast får denna actionen mot mig pga att jag själv bjuder på bluffar/action/mörkraises och är allmänt pratglad och trevlig mot alla på bordet. Det är inte bara att åka dit, sitta tyst som en mus och spela 5händer på hela kvällen och få 5k donerat till sig som så många verkar tro.

Fisk är fisk, men hör och häpna så kan faktiskt fisk också tänka lite och donerar oftast inte 4k baljor mot nitboyzen som spelar 5vpip.

Bara en liten cliffnote så slipper jag få samma fråga 10gånger till.

 

 

 

Absolut inte min mening att vara dryg eller "hata på framgång". Tvärtom jag är glad för din skull att du verkar ha hittat rätt med livespelet. Önskar dig all lycka till även i fortsättningen.

 

Med det sagt så vill jag ändå motsätta mig (respektfullt) lite utav det du skriver, inte bara i just detta citerade inlägget utan överlag, eller kanske inte direkt motsätta utan visa andra sidan utav myntet så att säga...

 

Nu har du ju onekligen sprungit extremt bra om du ska tänka statistiskt vad du ska träffa, även om du sitter där öppning > stängning så hamnar du på cirka 8-9h spelande. Om vi räknar högt och säger att du spelar 20händer i timmen (extremt högt räknat :)) så blir det 160-180 händer per kväll / sittning. Att få allt det du nämnt under en så liten sample är inget som sker i vanliga fall. Jag är helt övertygad om att du slår games och att du kan / kommer göra det framöver. Dock så vill jag bara höja en varningens finger för ditt kommande ego så du inte hamnar i ett tänk. "jag är mycket bättre än dessa och förtjänar att vinna 4-5k varje gång jag sätter mig". Hoppas du förstår vad jag menar! :)

Sen det där med att poängtera actionen du ger osv. MIN uppfattning är att det där spelar egentligen ingen som helst roll på 10-10. KANSKE lite på 25 - 25 (spelat alldeles för lite på den nivån för att ha en större uppfattning). Jag är i bägge ändarna allt som oftast, ibland är jag på otroligt pratglatt humör och snackar mig igenom hela kvällen vid bordet, ibland säger jag verkligen inte mer än 20 ord under en hel kväll för att jag inte orkar helt enkelt. Jag personligen upplever inte det som någon som helst skillnad på actionen i sig. Har lyckats få donerat en 12k balja på 25-25 när jag verkligen inte sa mer än "call / fold" under 7h eller spelade mer än 1h i timmen de senaste 3h och då visade upp stabila händer samtliga gånger. Höjde inte mörkt eller straddlade en endaste gång.

Samtidigt så har jag inte fått något donerat till mig under en hel kväll när jag varit den mest sociala vid bordet och höll show. Straddlade, mörkhöjde, mörksynade etc etc


Sen kan det aboslut vara trevligare för samtliga om man är pratglad och social, men inte alltid man är på det humöret. Sen tenderar folk alltid att vara mer pratglada när det går bra och mindre trevliga när det går dåligt. 

Jag önskar dig verkligen all lycka till även framöver. Hoppas jag kan ha väckt en liten tankeprocess i huvudet på dig bara... när springet sviker lite :)

 

EDIT: Någon som lirar/lirat en del på CC (spelar ingen roll vilket) som vill delge vad NI tror är rimligt med antal händer per timme på cashgame. Som jag skrev ovan så räknade jag väldigt högt efter egna erfarenheter. Min realistiska personliga uppskattning skulle mer hamna på 7-12händer/timmen.


 

Redigerad av BoImee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger muren :

Hur ofta sker det spel över /25? Spelas det överhuvudtaget annat än texas och omaha?

Jag kan bara svara för Göteborg.

Om du tänker Texas så aldrig i princip. Jag bög nog vara den här på forumet som spenderat mest tid i det rummet senaste åren (men nu är de dags att ta över stafettpinnen) och jag har spelar 50/50 en gång. Vet ett par tillfällen då det kommit igång men det är garanterat färre än 10 gånger jag sett. Med det sagt så har de säkert kommit igång fler gånger under dessa år men är inget jag hade räknat med att spela om jag besöker CC Gbg.

När det gäller PLO så är det sällan högre än 25/25. Grejen med det är dock att 25/25PLO kan spelas så extremt olika. Vissa kvällar är de 25/25/50/100 och ibland 25/25/50/100/200 osv. Ibland öppnar de 100/100 från början. Som jag skrev tidigare så kommer 100/100 alltid vara uppstyrd sedan tidigare så är nog tveksamt om man löser seat. 

9 timmar sedan, säger GTOBåten :

Min sample är ju som sagt begränsad men fått med mig några roliga historier om hur folk betedde sig :D Garanterat trevligare når man är en grupp som spelar tillsammans mycket förstår jag.

 

Haha, har delat med mig till krille om ett par guldmoments från CC. Min favorit är en som säger att det är +EV att köra 2 gånger så länge potten är över 7000kr. 

58 minuter sedan, säger BoImee :

EDIT: Någon som lirar/lirat en del på CC (spelar ingen roll vilket) som vill delge vad NI tror är rimligt med antal händer per timme på cashgame. Som jag skrev ovan så räknade jag väldigt högt efter egna erfarenheter. Min realistiska personliga uppskattning skulle mer hamna på 7-12händer/timmen.


 

Bör vara närmare 20 än 7 iallafall.

Nackdelen med CC, iallafall Göteborg, är att de har sån sinnessjuk personalomsättning vilket gör att det hela tiden dyker upp nya dealers som är riktigt usla och långsamma. De brukar dock lära sig hyfsat snabbt. Jag skulle dock säga att 20 händer per timme är rimligt på ett normalt bord.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minibiff... tror du verkligen det på riktigt?

 

Mycket intressant... det renderar alltså i 3minuter per hand. Det känns jätteorimligt i mina ögon. ? 

 

7st kanske iofs är i underkant, men har fan varit med i att en hand kan ha tagit 15minuter, dock skall tilläggas att där kom ett gäng svinfulla norrmän som inte visste vad man skulle göra. Så det kastade in korten "lite i förtid", visade varandra deras händer, frågade vad markerna var värda, ville ha hjälp för att veta vad de hade osv osv... hahaha

 

Kanske ändå är som du säger närmare 20 än 7, men ska vi kompromissa och säga 10-15 ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger BoImee :

Min realistiska personliga uppskattning skulle mer hamna på 7-12händer/timmen.

Är inte 7-12 lite väl i underkant? 20 tassar i timmen känns mer rimligt. 

Fast även med 20tass/h så tar det typ 3 år att få en sample på +100K händer. Och det är om du spelar heltid. Det är fan rätt stört! 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger BoImee :

Minibiff... tror du verkligen det på riktigt?

 

Mycket intressant... det renderar alltså i 3minuter per hand. Det känns jätteorimligt i mina ögon. ? 

 

Fast du glömmer de händer där de foldas pre av samtliga. 

EDIT: Ska försöka komma ihåg nästa gång jag besöker att försöka räkna! Vet att diskussionen har uppstått några gånger per år och brukar landa kring 20 händer/timme är normalt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har räknat och kan confirma runt 15-20händer/timma med en bra dealer.

Sen angående allt det som skrivs om winrates osv så är IMO online fortfarande mest värt det för min del.

Räknar man inte med denna helgen där jag haft sjukt bra spring så har jag ungefär exakt samma timlön på 10/10Live som på /5 Svs pga skillnaden i volym man får in.

Tanken med mitt livespel är inte för att det är mer ev+ än online, utan för att få lite variation och tycka poker är kul vid mycket grind vilket i sin tur givetvis har positiv inverkan på min winrate.

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger PIMM95 :

Hur är din motivation att spela 2/4 på SVS efter de här livegamesen? :)

Ingen skillnad, lika taggad för online fortfarande då mitt mål är att klättra till /10+ vilket kommer ge mer deg än livespelet :) 

Eftersom jag har samma timlön på /4 som 10/10 är det bara en fråga huruvida jag känner för att tjöta skit med folk eller sitta och spela i mina kalsonger med en pizza som avgör vart jag grindar fre/lörkväll.

Sen vardagar vore det idioti att lira live istället för online imo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger PIMM95 :

Hur är din motivation att spela 2/4 på SVS efter de här livegamesen? :)

Vill ändå påstå att det är väldigt standard att spela 10x stejksen live mot vad man gör online!

40 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Jag har räknat och kan confirma runt 15-20händer/timma med en bra dealer.

Sen angående allt det som skrivs om winrates osv så är IMO online fortfarande mest värt det för min del.

Räknar man inte med denna helgen där jag haft sjukt bra spring så har jag ungefär exakt samma timlön på 10/10Live som på /5 Svs pga skillnaden i volym man får in.

Tanken med mitt livespel är inte för att det är mer ev+ än online, utan för att få lite variation och tycka poker är kul vid mycket grind vilket i sin tur givetvis har positiv inverkan på min winrate.

 

Wow sjukt att ni bara spelar 15-20 händer per timme. Det stämmer ändå in i min världsbild, varje gång jag spelat på cc så är det så sjukt många som ska hollywooda hela jävla tiden. Händer aldrig att någon snappar ett beslut om de inte är grisfulla (Både regs och fisk, fast vad är skillnaden)... Kontra när jag har spelat EPTs / WSOP så är det ett helt annat tempo. Tror lätt det är standard med 25 händer i timmen i övriga delar av världen..

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger brusig1 :

Wow sjukt att ni bara spelar 15-20 händer per timme. Det stämmer ändå in i min världsbild, varje gång jag spelat på cc så är det så sjukt många som ska hollywooda hela jävla tiden. Händer aldrig att någon snappar ett beslut om de inte är grisfulla (Både regs och fisk, fast vad är skillnaden)... Kontra när jag har spelat EPTs / WSOP så är det ett helt annat tempo. Tror lätt det är standard med 25 händer i timmen i övriga delar av världen..

 

Efter att ha spelat en del i USA och runt om i Europa så håller jag med dig om att de spelas fler händer... men det beror ju mer på att det generellt sett är tightare spel i USA än det är i Sverige. Dvs ännu mer sällan man ser en flopp och hela grejen med CHOP mellan SB/BB gör ju att antalet händer/h ökar.

Övertygad dock om att vi ser betydligt fler rivers per timme i Sverige än vi gör i exempelvis USA

Håller f.ö med dig ang långsamma regs. Jag blir ofta ifrågasatt av andra regs för att jag agerar så snabbt. "Fan Oskar, tänk lite mer innan du agerar?" haha, fattar inte riktigt varför. Tror jag blivit timead en gång i mitt liv när jag har spelat live. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...