Gå till innehåll

100 000 $ - RESULTATBOKEN


Raketen

Recommended Posts

Har som nyårslöfte att jag ska spela in 100k USD under 2019. Tänkte dela den resan här.

Runtomkringstrategin:

  • Spela Texas, blandade nivåer motsvarande 5/10 - 50/100 sek på olika sajter (mestadels USD men även Svs)
  • Laserfokus - Fortsätta jobba hårt och utveckla mina rutiner. För mer detaljer kring det -  se nedan.
  • Täta resultatuppdateringar i dagboken
  • Minst fem timmar aktiv studietid/vecka (passiv inlärning räknas inte, dvs kolla videos, läs artiklar etc)
  • Skänka 10% av varje månadsresultat till välgörenhet 

Lite om mig:

  • 35 år gammal
  • Bosatt i mellansverige
  • Spelat poker på heltid sedan några år tillbaka (började 2005)
  • Spelade in ca 80k USD under 2018
  • Hockey- och musiknörd

Jag försöker ta mitt lir ganska seriöst. Tillräckligt med varians i det här spelet och försöker lämna så lite som möjligt åt slumpen. Allt som kan påverka mitt fokus, mina beslut och mitt välmående positivt prioriteras därför hårt. Tränar regelbundet, tänker på vad jag stoppar i mig (förutom under spelfria dagar) och mediterar en hel del. När det är dags för "match" har jag även olika rutiner Inför, under och efter varje session. De ser ut såhär:

Inför:

  1. Ser till att jag kan vara 100% ostörd. Ingen mobil, ensam i rummet, städad arbetsyta m.m
  2. 3 min stretching och djupandning
  3. 10 min meditation

Under:

  1. 2 x 45 min sessioner (3 min bodyscan i "halvlek")
  2. Prata högt. Förklarar mina tankar och beslut som att jag sitter och coachar (effektivt sätt att behålla laserfokus och A-game)
  3. Djupandning var 5:e minut (10-15 sek)
  4. Markera händer för analys
  5. Noll resultatfokus (dvs aldrig kolla saldo eller grafer under sessionen. Nästan allt är bara varians ändå)

Efter:

  1. 3 min djupandning/meditation
  2. Gå igenom markerade händer (max 15 min, behövs mer tar jag dem under min studietid)

Övrigt:

  • Alltid minst 2 timmars break mellan varje session
  • Aldrig spela dagen efter en hård festkväll

I genomsnitt kör jag 1-2 sessioner 5 dagar i veckan. Ibland mer och under vissa perioder mindre. Försöker känna in och spela mer när jag känner mig mentalt stark och mindre de dagar man vaknat på fel sida. Testat förr om åren att följa scheman, sätta volymmål osv men upplevde att det påverkade både spelkvalitén och livskvalitén negativt. Motivation kommer och går och jag försöker att inte pressa mig för hårt under de perioder volymen är svårflirtad. Jag ser det som att det har sin naturliga anledning och att hjärnan oftast bara behöver varva ner lite. Suget kommer alltid tillbaka och oftast både spelar och mår jag som bäst direkt efter "svackor".

Får jag en enda följare av denna db är jag nöjd. 

"Det som inte är under utveckling är under avveckling" - Christer Olsson

 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger Raketen :

Har som nyårslöfte att jag ska spela in 100k USD under 2019.

Testat förr om åren att följa scheman, sätta volymmål osv men upplevde att det påverkade både spelkvalitén och livskvalitén negativt.

?

Redigerad av Luna
GL btw.
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Luna :

?

Skrivet lite med glimten i ögat... Nyårsdag och allt. 

Det riktiga målet är att spela varje näve så bra jag klarar av. Resten får variansen ta hand om. Men personligen kittlar det lite med resultatmål, särskilt om det finns lite tid och volym som backar. 

Och förresten... finns det väl ingen vettig människa på jorden som har lyckats hålla ett nyårslöfte? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...