Gå till innehåll

Världens tråkigaste kortspelsdagbok: Nu ska det krossas turrar @svs


DetHärÄrMittNick

Recommended Posts

Välkommen till Världens tråkigaste kortspelsdagbok!

 

Jag är mellan 20-30år gammal och jag gillar att spela kort ?. För några år sedan skaffade mig en universitetsexamen och fick i princip mitt drömjobb direkt efter examen. Några månader in i yrkeslivet insåg jag hur värdelöst det var att gå upp 05.30 varje dag och jobba för arbetsgivaren så jag sa upp mig och började graaaajnda turneringar på svs istället. Hjärndött? Javisst, men jag väljer det här livet alla dagar i veckan även om jag i princip halverat min "lön". Här kommer jag lägga upp lite uppdateringar när jag krossar (eller blir krossad) turneringar på Svenska Spel. Kommer hålla mig till svs eftersom mina nerver inte klarar av variansen på Stars ?

 

Här kommer fokus ligga på resultat och att uppfylla mål för att hålla igång disciplinen. Vill ni läsa om strategier och liknande så har ni hamnat fel :ola:

 

Mål:

*Spela 3000 turneringar

*Uppdatera denna dagbok minst 1 gång i veckan, året ut. (Finns stor risk att jag kommer sluta uppdatera denna dagbok men jag vill motbevisa mig själv:)

*6 timmar teori i veckan (främst i tråkiga soooooolvers för att få bort mina hjärndöda strategier som ibland dyker upp)

 

Bonusmål: 

*Top 3 på POY-rankingen

*Plussa 150k

 

Jag kommer inte att skriva ner alla resultat och antal turneringar i nått excel-dokument eftersom jag tycker att det tar för lång tid. Kommer ta allt från Sharkscope istället men nackdelen är att det finns en hel del bortfall där, så jag får väl komplettera om någon stor klonk försvinner.

 

Om 16 dagar börjar vi ?

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

VECKA 1

Första veckan avklarad och det har avverkats runt 46 turneringar enligt Sharkscope. Blev en 11e plats i Lillördag, och igår hade jag segervittring i Söndagssteken men drömmarna krossades när vi var 6 kvar och jag får in AKo mot KK. Finalbordade även Andra Chansen för typ 1k någonting men det ville inte Sharkscope ta med av någon anledning ?

 

Ny vecka, nya möjligheter ??

 

 

Vecka 1.png

Redigerad av DetHärÄrMittNick
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger MJ :

Vilka inköpsnivåer? 

Kan reka microgaming för turrar om man vill undvika stora fält 

Spelar de dyraste veckoturneringarna (exempelvis Söndagssteken 800kr) ner till typ 50kr, så jag landar på ett average buyin på ca 200 någonting. Tidigare har man bara spelat guldkornen men nu åker massa gurkturneringar in i schemat också ?

 

Har spelat lite på Microgaming men jag klarar inte av klienten i nuläget. Uppdaterar de den så kanske man börjar spela där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tenor.gif?itemid=11377991

 

 

Så här känner jag mig nu ⬆️. Det som tiltar mig extra mycket är den där jävla rutan som kommer upp när man är tiltad och reggat upp flera andra turneringar som precis startat: "Denna session har du förlorat 2000kr, vill du fortsätta spela?". JA JAG REGISTRERADE MIG PRECIS I FLERA TURNERINGAR FÖR ATT SEDAN SLUTA SPELA ELLER? BRA TÄNKT SVENSKA SPEL/SPELINSPEKTIONEN/POLITIKER/WHATEVER. 

 

Min underbara veckograf dyker upp i morgon. Ska ta lite ledigt denna vecka och köra en massa teori och eventuellt ta en tur till de norra breddgraderna på lite äventyr. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger DetHärÄrMittNick :

Så här känner jag mig nu ⬆️. Det som tiltar mig extra mycket är den där jävla rutan som kommer upp när man är tiltad och reggat upp flera andra turneringar som precis startat: "Denna session har du förlorat 2000kr, vill du fortsätta spela?". JA JAG REGISTRERADE MIG PRECIS I FLERA TURNERINGAR FÖR ATT SEDAN SLUTA SPELA ELLER? BRA TÄNKT SVENSKA SPEL/SPELINSPEKTIONEN/POLITIKER/WHATEVER. 

Den jävla rutan är nog det mest tiltande som SvS hittat på ever. Säger inte lite det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VECKA 2

Tänkte lägga upp veckograf men det blir klurigt så jag fortsätter lägga upp hela grafen i stället. 

 

Har dräpt 111 turneringar hittills på 13 dagar. Volymmässigt och spelmässigt så är jag nöjd. Resultatmässigt har det som sagt gått dåligt denna vecka. Men vi ska försöka att inte vara resultatorienterade?. Bästa resultaten denna vecka är 2:a plats i 150kr snabb reentry för typ 2k tror jag, vann även en 70kr turre för 800 någonting. En klen tröst man alltid något :ola:

 

Planen för dagen och veckan är att veva ICM-sims tills ögonen börjar blöda. 

v2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VECKA 3

Har haft en lugn vecka i norra delen av Sverige så jag har inte hunnit spela så mycket. Kom hem igår och spelade bara Söndagssteken. Jag bustade med KK all in pre mot TT för nästan chiplead pot, och istället ute på 15e plats. En härlig T:a dök upp på rivern ?. Ibland är poker så himla rooooligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tog inte lång tid innan man failade uppdaterings-målet ? Så jag får nog "sänka" målet att uppdatera varje vecka till lite då och då ??

 

Har pysslat med lite annat än poker så har inte hunnit/orkat grindat så hårt. 

 

Resultatmässigt har det gått helt ok. Jag har spelat lite på Stars för jag behövde lite miljöombyte. Spelade en turboturnering med över 10k deltagare och lyckas busta top 0,5% mot en skön jävel som synar av för turneringslivet pre med 8 hög och drar ut :D Var ju bara över 30k dollares i förstapris men men. Fick i alla fall en liten peng. 

 

Och förra veckan klonkade jag Lillördag för ca 14k. Jag knep även en andraplats för ca 5,5k i Turbotisdag samma vecka eller veckan innan, kommer inte riktigt ihåg. Den cashen ville inte Sharkscope ta med :( 

 

Har spelat 248 turneringar hittills och fortsätter jag i den här takten så bör jag inte klara av 3k turrar innan året är slut, så jag får nog öka lite ?

 

 

0213.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
1 timme sedan, säger MJ :

Bump! Hur går det?

Har precis tagit mig ur breakeven-träsket och det känns skönt att man även kan vinna pengar i de "viktiga" turneringarna :D. I fredags kom jag 3a i Fredagsfighten och igår kom jag 6a i Söndagssteken. Tänkte ta det lugnt och fint när jag låg 3a men klart att man ska trassla in sig mot chipleadern med en medioker skithand så att man förlorar halva stacken för att sedan få in 66 mot AA :ola:

 

Har jobbat mycket med mina preflopranger på sistone så det känns mycket mer stabilt nu osv. Är bara att fortsätta nu och försöka få bort alla onödiga misstag. 

 

Rankingmässigt leder jag månadsrankingen i Minirankingen så får hoppas man kan vinna denna så man inte behöver fokusera så mycket på den det här året. I POY-rankingen 

ligger jag på plats 56 men borde ha fått ett skutt uppåt nu efter helgens bravader. 

 

Om några veckor åker jag till Malta för att få lite ledigt och för att spela några turneringar. Förhoppningsvis kommer jag hem med resväskan full med euros ??

svsvinst.png.79fb86216c57472e2759e65ca4625928.pngsharksc.png.858d2b85eb4dcc951594ac4d8c1f7a22.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2019-01-14 kl 00:17, säger DetHärÄrMittNick :

tenor.gif?itemid=11377991

 

 

Så här känner jag mig nu ⬆️. Det som tiltar mig extra mycket är den där jävla rutan som kommer upp när man är tiltad och reggat upp flera andra turneringar som precis startat: "Denna session har du förlorat 2000kr, vill du fortsätta spela?". JA JAG REGISTRERADE MIG PRECIS I FLERA TURNERINGAR FÖR ATT SEDAN SLUTA SPELA ELLER? BRA TÄNKT SVENSKA SPEL/SPELINSPEKTIONEN/POLITIKER/WHATEVER. 

 

Min underbara veckograf dyker upp i morgon. Ska ta lite ledigt denna vecka och köra en massa teori och eventuellt ta en tur till de norra breddgraderna på lite äventyr. 

Hur många gånger har du råkat klicka nej på den sedan nyår?

Från början hände det relativt ofta att jag bara reflexklickade nej.

Kommer upp nått jävla skit framför alla borden NEJ är ju det som intuitivt känns rätt. Det måste hänt alla någon gång när det var nytt. För mig har det hänt många gånger.

Om inte tio så nära, med en kostnad på alltifrån någon bb till stora potter som bara gått rakt åt helvete.

Någon varifiering hade varit på sin plats. Typ ”är du säker på att du vill stänga alla bord nu?”

Redigerad av hampulito
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger hampulito :

Hur många gånger har du råkat klicka nej på den sedan nyår?

Från början hände det relativt ofta att jag bara reflexklickade nej.

Kommer upp nått jävla skit framför alla borden NEJ är ju det som intuitivt känns rätt. Det måste hänt alla någon gång när det var nytt. För mig har det hänt många gånger.

Om inte tio så nära, med en kostnad på alltifrån någon bb till stora potter som bara gått rakt åt helvete.

Någon varifiering hade varit på sin plats. Typ ”är du säker på att du vill stänga alla bord nu?”

Exakt. I början tryckte jag fel flera gånger men nu tar jag fem djupa andetag innan jag trycker så det inte blir fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update: 

 

Har inte spelat jättemycket men har fortsatt men teoribiten. Förra lördagen blev dock dyr i och med 4k turren och lite annat på svs. Tyckte jag spelade stabilt, låg 2a större delen av turren och allt var frid och fröjd. Sen förlorade jag tre stycken raka all ins sen bust på runt 10e plats med fem priser. 

 

Dagen innan köpte jag dock två andelar av snubbarna på Gambling Cabin och vi lyckades hitta 13 rätt. Runt 27k (ungefär 100x degen) fick jag för det så nu ligger man på ett fint plus på den här skiten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...