Gå till innehåll

Licensieringen 2019 - officiell diskussionstråd (nytt trådnamn)


valterego

Recommended Posts

Eftersom en del verkar tro att svensk licens automatiskt innebär ingen rakeback skriver jag detta här med: Jag har fortfarande hopp om att Partypoker med flera fortsätter som vanligt med rakeback (kanske till och med svenska spel lägger till något i framtiden för att ha en bra chans att konkurrera).

Unibet kommer fortsätta med sitt rakeback system, de har ordagrant sagt "As per now, poker will have no changes for Swedish customers.". Jag tror snarare att snåla amayastars väljer att inte ge rakeback för ta betalt för 18% skatt eventuellt att eftersom det tekniskt sett är rewards och inte rakeback så blir det syntax-error när de försöker tolka lagen.

Källa: https://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=54572429&postcount=25264

Redigerad av Daxxar
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Daxxar :

Jag har fortfarande hopp om att Partypoker med flera fortsätter som vanligt med rakeback (kanske till och med svenska spel lägger till något i framtiden för att ha en bra chans att konkurrera).

Varför vill du först betala in för mycket som du sedan får tillbaka? Är det inte bättre att raken är så låg som möjligt från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Varför vill du först betala in för mycket som du sedan får tillbaka? Är det inte bättre att raken är så låg som möjligt från början?

Jo, men ett sådant upplägg kommer aldrig realiseras utanför Svenska Spel. 

Privata aktörer vill stimulera kundkretsen att konsumera deras tjänst/vara så mycket som möjligt och kommer därför stimulera därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Jo, men ett sådant upplägg kommer aldrig realiseras utanför Svenska Spel. 

Privata aktörer vill stimulera kundkretsen att konsumera deras tjänst/vara så mycket som möjligt och kommer därför stimulera därefter.

Du har nog tyvärr rätt. Men det egendomliga är att det finns spelare som vill ha det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Varför vill du först betala in för mycket som du sedan får tillbaka? Är det inte bättre att raken är så låg som möjligt från början?

Jag vill inte ha det så. Men alternativet på alla siter utom just SVS är att vi betalar samma rake som ROW utan att få något tillbaka. Då tar jag gärna 20-40% rakeback + rakeback från affiliates.

Redigerad av Daxxar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger nattsudd :

Så StarCoins kommer försvinna helt från PokerStars för oss?

Så lika bra att gå bananas i Reward Store nu innan 18e , är det korrekt uppfattat?

https://www.pokerstars.eu/sweden-players/?utm_source=StrongView&utm_medium=email&utm_content=208001&utm_brand=PokerStars&utm_campaign=GMPP1340_Sweden_Migration_Follow_Up

"Unfortunately, Stars Rewards will not be initially available to users in Sweden. Please open all available Chests before migrating - failure to do so will stop the process and could limit your access to our desktop software and apps. Any existing StarsCoin will be credited as real money in your account."

Redigerad av Daxxar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev kontaktad av Diamond club på skype, det här är vad dem skrev till mig:

Hey, How are you? You may have already heard, but just wanted to briefly let you know that there are some regulatory changes in Sweden that will kick in from January 1st. While you will continue to be able to play in the .com player pools, your software will update to partypoker.se with few minor changes. Any balance you have on that date will be migrated and available to you after you go through verification. One key difference will be the .com weekly cashback scheme, which will not be available for our .se players. Any cashback related payments will be credited to your account by 31st Dec.

 

Sen frågade jag om det betyder att cashback utgår helt och hållet:

 

partypoker, 00:31That is correct there is no cashback after 1st January

 

Så tyvärr inget cashback på party längre.

  • Sad 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Daxxar :

Haha fyfan ?, inget mer party för mig. 5% rake och hög jävla cap.

älskar också hur de kallar det "a few minor changes".
 

Blä. Jaja, något jag litegrann räknade med. Allt annat är en bonus. 

Älskar att detta i realiteten innebär att staten sponsrar gamblingföretag och att detta finansieras av spelarna. Logiken är alltså att man kommer minska spelberoende genom att göra det dyrare. Är ju som att säga att man kommer motverka alkolism genom att bara servera starksprit och förbjuda öl. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Daxxar :

Haha fyfan ?, inget mer party för mig. 5% rake och hög jävla cap.

älskar också hur de kallar det "a few minor changes".
 

Finns inget val för mig än att spela stars och party ändå då det inte finns några andra siter där man kan hitta nl500+. Bedrövligt att missa flera tusen euro i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lotteriinspektionen byter namn till spelinspektionen och väljer en logga som andas analfabetism. Ligger kanske helt i linje med deras försök att göra sig förstådda med hjälp av det svenska språket och deras oförmåga, eh ovilja, att svara på följdfrågor. 

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/12/12/lotteriinspektionen-blir-spelinspektionen--byter-namn-och-logotyp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som spelar högt, för er är ju rakeback inte alltid livsviktigt (om ni är vinnande på nivån) på samma sätt för någon som spelar NL/PLO 50. Där tar de ju typ 10000bb/100 i rake känns de som. Det jag tycker är lite konstigt är hur Unibet (Kindred group som är listade på Stockholmsbörsen) kan fortsätta ge rakeback men inte Partypoker eller Pokerstars. Någon som kan förklara detta för mig? Känns ju som Kindred group har mest att förlora på en fet böter och bli av med licensen? Fatta hur mycket kurstapp de skulle få.

Redigerad av Daxxar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger Daxxar :

För er som spelar högt, för er är ju rakeback inte alltid livsviktigt (om ni är vinnande på nivån) på samma sätt för någon som spelar NL/PLO 50. Där tar de ju typ 10000bb/100 i rake känns de som. Det jag tycker är lite konstigt är hur Unibet (Kindred group som är listade på Stockholmsbörsen) kan fortsätta ge rakeback men inte Partypoker eller Pokerstars. Någon som kan förklara detta för mig? Känns ju som Kindred group har mest att förlora på en fet böter och bli av med licensen? Fatta hur mycket kurstapp de skulle få.

Oavsett om man är vinnande eller inte så är det mycket pengar man går miste om. En grinder som spelar midstakes och spelar ca 60k händer i månaden ca 8k euro varje månad i rake. Det är typ en halv miljon om året man går miste om, spelar ingen roll om man är vinnande då det är jäkligt mycket pengar. Dessutom så har ju faktiskt folk som spelar på micro nivåer alternativ i Sv Spel då raken är låg där från början.

I vilket fall som helst så suger det här för alla.

Redigerad av Hector
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Hector :

Oavsett om man är vinnande eller inte så är det mycket pengar man går miste om. En grinder som spelar midstakes och spelar ca 60k händer i månaden ca 8k euro varje månad i rake. Det är typ en halv miljon om året man går miste om, spelar ingen roll om man är vinnande då det är jäkligt mycket pengar. Dessutom så har ju faktiskt folk som spelar på micro nivåer alternativ i Sv Spel då raken är låg där från början.

I vilket fall som helst så suger det här för alla.

Du har rätt, vi är alla förlorare utom staten som får 18% i skatt på våra förluster/rake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Hector :

Oavsett om man är vinnande eller inte så är det mycket pengar man går miste om. En grinder som spelar midstakes och spelar ca 60k händer i månaden ca 8k euro varje månad i rake. Det är typ en halv miljon om året man går miste om, spelar ingen roll om man är vinnande då det är jäkligt mycket pengar. Dessutom så har ju faktiskt folk som spelar på micro nivåer alternativ i Sv Spel då raken är låg där från början.

I vilket fall som helst så suger det här för alla.

This. Värst av allt är att det är helt i onödan. Ett sjukt ineffektivt sätt att motverka spelberoende. 

Rimligare att fokusera på insättningsgränser, spelgränser samt stödlinjer. 

Detta skadar ENBART de spelare som trycker mycket volym vilket antingen är proffs eller spelare med en hög ambition för spelet. 

Har extremt svårt att se detta som något bra öht. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Daxxar :

För er som spelar högt, för er är ju rakeback inte alltid livsviktigt (om ni är vinnande på nivån) på samma sätt för någon som spelar NL/PLO 50. Där tar de ju typ 10000bb/100 i rake känns de som. Det jag tycker är lite konstigt är hur Unibet (Kindred group som är listade på Stockholmsbörsen) kan fortsätta ge rakeback men inte Partypoker eller Pokerstars. Någon som kan förklara detta för mig? Känns ju som Kindred group har mest att förlora på en fet böter och bli av med licensen? Fatta hur mycket kurstapp de skulle få.

Jag har tidigare skrivit att det finns inget, så som i alla fall jag/vi på Paf uppfattar, som förbjuder rakeback i spelregleringen.

Det som kanske förbjuds är "individuella belöningar" (vilket Stars "skyller" på). Stars kistor kan gå bort därför. Vidare skulle kanske en rakeback i olika nivåer beroende hur mycket du spelar vara förbjudet, men juryn har inte kommit in från det mötet än. En generell rakeback på X procent, lika för alla (svenska) spelare kan vi inte på något sätt skulle vara förbjudet i alla fall.

Räkna snarare med att vissa bolag använder regleringen för att cutta förmånerna. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...