Gå till innehåll

PLO10 och vidare.


gregorio

Recommended Posts

Hej PF! Jag har spelat poker till och från sedan 2013 men jag har varken spelat högt eller varit bättre än breakeven. Sedan en tid tillbaka har jag börjat spela PLO och jag tycker att det är jävligt roligt men också frustrerande. 

Jag spelar PLO10 på Party och tänkte försöka ta mig därifrån. Jag har väldigt många luckor i spelet och skallen. Jag tänkte posta händer och kanske någon graf. Jag hoppas att jag får feedback på händerna jag väljer att posta.

Hur gör ni för att posta handhistoriker på bästa sätt? Jag har använder HM2.

Jag har blivit väldigt inspirerad av @KlonkSteve

 

Redigerad av gregorio
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat mycket idag men det är ungefär som det brukar vara. Jag spelar OK tills att jag gör något som jag vet är fel och efter det bara fortsätter dumheterna. 

Hur gör ni efter att ha gjort ett spel som ni vet är dåligt? Jag blir lätt jävligt hård mot mig själv och sen därefter går precis allt åt helvete.

bajsfan.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger gregorio :

Inte spelat mycket idag men det är ungefär som det brukar vara. Jag spelar OK tills att jag gör något som jag vet är fel och efter det bara fortsätter dumheterna. 

Hur gör ni efter att ha gjort ett spel som ni vet är dåligt? Jag blir lätt jävligt hård mot mig själv och sen därefter går precis allt åt helvete.

bajsfan.jpg

Har man den tendensen är det bara att ta en paus. Det är enda effektiva lösningen. Sen hur länge man ska pausa kan variera. För vissa räcker det med 5 min. För andra kan det vara slutspelat för dagen. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Har man den tendensen är det bara att ta en paus. Det är enda effektiva lösningen. Sen hur länge man ska pausa kan variera. För vissa räcker det med 5 min. För andra kan det vara slutspelat för dagen. 

Och för ytterligare några ( mig själv ) så behövs dagar ifrån variansen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips. Problemet med Overwatch är att det är svårt att hålla sig till en match.. ? och angående rullen så förstår jag att det kan hjälpa vissa men för mig handlar det om den där förbannade EV linjen. Förövrigt så blev det väldigt lite spel idag. Jag bestämde mig för att lägga ner för dagen när jag gjorde ett spel som jag tyckte var dåligt. Kan posta handen imorgon. Ny tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-12-03 kl 18:22, säger gregorio :

Inte spelat mycket idag men det är ungefär som det brukar vara. Jag spelar OK tills att jag gör något som jag vet är fel och efter det bara fortsätter dumheterna. 

Hur gör ni efter att ha gjort ett spel som ni vet är dåligt? Jag blir lätt jävligt hård mot mig själv och sen därefter går precis allt åt helvete.

Den uppenbara lösningen är ju att inte göra något du vet är fel! 

Tror en stor del av tilt ligger i att man är medveten om att man gjort fel som du säger, medans coolers och generell run bad sällan tiltar mig öht. 

Det enda som hjälpt för mig är att bli teoretiskt bättre och göra mindre / färre misstag. Har provat varenda knep i MGOP och andra liknande böcker men tycker ingenting fungerar. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger GTOBåten :

Den uppenbara lösningen är ju att inte göra något du vet är fel! 

Tror en stor del av tilt ligger i att man är medveten om att man gjort fel som du säger, medans coolers och generell run bad sällan tiltar mig öht. 

Det enda som hjälpt för mig är att bli teoretiskt bättre och göra mindre / färre misstag. Har provat varenda knep i MGOP och andra liknande böcker men tycker ingenting fungerar. 

 

Mycket klokt skrivet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger GTOBåten :

Den uppenbara lösningen är ju att inte göra något du vet är fel! 

Tror en stor del av tilt ligger i att man är medveten om att man gjort fel som du säger, medans coolers och generell run bad sällan tiltar mig öht. 

Det enda som hjälpt för mig är att bli teoretiskt bättre och göra mindre / färre misstag. Har provat varenda knep i MGOP och andra liknande böcker men tycker ingenting fungerar. 

 

Håller helt med om denna biten! Det som tiltar mig mest är just detta, när man gör en idiottiltsyn på river när man fan egentligen vet att man aldrig är bra osv. Man blir besviken på sig sj, och det är då tilten kickar in. 

Lösningen är precis som Båten skriver, att förbättra sin teori och bli säker/trygg i sitt grundspel. Man blir betydligt mer harmonisk under sessionerna då och bryr sig inte lika mycket när doom switchen kickar in. För man är trygg med att ens spel faktiskt var + EV in the long run. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi handen jag tänkte på. Känns som att skurken typ bara AAxx här. Jag baserar min teori på pool tendenser som jag har sätt. Känns som att det är en enkel fold när vi är 100bb djup. Skulle ni säga att det är okej att calla om man är djupare eller vill vi vara DS eller är det alltid en fold?  Hoppas att spoilern funkar annars kanske någon vänlig själ kan berätta för mig hur jag ska göra.

Jag vill tacka för alla tips! Jag har fått in dåligt med volym idag också men jag har tänkt på det ni har skrivit och jag har verkligen tänkt på den här enkla meningen. "Den uppenbara lösningen är ju att inte göra något du vet är fel! " @GTOBåten

Hoppas inte posten ser ut som skit. 

 

Party, $0.05/$0.10 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players

SB: $10.17 (101.7 bb)
BB: $16.75 (167.5 bb)
Hero (UTG): $11.14 (111.4 bb)
MP: $10.15 (101.5 bb)
CO: $20.45 (204.5 bb)
BTN: $10 (100 bb)

Preflop: Hero is UTG with T:heart: K:spade: J:spade: K:diamond:
Hero raises to $0.35, MP calls $0.35, CO folds, BTN raises to $1.55, 2 folds, Hero calls $1.20, MP raises to $6.35, BTN folds, Hero calls $4.80

Flop: ($14.40) 8:heart: 2:club: 2:spade: (2 players)
Hero bets $4.79 and is all-in, MP calls $3.80

Turn: ($22) 3:diamond: (2 players, 1 is all-in)
River: ($22) T:diamond: (2 players, 1 is all-in)

Results: $22 pot ($1 rake)
Final Board: 8:heart: 2:club: 2:spade: 3:diamond: T:diamond: 
Hero showed T:heart: K:spade: J:spade: K:diamond: and lost (-$10.15 net)
MP showed A:spade: 9:club: 6:diamond: A:heart: and won $21 ($10.85 net)

 

 

565645.jpg

Redigerad av gregorio
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte kommentera på handen då jag inte fattar plo ?

Men som du ser på handen fick du inte med symbolerna för korten det är för att du inte ändrade format (pilarna brevid clipboard ikonen i hand view fönstret), tror du har på std 2+2 formatet nu, om du ändrar till "vBulletinForums" så kommer man få med alla symboler för Ruter, Hjärter osv så blir det ännu bättre! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger gregorio :

Här har vi handen jag tänkte på. Känns som att skurken typ bara AAxx här. Jag baserar min teori på pool tendenser som jag har sätt. Känns som att det är en enkel fold när vi är 100bb djup. Skulle ni säga att det är okej att calla om man är djupare eller vill vi vara DS eller är det alltid en fold?  Hoppas att spoilern funkar annars kanske någon vänlig själ kan berätta för mig hur jag ska göra.

Jag vill tacka för alla tips! Jag har fått in dåligt med volym idag också men jag har tänkt på det ni har skrivit och jag har verkligen tänkt på den här enkla meningen. "Den uppenbara lösningen är ju att inte göra något du vet är fel! " @GTOBåten

Hoppas inte posten ser ut som skit. 

  Göm innehåll

Party, $0.05/$0.10 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players

SB: $10.17 (101.7 bb)
BB: $16.75 (167.5 bb)
Hero (UTG): $11.14 (111.4 bb)
MP: $10.15 (101.5 bb)
CO: $20.45 (204.5 bb)
BTN: $10 (100 bb)

Preflop: Hero is UTG with T:heart: K:spade: J:spade: K:diamond:
Hero raises to $0.35, MP calls $0.35, CO folds, BTN raises to $1.55, 2 folds, Hero calls $1.20, MP raises to $6.35, BTN folds, Hero calls $4.80

Flop: ($14.40) 8:heart: 2:club: 2:spade: (2 players)
Hero bets $4.79 and is all-in, MP calls $3.80

Turn: ($22) 3:diamond: (2 players, 1 is all-in)
River: ($22) T:diamond: (2 players, 1 is all-in)

Results: $22 pot ($1 rake)
Final Board: 8:heart: 2:club: 2:spade: 3:diamond: T:diamond: 
Hero showed T:heart: K:spade: J:spade: K:diamond: and lost (-$10.15 net)
MP showed A:spade: 9:club: 6:diamond: A:heart: and won $21 ($10.85 net)

 

 

565645.jpg

Fold pre mot 4b. Man är i stort sett alltid uppemot AA här och då spelar KK rätt kasst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...