Gå till innehåll

För trög för att ge upp:Snake911's ambitioner står kvar.


Snake911

Recommended Posts

Jag är inte så mycket för att prata i chatten på SvS,men jag är ingen perfekt människa.Så när tilten kryper på mig ibland.Speciellt mot fiskar som suger ut på en..(Tror alla har varit där)..Kan jag inte alltid hålla truten..Jag är på inget sätt otrevlig..Skriver bara att de kan köpa en lotto biljett,eller t.ex "va hände precis?" Tilten kröp på mig idag efter att jag spela denna handen mot en fisk.

 

fisk.png.09d64304121ee6a13eac6bd65ba4504a.png

Jag skrattade lite för mig själv efter jag reflekterat över hela diskussionen.

Han "sög ut" på mig(skulle raisat större på flop förmodligen)
Jag snea en aning och skriver i chatten

"Köp dig en lotto biljett"?

Fisken svarar

"lol,nyårs bingo"?

Detta trigga mig ännu mer,så jag svarar
"Du spelar säkert poker 1 gång om året"?

Fisken svarar
"Nä..Jag spela CC varje dag"??

Jag

"Ja,det där säger en hel del...?"

 

Jag blev nästan lite glad när han sa att han spela CC varje dag...Som otur va,blev han bustad av Kazeenbree några händer senare...

Jag tror jag har lite mer att jobba på när det kommer till tilt kontroll.Annars kommer jag börja StoffeRemmya forumet efter jag förlorat 5bi någon gång..

 

Förmodligen är jag den enda här inne som tyckte den diskussionen va lite rolig..Man måste kunna skratta åt sin egen idioti?

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrika på datan, slå näven i bordet, tiltspamma pf, gå ut på stan å skälla ut random människa - all sorts tilt är bättre än å va elak mot fisken vid borden. :( sen va du väl iofs kanske inte direkt elak.

känns fö som handen ä rätt std, men fattar ofc att man blir tilt ändå.

Redigerad av Jag och mina mig
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

skrika på datan, slå näven i bordet, tiltspamma pf, gå ut på stan å skälla ut random människa - all sorts tilt är bättre än å va elak mot fisken vid borden. :(

känns fö som handen ä rätt std, men fattar ofc att man blir tilt ändå.

Nä..pallar ej tilta på något av de sätten..Vissa av dem grejerna kostar för mycket pengar och är inte +ev...Fisken kommer komma tillbaka?

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså. Jammen på turn. Finns ju 1 miljon händer som har oss superslagna. En K är ju det värsta kortet ever för Hero. 

EDIT: 

Tänker att han med lätthet kan ha QQ, JJ, KQ, AJ, KJ. 

Så vi är uppemot 31 combos som har oss crippled. 

Säger inte att vi inte kan jamma för värde mot en firre(är dock tveksam). Men när FI skeppar in flis ska vi ju inte vara superförvånade om vi drar dött en stor chunk av tiden. 

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Snake911 :

Tror där är rätt många flushdraws också han skulle kunna ha i sin range som han dbettar samt synar en raise med.KT finns också där ute och då jag tror de flesta vill ha in KK,QQ,JJ,AA pre.så drog jag slutsatsen att jag bara jammar.

Synar han av flushdrag mot jam på parad bräda då? Sen skulle jag tro att han har betydligt färre flushdrag än nötcombos. Låt säga att vi tilldelar honom alla suited connectors från 56-109 samt Axs A2-A5. Är vi riktigt generösa ger vi honom en handfull one gappers, typ 108, 97, 86 och 75. 

Då är vi uppe i 13 flushcombos mot 31 som har oss i arslet. Småkass fördelning imo. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger KlonkSteve :

Synar han av flushdrag mot jam på parad bräda då? Sen skulle jag tro att han har betydligt färre flushdrag än nötcombos. Låt säga att vi tilldelar honom alla suited connectors från 56-109 samt Axs A2-A5. Är vi riktigt generösa ger vi honom en handfull one gappers, typ 108, 97, 86 och 75. 

Då är vi uppe i 13 flushcombos mot 31 som har oss i arslet. Småkass fördelning imo. 

Sant..ska börja sakta ner lite på de brädorna efter en fisk synar..Sen tror jag att göra det större än 3x när han dbettar är optimalt att göra i framtiden..få han att jamma 2 par på flop är ju bra! :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger Fish2018 :

Är inget fan av å 3bettet, förstår att vi är IP mot en firre, men varför inte bara syna och spela IP?

Håller helt med. Om vi 3b 109o gör vi det med 30% av händerna vilket känns som att sätta eld på pengar mot en lösfiskig hobbyspelare. 

Vill snarare göra tvärtom. 3b en tight och stark range där vi kan abusa FI genom att gå för tunt värde med starka händer.  

Tänker typ något sånt här:

 

Skärmklipp.PNG

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en reg som inte är så värst dum.Oduschad heter honom/henne.

Fick en snilleblixt i handen.Tror inte detta är super optimalt..

Tx cbettar flop för prot.x/r kan backdoors etc göra.Jag kan ta den linjen jag tar med hela min range calling range.När han checkar turn,cappar han sin range.Tror backdoor spader drag fortsätter barrela,samt 2 par och sets,när han synar turn har jag definitivt ingen showdown value.Jag har fortfarande 2 par samt sets i min range,medans han är super svag..

Vad tycker ni?

Är kanske ute på helt fel spår här..

Galen.png.5f083ae467c8dea9278966d6edbc9a80.png

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger Snake911 :

Mot en reg som inte är så värst dum.Oduschad heter honom/henne.

Fick en snilleblixt i handen.Tror inte detta är super optimalt..

Tx cbettar flop för prot.x/r kan backdoors etc göra.Jag kan ta den linjen jag tar med hela min range calling range.När han checkar turn,cappar han sin range.Tror backdoor spader drag fortsätter barrela,samt 2 par och sets,när han synar turn har jag definitivt ingen showdown value.Jag har fortfarande 2 par samt sets i min range,medans han är super svag..

Vad tycker ni?

Är kanske ute på helt fel spår här..

Galen.png.5f083ae467c8dea9278966d6edbc9a80.png

Gillar linjen. Tycker du kan reppa en hel del set/2par. Tror dessutom att FI hade fortsatt barella på turn om hans han varit riktigt stark. Känns som att FI satt på luft eller typ exakt AT. 

EDIT: Vilken nivå btw? /2?

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Gillar linjen. Tycker du kan reppa en hel del set/2par. Tror dessutom att FI hade fortsatt barella på turn om hans han varit riktigt stark. Känns som att FI satt på luft eller typ exakt AT. 

EDIT: Vilken nivå btw? /2?

det är /5 :) Börjat ta lite skott där :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Vettigt att ta kontrollerade skott. Hur skulle du bedöma att nivån känns i jmf med /2-/4? 

På PLO-borden är det hyfsat jämt skägg mellan nivåerna imo. 

Det är samma här.Några regs som är lite farligare än andra bara :)

Ja,försöker hålla det kontrollerat. Jag håller tummarna att detta faktiskt håller i sig. Om allt går som det ska..Kanske jag kan ta ett skott på /10 i januari.Händer det,så händer det..Under tiden måste jag bara bli skarpare :)

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger KlonkSteve :

Ja så länge rullen tåler ett skott så är det ju bara att köra. :)

Ja.Håller mig till 20bi inköp tills jag kommer till /10..Efter det så kommer jag stanna där tills jag byggt upp en riktigt stor rulle! 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...