Gå till innehåll

För trög för att ge upp:Snake911's ambitioner står kvar.


Snake911

Recommended Posts

Det har varit en jobbig vecka.över 40 timmars spelande,utöver mitt heltids jobb och resultat mässigt så är jag besviken. Ligger på gränsen till att behöva gå ner till /1 och grinda upp till /2 igen.

1913217469_coldasice.thumb.png.feb4298c2919fe829f1ae1237b0bff02.png

Ett riktigt jävla isbad..(som, jag levt i en vecka)

giphy.gif

Aja,det är bara att hoppa ur och ta sig en varm dusch,sen på det igen.Tar en break imorgon.Nästa vecka är jag ledig 7 dagar och ska gå igenom en hel del teori och kolla över vad jag kan göra bättre.

Generellt har veckan varit givande teori mässigt. Jag har utökat min arsenal och diskuterat mycket poker med polare. Det har också diskuterats psykologisk approach. Och allt handlar om långsiktiga resultat. 

Jag menar,23.906 händer är inte mycket. Sätter ett mål på 100k händer för att se vart jag verkligen ligger. Har endån lyckats ta skott på /4 2 gånger under dessa 23k händerna. Så ja,allt kan hända.

graf.thumb.png.a39f26654c3f8dc61a0599014c5b0227.png

 

Tillbaka på måndag!

2013830479_tenor(1).gif.0475efe55fa90993c9bad5f726844c6e.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va och kollade på Aquaman igår. Jag kommer inte spoila något, men va fan håller DC på med? Vissa scener va bara så cringe.. Kommer ihåg när jag va och kolla justice League. Nästan alla i hela bio salongen skrattade när Ben Affleck dök upp som Batman(Det va jag som va först med att börja garva, sen hängde alla på) De måste fan fixa det dem gör. Så jävla B i vissa lägen alltså?

 

Från en sak till en annan. Har någon av er erfarenhet av Renault ZOE? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Bakdörr :

Den redlinen på svs-micro snackar man inte skit om. 

#Slutafolda#börjabluffa

Folk foldar ju inte till mina bluffar...Och jag överfoldar rätt mycket i spots när jag tänker efter.Mest för att folk är kassa på att bluffa?

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input. Håller på att försöka lista ut vad jag kan göra bättre,men får ta det successivt. Många bluffar jag har försökt, har failat för jag har för dålig koll på bluff combos, samt hur blockers spelar in. Arbetar för att fixa detta och för eller senare klickar det. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Snake911 :

Tack för input. Håller på att försöka lista ut vad jag kan göra bättre,men får ta det successivt. 

De här är rätt mentalitet när en av svs bästa spelare kommer in och ger dig ett tips, om man vill bli bättre.... Istället för att gå in i försvarsställning som du gjorde i inlägget före, det kommer inte göra dig till en bättre pokerspelare överhuvudtaget!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger pokergydn :

De här är rätt mentalitet när en av svs bästa spelare kommer in och ger dig ett tips, om man vill bli bättre.... Istället för att gå in i försvarsställning som du gjorde i inlägget före, det kommer inte göra dig till en bättre pokerspelare överhuvudtaget!

Va definitivt inte tanken att det skulle låta som att jag gick in i försvarställning.

15 minuter sedan, säger ölkaka :

Vilka nivåer har du spelat som mest under 2018? Känns som du har koll på en del teori men har svårt att applicera det på bordet. Tycker du borde krossa /2-/5 med all tid du lagt ner på teori. Gl

Det har såklart varit 200nl. Försöker lista ut vad jag gör för fel.Det måste ju vara något,då det har gått som det har gått. Så som det ser ut nu,så är det för att jag kanske inte bluffar tillräckligt och tar det till showdown för ofta,när jag egentligen skulle behöva bluffa,och så är där säkert flera andra faktorer som spelar in. Men jag jobbar för att lista ut det. Med tiden så kommer bitarna falla på plats och jag diskuterar poker dagligen med folk och spelar mycket. Så tror att resultaten för eller senare kommer att följa med :)

Redigerad av Snake911
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger ölkaka :

Man får inte underskatta varians, då till och med en mini boss Viktorh gick BE på /4-5 på 100k händer :P

Ja,det säger ju en hel del haha.

De senaste månaderna har fått mig att inse att jag inte kan vara så resultat orienterad som jag va innan. Dessa månaderna har varit riktigt jobbiga,men samtidigt de bästa som hänt mig.

1:Sommaren 2017.Skadade jag mitt högra knä på en BJJ träning.Minisken hade hoppat in där den inte hörde hemma och jag va tvungen att operera mig. De klippte itu min minisk och sydde ihop den igen. Under rehab tiden spelade jag 200nl. Drog mig från 200nl till 400/500nl på 2 veckor.Helt sinnesjuk run.Kunde inte stanna där för jag sög.

I början av 2018,blev jag stejkad och tog mig från / 2 till /10 på 1 månad.Hade där också något så kopiöst bra spring i benen. Tog skott på /10 men kunde inte stanna kvar för jag inte va tillräckligt bra.Hade för mycket luckor.

Har fått lära mig att hantera motgångarna som pokern för med sig och fokusera på det jag kan kontrollera, och det är bara att utvecklas och se framåt. 

Och nu spelar jag 200nl och har fler luckor? haha! Nä,men skämt å sido. Tror jag är på någorlunda rätt spår.Pokern är ett komplicerat spel.

MEN!

Pokern är ingen sprint,det är ett maraton 

giphy.gif

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledig i 7 dagar från och med idag. Planen för veckan:

Volym:Försöka åtminstone få in 40 timmars spelande dessa 7 dagar. Där jag delar upp sessionerna på mellan 1 till 2 timmars sessioner. Beroende på mental fokus och tilt, så siktar jag på att spela minst 5-6 timmar per dag. 

Plugg:Då jag diskuterar händer med poker polare och vi kör sweat sessions samt analyserar händer i PIO regelbundet under dagarna, så kommer detta fortsätta automatiskt. Tycker det är bra att om man gör ett misstag att man rättar till det direkt, istället för att gå och vänta. 

Hur veckan kommer gå vet jag inte. Men jag släpper en graf på måndag nästa vecka. 

408664961_tenor(2).gif.368f2f751c4cdd449adcd0b44d44f2da.gif

 

 

Redigerad av Snake911
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två rövarknep för å få upp redlinen lite: stabba 100% när det checkats runt till turn/river i single raisade multiway potter samt även i two way potter (ex bb vs btn). overbeta river på ex. stegade bräden då det är osannolikt att fi har bättre än bordet (kan dock göras en gång för mkt mer än en gång för litet då man enligt min erfarenhet ofta vinner mer på alla ggr fi foldar än när han råkar ha bättre än bordet) för å vinna hela potten istf split ?

mvh killen som stabbar mer än ett förortskid :D

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen att bara orka vara jobbig gör rätt mkt. nu är väl det kanske lite extra meta. men enligt min erfarenhet när man spelar mot snubbar som vet om ens nick finns det två typer - antingen stångas de å jävlas som fan eller så låter de bara en vara ifred. du har mest tillhört den senare gruppen. no offence.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

mvh killen som stabbar mer än ett förortskid :D

Ey då ska du se min kampkossa! Min redline bättre än din osv ?

Haha nä men skämt åsido bra tips ovan. Du bluffar ju men du verkar bluffa sällan, i stora och fel potter ist för att bluffa ofta i mindre potter och i bättre spots. Men det tar ju ett tag att komma på vad som är bra lägen och inte jag började i änden att jag bluffade allt och skalar nedåt går ju o göra tvärt om.

GL med grinden nu!

Redigerad av Paddington
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologiskt sätt är det väldigt enkelt för oss att leta efter generaliseringar som svar på svåra problem då de är väldigt tilltalande eftersom de kräver lite till ingen tankemöda.

Det mest uppenbara exemplet är religioner där vi förväntar oss att hela världens alla frågor ska besvaras i en bok.

Problemet är att generaliseringar väldigt sällan reflekterar verkligheten eller ger bra svar överhuvudtaget.

En alldeles för vanlig förenkling är att man alltid ska vara aggressiv och jobbig. Det finns uppenbarligen en motsida till det, spots där vi ska vara extremt passiva. 

Ta den jobbiga vägen och analysera var spot för sig, det kommer löna sig i slutändan. Annars blir du pokerns motsvarighet till Jehovas vittnen och postar i alla DBs varje Söndag om hur herren vill att du aldrig ska vika och alltid betta.

  • Like 4
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger GTOBåten :

Psykologiskt sätt är det väldigt enkelt för oss att leta efter generaliseringar som svar på svåra problem då de är väldigt tilltalande eftersom de kräver lite till ingen tankemöda.

Det mest uppenbara exemplet är religioner där vi förväntar oss att hela världens alla frågor ska besvaras i en bok.

Problemet är att generaliseringar väldigt sällan reflekterar verkligheten eller ger bra svar överhuvudtaget.

En alldeles för vanlig förenkling är att man alltid ska vara aggressiv och jobbig. Det finns uppenbarligen en motsida till det, spots där vi ska vara extremt passiva. 

Ta den jobbiga vägen och analysera var spot för sig, det kommer löna sig i slutändan. Annars blir du pokerns motsvarighet till Jehovas vittnen och postar i alla DBs varje Söndag om hur herren vill att du aldrig ska vika och alltid betta.

giphy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överbluffar jag här eller?

Tänker så här:

1: Jag har ett rangeövertag mot UTG.För tänker att KK,AA,QQ 3bettar pre. Vill inte generalisera och säga att alla gör det,för det är inte sant. Men om man tänker utifrån ett standard perspektiv så vill de flesta få in så mycket pengar preflop med starka händer.

2:Brädan träffar UTG's range sådär.Mycket PP i sin range,men tror att ett range bet fungerar rätt bra på denna brädan då jag blockerar floats från Ax.

3:Då jag blockerar floats från Ax,så gissar jag på att han har mer PP i sin range. Går jag bet,bet,jam så tror jag mycket av dem PP kommer ha svårt på rivern. Rätta mig om jag har fel..Men om jag bettar flop och turn.Är det nästan ett måste att bluff jamma rivern,så jag förmodligen inte har någon showdown value efter att han synar turn.

 

bluff.png.202741b16266f92f32282bfe30901aa5.png

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...