Gå till innehåll

För trög för att ge upp:Snake911's ambitioner står kvar.


Snake911

Recommended Posts

4 minuter sedan, säger tretjak :

 

Brukar inte kommentera andras händer då jag känner att jag inte har så mycket att tillföra, men seriöst på micronivåerna så är det som jag tror Brusig skrev, man kommer långt på att bara spela solid poker, eller som volvouffe nämner, ABC poker. Min egna erfarenhet är att man ska undvika att försöka sig på att ex bluffa sönder någon med skithänder, för på micronivåerna kan man få syn av det mesta, klart några på de lägre nivåerna är duktiga och hade kunnat spela lite högre, men säg att du har brädan A K T 3 J, så har jag många gånger varit med om att folk ibland synar av hela sin stack på sådana brädor med typ 7 3 o, och inte synar de för att de tänker på mina ranger eller sina ranger, de synar för de har ju ett par.

Tror knappast många sitter och tänker "hmm nu gjorde han sådär, vad är hans range, hur spelar han BTN VS CO, eller att, nej nu har ju han de här händerna i sin checkback range så då väljer jag denna linje". Själv fattar jag inte dessa termer alls, detta då jag aldrig nött nån teori, eller använt mig av solvers, för jag är nöjd där jag är just nu, på en hobbynivå och inser att det förmodligen skulle skada mitt spel mer än gagna det genom att börja tänka ranger och allt vad det är. Missförstå mig inte, klart jag mot de bättre spelarna hade behövt lära mig lite mer kring detta, men ABC poker funkar fine på dessa nivåer.

Sen överlag tycker jag alla handanalyser är ganska jobbiga att läsa, gillar mer hur det var förr när folk postade händer, beskrev spelaren med ord och fick lite tips kring vilka linjer man kunde valt, typ slå om där då han förmodligen har någon typ av färgdrag mm. 

Nu beskrivs allt med siffror känns det som. Så här ser det ut i mitt huvud när jag läser era analyser; 

CO slår om, han gör det i 64,3% av alla händer, men då jag sitter i BTN så vet jag att solvern säger att BTN VS CO har jag bara 36% EQ, så jag väljer linjen där alla mina backchekranger är starkare än hans. Den sizning jag väljer är 1/3 eller pi/4cos(0.6) % , hmmm fast solverna säger 1/8 men det beror ju på vilken range vi ska sätta FI på?

På flopp kommer AAK, då vi blockar alla hans drag med vår range trots att vi har 7 2 o på handen så borde han nu folda om vi betar 1/6 av pott enligt solvern, FI väljer dock att slå om, men då hans checkcall ranger enligt mina stats borde utesluta A och K går jag all in.

Obs, inget hån mot er som skriver, jag antar bara att pokervärlden gick vidare när jag stannade kvar::)

Hahahahah fantastiskt underhållande skrivet, dina tankergångar kring händer :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger tretjak :

 

Brukar inte kommentera andras händer då jag känner att jag inte har så mycket att tillföra, men seriöst på micronivåerna så är det som jag tror Brusig skrev, man kommer långt på att bara spela solid poker, eller som volvouffe nämner, ABC poker. Min egna erfarenhet är att man ska undvika att försöka sig på att ex bluffa sönder någon med skithänder, för på micronivåerna kan man få syn av det mesta, klart några på de lägre nivåerna är duktiga och hade kunnat spela lite högre, men säg att du har brädan A K T 3 J, så har jag många gånger varit med om att folk ibland synar av hela sin stack på sådana brädor med typ 7 3 o, och inte synar de för att de tänker på mina ranger eller sina ranger, de synar för de har ju ett par.

Tror knappast många sitter och tänker "hmm nu gjorde han sådär, vad är hans range, hur spelar han BTN VS CO, eller att, nej nu har ju han de här händerna i sin checkback range så då väljer jag denna linje". Själv fattar jag inte dessa termer alls, detta då jag aldrig nött nån teori, eller använt mig av solvers, för jag är nöjd där jag är just nu, på en hobbynivå och inser att det förmodligen skulle skada mitt spel mer än gagna det genom att börja tänka ranger och allt vad det är. Missförstå mig inte, klart jag mot de bättre spelarna hade behövt lära mig lite mer kring detta, men ABC poker funkar fine på dessa nivåer.

Sen överlag tycker jag alla handanalyser är ganska jobbiga att läsa, gillar mer hur det var förr när folk postade händer, beskrev spelaren med ord och fick lite tips kring vilka linjer man kunde valt, typ slå om där då han förmodligen har någon typ av färgdrag mm. 

Nu beskrivs allt med siffror känns det som. Så här ser det ut i mitt huvud när jag läser era analyser; 

CO slår om, han gör det i 64,3% av alla händer, men då jag sitter i BTN så vet jag att solvern säger att BTN VS CO har jag bara 36% EQ, så jag väljer linjen där alla mina backchekranger är starkare än hans. Den sizning jag väljer är 1/3 eller pi/4cos(0.6) % , hmmm fast solverna säger 1/8 men det beror ju på vilken range vi ska sätta FI på?

På flopp kommer AAK, då vi blockar alla hans drag med vår range trots att vi har 7 2 o på handen så borde han nu folda om vi betar 1/6 av pott enligt solvern, FI väljer dock att slå om, men då hans checkcall ranger enligt mina stats borde utesluta A och K går jag all in.

Obs, inget hån mot er som skriver, jag antar bara att pokervärlden gick vidare när jag stannade kvar::)

Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta?

Men ABC poker har man alltid med sig.Det är ju inte direkt något som försvinner. Sen att jag spewar ibland är en annan femma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-01-20 kl 11:59, säger Snake911 :

Tänker att om någon foldar 78% till 3bets måste deras öppningsrange vara widare än normalt.

Det är sånahär kommentarer som får en att undra om du någonsin haft ögonen öppna när du spelat poker och tagit in / funderat på vad som faktiskt sker på borden i praktiken. För det är way viktigare än att kolla någon hand i solvern efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Snake911 :

Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta?

Men ABC poker har man alltid med sig.Det är ju inte direkt något som försvinner. Sen att jag spewar ibland är en annan femma.

 

Känns väl mest som att du har för stor del "fancy plays" i ditt gejm än ABC-spel. Och oaktat om dessa linjer är bra eller inte ur en GTO synpunkt så är jag helt övertygad om att det är suboptimalt i förhållande till populationen, som andra redan nämnt. 

Finns så många spots där jag själv lirar så obalanserat som det bara går, oavsett vilka positioner/ranger som är in play, och oavsett vad jag blockar/unblockar, för erfarenheten visar att tomtarna antingen synar ner för löst eller ALDRIIIIIIIG bluffar i vissa spots osv. 

Som brusig skrev tidigare i den här dbn så håller jag med om att man nog gör bäst i att minimera att bluffa för stacks med 0 EQ och mer försöker bluffa hem småpotter som ingen visat intresse för. Spela tight ABC helt enkelt. 

För grejen är, att det är knappt någon som kommer straffa dig för att du spelar tight och "genomskinligt". 

Liksom, att en solver säger att man ska bluffa en viss combo betyder ju noll om du är uppe mot Mr 70% VPIP som synar ner allt till rivern. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara kolla på hur mycket någon foldar mot 3bet är obv inte relevant. Vad han öppnar och vad han synar/4bettar är minst lika relevant. T9o bör generellt folda ut händer som de dominerar och bli synad av bättre tx/9x  och dominerande drag. 

Det är redan en uppenbar anledning till att inte 3betta, sen desto mer förekommande en spot är desto mer försiktig borde man vara med hårda exploits. Bb facing sb open är uppenbarligen än av de vanligaste situationerna så om vi 3b 100% så blir det väldigt tydligt . I mindre vanliga spots kan man exploita mycket mer då det inte blir tydligt lika fort. 

Jag hade ist 3bettat händer som verkligen inte vill se en flopp. Mao extremt polar. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger brusig1 :

Att bara kolla på hur mycket någon foldar mot 3bet är obv inte relevant. Vad han öppnar och vad han synar/4bettar är minst lika relevant. T9o bör generellt folda ut händer som de dominerar och bli synad av bättre tx/9x  och dominerande drag. 

Det är redan en uppenbar anledning till att inte 3betta, sen desto mer förekommande en spot är desto mer försiktig borde man vara med hårda exploits. Bb facing sb open är uppenbarligen än av de vanligaste situationerna så om vi 3b 100% så blir det väldigt tydligt . I mindre vanliga spots kan man exploita mycket mer då det inte blir tydligt lika fort. 

Jag hade ist 3bettat händer som verkligen inte vill se en flopp. Mao extremt polar. 

Got it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Paddington :

Det är sånahär kommentarer som får en att undra om du någonsin haft ögonen öppna när du spelat poker och tagit in / funderat på vad som faktiskt sker på borden i praktiken. För det är way viktigare än att kolla någon hand i solvern efteråt.

Postade inte du precis en hand när du spewar av pga en 3%-ig RNG träff i en MW pot på micronivå? :)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, säger brusig1 :

Att bara kolla på hur mycket någon foldar mot 3bet är obv inte relevant. Vad han öppnar och vad han synar/4bettar är minst lika relevant. T9o bör generellt folda ut händer som de dominerar och bli synad av bättre tx/9x  och dominerande drag. 

Det är redan en uppenbar anledning till att inte 3betta, sen desto mer förekommande en spot är desto mer försiktig borde man vara med hårda exploits. Bb facing sb open är uppenbarligen än av de vanligaste situationerna så om vi 3b 100% så blir det väldigt tydligt . I mindre vanliga spots kan man exploita mycket mer då det inte blir tydligt lika fort. 

Jag hade ist 3bettat händer som verkligen inte vill se en flopp. Mao extremt polar. 

Det här borde folk skriva ut, rama in, och sätta på väggen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger 33sunshine :

Postade inte du precis en hand när du spewar av pga en 3%-ig RNG träff i en MW pot på micronivå? :)

Jo haha, men det var ju explo spel om något och inget som lär hittas i en solver :P  Och jag krossar mina nivåer, har alltid gjort. 

Vad jag syftade på  "Tänker att om någon foldar 78% till 3bets måste deras öppningsrange vara widare än normalt."

Är ju att om man spelat poker så vet man att dethär påstående är helt bakofram, de som öppnar löst synar oftast 3bets löst, de som är meganits med opens foldar oftast som mest vs 3bets, konstigt kanske men helt klart sant. Nits är nits, överallt i spelträdet normalt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger Paddington :

Jo haha, men det var ju explo spel om något och inget som lär hittas i en solver :P  Och jag krossar mina nivåer, har alltid gjort. 

Vad jag syftade på  "Tänker att om någon foldar 78% till 3bets måste deras öppningsrange vara widare än normalt."

Är ju att om man spelat poker så vet man att dethär påstående är helt bakofram, de som öppnar löst synar oftast 3bets löst, de som är meganits med opens foldar oftast som mest vs 3bets, konstigt kanske men helt klart sant. Nits är nits, överallt i spelträdet normalt sett.

Det är ingen brag att krossa 2/4kr, skulle gissa att gemene regg vinner för 10bb/100.  Att du har spelat dessa nivåer i flera år är väl om något en bra reality check.

Den enda jag vet som på riktigt har krossat de lägre nivåerna på svs 2/4-10/20kr  är Bakdörr och han hade typ 30bb/100 på dessa nivåer över typ 10 år lol.  Det finns så sjukt mycket winrate att hämta för alla på dessa nivåer.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger brusig1 :

Det är ingen brag att krossa 2/4kr, skulle gissa att gemene regg vinner för 10bb/100.  Att du har spelat dessa nivåer i flera år är väl om något en bra reality check.

Den enda jag vet som på riktigt har krossat de lägre nivåerna på svs 2/4-10/20kr  är Bakdörr och han hade typ 30bb/100 på dessa nivåer över typ 10 år lol.  Det finns så sjukt mycket winrate att hämta för alla på dessa nivåer.

Nej inte alls, men nog kan jag väl kommentera och komma med vettig kritik för det till någon som har problem med samma nivåer. Allting är ju relativt, jag är mkt bra jämnfört med vissa men extremt dåligt vs andra och det är jag fine med, skulle inte börja flamea ditt tankesätt liksom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va inne i PT4 och filtrerade för 3bet potter ifrån BB. Vet inte om jag har gjort rätt,då jag inte är PT4 proffs. Någon har några tips för hur man filterar BvB 3bet potter? Detta är enbart 25nl med en sample size på runt 65.000 händer.
 

10b736452592674a666d89bc2fc5a6b2.png.8f7bdf84e1be397a96fdaf08a2e67f1d.png

1183353583_BB3bet.thumb.png.82889ee40614021e85f9fd7ef9a0aabd.png

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25nl bara.Ni som är mycket bättre än mig.Vad anser ni? Kanske inte ens är en rimlig sample size? Rätt sjukt att 116 händer av 70.000 händer är 3bet potter BvB

 

d786429ac82ba7e64cce435770ae0882.thumb.png.257336d7982da11b91ea16ce84293e25.png

Redigerad av Snake911
Kollade i PT4.Det är inte 65.000 händer utan 70.000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får man rannsaka sig själv. Jag som många andra säkert tröttnar/ blir irriterad när du inte tar till dig av de tips du får, men då kan man välja att sluta skriva istället för att ge elaka/spydiga kommentarer som jag själv eller Uffe vilket bara leder till dålig stämning, skäms på mig!

Tror dock du mår bra av att ändra din infallsvinkel gällande de tips du får, du vill gärna hitta någon anledning att rättfärdiga ditt spel istället för att fundera över de tips du får. Ställ gärna följdfrågor istället typ "Vilka händer tycker ni passar bättre om vi vill utnyttja fi's höga fold to 3bet?", och sedan fundera över vad som verkar bäst och dra någon slutsats utifrån det.

Sen är det din db och du gör precis vad du vill, jag själv ska fundera över varför jag ibland dampar ur i spydighet när jag blir irriterad och sluta med det. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger Paddington :

Ibland får man rannsaka sig själv. Jag som många andra säkert tröttnar/ blir irriterad när du inte tar till dig av de tips du får, men då kan man välja att sluta skriva istället för att ge elaka/spydiga kommentarer som jag själv eller Uffe vilket bara leder till dålig stämning, skäms på mig!

Tror dock du mår bra av att ändra din infallsvinkel gällande de tips du får, du vill gärna hitta någon anledning att rättfärdiga ditt spel istället för att fundera över de tips du får. Ställ gärna följdfrågor istället typ "Vilka händer tycker ni passar bättre om vi vill utnyttja fi's höga fold to 3bet?", och sedan fundera över vad som verkar bäst och dra någon slutsats utifrån det.

Sen är det din db och du gör precis vad du vill, jag själv ska fundera över varför jag ibland dampar ur i spydighet när jag blir irriterad och sluta med det. 

Jag tar definitivt åt mig av kritiken.Har inte 3bettat 9Tof sen vi började diskussionen :D.Postar inte händer för att showa bara,utan vill få något utav det. För övrigt så fick jag svar på att jag hade luckor i mitt explo tänkande,samt min 3bet range BvB. Och där va typ 5 personer som sågade,vilket en av dem va en highstakes spelare. Där finns mycket att få ut av att posta här.

KlonkSteve har rätt i att där är fancy plays i många lägen,där det inte behövs.Lutar mig för mycket då åt att "killen ska folda här,för jag har range övertag " Jag försöker forcera mitt spel,istället för att ta det systematiskt och tänka igenom situationerna.

Men det är bara till att jobba vidare.

Redigerad av Snake911
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va denna månaden snart över. Ska inte ljuga och säga att det gått bra. Overall har jag spelat 77.000 händer på 25nl. Varav dem 77,000 är 37.000 för denna månaden och lite händer på 50nl för att känna av hur dem är där uppe. Ingen redline kung här inte,men vad spelar det för roll :D

Vare sig resultaten är bra eller inte,så har denna månaden varit helt ok. Fått feedback från folk som är bättre än mig och kollat över det som sagts här i dagboken. Kollat över rangerna.Tightat upp mig själv preflop och ökat min river bluff frekvens en aning utan att gå overboard. Har mycket kvar att jobba på, men så länge jag kan hålla mig till att inte casha ut som jag gjort förr i tiden för jag tiltat,så kan jag nog komma någon vart. Ska försöka spela mer över rullad nu innan jag gjort också,då min winrate inte är den högsta på en nivå som 25nl. Tänker att jag vill ligga på 5bb/100 på 200.000 händers sample innan jag kliver upp till 50nl. Kan vara uppnåbart utan spew plays och några justeringar.

Förutom pokern,så rullar livet på. Flyttar snart och ser fram emot det. Skaffat ny bil i samma vevva också. En Audi Q3 sportback 2.0 TDI Quattro.. Mitt intresse för bilar har aldrig varit stort. Alltid kört runder i skräp bilar,då mitt intresse att pilla med dem eller ens bry mig om att fylla på motorolja(eller vatten haha) har varit dåligt,så kände jag att köpa en bättre bil inte va riktigt aktuellt.Valde endån 2018 att köpa en Renault Zoe 44Kwh. När man läste att man inte va tvungen att underhålla skiten,så som man gjorde med en motor driven bil blev jag sugen. Så köpte den.Idag ångrar jag det rätt så hårt. Renault lurar skiten ur en med sin batterihyra och sen kommer milångesten på det. Så om någon där ute funderar på att köpa elbil..Köp gärna en. MEN inte Renaults skräp bilar. När jag satt mig i Q3an så lärde jag mig där och då att där är skillnad på bilar och BILAR. Intresset för bilar har växt dem senaste 2 åren, så vet iallfall hur man fyller på motorolja och vatten nu hahaha.

Har en bit till jobb nu,så bilen kommer att passa in perfekt i det nya livet. Har checkat in stan lite och där är definitivt utrymme för lite grind på Espresso House efter man vaccinerat sig. Blir vaccination snart då jag jobbar inom vård sektorn.Troligtvis nästa vecka.

Har inte så mycket mer att skriva generellt.Rätt så dött för övrigt. Kul att ha pokern som håller en sysselsatt. Får se om man kan nå 50nl innan året är slut!


Har ni några synpunkter på statsen så tveka inte att såga :D

stats.thumb.png.a6514feb90a6458b8a1a7621ed5fc4cd.png
stats.png.e32b212e7e3ce908e3f06ee0149a1423.png
stats.png.94626f9ed9ccbe429866d6c7d11e4925.png

stats.thumb.png.b5d38e1f537a87bc8dc4f50eb0e7a854.png

2084124880_pokerstats.thumb.png.35ddeaabcde51d41c115b2a796645182.png

stars.thumb.png.435abc485284fa1378bf6a8f9d94b954.png

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger Zanka :

Call pf 3b 16%? Läser jag det rätt?

Edit: Won at SD 58% kan också vara lite väl högt.
Edit2: Call river eff känns allens för högt också, så du foldar nog för mkt.
/ Stats fisk

Håller med här.Arbetar på att fixa dem.Tror jag är på rätt spår. WWSF ligger på runt 48.5% nu. Har pratat med en polare om rivers och kollat lite videosar. Så har fått ett litet hum på vad det kan vara. Arbetet fortsätter! Tack för svar :)

 

 

34 minuter sedan, säger ölkaka :

Hur ser dina RFI stats ut för varje position?

rfi.png.d3ba4cfa9a2f674e0e24ef64e2bdd113.png

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...