Gå till innehåll

AlterVegos väg mot ett acceptabelt hobbyspelande


AlterVego

Recommended Posts

  • 1 month later...

159017196_50000hnder.thumb.jpg.51ffc449d7764a5145da4e8134fd4e3c.jpg

50 000 händer /1kr på SvS (fattas ungefär en tusing som convertern inte fått med) och ett bb/100 på 17 (tusingen borträknad) blev det under årets sista två månader.
Dags att kliva upp en nivå när 2019 är här och hoppas att de 15 000 händer jag spelat breakeven på /2kr var mer slumpens skördar än att jag blir krossad där jämfört med på /1kr.
Målet att snitta 100kr/h verkar ju inte gå att nå (för mig) på /1kr, så det är bara att dyka i med huvudet först.

Gott nytt år!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Fin giraff! Och du kommer klara /2 galant. Bara ta det lugnt och fint i början så du blir bekväm, 15k händer b/e är helt normalt även om du är endboss på nivån.

Tack för stödet :)
Så här blev det på /2kr men det var också en dag med mycket tilt där efter cirka 9000 händer som egentligen bara är det som sabbat grafen egentligen. Att man plötsligt börjar tänka att " Nej, hen KAN inte ha dragit ut mig igen så jag måste syna ner! " verkar vara en dödssynd :) 

tvåkronors.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här har det varit väldigt tyst för att vara en dagbok må jag säga.
För att göra en rätt kort historia fortsatt kort så gjorde det ont i min lilla rulle att tappa ett par inköp direkt på /2kr och mitt sargade pokersjälvförtroende fick en liten smäll. Därför klev jag direkt ner på /1kr igen och tänkte nöta på tills jag gjort ytterligare 50k händer. Detta är nu gjort och jag har spelat 100k händer på /1kr sen pokercomebacken efter fem års uppehåll. 

Spelar långt ifrån någon bra poker och jag tiltar lite lätt ibland och spelar för stackar med för svaga händer när det är djupstackat, men jag hoppas lära mig av det.
Ska nog våga mig upp på /2kr igen nu och tänker att jag omöjligen kan bli förlorande en nivå upp när det ändå är hyfsat "bevisat" att jag slår /1kr.

Är det naivt att tro att jag ska klara 10bb/100 på /2kr om jag slår /1kr med dessa stats tror ni?
 

stats.jpg

Results.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de största myterna är att 1/2 är lika lätt att slå som 0.5/1. Jag skulle klassa mig själv som nybörjare i cg ( uppehåll på 12 år). Slaktade 0.5/1 ( 27bb/100 drygt 60k hands) och hade det tufft länge på 1/2. Vad gör man då? Får helt enkelt ta Gudfadern Peter Eichardts råd att - spela bättre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Den 2019-02-19 kl 00:52, säger MJ :

En av de största myterna är att 1/2 är lika lätt att slå som 0.5/1. Jag skulle klassa mig själv som nybörjare i cg ( uppehåll på 12 år). Slaktade 0.5/1 ( 27bb/100 drygt 60k hands) och hade det tufft länge på 1/2. Vad gör man då? Får helt enkelt ta Gudfadern Peter Eichardts råd att - spela bättre. 

Ja, det är ju inte så att jag ens är i närheten av några 100 kr i timmen när jag spelar på 1/2 efter 40 000 händer....
Man börjar bli modstulen i grindhörnan... Väldig skillnad i winrate =/

uppgivet.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger AlterVego :

Ja, det är ju inte så att jag ens är i närheten av några 100 kr i timmen när jag spelar på 1/2 efter 40 000 händer....
Man börjar bli modstulen i grindhörnan... Väldig skillnad i winrate =/

uppgivet.jpg

Med den winraten du har på /1 så borde du inte ens fundera på att spela /1 något mer alls, nöt på vid /2 och det kommer lösa sig till sist, samt att du får mer o mer koll på alla regs du spelar med och kan börja exploita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
11 timmar sedan, säger tobjoern :

Hur går det för dig? Börjat vinna på 1/2? :)

Nejnej, spelat några hundra händer till på 1/2 och hamnar på minus på nivån nu till och med. Cirka 1500 händers skott på /4 &/5 med lite plus och några tusen händer till på /1.
Försöker motivera mig att spela mer nu men har börjat jobba heltid och jobbpendlar två timmar om dagen så det är inte superlätt att motiveras sig. Än mindre när momsronnys converter inte längre behagar fungera.
 

maj2019.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...