Gå till innehåll

StoffeRemy´s No Tilt November!


StoffeRemy

Recommended Posts

Då jag går hemma sjukskriven November ut och måste fylla dagarna med något kommer det bli en jävla massa poker. TILTFRI POKER!

Efter ett semi okej Oktober där jag sprang B/E två veckor på svs och plussade ca 2000dollar två veckor på stars är målet att landa på samma i Nov. Kommer starta med 5000kr på /2 svs och allt under 20.000kr i slutet av månaden kommer ses som ett misslyckande. Har även en liverulle på 6000kr och skall försöka få in minst 5sessioner live på 10-10 eller 25-25 om jag går över 10k.

Kommer fylla mina dagar enligt strikt schema. Varje dag börjas med 1timme gym + frukost. Sen 4tim grind. Lunchpaus, och sen 4timmar kvällsgrind.

Så kommer det se ut från 5nov-1dec, blir dock ett uppehåll några dagar runt 12nov pga Islandsresa.

Kommer även lira Poker-SM ifall cashgame grindet går som det ska. Försöker kvala in men går det åt helvete köper jag bara in mig.

Kommer skotta nästa nivå när jag har 20BI för den och eventuellt gå ner igen om jag tappar till 15BI.

Har haft en sjuhelvetes dålig vecka på svs nu så tar några dagar off för att samla krafter och lugna ner tiltandet lite då jag ändå är upptagen i helgen. Startar på måndag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Efter ett semi okej Oktober där jag sprang B/E två veckor på svs och plussade ca 2000dollar två veckor på stars är målet att landa på samma i Nov. Kommer starta med 5000kr på /2 svs och allt under 20.000kr i slutet av månaden kommer ses som ett misslyckande. Har även en liverulle på 6000kr och skall försöka få in minst 5sessioner live på 10-10 eller

Duuuude, vad har vi sagt om att ha resultatmål? Gillar din plan i övrigt. Tydliga volym/tid-mål kombinerat med gymmande. 

När det kommer till tilt känns det som att det enda som fungerar är att banka in i huvet att resultaten för den enskilda sessionen spelar absolut noll roll.

I PLO är swingsen tämligen brutala att man blir rejält avtrubbad. Vilket jag tror hjälper ens mentala game. För jag vet liksom om att lika lätt som jag kan torska 10 BI:s under en session, lika lätt kan jag vinna tillbaka dem. 

Så här såg min dag ut tex. 11 BI:s i arslet efter knappa 800 händer. Men jag var noll tilt över det för jag är införstådd med hur varians fungerar i Poker. Och jag hämtade hem en stor del av backet under andra halvan av sessionen. 

Skärmklipp.JPG

 

EDIT: Oh, GL GL high five lycka till etc! Tror du klarar det bara du eliminerar tiltbiten!

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Duuuude, vad har vi sagt om att ha resultatmål? Gillar din plan i övrigt. Tydliga volym/tid-mål kombinerat med gymmande. 

När det kommer till tilt känns det som att det enda som fungerar är att banka in i huvet att resultaten för den enskilda sessionen spelar absolut noll roll.

I PLO är swingsen tämligen brutala att man blir rejält avtrubbad. Vilket jag tror hjälper ens mentala game. För jag vet liksom om att lika lätt som jag kan torska 10 BI:s under en session, lika lätt kan jag vinna tillbaka dem. 

Så här såg min dag ut tex. 11 BI:s i arslet efter knappa 800 händer. Men jag var noll tilt över det för jag är införstådd med hur varians fungerar i Poker. Och jag hämtade hem en stor del av backet under andra halvan av sessionen. 

 

EDIT: Oh, GL GL high five lycka till etc! Tror du klarar det bara du eliminerar tiltbiten!

Spelar du Omaha får du ju skylla digsjälv :D

Håller med om att jag egentligen inte borde sätta några sådana mål. Men jag tycker ändå att plussa minst 15k om jag trycker 160+timmar låter väldigt rimlig såvida jag inte har horribelt spring!

Plussar jag mindre än 10k satsar jag allt på rött.

Kommer inte dela med mig av någon graf förens månaden är slut. Men ska försöka slänga upp en hand eller två varje session.

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

GL! Vi lär ses vid borden. ? Eller det har vi redan gjort.

Haha ja, smygstartade en 5k balja igår/idag och sprang 8BI under ev efter 3k händer xD Trodde jag skulle gula första dagen men lyckats rädda det någorlunda!

Vann f.ö en Omaha SM sat så kommer slaska bort den 11nov oxå, så det flyter på.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger GrindTimePrimeTime :

Callar gulen/tilten i god tid. Sett denna challenge utmanas av stoffe ungefär lika många gånger jag sett min socialinkompetenta kompis ragga på brudar efter ett par järn. För att anknyta till pokertermer så är det ungefär lika WP som att trycka in 72o i en 7bet pot bre 750bb deep mot det första nicket du kopplar till ordet "nit". Dvs man drar dött och ligger och runkar i duschen till kallvatten för att du inte ens har råd med varmvatten. Detta är f.ö väldigt nedlåtande då kallvatten minskar ditt average kuksnitt med 35% enligt säkra källor. Snacka om ränta på ränta. Unlucky.

on another note. Om du vill behålla denna DB fairly seriös:
1: dagliga uppdateringar
2: sluta fucking whinea om hur mkt du springer under EV (detta har f.ö inte backats upp av en graf, lol) Samt att ingen bryr sig om du springer bra eller dåligt. We all swing. 
3: approacha alla spotter med ett process-oriented tänk, dvs "Hur spelar jag denna spotten bäst" samtidigt som du kopplar bort tidigare händelser. Tur/otur har inget minne osv
4: plugga mera, spela mera. och sluta sätt resultatmål för varje månad god fucking damn. 

tja

Hahaha skön rant.

Dagliga uppdateringar? meh. Känns inte motiverande när forumet är semidött. Men ändå är pokerforum lite +EV för min del då det är enda stället jag kan få någon sorts feedback av andra pokerspelare.

Vem whinear inte? Sure jag kan sluta skriva om det. Men att bli irriterad på dåligt spring tror jag alla blir. Sen har det varit lite svårt att posta grafer då pokertracker inte fungerat på svs. Köpte dock en månad converter nu i NOV då jag kan spela 160+ timmar.

Ökat plugg/spelande enormt pga att jag har tid. Men iövrigt när jag inte har tid är det alltid pokern som får lida först.

 

3 timmar sedan, säger MJ :

Om vi ser på lite längre sikt än november ut, målet är snabbt upp hela tiden?  Inget BB/100 mål på någon nivå? ( långsiktigt då, inte 25 dagars period)

Ja vad är målet pokermässigt?

Har långsiktigt inga resultatmål tbh, utan det är att klättra nivåer och dryga ut månadslönen med lite ha kul pengar. Har tidigare spelat 10+bb på /2 och /4 över större sample. Har spelat upp mig till 30.000kr sträcket ett antal gånger för att sedan casha ut och börja om av olika anledningar. Vilket är enormt efterblivet egentligen men gjort är ju gjort. Men att vara stabilt vinnande på /10 och uppåt är väl nästa "Mål".

 

Angående dagboken kommer jag väl posta en graf var 10k spelade hand. Iövrigt blir det sporadiskt med uppdateringar beroende på humör osv. Kommer spela ca 2 sessioner på CC i Göteborg varje vecka så där blir säkert någon uppdatering då det alltid händer något sjukt vid liveborden.

Så här ser det ut första 7k händerna. Börjar gå åt rätt håll iallafall.

7k-hander.png

 

Ninjaedit.

Uppskattar f.ö alltid när någon av er tar sig tid att ge respons. Oavsett avsikter.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldade ju inte river iallafall.

Wp Stoffe, Wp.

Klonksteve meme inc "Stoffe whinear över runbad, checkar nöten"

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: 249.38 BB (VPIP: 23.21, PFR: 18.75, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 114)
CO: 166.74 BB (VPIP: 31.80, PFR: 22.45, 3Bet Preflop: 10.71, Hands: 607)
Hero (BTN): 202.51 BB
SB: 322.43 BB (VPIP: 39.74, PFR: 9.93, 3Bet Preflop: 6.85, Hands: 160)
BB: 290.11 BB (VPIP: 34.55, PFR: 23.64, 3Bet Preflop: 6.71, Hands: 454)
UTG: 98.76 BB (VPIP: 70.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 41)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  7:heart: A:heart:

UTG calls 1 BB, fold, fold, Hero raises to 4 BB, fold, fold, UTG calls 3 BB

Flop: (9.5 BB, 2 players)  Q:heart: A:diamond: 9:club:
UTG checks, Hero bets 4.75 BB, UTG calls 4.75 BB

Turn: (19 BB, 2 players)  T:heart:
UTG checks, Hero bets 11.5 BB, UTG calls 11.5 BB

River: (42 BB, 2 players)  K:heart:
UTG checks, Hero checks

UTG shows  A:club: 5:diamond:  (One Pair, Aces)
 (Pre 36%, Flop 42%, Turn 39%)
Hero shows  7:heart: A:heart:  (Flush, Ace High)
 (Pre 64%, Flop 58%, Turn 61%)
Hero wins 40.87 BB

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Jag foldade ju inte river iallafall.

Wp Stoffe, Wp.

Klonksteve meme inc "Stoffe whinear över runbad, checkar nöten"

 

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: 249.38 BB (VPIP: 23.21, PFR: 18.75, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 114)
CO: 166.74 BB (VPIP: 31.80, PFR: 22.45, 3Bet Preflop: 10.71, Hands: 607)
Hero (BTN): 202.51 BB
SB: 322.43 BB (VPIP: 39.74, PFR: 9.93, 3Bet Preflop: 6.85, Hands: 160)
BB: 290.11 BB (VPIP: 34.55, PFR: 23.64, 3Bet Preflop: 6.71, Hands: 454)
UTG: 98.76 BB (VPIP: 70.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 41)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  7:heart: A:heart:

UTG calls 1 BB, fold, fold, Hero raises to 4 BB, fold, fold, UTG calls 3 BB

Flop: (9.5 BB, 2 players)  Q:heart: A:diamond: 9:club:
UTG checks, Hero bets 4.75 BB, UTG calls 4.75 BB

Turn: (19 BB, 2 players)  T:heart:
UTG checks, Hero bets 11.5 BB, UTG calls 11.5 BB

River: (42 BB, 2 players)  K:heart:
UTG checks, Hero checks

UTG shows  A:club: 5:diamond:  (One Pair, Aces)
 (Pre 36%, Flop 42%, Turn 39%)
Hero shows  7:heart: A:heart:  (Flush, Ace High)
 (Pre 64%, Flop 58%, Turn 61%)
Hero wins 40.87 BB

 

image.thumb.jpeg.78fab813b87e85d1d1afaeecaea0580b.jpeg

  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första 10k. Ska dra mig vidare ner till Cosmopol istället nu, behöver komma ut lite.

10k.png

Fin donation mot slutet oxå.

PokerStars - $2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

CO: 56.81 BB (VPIP: 60.00, PFR: 46.67, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 15)
BTN: 217.22 BB (VPIP: 21.71, PFR: 8.53, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 130)
SB: 338.77 BB (VPIP: 31.09, PFR: 4.20, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 127)
Hero (BB): 279.07 BB
UTG: 126.77 BB (VPIP: 17.82, PFR: 15.84, 3Bet Preflop: 8.82, Hands: 102)
MP: 125.3 BB (VPIP: 20.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  J:club: J:heart:

fold, MP raises to 2.5 BB, fold, fold, SB calls 2 BB, Hero raises to 14 BB, MP raises to 31 BB, SB calls 28.5 BB, Hero calls 17 BB

Flop: (93 BB, 3 players)  3:heart: 9:spade: 3:club:
SB checks, Hero checks, MP checks

Turn: (93 BB, 3 players)  8:spade:
SB bets 62 BB, Hero calls 62 BB, fold

River: (217 BB, 2 players)  2:club:
SB bets 245.77 BB and is all-in, Hero calls 186.07 BB and is all-in

SB shows  5:spade: 5:club:  (Two Pair, Fives and Threes)
 (Pre 19%, Flop 8%, Turn 5%)
Hero shows  J:club: J:heart:  (Two Pair, Jacks and Threes)
 (Pre 81%, Flop 92%, Turn 95%)
Hero wins 581.63 BB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okeeej en snabb uppdatering, blev ca 6tim på CC igår och det svängde friskt, träffade enormt mycket händer första timmarna och var nog all-in ca 7-8 gånger under kvällen så redovisar bara de största händerna.

Kommer ner vid 20tiden. Tänkte hänga på dörren vid 18 men för att slippa värsta trafiken sket jag i det. Vilket var tur för vi började 4man på 10/10 med 3 andra vad jag antar inte var där första gången, hade en finsk gentleman till vänster om mig som verkade spelat endel förut.

Köper in för 150bb, 2händer in plockar jag upp :Kc::Th: på BTN. Öppnar, får syn från SB. Flopp :Kd::Tc::Xh:. Jag cbettar. Får en syn. Turn :7c:. Han donkar 1/3pott, jag synar. River :Ac:. Han bettar 1/3 eller något, jag synar. Och han visar upp :Ah::Ts:. Jahopp.

5händer in sätter sig en ny kille vid bordet. Jag har ca 120bb ef. Öppnar :Qs::9s: i pos, tror vi blir 3 till flopp som är :9c::9d::Qc:. Väljer att checka bakom på flopp. Turn :Js: och nya killen bettar ungefär halvpott. Foldas till mig och jag synar. River :Ac:. Han bettar halvpott igen, jag shovear och blir snapsynad av :9h::Ad:. RIP. Here we go again tänker jag. Köper in för 150bb igen.

Hand nr 10ish sätter sig en shortstackad (70bb) fisk. Jag öppnar :Td::9d:, får två calls. Flopp :Ks::Js::Qd:. Cbettar 3/4, får två calls. Turn låg :Yc:. Fisken donkbettar typ 1/4pott. Killen efter synar. Och jag raisar för att få fisken commited. Han går allin, kille nr 2 foldar. Jag synar och får stå mot :Kh::Qc:. Tillbaks till 2500kr.

Hand 20 sitter UTG men har straddlat. UTG+1 öppnar rätt stort typ 4,5x. Fisken har köpt in sig igen för 500kr och synar, jag har :Ah::Qd:. Synar med plan på att få in det mot fisken på flopp vid träff. Flopp :Qs::8s::2d:, Jag checkar. UTG+1 checkar. Fisken shovear 400kr in i 350. Den finske herren UTG+1 har ca 1500kr i stacken, jag väljer att shovea. Får en lång rant från finnen som undrar om jag har typ QJ/Q10. Får tillslut en syn av honom. Det körs en gång och jag får stå på :Jc:turn. Brick river. Fisken lämnar, finsken visar :Kc::Qd:.

Flyter på rätt bra första 1,5timmen.

Sen plockar jag upp :Qh::Qs: på CO. Det har straddlats + 2 limps så jag stoppar in 120kr. BTN synar, SB synar. limpsen försvinner.

Flopp :Ah::Qd::7h:. Väljer att checka vilket jag inte vet varför tbh. Men det checkas bakom mig oxå. Turn :6d:. Jag bettar 250 in i 400ish. BTN tank shovear lite mer än 1000. SB fold. Jag synar och väljer att köra två gånger. (Brukar iprincip alltid låta den andre bestämma på våta bräden, har inget emot att köra 2 gånger). Han visar :Kd::9d: och jag får stå.

Så ca 2tim in är jag nu 4000kr +. Inte så dålig start ändå. Bordet är nu fyllt och jag får smaka på diverse 53o i ca timmen. Försöker bluffa en kille som handen innan blir utdragen av samma fisk som ska fortsätta dra ut oss alla under kvällen. Lottofisken callar vi honom. Och den bluffen fick en riktig grissyn. Hmmm, kanske inte så smart att bluffa någon som är semitiltad.

Sen runt 00:30 tiden är det dags igen. Öppnar 4x :Ks::Kh: tidig pos, foldas runt till lottofisk på CO som 3bettar mig 200kr (Han har ca 1200kr). BTN coldcallar 200kr. Jag raisar till 1000kr, blixtsyn/allin av fisken, BTN foldar.

Lottofisken säger EN GÅNG, för han vet att det kommer en 6a på flopp. Jag tablear min hand och fisken tablear :6c::6s:.

FLOPP! :Kc::Ac::Jc:. RÖÖÖÖVEN tänker jag, aldrig att jag får stå. Turn :7d:. River :5c:. KUUUUUUKEN!

Aja kan inte vinna alla.

Typ 2 händer senare öppnar jag :Js::Jh: tidig pos. Samma fisk med ca 1500 i stacken nu (Han skulle prompt se varenda flopp varenda hand), 3bettar mig igen. BTN coldcallar 3b igen, DAGS FÖR ISOOOOO, JJ ÄR JU NÖTEN FÖRFAN 8-). Och jag väljer givetvis att 4b squezza till typ 1000kr. Fisken installinar för sista 500kr. BTN tankfoldade 99 säger han.

EN GÅNG säger jag.

Bräde. :Th::Td::2c::5h::Ad:. Fisken visar :Qh::Qs: och jag muckar min hand gråtandes.

Är nu nere på B/E igen, ca 2800kr i stacken.

Handjäveln DIREKT efter, tror jag sitter i BB om jag inte missminner mig. Lottofisken öppnar MP. Får 2 calls efter sig. Jag squezzar upp den med :Ad::Qd:, 3 calls.

Flopp: :Ac::3d::2d:. DING DING DING JACKPOTTTTT!

Slänger ut en fet jävla cbet. LOTTOFISKEN RAISAR! VA I HELVETE. Killarna bakom foldar. Vi båda har ca 2800kr i stacken och jag smetar in skiten.

-"EN GÅNG" säger lottofisken och tablear :As::3s:. Jag tablear min hand och nu är det flipp som gäller. Och lottofisken har fått stå typ 5 allins i rad med <20% händer, så hur i hela helvete ska jag vinna en flipp mot honom?

Turn :2s:. River....... bangar ut en jävla :8d:. Satan så gött! Hade fan blivit emo om jag gått från 4BI+ till 3BI- mot fisken.

Klockan är nu 2 och plockar inte upp mycket mer sista 45min. Näst sista handen för natten väljer jag dock att mörkraisa 50kr UTG+1 efter 20kr straddlen då straddlekillen gjorde det handen innan så why not.

MP höjer till 250kr. Det blir 3 calls före mig. Kollar på min hand och ser :7h::2h:. Varför inte. Bra pottodds och avslutar action, synar.

Flopp: :Ah::Qd::6h:. Killen som raisa cbettar 300kr in i typ 1000 något?. Killarna bakom foldar. Han som raisar har ca 2000kr bakom och har visat endel tendeser till att cbetta dessa bräden med typ QJo osv.

Min hand känns som en bra kandidat för en raise. Smäller upp till 1300kr för att göra mig commited då han bara har 1000kr bakom det. Han verkar inte vara jättesugen på att folda, men efter lite rants och stekande foldar han tillslut. Peeeew.

Scoopar hem den potten och avslutar kvällen med 5100kr. 2100kr i det gröna. Får väl vara okej nöjd med. Lite bittert att torska KK handen, hade varit överlägsen boss på lilla 10/10 bordet annars, men men, fick in det bra och inte mycket mer man kan göra.

Lär kanske bli något mer besök fre alt lör kväll. Sen på söndag blir det Omaha-SM.

 

 

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Lundin89 :

Kul med live! Blir jävligt sugen på att själv bomba lite på CC, men är ju tyvärr extremt sällan fyrkortsbingo i Malmö.

Definitivt kul, gött att komma ifrån grinden vid datorn varje dag. Var rätt krasst med folk även i gbg när jag var nere, men en vardag kan man väl inte förvänta sig alltför mycket. Var iallfall ett bord 10/10, ett bord 25/25 som runna hela kvällen. Omaha hade igång 10/10 under några timmar.

Blir en runda ner till CC igen ikväll, tydligen har dom öppet till 05:00 även fredagar nu? Hörde någon reg nämna det vid bordet men inget som uppdaterats på deras hemsida eller dyl.

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag vet existerar men är extremt svårt att greppa som överdrivet vinnarskalle/tävlingsintriktad i poker är varians. Prestation kontra utdelning. Speciellt när man kommer från en annan sport, spelar man bra vinner man ju? Gör man det i poker? Näää där kan du spela bra 10v utan att vinna, för att sedan göra halva årets profit på någon dag.

Att lära sig om varians är  inte det svåra, det svåra är att lära sig acceptera det i stunden. För min del iallfall. Det är en av största anledningarna till att jag kan tilta. Detta är ju super obvious för alla som spelat endel poker, men hur gör ni som spelar heltid för att hålla huvudet kallt här? Smeker era tidigare grafer, alkohol, köper köttätande växter osv osv.

Dela med er please!

Haft riktigt rungood sista 2k händerna nu, så nu lämnar jag /2 helt för /4 såvida jag inte droppar till 6000kr. Rulle atm 9k.

 

 

2k.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Lundin89 :

Ser du ditt livespel som en seriös satsning eller ett nöjesskott?

Ser väl poker överlag som nöje då jag har ett fast jobb jag trivs med. Sen försöker jag ju givetvis bli bättre och vinna pengar, åker ner till CC gbg för att jag ser ett värde i det. Men till stor del även pga att jag spenderat 2,5mån framför datorn sjukskriven så är jävligt gött att komma ifrån den lite.

Livepoker har dock varit roligare än väntat och jag kommer absolut försöka kötta några sessioner varje månad även i framtiden :)

2 timmar sedan, säger minibiff :

Yes öppet till 5 på fredagar nu.

Du är välkommen upp att testa vattnet på 25/25 när du känner för dw. Behövs nya ansikten ?

Yeees såg det. Dog ut lite efter kl 3 men var 2st 10/10NL och ett 25/25PLO igång hela vägen.

Willdo när jag byggt på rullen någon hunka och blivit lite mer bekväm vid bordet. Har bara spelat 4 sessioner live sofar. Lär nog bli ett 5e redan ikväll dock ?

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och gårdagens session gick bajs f.ö. Började backa 400bb rätt ut varav 200 var set vs set :( Utg öppnar och jag har 44 i sb. Flopp 843 två hjärter och sen var det torsk mot 88.

Och andra 200bb var mot UTG open, en syn och jag completar i BB med A9s. Utg cbettar med rätt låg stack på 5510 två klöver. Killen efter synar igen och jag raisar. UTG foldar och BTN shovear sista 1k typ. Då har råttan bara synat AA pre och på flopp. Och jag träffade ingen färg, hepp.

Som tur var satt jag på samma bord som "Lottofisken" även igår, och han donerade av 2.5k med A7 på AK2-10-10 mot min 109 efter det checkats runt flopp och turn 15min innan stängning. TYYYY.

Så minplussade på typ 800kr.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okeeej. Gårdagen slutade på en 2200kr +. Gick rätt kallt till en början, lyckades även förlora en 100bb pott mot den välkände "Piraten" som lottade lold.

Var dock B/E runt 01:00 tiden och bytte bord, hamnade på ett riktigt sunktigt där det bara var småstacks och det gick typ limp,limp,limp,minraise,limp,limp call och sen postflopp visade dom 1010, AQs osv.

Bytte bord direkt och hamnade på ett mycket bättre, lyckades plussa ca 250bb rätt snabbt på två allins och värdet var grymt, en full gubbe höjde 150pre varje gång med vad som helst. Men gick enormt jävla kortdöd sista timmen så såg typ en flopp med J7s thats it.

Summerar man alla 5 sessioner jag haft sofar på CC cosmopol har jag sprungit rätt kallt, men fått väldigt fina donationer som vägt upp det. Är ca 5500kr+ på 10/10 och B/E på 25/25 (bara spelat typ 100 händer där dock).

Nu ikväll blir det skott på /4 och Omaha SM, brukar alltid gå kass vid skott pga att jag börjar spela som ett mongo, så ska testa att bara köra 2bord istället för 4 och inleda lugnt istället. Vet inte varför man börjar göra massa konstig skit såfort man går upp i stakes men jag verkar inte vara ensam om fenomenet.

Omaha SM har jag dock rätt låga förväntningar på då jag är en riktig fisk, men med 4kort kan ju vad som helst hända :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...