Gå till innehåll

Posta din statistik från pokerklienten!


Eldkvarn

Recommended Posts

Eftersom det är många som undrar om deras spel statistik från Pokerklienterna så gör vi ett försök till att samla och kommentera dess siffror i den tråd.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

 

--- slut på meddelande ---

 

Nu skulle jag vilja ha "lite" hjälp att förbättra mitt spel.

Jag vet att detta kommer att bli väldigt generellt och att min statistik inte säger så mycket, men man kan ju ändå se en viss tendens i mitt spel.

 

Statistiken är från mitt spel på Ladbrokes och gäller dom sista tre veckorna, där jag ett antal timmar per dag har spelat MultiTable och Tourments.

 

Jag vet tyvärr inte hur många hundra händer det rör sig om.

 

Följande stats har jag:

 

No.of Games won: 13%

Showdowns Won : 51%

 

Your actions:

FOLD: 40%

CHECK: 22%

CALL: 25%

BET: 6%

RAISE: 4%

Re-RAISE: 1%

 

No.of Flop seen: 39%

Win % of Flops seen: 29%

 

Where you fold:

PRE-FLOP: 59%

FLOP: 11%

TURN: 4%

RIVER: 3%

No FOLD: 21%

 

Jag kan väl tillägga att jag i början av ett spel ( när det är billigt), ser floppen med halvmediokra kort (om ingen stor höjning har förekommit).

Desto längre jag finns kvar på planen, ju mer kräsen med starthänderna blir jag.

 

 

* Minipill på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan väl tillägga att jag i början av ett spel ( när det är billigt), ser floppen med halvmediokra kort (om ingen stor höjning har förekommit).

Desto längre jag finns kvar på planen, ju mer kräsen med starthänderna blir jag.

 

kör tvärtom istället.. ju längre spelet går desto kräsnare blir folk med sina starthänder, en raise med skräp kan gå hem ganska ofta samt att du väldigt ofta bara har 1-2 motståndare.

 

men som sagt, mycket beror på motspelare och hur stämningen är på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte är jäkligt duktig på att spela halvmediokra händer så bör du låta bli det. Generellt sett gäller också att ju högre mörkar ju fler händer spelar man. Ju högre mörkar ju viktigare är det också att man är först in i potten eftersom man tjänar väldigt mycket på att folk kan lägga sig. Framåt slutet av turneringen så är det lika bra att du glömmer bort att du har en callknapp, då är det oftast ställ in eller folda som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Finns inga exakta siffror på hur du bör spela. Allt beror på motståndet och din spelstil. Föredrar du en någorlunda tight spelstil så tror jag runt 40% sedda floppar är rimmligt, inklusive BB och SB.

 

Post-flopp spelet är ju också väldigt oilka. Vissa föredrar en aggresiv spelstil med mkt raise och re-raise, andra lite passivare. I vilket fall tycker jag du bör sträva efter att spela tight och aggressivt. Det räcker ofta långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Showdowns Won : 51%

 

Antar att någon säger emot mig här men jag tycker man bör ligga högre än 51% i showdowns, runt 60% borde vara mer rimligt.

 

 

 

FOLD: 40%

CHECK: 22%

CALL: 25%

BET: 6%

RAISE: 4%

Re-RAISE: 1%

 

Det blir generella och personliga svar men så mycket annat går ju inte heler att få, jag tycker du bettar och raisar för lite. Båda bör ligga runt 10%.

 

 

 

No.of Flop seen: 39%

Win % of Flops seen: 29%

 

Här tycker jag det ser minst bra ut. 39% floppar sedda är alldeles för mycket med det resultat du visar på % vunna. Du bör åtminståne kunna vända på dessa siffror (har själv 29% sedda 48% vunna).

 

PRE-FLOP: 59%

FLOP: 11%

TURN: 4%

RIVER: 3%

No FOLD: 21%

 

Tycker nog att du verkar lägga dig lite för mycket i handen. När du bestämt om du är med eller inte på flopen så tycker jag att du skall ha lite lägre % fold efter det (turn river). Svårt att säga vad siffrorna betyder men jag jämför med mina och jag ligger ganska mycket lägre på folds på flop,turn och river och ganska mycket högre på fold preflop. Den relativt höga procenten på folds vid flopen har nog också att göra med att du spelar för många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du shorthanded tycker jag 40% är en rimmlig siffra.

 

Och vad är isåfall shorthanded, inte direkt en definition på ett antal spelare så att hugga till med en procentsiffra säger ju absolut ingenting. Sen kan man väl vara rätt övertygad om att han spelar fullbord...

 

No.of Games won: 13%

 

...annars borde inte det vara rätt svårt att få det gå ihop.

 

Eftersom jag vet att jag är mycket bättre än fi post-flopp kan jag se fler floppar och det blir lönande i längden. Från 100€ till 2000€ denna månaden.

 

jaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är isåfall shorthanded, inte direkt en definition på ett antal spelare så att hugga till med en procentsiffra säger ju absolut ingenting. Sen kan man väl vara rätt övertygad om att han spelar fullbord...

 

 

Har en fråga gällande vilka olika %-satser man bör ligga på när man spelar NL endast på 6 bord.

 

Han frågar alltså efter shorthanded.

Definitionen på Shorthanded är bord upp till sex spelare.

 

Visst hugga till med en procentsiffra säger inte mycket.

Men runt 40% är en siffra som är helt klart rimmlig i shorthanded, sedan beror det givetvis på hur motståndarna agerar.

 

Nucleus -> Tänk innan du skriver nästa gång ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från expekt som jag har bytt till rätt nyligen:

Spelar 0.25/0.50 nl på 10personers bord.

No of games won 10%

Showdowns won 61%

No of flops seen: 27%

Win of flops seen: 28%

Your Actions:

Fold: 51%

Check: 20%

Call: 16%

Bet: 6%

Raise: 5%

Re-raise: 0%

Where you fold:

Preflop: 70%

Flop: 9%

Turn: 3%

River: 2%

No fold: 14%

Ni får hemskt gärna kommentera!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

här kommer lite statistik dock från pokeroffice

 

lirar på coral, 5-10 fl ring games

 

level: 5/10

hands: 1719

WonHands%: 10,76

SawFlop%: 20,42

$Won: 1001,75

$Won/Hand: 0,58 = 5,8 BB/100

WonSawFlop%: 40,46

Showdowns%: 6,98

ShowdownsWon%: 55,83

PreFlopRaise%: 10,06

FirstInraise%: 4,89

 

detta är dock extremt bra för att vara mig, kommer omöjligen kunna hålla 5,8bb/100, troligtvis hamnar den runt 1-2bb/100 om jag har tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan väl lägga till lilte statestik från laddies, inte så många händer, runt 10000 kanske:

No of games won: 11 %

Showdowns won: 55 %

No of flops seens: 31 %

win % of flops seen: 32 %

 

Gärna lite kommentarer på detta, kan tillägga att det är shorthanded det gäller förutom en 1000 händer.

 

Är jag för lös?

showdowns won, är jag för girig?

 

osv.. tack på förhand.

 

Mvh Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här kommer statistik från Pokerstars där jag i helgen horade bonus. Har beställt ut de senaste 1 000 och 2 000 händerna.

Jag använder varken Pokertracker eller Pokeroffice eftersom jag inte vet hur det funkar. De här statssiffrorna säger mig heller ingenting så det vore kul med kommentarer och förklaringar.

Intressant är väl - tror jag - att procentsifforna i de två utdragen skiljer sig rätt mycket åt. Kan detta bero på att någon HU-match som jag höll på med före horandet smugit sig in här?

Jag drog in prick 600 FPP och det borde vara en bra bit över 1 000 händer tror jag. Jag spelade NL1/2 och 2/4.

 

Hold'em (Real Money):

2000 hands played and saw flop:

- 171 times out of 373 while in small blind (45%)

- 236 times out of 362 while in big blind (65%)

- 260 times out of 1265 in other positions (20%)

- a total of 667 times out of 2000 (33%)

Pots won at showdown - 125 out of 211 (59%)

Pots won without showdown - 147

 

Hold'em (Real Money):

1000 hands played and saw flop:

- 31 times out of 121 while in small blind (25%)

- 60 times out of 121 while in big blind (49%)

- 93 times out of 758 in other positions (12%)

- a total of 184 times out of 1000 (18%)

Pots won at showdown - 32 out of 46 (69%)

Pots won without showdown - 43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Showdowns Won : 51%

 

Antar att någon säger emot mig här men jag tycker man bör ligga högre än 51% i showdowns, runt 60% borde vara mer rimligt.

 

 

EHH showdowns won tycker jag bör ligga så högt som möjligt.....gärna 100% (kanske svårt men) om du har en hög statistik här kommer motståndarna att ha en större respekt för dig ------ du har bara visat upp bra händer..........en aggresiv image med mkt betting o en hög % av showdowns won brukar "lura" dåliga spelare att spela mot dig exakt som du vill att dom ska för att du ska få deras pengar....(enligt egen erfarenhet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...