Gå till innehåll

Recommended Posts

Hejsan! :D 

Jag hade tänkt att höra lite med er spelare om vad ni anser är bra och självklart mindre bra på respektive pokersajter som ni spelar på, eller har testat och sedan valt bort.
Tanken med denna tråd är att dela med sig av lite erfarenheter och synpunkter från specifika pokersidor. Skulle vara trevligt om du kan nämna några för och nackdelar, kanske 2 eller 3 av vardera samt en liten text kring era förväntningarna innan ni blev medlemmar på den specifika pokersajten. 

Något jag tror att många hade gillat är om vi kan dela med oss om varför vi föredrar att spela på en specifik pokersajt. Är det på grund av smarta och fördelaktiga funktioner, valde du att sluta spela på en specifik sajt för att den allmänna designen inte var bra? Ja, jag tror ni hänger med på vad jag menar. 

Förklara gärna vad som är viktigast för just dig, alla svar är välkomna!

Ps. Hade varit intressant för nya och erfarna spelare att kunna kika igenom lite "recensioner" och synpunkter kring en sajt innan vi eventuellt börjar spela på den. 

 

Exempel:

Pokerstars
Skriv en kort text om varför du valt att spela hos detta spelbolag och varför du väljer att fortsätta spela hos dem. Du får självklart skriva så mycket du vill. :) 

+ Spin & Go
+ Många free rolls
+ Nedladdningsbar klient

- Taskig design
- erbjuder inte Twister poker
- Inget svenskt språk i klienten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

winamax

 

+snabb klient, korten delas ut snabbt, ingen jävla delay någonstans

+väldigt modvänlig(inuti klienten), färgval på bord bakgrund, kortrygg etc edit: sizings på knapparna preflop och postflop.

+miniview är fantastiskt skön om man gillar köra så.

+snabb support

+inbyggd chatklient mellan dina vänner
 

-hög rake. väldigt hög. I synnerhet nu efter rb-nerfen.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Klockomotivet :

Hade ingen aning om det, får ta och installera om eller se om man kan byta utan krångel :D Tack! 

Vad är viktigast för dig Lundin89? Varför väljer du att stanna på en specifik pokersajt och vad kan göra att du väljer att sluta spela hos ett brand?

Viktigaste är väl rake till fish ratio. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-28 kl 00:12, säger Lundin89 :

Vad tycker ni om pokerbonusar då? 

Vad gör en bonus bra? Är det ens värt att spela med en? 

Hade ingen aning om det, får ta och installera om eller se om man kan byta utan krångel :D Tack! 

Vad är viktigast för dig Lundin89? Varför väljer du att stanna på en specifik pokersajt och vad kan göra att du väljer att sluta spela hos ett brand?§

Redigerad av Klockomotivet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Varför trakasserar du en nybörjare som ber om hjälp?

Det var inte avsett som trakasserande, utan ett försök att få honom att tänka själv.

Om en pokerbonus går att cleara beror på vad den har för villkor, hur mycket du spelar och hur högt du spelar. Vissa mängdspelare clerara en stor bonus på en vecka (å andra sidan har säkert dessa spelare andra "erbjudanden" under bordet så de kommer inte bry sig om en sajt har en bonus eller ej. En nybörjare å andra sidan har liksom ingen chans att cleara en bonus med sitt lilla spelande, och det finns en gigantisk risk att hen fokuserar på fel saker (mängd i stället för kvalitet).

Imho så borde nybörjarspelaren leta upp en sajt som ger ut lite gratis pokerbiljetter eller slantar och prova vingarna där, så hen kan spela "på riktigt" utan att motionera kreditkortet. Bolaget jag representerar ger för närvarande inte ut några sådana gratisgrejer, och det är inte min uppgift att peka nybörjaren i rikting på några konkurrenter, så hen får googla själv. Slutligen kan just frirullar vara en bra grej för vår käre nybörjare att spela för att lära sig något som liknar "riktig poker", men då bör hanvälja en sajt med inte löjligt många spelare och en sajt som har en struktur på frirullarna som liknar "riktig struktur" *host host*

Å andra sidan, varför hjälper inte du denna nybörjare själv? Låyt höra dina insiktsfulla ord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Det var inte avsett som trakasserande, utan ett försök att få honom att tänka själv.

Om en pokerbonus går att cleara beror på vad den har för villkor, hur mycket du spelar och hur högt du spelar. Vissa mängdspelare clerara en stor bonus på en vecka (å andra sidan har säkert dessa spelare andra "erbjudanden" under bordet så de kommer inte bry sig om en sajt har en bonus eller ej. En nybörjare å andra sidan har liksom ingen chans att cleara en bonus med sitt lilla spelande, och det finns en gigantisk risk att hen fokuserar på fel saker (mängd i stället för kvalitet).

Imho så borde nybörjarspelaren leta upp en sajt som ger ut lite gratis pokerbiljetter eller slantar och prova vingarna där, så hen kan spela "på riktigt" utan att motionera kreditkortet. Bolaget jag representerar ger för närvarande inte ut några sådana gratisgrejer, och det är inte min uppgift att peka nybörjaren i rikting på några konkurrenter, så hen får googla själv. Slutligen kan just frirullar vara en bra grej för vår käre nybörjare att spela för att lära sig något som liknar "riktig poker", men då bör hanvälja en sajt med inte löjligt många spelare och en sajt som har en struktur på frirullarna som liknar "riktig struktur" *host host*

Å andra sidan, varför hjälper inte du denna nybörjare själv? Låyt höra dina insiktsfulla ord?

Tack för ditt utförliga svar. Så här borde du ha svarat från början.

Nej, jag har inte tillräckliga kunskaper för att svara. Det är bättre att andra som vet mera (t.ex. du) får svara.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...