Gå till innehåll

Min Dröm - Ett Skuldfritt Liv


Mr.Skuldfri

Recommended Posts

Som titeln lyder så öppnar jag en dagbok för att dokumentera min resa mot ett skuldfritt liv. Nu är det inte så farligt som det kanske låter, utan det är ett bostadslån som jag vill försöka minska.

Varenda krona som kommer in med hjälp av spel ska gå till att påskynda amorteringen av lånet. 

Har fullt upp med livet i övrigt, så vi får se hur länge jag lyckas hålla den här aktiv. Tanken är i alla fall att ge veckouppdateringar och sedan större kvartalsuppdateringar. 

Jag kommer börja på NL$50-nivån och siktar på att få in ca 10h i veckan till att börja med. Sätter även upp som mål att göra någon typ av PLO-challenge då det är ett spel jag vill lära mig. 

Mål

0:- / 938,000:-

Vinnande på PLO$100

 

 

 

 

skuldfri.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger wahlen1 :

Hur är upplägget med Bankrulle och när ska du plocka ut pengar osv?

Glhf

Kommer inte spela lägre än NL50, och första steget blir att försöka grinda ihop 30 inköp innan jag hoppar upp till NL100. Kommer inte behöva plocka ut några pengar då det här inte påverkar min vardag, men kanske betalar av på lånet 1 ggn / år beroende på hur det går.

3 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

GL! Kanske dum fråga, men vrf bli skuldfri när det är så billigt att ha lån?

Bra fråga, och pengarna skulle nog göra mer värde investerat på börsen t.ex. Dock så ska lånet nån gång betalas tillbaka, så då kan jag lika gärna hjälp till på traven utöver amorteringen. Sedan ger det mig ett bra mål att sikta mot och kunna motivera till grind.

 

Jag förutsätter att oktober kommer vara lite kämpigt då jag har en del teori att ta igen.

Mål Vecka 40:

  • 4st gympass (Mån, Tis, Tors, Fre)
  • Minst 10h poker (Tis, Ons, Tors, Sön)
  • Repetera ranger
  • Stryktipset
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Mr.Skuldfri :

Kommer inte spela lägre än NL50, och första steget blir att försöka grinda ihop 30 inköp innan jag hoppar upp till NL100. Kommer inte behöva plocka ut några pengar då det här inte påverkar min vardag, men kanske betalar av på lånet 1 ggn / år beroende på hur det går.

Bra fråga, och pengarna skulle nog göra mer värde investerat på börsen t.ex. Dock så ska lånet nån gång betalas tillbaka, så då kan jag lika gärna hjälp till på traven utöver amorteringen. Sedan ger det mig ett bra mål att sikta mot och kunna motivera till grind.

 

 

aight, då förstår jag upplägget, verkar ju vettigt :) Vem vill inte amortera på sina låna? Har alltid själv försökt amortera hyfsat mycket på mitt huslån.  Ränta är låg NU ja, men den kommer säkert vara låg ett tag framöver men samtidigt kommer den att höjas nu i december och det känns som marknaden börjar bli lite överhettad så är det nog inte fel. Sen ska man självklart spara samtidigt men att inte amortera är ju enligt mig rätt -ev i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-01 kl 01:04, säger wahlen1 :

aight, då förstår jag upplägget, verkar ju vettigt :) Vem vill inte amortera på sina låna? Har alltid själv försökt amortera hyfsat mycket på mitt huslån.  Ränta är låg NU ja, men den kommer säkert vara låg ett tag framöver men samtidigt kommer den att höjas nu i december och det känns som marknaden börjar bli lite överhettad så är det nog inte fel. Sen ska man självklart spara samtidigt men att inte amortera är ju enligt mig rätt -ev i längden.

Håller med!

Den 2018-10-01 kl 05:21, säger tobjoern :

Vilken sida kör du på? Lycka til :)

Mixar SvS och Party i dagsläget.

Kort session igår som slutade med ett back på två inköp. 

Tycker dybbans senaste krönika var rätt bra. Lätt att bli blind när man är mitt uppe i det. Ni hittar den här: https://www.svenskaspelspoker.se/2018/09/28/arbetsnarkomanen/

Ikväll jobbar vi Europatipset och några timmar poker igen. Så här ser min rad ut för kvällen: 

 

 

eu 181003.JPG

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

2520151cb6891061dca78830b2c32017.png

 

Fin krönika. 

Garvade gott åt "Hon var solklart -EV"

Tycker dock man kan applicera +EV och -EV på i princip allting i livet så länge man inte använder Net worth eller bankrulle som enda variabel. 

Plus på allt!

Shaun Deeb läser dock fan inge Nalle Puh kan jag lova!

  • Like 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-03 kl 18:48, säger brusig1 :

Plus på allt!

Shaun Deeb läser dock fan inge Nalle Puh kan jag lova!

Haha! Väldigt tragiskt dock, och vi får hoppas att han kommer till insikt senare i livet.

__

Har fått in ca 5h spel i veckan. Glömde helt bort att det skulle komma besök i helgen, så att klara 10h från första början var nog rätt orimligt. Ska se om jag kan försöka få fram några HH:s till Söndag. 

Plockade upp Jordan Petersons 12 Rules for Life idag. Haft den på min boklista, men fick ännu större anledning att köpa den efter @brusig1 rek. 

Europatipset i onsdags slutade på 10 rätt och ingen utdelning. Som vanligt var det svårtippade championship som fällde mig.

Idag är det dock Stryktipset med jackpott på 12 milj, och dagens rad ser ut enligt följande: 

 

stryktips181006.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lördags var man totalt ute och snurrade på stryktipset. 6 rätt och lika bra att vi glömmer den fort. Fick ta lite revansch igår med 12 rätt på europtipset, där jag flög på Liverpool - City. Hade spikat city, och Mahrez bommar straff med 5 minuter kvar. 719kr blev utdelningen.

Summering vecka 40:

  • 4st gympass (Mån, Tis, Tors, Fre)
  • Minst 10h poker (Tis, Ons, Tors, Sön) / Blev totalt 6h
  • Repetera ranger
  • Stryktipset

Poker: -89kr / 6,5h

Stryk- och europatipset: +319kr 

Sportbet: -200kr 

 

Målen för kommande vecka blir lite låga. Känner mig krasslig idag, och har en del jobb att göra så blir svårt att få tiden att gå ihop.

Vecka 41:

  • 2st gympass (Torsdag, Fredag)
  • Signa Upswing Poker för mer teori
  • Stryktipset
  • 4h Poker (Måndag, Torsdag, Söndag)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Vladi :

Tror du det går snabbare eller långsammare att nå ditt mål om du sportsbettar?

Förhoppningsvis snabbare ?Hela grejen med poolspel är att försöka vinna stort. Obv är det extremt svårt, och chans att det händer är väl minimal. Dock tycker jag det är väldigt roligt, och förväntar mig att backa på det. 

Bommade två matcher igår där Skottland tog rött och tappade ledning, och Frankrike inte lyckades slå Island hemma. 

Pokern gick bättre där jag fick plussa 2,2k. Finns det någon hh-converter för Svs? Formatet går ju inte att läsa, får huvudvärk direkt

Har börjat gå igenom materialet på Upswing Poker, men just nu är nivån alldeles för låg. Får hoppas det blir bättre längre fram. Har klickat hem Matthew Jandas senaste NLHE bok, någon som läst den?

Bildresultat för matthew janda no limit hold'em for advanced players

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-12 kl 12:03, säger Snake911 :

Köp inte convertern.Spara pengar. Matthew Janda är bra. Har inte läst denna. Men läste lite av Application of NL Holdem back in the day.Tror du har bättre nytta av den i början.

 

Sen vet jag inte..Poker böcker kanske är lite outdated?

Tänkte mer ifall det fanns någon hemsida där man kunde klistra in HHn och det blev i fint forum-format. 

Ty för input. Mycket möjligt att det kan vara outdated, men tror inte det skadar att gå igenom den. 

 

Den 2018-10-08 kl 14:17, säger Mr.Skuldfri :
  • 2st gympass (Torsdag, Fredag) 
  • Signa Upswing Poker för mer teori
  • Stryktipset
  • 4h Poker (Måndag, Torsdag, Söndag)

Blandade resultat denna vecka. Inte lyckats genomföra något gympass då det blev mycket med jobb, samt att jag blev lite krasslig. Bättre att lyssna på kroppen istället för att pusha det.

Pokern har dock gått bättre. Fick in totalt 9h, och 6438kr plus på cg. Idag blev det lite turneringar också, men blev 1700kr back på dom. Spelet var mer solid än förra vecka. 

Signade upp på Upswing Poker och började gå igenom lite videos, men de första var alldeles för låg nivå, så vi får hoppas det blir betydligt bättre senare. 

 

Veckan som kommer blir det en hel del grind. Har bestämt mig för att åka till Tallin för att spela Coolbet Open, så beroende på hur det går i main blir det en del cg också. 

Vecka 42:

  • Vinna Coolbet Open
  • Stryktipset
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linecheck. 

HairyBiker är sprutfisk och spelar exakt varje hand pre-flop. Julius verkar solid 

Flop och Turn är ganska standard. Har alla starka händer i min range. River resonerar jag att Julius bör har raisat sina starka händer flop då sprutfisken har synat, och gör han inte det flop bör han göra det senast turn. River relativt blank, de händer han kan syna är Axcc, Txcc vilket inte bör vara så många kombos. Är riverbet OK ? 

 


SPELARINFORMATION
Plats 1 : Lion (900.92)
Plats 2 : RobinHood (505.00)
Plats 3 : PufferFish (984.48)
Plats 4 : HairyBiker (1162.27)
Plats 5 : JuliusCaesar (993.56) Är givare
Plats 6 : Leprechaun (678.07)
BLINDS
Leprechaun > LM 2.50
Lion > SM 5.00
GIV
Leprechaun BKBK
Lion BKBK
RobinHood BKBK
PufferFish :9b::7b:
HairyBiker BKBK
JuliusCaesar BKBK
INSATSRUNDA 1

RobinHood > Lägger sig
PufferFish > Höj 15.00
HairyBiker > Syna 15.00
JuliusCaesar > Syna 15.00
Leprechaun > Lägger sig
Lion > Lägger sig
FLOPP
Sammanlagt 51.09 Huvud 51.09 Rake 1.41
:Tb::Ab::Kg:
INSATSRUNDA 2

PufferFish > Satsa 35.00
HairyBiker > Syna 35.00
JuliusCaesar > Syna 35.00
TURN
Sammanlagt 153.25 Huvud 153.25 Rake 4.25
:Tb::Ab::Kg: :7g:
INSATSRUNDA 3

PufferFish > Satsa 118.12
HairyBiker > Lägger sig
JuliusCaesar > Syna 118.12
RIVER
Sammanlagt 383.10 Huvud 383.10 Rake 10.64
:Tb::Ab::Kg: :7g: :3g:
INSATSRUNDA 4

PufferFish > Satsa 295.30
JuliusCaesar > Syna 295.30
VISNING
Sammanlagt 969.34 Huvud 969.34 Rake 15.00
PufferFish 7C7DADKCTD
Par i sjua
Vinst: 0.00
JuliusCaesar KCKH7C7HAD
Tvåpar Kung och sjua
Vinst: 969.34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-16 kl 21:32, säger Lundin89 :

Tror jag hade checkat turn, möter ju ändå två och sprutfisken lär väl väldigt sällan folda ändå?

Vet inte om jag orkar bluffa river heller, vi blockar ju ändå hans draghänder lite och inga av broadwaykorten. 

Mvh PLO-spelare

Tack för input! Inte hunnit gå igenom den något djupare med vilken range vi vill ha i denna spot, får göras till veckan. 

Tillbaka från Coolbet Open, och spelmässigt var det väl ingen höjdare. Svår att hitta bra spots, och ett sämre kortsnitt gjorde att man rök relativt fort i alla turneringar. Därför finns det inga roliga händer att dela med sig av. 99 vs QQ, och AJ vs AQ och sedan var man ute. Cashgamet gick lite bättre, men totalt för resan skriver vi in ett back på ca 1k€. Värdet live är som vanligt helt magiskt.

Roligare igår blev det när vi hittade 12 rätt på stryktipset och en fin utdelning. Prestons mål på övertid var vääldigt fin.

Planen för kommande vecka är väldigt oklar ännu, får återkomma senare vad vi sätter upp för mål.

Skärmavbild 2018-10-21 kl. 13.00.19.png

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit rätt sliten efter Tallin, och därför har det varit rätt slött med grinden veckan som varit. Fått in 10h poker, och ett back på ca -1700kr. Spelade SM och några mtts på party, men blev endast en cash som gjorde att jag hamnade på BE för kvällen. 

Fokus för kommande vecka och framöver:

  • Kvala in till Millions Online
  • 10h poker
  • Teori: BTN vs BB scenarion
  • Stryktipset (Jackpott 15 milj på lördag) 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Mr.Skuldfri :

Varit rätt sliten efter Tallin, och därför har det varit rätt slött med grinden veckan som varit. Fått in 10h poker, och ett back på ca -1700kr. Spelade SM och några mtts på party, men blev endast en cash som gjorde att jag hamnade på BE för kvällen. 

Fokus för kommande vecka och framöver:

  • Kvala in till Millions Online
  • 10h poker
  • Teori: BTN vs BB scenarion
  • Stryktipset (Jackpott 15 milj på lördag) 

Hej, läst igenom din dagbok. Grattis till stryktipset!

Vill inte racka ned på ditt mål, men... Att ha ett skuldfritt liv är ju fint, men att lägga varenda vunnen krona på att amortera på lägenheten hade bara känts som ångest för mig. Det är nog är tur vi är olika. 

Jag tycker det är slöseri att amortera mer än vad man måste när räntan är låg, jag menar vad hade de pengarna kunnat göra för dig istället? Sätt dom i arbete!

 

Låt säg att du klonkar en turre för 1 miljon i natt, du har möjlighet att lösa lägenheten dirr, ska du göra det? NEJ.

Din kostnad på lånet årligen beror på din ränta, men vi räknar på 1,5%. Räntekostnad blir då 15 000kr/år (räknar inte med skattereduktion).

Ha kvar lånet, smäll in miljonen på en stabil utdelningsaktie (diversifiera gärna) , för 6%, Då har du intäkter på 60 000kr år, ett överskott på 45 000. 

 

Detta går att utveckla till förbannelse.

Lycka till !

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-29 kl 23:05, säger jimmie86 :

Hej, läst igenom din dagbok. Grattis till stryktipset!

Vill inte racka ned på ditt mål, men... Att ha ett skuldfritt liv är ju fint, men att lägga varenda vunnen krona på att amortera på lägenheten hade bara känts som ångest för mig. Det är nog är tur vi är olika. 

Jag tycker det är slöseri att amortera mer än vad man måste när räntan är låg, jag menar vad hade de pengarna kunnat göra för dig istället? Sätt dom i arbete!

 

Låt säg att du klonkar en turre för 1 miljon i natt, du har möjlighet att lösa lägenheten dirr, ska du göra det? NEJ.

Din kostnad på lånet årligen beror på din ränta, men vi räknar på 1,5%. Räntekostnad blir då 15 000kr/år (räknar inte med skattereduktion).

Ha kvar lånet, smäll in miljonen på en stabil utdelningsaktie (diversifiera gärna) , för 6%, Då har du intäkter på 60 000kr år, ett överskott på 45 000. 

 

Detta går att utveckla till förbannelse.

Lycka till !

 

Tack!

Om jag skulle vinna stort så är det nog vettigt att fundera ett varv till vart pengarna gör mest nytta. Men jag kommer lägga pengar från den dagliga grinden till amortering på lånet, och anledningen till det är att jag redan idag sparar i fonder och aktier. Som jag nämnt tidigare motiverar det mig mer när jag har ett tydligt mål att bli skuldfri. Tack för dina synpunkter, det uppskattas!

Tänkte göra en kort summering av Oktober:

Speltid: 34h

Cashgame: +6731

MTT: -12760

Stryk- och Europatips: +74177

 

Känner mig rostig i rätt många spots. Gillar dock upplägget på Upswing Poker så kommer fortsätta beta av den. Återkommer imorgon med målen för November

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...