Gå till innehåll

Drömmen lever, eller?


ClownXL

Recommended Posts

Hand: 55659713.hand.161
Session ID: TBL_1148379
Regulator ID: TCSH_14074413
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anonymt bord 187
Anonyma kontantbord
Handen påbörjades: 2018/09/27 21:07:22
Handen avslutades: 2018/09/27 21:08:07
Blinds: 1.00 / 2.00 SEK
Pott: 779.00
Satsa: 390.00
Vinst/förlust: -390.00
SPELARINFORMATION
Plats 1 : Caveman (400.00)
Plats 2 : Cleopatra (540.95)
Plats 3 : Leprechaun (390.00)
Plats 4 : JuliusCaesar (191.00)
Plats 5 : PufferFish (694.49) Är givare
Plats 6 : Lion (764.09)
BLINDS
Lion > LM 1.00
Caveman > SM 2.00
GIV
Lion BKBK
Caveman BKBK
Cleopatra BKBK
Leprechaun 9S9C
JuliusCaesar BKBK
PufferFish BKBK
INSATSRUNDA 1

Cleopatra > Syna 2.00
Leprechaun > Höj 11.00
JuliusCaesar > Lägger sig
PufferFish > Syna 11.00
Lion > Lägger sig
Caveman > All-in 400.00
Cleopatra > Lägger sig
Leprechaun > All-in 390.00
PufferFish > Lägger sig
Caveman > justerades för all-in 390.00
FLOPP
Sammanlagt 779.00 Huvud 779.00 Rake 15.00
5D2DAH
TURN
Sammanlagt 779.00 Huvud 779.00 Rake 15.00
5D2DAH8H
RIVER
Sammanlagt 779.00 Huvud 779.00 Rake 15.00
5D2DAH8H6H
VISNING
Sammanlagt 779.00 Huvud 779.00 Rake 15.00
Caveman AHKH8H6H2H
Färg till Ess
Vinst: 779.00
Leprechaun BKBKBKBKBK
Kasta
Vinst: 0.00
????????




 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Det är alltså över 10 månader sedan jag var här inne sist. Skamligt faktiskt. Motivationen dog i samband med att rullen blödde ur för kanske tusende gången i ordningen. Det saknas i mellan åt disciplin vågar jag lova.  

Anledningen till att jag försöker sätta liv i denna dagbok på nytt är enkel. Den 5:e Juni i år bestämde jag och en god vän att vi ska dra till Vegas år 2020. Han fyller då 40 och jag 35. Vi tänker att vi ska ge oss själva detta i present. I samband med att planerna smiddes kom vi att prata om hur mycket pengar man borde behöva för att överleva en 2 veckors vistelse i syndernas stad och jag kom för mig själv fram till 200 000kr. Det kan tyckas överdrivet men jag vill inte åka ner och sitta och lira 50 dollars turrar. Tanken är snarare att kunna spela bekvämt på $2/5. 

Så hur fan sparar man ihop 200K på 2 år??? Jo man grindar ihop den såklart. Inga problem ju. Har ju för fan plussat de sista 6 åren bara aldrig sparat och lagt undan vinstpengarna. Så nu är tanken att det ska bli ändring på det beteendet. 

Den 6:e Juni så degade jag alltså in 950 kr på Svenska Spel och satte mig på den absolut lägsta nivån. 0,25/0,5kr........ Tanken var att göra rullen till 5K första månaden för att sedan kliva till 0,5/1. Resultatet blev 4300kr på 170h grind. (Detta trotts att jag också jobbade heltid). En stabil timpeng på 19kr. 

Jag stannade inte länge på 0,5/1 mycket tack vare fantastiskt spring i microturrarna som spelas vid sidan om de 5 CG borden. I mitten på juli stod rullen på 8500kr och klivet till 1/2 var ett faktum. Där har jag nu härjat i 3 veckors tid och börjar förväntansfullt att blicka mot 2/4. Vi är inte där än men jag är fan inte långt ifrån. 18K stannade man på efter en långgrind idag. (Har semester denna veckan ut) 

Tanken blir att gå till 2/4 när rullen läser 25K. Det får ta den tid det tar men jag ska ärligt säga att det redan sprungit på i en rätt mycket snabbare takt än vad jag hoppats. Trodde att allt livespel skulle ha sabbat en hel del för mig men tycks ändå kommit tillbaka in i onlinetempot hyggligt fort. 

När jag först startade detta projekt kändes det faktiskt mest som en kul grej och inget som jag på riktigt trodde skulle kunna leda till 200K och en maxad Vegasresa men nu känns det trotts allt inte helt jävla omöjligt. Drömmen lever, eller?

Så för att höja motivationen ytterligare startar jag upp denna dagbok igen med en jävla round house kick och hoppas att ni vill vara med på resan. 

Vi är ett gott gäng på 4 män som planerar denna resan tillsammans och när det väl närmar sig tid för bokning och mer noggrann planering kommer jag säkert vilja ha så mycket tips som möjligt men vi kan hålla på dem för nu. 

Sedan jag sist var inne och skrev här så har SVS bytat klient och jag har således även bytat NICK, ÄNTLIGEN kan man slippa vara CaH. För tillfället hittar ni mig på 1/2kr´s CG borden och i turneringarna mellan 66-200kr uteslutande på Svenska Spel under nicket ClownXL. 

Jag är inte bäst men det räcker ju att vara lite bättre än dem som är riktigt dåliga ?

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger ClownXL :

Det är alltså över 10 månader sedan jag var här inne sist. Skamligt faktiskt. Motivationen dog i samband med att rullen blödde ur för kanske tusende gången i ordningen. Det saknas i mellan åt disciplin vågar jag lova.  

Anledningen till att jag försöker sätta liv i denna dagbok på nytt är enkel. Den 5:e Juni i år bestämde jag och en god vän att vi ska dra till Vegas år 2020. Han fyller då 40 och jag 35. Vi tänker att vi ska ge oss själva detta i present. I samband med att planerna smiddes kom vi att prata om hur mycket pengar man borde behöva för att överleva en 2 veckors vistelse i syndernas stad och jag kom för mig själv fram till 200 000kr. Det kan tyckas överdrivet men jag vill inte åka ner och sitta och lira 50 dollars turrar. Tanken är snarare att kunna spela bekvämt på $2/5. 

Så hur fan sparar man ihop 200K på 2 år??? Jo man grindar ihop den såklart. Inga problem ju. Har ju för fan plussat de sista 6 åren bara aldrig sparat och lagt undan vinstpengarna. Så nu är tanken att det ska bli ändring på det beteendet. 

Den 6:e Juni så degade jag alltså in 950 kr på Svenska Spel och satte mig på den absolut lägsta nivån. 0,25/0,5kr........ Tanken var att göra rullen till 5K första månaden för att sedan kliva till 0,5/1. Resultatet blev 4300kr på 170h grind. (Detta trotts att jag också jobbade heltid). En stabil timpeng på 19kr. 

Jag stannade inte länge på 0,5/1 mycket tack vare fantastiskt spring i microturrarna som spelas vid sidan om de 5 CG borden. I mitten på juli stod rullen på 8500kr och klivet till 1/2 var ett faktum. Där har jag nu härjat i 3 veckors tid och börjar förväntansfullt att blicka mot 2/4. Vi är inte där än men jag är fan inte långt ifrån. 18K stannade man på efter en långgrind idag. (Har semester denna veckan ut) 

Tanken blir att gå till 2/4 när rullen läser 25K. Det får ta den tid det tar men jag ska ärligt säga att det redan sprungit på i en rätt mycket snabbare takt än vad jag hoppats. Trodde att allt livespel skulle ha sabbat en hel del för mig men tycks ändå kommit tillbaka in i onlinetempot hyggligt fort. 

När jag först startade detta projekt kändes det faktiskt mest som en kul grej och inget som jag på riktigt trodde skulle kunna leda till 200K och en maxad Vegasresa men nu känns det trotts allt inte helt jävla omöjligt. Drömmen lever, eller?

Så för att höja motivationen ytterligare startar jag upp denna dagbok igen med en jävla round house kick och hoppas att ni vill vara med på resan. 

Vi är ett gott gäng på 4 män som planerar denna resan tillsammans och när det väl närmar sig tid för bokning och mer noggrann planering kommer jag säkert vilja ha så mycket tips som möjligt men vi kan hålla på dem för nu. 

Sedan jag sist var inne och skrev här så har SVS bytat klient och jag har således även bytat NICK, ÄNTLIGEN kan man slippa vara CaH. För tillfället hittar ni mig på 1/2kr´s CG borden och i turneringarna mellan 66-200kr uteslutande på Svenska Spel under nicket ClownXL. 

Jag är inte bäst men det räcker ju att vara lite bättre än dem som är riktigt dåliga ?

GL! Kul med Vegas-målet. Kommer följa :)

Är det 2020 ni planerar att åka eller 2021?

Redigerad av emiiii
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!! 

Det är 2020 som gäller. Siktet är ställt till hösten sep-okt någon gång så två år har man på sig. Mitt problem är att jag gillar att spendera pengarna jag vinner. Unnar mig gärna en weekend eller så när springet varit bra. Man har ju varit bortskämd med livegamesen i regionen. Nu blir det till en början online fokus som gäller och totalförbud mot att casha ut, borde kunna hjälpa "sparandet" hyggligt. ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hunnit en session idag på ca 2,5h och hade magiskt spring i dojjorna. Lyckades springa in ca 1600 sek på CG och även knipa en biljett (Fick 396 SEK för en tredje plats) till lill-lördagen. 

Fantastiskt gott med medrigg. 

Skrek till flickvännen att det blir Mamma Scans köttbullar och snabb-makaroner till middag ikväll och att det blir hon som får stå för kockandet "För pappa ska på djuphavsfiske". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger ClownXL :

Tackar!! 

Det är 2020 som gäller. Siktet är ställt till hösten sep-okt någon gång så två år har man på sig. Mitt problem är att jag gillar att spendera pengarna jag vinner. Unnar mig gärna en weekend eller så när springet varit bra. Man har ju varit bortskämd med livegamesen i regionen. Nu blir det till en början online fokus som gäller och totalförbud mot att casha ut, borde kunna hjälpa "sparandet" hyggligt. ? 

Det är drygt ett år kvar till sept 2020.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt ännu en session bakom mig. Blev bara en kortare paus i mellan dem båda på drygt en timme. Det totala resultatet för dagen blev ca 2500kr i det gröna. Blev ingen cash i lill-lördagen men jag lyckades hitta ett finalbord och en fin andra plats i mini-lördagen för ca 1100 spänn. 

Ett trevligt resultat och ett extremt tacksamt spring. Gäller att njuta i fulla drag när vinden står i seglen på detta viset och påminna sig själv om att mörkare tider kommer. 

Rullen stannar på strax över 20K. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började med att man blev väckt av en hungrig polare som ville ta en lunch. Yrvaket staplade man in på dass och körde en riktig raggardusch. Skrevet luktade som två riktigt illaluktande skrev.

Vännen tutade kanske 20 sekunder precis under vårt sovrumsfönster där min gravida sambo fortfarande låg och sov. Verken jag eller vännen vann några pluspoäng. Vännen ligger för att vara ärlig redan rätt så högt upp på hennes shitlist efter att han gett mig en soffkudde som liknar en snusprilla i födelsedagspresent. Även jag ligger sedan tidigare på minuspoäng då jag med en åsnas envishet vägrar flytta kudden ifrån soffan i vardagsrummet. 

Sedan bar det av till byns thairestaurang för frukost/lunch. Jag är personligen inget sort fan av att äta direkt efter jag vaknat så den blev verken en andra omgång i buffén eller kaka till frefterätt. 

Självklart handlades föda med hem även till den hungriga sambon som plåster på såren. Jag tog en kort tupplur på vardagsrumssoffan med min nya favoritkudde. 

Sen har det bara grindats. 

Imorgon bär det av till barnmorskan för en sista rutinkontroll. Kan för övrigt berätta att jag för första gången kunde känna grabben sparka i magen. Det var en jävla underbar känsla. Tidigare har han vägrat sparka så fort jag varit i rummet. Kan bero på att jag redan etablerat min alfahanne roll eller bara på slumpen. Vem vet. Men ett par solklara sparkar i handflatan fick jag idag och den första rubbade fan min andning något. Helt magiskt. Så jävla mäktigt det ska bli att bli farsa alltså. Har längtat efter en ursäkt att få ränna till Leo´s Lekland. 

Godnatt dagboken, vi ses imorgon. 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go middag!!

Idag har man hunnit vara hos barnmorskan för rutinkontroll och dessutom tagit en ute lunch med sambon. Det var riktigt trevligt på uteserveringen trotts åska och regn. 

Efter nästan ett år utav renoveringar och upp-piffande utav det inhandlade radhuset börjar det faktiskt likna ett hem. Sist på priolistan har kontoret varit. Det kom vi gemensamt fram till.... Nu börjar dock även grind-kontoret att komma på plats och i denna veckan har det inskaffats ett mindre skrivbord och lite annat krimskrams så nu har jag äntligen en plats där jag kan stänga in mig och bara nöta poker. Tidigare har jag suttit vid ett pokerbord i vardagsrummet på en köksstol och lirat men de dagarna är alltså äntligen förbi. 

Bjuder på ett par bilder. Det är såklart under uppbyggnad: (Även snuskudden har fått flytta med in efter ännu ett gemensamt fattat beslut)

1297983695_IMG_04651.thumb.JPG.96dccb50d9fd8d6c1da837bc5ceab2d4.JPG
1233751365_IMG_04661.thumb.JPG.8b5b1516a9e6bf7b2f3c73f72d2e69a2.JPG597890927_IMG_04641.thumb.JPG.23606ddf49ad68d2ccb43292dbf771bc.JPG

Nu blir det att följa "dead line day" live streamen på aftonbladet samtidigt som man lastar in lite volym. 

Ses vid borden!  

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Nu kommer jag kommentera på det överlägset viktigaste i hela ditt senaste inlägg. Stacken med snusdosor på bilden, är det Skruf, Knox samt Ettan Lös jag ser i högen där? 

Vad är det för jävla hedningsfasoner att blanda så där hejvilt!? Vi är pokerspelare, inte barbarer! ?

Hahaha ja du, sanningen är att jag egentligen snusat Generals Mackmyra helt uteslutande. Ett beteende som jag försöker stävja då det i princip är den dyraste snusen man kan snusa. Detta började med att jag för två veckor sedan började testa lite andra sorter och fastnade för Skrufs "Solglimt". (Jävla hipsternamn på en snus för övrigt.) Lössnus kör jag i stort sett bara lite när jag känner för det och gärna i samband med att jag dricker öl. Sambon kallar den således för helgsnusen. Att det blev ettan denna gången var bara i ren jävla nostalgi. 

Knox snusen fick jag i present tillsammans med snuskudden utav min polare. Den är ingen favorit men snus är snus så jag tänker inte låta den gå till spillo precis. 

Tyvärr hittar jag ingen riktigt bra ersättare till Mackmyran men med tanke på att det nästan är halva priset på Skrufen så hoppas jag kunna vänja in den. 

Men du har fan rätt, det är ett jävla hednings beteende att ha tre olika sorter liggandes. Ska bättra mig här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två timmars grind, där svs klienten bråkade något så in i Malmö, valde jag att stänga ner. Blev utkastad från klienten 3ggr, Fick in motståndare vars nick och stack ej blev synlig, blev oförklarligt utkastad ur köerna till borden osv. Tappade en röding ungefär och håller tummarna för att det ska bråka mindre om ett par timmar. 

Har en tass som jag tycker är semi-kallt spelat, kom gärna med input:

Vi spelar 1/2kr. 

Jag hittar 67s spader i CO och öppnar till 6kr. Har strax över 400kr i stacken.

FI slår om till 19kr från BTN, han täcker mig. 

Jag väljer att 4betta till 62 och BTN tar syn. (Är det supersämst att 4betta en hand som denna då och då?)

Flopp 752 rainbow.  Jag Cbattar 75 in i 125. FI synar. 

Turn 8k, nu två klöver på brädan. Potten ligger på 275kr. 

Här väljer jag att jamma för strax under 300 i någon form utav desperat förhoppning att FI kan vika händer som TT-JJ-QQ och kanske kan ha en eller annan AK också. 

Är detta super kallt? Spew?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, säger ClownXL :

Efter två timmars grind, där svs klienten bråkade något så in i Malmö, valde jag att stänga ner. Blev utkastad från klienten 3ggr, Fick in motståndare vars nick och stack ej blev synlig, blev oförklarligt utkastad ur köerna till borden osv. Tappade en röding ungefär och håller tummarna för att det ska bråka mindre om ett par timmar. 

Har en tass som jag tycker är semi-kallt spelat, kom gärna med input:

Vi spelar 1/2kr. 

Jag hittar 67s spader i CO och öppnar till 6kr. Har strax över 400kr i stacken.

FI slår om till 19kr från BTN, han täcker mig. 

Jag väljer att 4betta till 62 och BTN tar syn. (Är det supersämst att 4betta en hand som denna då och då?)

Flopp 752 rainbow.  Jag Cbattar 75 in i 125. FI synar. 

Turn 8k, nu två klöver på brädan. Potten ligger på 275kr. 

Här väljer jag att jamma för strax under 300 i någon form utav desperat förhoppning att FI kan vika händer som TT-JJ-QQ och kanske kan ha en eller annan AK också. 

Är detta super kallt? Spew?

 

Enligt min mening hade jag undvikit att 4bet bluffa 200bb djupt.Speciellt med 67s. Flop bet size är dåligt.Du värde äger dig själv om FI har JJ-QQ-KK-AA.Mindre sizing föredras om du ska cbetta flop.Stäng ner turn.FI's range är för stark o du reppar bara KK,AA(hade förmodligen använt annan sizing med dem händerna,du vill ju inte att killen ska folda?) o du värde äger dig själv bara om du blir synar av QQ+ här.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, säger Snake911 :

Enligt min mening hade jag undvikit att 4bet bluffa 200bb djupt.Speciellt med 67s. Flop bet size är dåligt.Du värde äger dig själv om FI har JJ-QQ-KK-AA.Mindre sizing föredras om du ska cbetta flop.Stäng ner turn.FI's range är för stark o du reppar bara KK,AA(hade förmodligen använt annan sizing med dem händerna,du vill ju inte att killen ska folda?) o du värde äger dig själv bara om du blir synar av QQ+ här.

varför ska man undvika att 4bets bluffa 200bb djupt? Håller med dig att Hero borde välja nån hand som ex. Axs som blockar fi:s värdehänder. Postflop så antigen 1/3 bet på flopp eller check o som spelad tycker check på turn är bättre( då du ändå har lite SD) o shovar hellre händer som Ax , kx i klöver på turn

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, säger ölkaka :

varför ska man undvika att 4bets bluffa 200bb djupt? Håller med dig att Hero borde välja nån hand som ex. Axs som blockar fi:s värdehänder. Postflop så antigen 1/3 bet på flopp eller check o som spelad tycker check på turn är bättre( då du ändå har lite SD) o shovar hellre händer som Ax , kx i klöver på turn

Ja.Va nog fel och mig att säga att man ska helt undvika att 4bet bluffa.range konstruktionen som du sa om Ax händer är ju inget fel i att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger BennyGuldfot :

Av alla linjer är ju turn klart sämst enligt mig. Värdet som finns i handen trasar du sönder genom att pilla in. 

Jesus... Du tror man slår många händer med par i sjuor när han synar flopp? Riktigt monster värde man har med par i sjuor i 4 bettad pot xD.

Till Clown: finns säkert bättre händer än 76s att skjuta 4 bets men oroa dig inte över alla Micro-lirare som försöker agera pokerprofet här; De får det att låta som att de hellre föredrar att torka sig i nummer-två med 4 st hundrasedlar( ''2 bajs ins'' ) och spola ner dem i toaletten än att 4 betta 76s :D.

Övrigt håller jag med om Ölkaka om flopp, men på turn när du får öppet stegdrag så måste du ju fortsätta skjuta. Det finns i princip ingen annan bluff-hand som har mer equity än 76 på denna turn med tanke på hur handen utspelat sig. Finns stor chans att nitsen lägger enda upp till QQ på turn så du har solklart läge där.

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Jesus... Du tror man slår många händer med par i sjuor när han synar flopp? Riktigt monster värde man har med par i sjuor i 4 bettad pot xD.

Till Clown: finns säkert bättre händer än 76s att skjuta 4 bets men oroa dig inte över alla Micro-lirare som försöker agera pokerprofet här; De får det att låta som att de hellre föredrar att torka sig i nummer-två med 4 st hundrasedlar( ''2 bajs ins'' ) och spola ner dem i toaletten än att 4 betta 76s :D.

Övrigt håller jag med om Ölkaka om flopp, men på turn när du får öppet stegdrag så måste du ju fortsätta skjuta. Det finns i princip ingen annan bluff-hand som har mer equity än 76 på denna turn med tanke på hur handen utspelat sig. Finns stor chans att nitsen lägger enda upp till QQ på turn så du har solklart läge där.

Vad synar om vi skjuter turn? Bara händer vi ligger efter mot. Klart vi inte har ett monstervärde, men värdet är ju bättre än att göra om handen till bluff. Majoriteten av dom händerna som synar när han pillar in kommer ju även checka bakom turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Snake911 :

Enligt min mening hade jag undvikit att 4bet bluffa 200bb djupt.Speciellt med 67s. Flop bet size är dåligt.Du värde äger dig själv om FI har JJ-QQ-KK-AA.Mindre sizing föredras om du ska cbetta flop.Stäng ner turn.FI's range är för stark o du reppar bara KK,AA(hade förmodligen använt annan sizing med dem händerna,du vill ju inte att killen ska folda?) o du värde äger dig själv bara om du blir synar av QQ+ här.

 

4 timmar sedan, säger Snake911 :

Ja.Va nog fel och mig att säga att man ska helt undvika att 4bet bluffa.range konstruktionen som du sa om Ax händer är ju inget fel i att använda.

Ja det känns kallt som sagt. Överlag använder jag nog denna flopsizen när jag c-bettar floppar så den feedbacken tackar jag för. Ska tänka på att sieza mindre och välja mina 4bets händer med större omsorg. Tacksam för input. 

5 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Av alla linjer är ju turn klart sämst enligt mig. Värdet som finns i handen trasar du sönder genom att pilla in. 

Jag valuebettar inte turn, det är en bluff. Har faktiskt alltid föredragit att använda händer som detta för att bluffa. Blir man fångad så har man ändå relativt många outs som sämst. 

3 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Jesus... Du tror man slår många händer med par i sjuor när han synar flopp? Riktigt monster värde man har med par i sjuor i 4 bettad pot xD.

Till Clown: finns säkert bättre händer än 76s att skjuta 4 bets men oroa dig inte över alla Micro-lirare som försöker agera pokerprofet här; De får det att låta som att de hellre föredrar att torka sig i nummer-två med 4 st hundrasedlar( ''2 bajs ins'' ) och spola ner dem i toaletten än att 4 betta 76s :D.

Övrigt håller jag med om Ölkaka om flopp, men på turn när du får öppet stegdrag så måste du ju fortsätta skjuta. Det finns i princip ingen annan bluff-hand som har mer equity än 76 på denna turn med tanke på hur handen utspelat sig. Finns stor chans att nitsen lägger enda upp till QQ på turn så du har solklart läge där.

Detta är också min känsla att väldigt många regs inte vill få in 200BBs med ett par som JJ efter 4bet pre.  Vilket nog inte är dåligt iof. Men det borde ju gå att exploita något. 

2 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Vad synar om vi skjuter turn? Bara händer vi ligger efter mot. Klart vi inte har ett monstervärde, men värdet är ju bättre än att göra om handen till bluff. Majoriteten av dom händerna som synar när han pillar in kommer ju även checka bakom turn.

Ja du har rätt men nu är ju tanken att få någon att lägga en hand som vi ligger efter emot inte att få dem att syna med sämre. Så frågan är från min sida snarare vilka händer kan vi få att folda som vi ligger efter emot? Jag sickar som sagt inte turn för värde utan för att targeta TT-QQ som jag tror kan folda relativt frekvent. Eller tror du att de alltid synar med de händerna? I så fall är ju mitt spel supersämst såklart. 

Tackar alla som lägger tid och energi. Detta är anledningen till att jag började hänga här från början och att jag tog mig tillbaka. Tar mer än tacksamt emot all feedback jag kan få. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motvind i seglet xD

Efter två dagar med fantastiskt spring så åkte man på ett tiotal riktiga käftsmällar ikväll. Backar ca 2500kr totalt och väljer att lägga ner istället för att jaga hålet in på småtimmarna. Rullen stannar således på 18K igen. Bara en sådan dag helt enkelt. Alla set sprang in i högre set eller blev utdragna efter man fått in det. Finns säkert ett par händer man hade kunnat undslippa för billigare peng men överlag är jag inte jättemissnöjd med spelet, bara med resultatet ? 

Imorgon blir det upp 09:30 för att bygga brandskydd på vinden. Det suger lite röv faktiskt men det måste göras. Får se om grindviljan smyger sig på framåt kvällen eller om jag bara drar i mig ett par beer framför Netflix. Det enda jag vet med säkerhet är att det ska tillagas Fish & Shrimp Tacos. Givet med hemma mulad Guacamole. Det är alltid trevligt att ha detta att se fram emot när man ligger på knä i någon dammig jävla vind. Jag lagar merparten utav maten här hemma då det är en av mina absolut största hobbies, definitivt roligare än Poker men kanske mindre EV+.    

Satte så ett litet hack i det fina månadsresultatet men kommer fortsätta kämpa på!

image.png.c2887c6a6047ffc3191d9757767fe7f7.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag linjer där man är i behov av att FI skall folda TT, JJ QQ på 8 hög bräda är av sämre slag. Visst,. du har viss folding EQ och har en skottkärra rivercards som kommer hjälpa dig ibland dom gångerna du får syn, men spelare som bluffar med showdown value har nog sällan dom bästa graferna.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...