Gå till innehåll

Drömmen lever, eller?


ClownXL

Recommended Posts

Hej igen PF,

Det var många år sedan jag var här inne och härjade. Då var man en yngling med drömmar och visioner. Nu är man en fetlagd 32åring fast i hamsterhjulet. Hur fan hamnade man här?? Om mitt 18åriga jag hade träffat mig idag hade han slagit mig i ansiktet så hårt att jag inte vaknat upp förrän i mitten utav nästa vecka. Jag ville aldrig jobba på "kontor" eller bära kavaj måndag till fredag. Slips var något man hade på begravningar endast för att morsan tvingade en. Jag brydde mig aldrig om titlar eller vem som körde finast bil. Svenssonlivet var inget för mig, det visste jag och pokern skulle bli min väg ur det. 

Någonstans på vägen blev det inte riktigt som jag tänkt. Jag var kanske bara ung och naiv och hade ingen jävla aning om hur mycket tid och slit det kräver att faktiskt leva på poker eller så insåg jag bara att alla mina vänner sprang om mig i livet. De skaffade utbildning och fina jobb och åkte på svennebanan semester en gång om året. Jag satt framför en skärm och spelade NL50 60-80 timmar i veckan. Sanningen är att det inte ens gick bra. Rakeback och a-kassa fick täcka utgifterna. Så trött på livet och besviken på mig själv tog jag mig i kragen och skaffade mig ett "riktigt jobb". Detta var 7 år sedan. Sedan dess har jag bytt arbetsplats 2 gånger och kan idag titulera mig "Sales Manager" på ett gigantiskt bolag. Det är låter mycket flashigare än vad det är egentligen. Det är bara en glorifierad titel för "Ute-säljare". Jag har flyttat från Landskrona till Helsingborg för att sedan, för två månader sedan, flytta tillbaka till Landskrona där jag och sambon nu köpt radhus. Man kan kortfattat säga att det inte alls blev så som jag drömde i min ungdom men jag måste ända erkänna att jag trivs som fan med livet. Stabiliteten i yrkeslivet har gett mig så otroligt mycket. 

Pokern har alltid funnits med mig. Jag tror faktiskt inte att jag haft ett ända uppehåll av spelande som varat längre än någon enstaka vecka. Det har för mig blivit en hobby på samma vis som många andra spelar golf. Ett par kvällar i veckan har jag suttit på klubbarna runt om i nordvästra Skåne och härjat i deras 5/5 game. Några gånger i månaden har jag också reggat ett 20 tal turrar på stars. Detta året har verkligen viljan att utvecklas och studera poker kommit tillbaka på allvar. Jag har lapat i mig oändliga mängder poker genom twitch / youtube och pokergo för att sakta och säkert se att mina resultat blir bättre och bättre. Sanningen är att det inte krävs mycket för att slå de live gamen jag lirar i. Jag tror ärligt att i en spelarpool på 70-100 pers så finns det kanske 5 spelare som vinner i längden. Resten är helt chanslösa. De som säger att pokern är död borde sätta sig vid våra bord en fredagskväll och titta på när fyllo1 och fyllo2 får in 1000bb´s pre med T9s mot AJo. Således har jag en hobby som genererar en del extra slantar vilket såklart är trevligt.    

Nu har man alltså landat i vuxenlivet och jag ställer mig frågan är jag nöjd? Delvis ja, jag har ett respektabelt jobb och en trevlig månadslön. Ett hus som är helt och rent som dessutom inte kostar mig skjortan. En flickvän som är åt helvete för bra för mig. Men det grämer mig ändå att sitta i det här jävla hamsterhjulet. Jag skulle ju för fan bli bäst i världen! Kändis! Sitta i tv-sända cashgames med miljontals kronor framför mig....... Så kommer det såklart aldrig att bli men det finns egentligen ingen anledning för att inte fortsätta att utvecklas. Därför denna dagbok. 

I och med flytten tillbaka så är tillgången till live games sämre. Det är längre resor och jag tar mig inte dit i samma utsträckning. Dessutom har "rullen" tagit en smäll. Det är fan inte billigt med pantbrev, lagfart och nya möbler. Detta innebär att jag hittat tillbaka till SVS och CG borden där för första gången på mycket mycket länge. Jag har nästan uteslutande spelat turneringspoker online de sista 2 åren. Till min stora tillfredsställelse så verkar det dock fortfarande vara hyggligt värde i alla fall på de lite lägre nivåerna.

Det blev ju väldigt mycket dravel här nu känner jag. Men det är skönt att få skriva av sig lite. Låt mig komma till saken och avrunda detta första inlägg. 

Jag kommer till och börja med att härja på nivån 1/2 på SVS. Spelar uteslutande NLH. För tillfället läser rullen modesta 5K. Den kortsiktiga målsättningen är att att kliva i nivå tämligen fort. Jag spelar under nicket "CaH" men kommer mestadels att spela på de anonyma borden. Ni som mött mig vet att jag inte är proffs. Det finns mycket att jobba på fortfarande. Det blir helt uteslutande cash game poker tills rullen läser iaf 20K. Där efter får vi se. Jag tycker egentligen att turrepoker är sjukt mycket roligare men jag tänker leva efter mottot "spela som du bör inte som du vill". 

Målsättning för September:

Spela minst 20h i veckan. 

Plugga poker minst 5 timmar i veckan.  

Uppdatera dagboken efter varje sittning. 

Posta minst en hand vid varje uppdatering för diskussion. 

Jag har ett par frågor till er som är online regs. 

Finns det någon pokertracker som funkar till SVS? Holdem Manager verkar ju rätt kört om man inte vill pröjsa orimliga 400kr i månaden. 

Kan någon tipsa om en skön "hand player" som jag kan använda för att posta händer här? 

Tacksam för respons! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, säger lenzay :

Härligt!

Välkommen tillbaka så att säga :)

Ska bli väldigt kul att följa din resa här!

Jag kan tyvärr inte bidra med någon hjälp på dina frågor.. Men jag bidrar med lyckönskningar och hh’s diskutioner :)

 

Tackar! 

Kul att vara tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1:

Blev en kortare kvällssession som slutar med plussiffror i vart fall. 3h och 1 minut genererade 524 sek för att vara exakt. Får väl ända räkans som stabilt. 

Det märktes tydligt att det var helg. Väldigt mycket limpare och passivitetsfiskar inne. Spelade en jävla rolig hand där jag sitter i SB med AJo. tre spelare limpar in för två spänn och jag raisar till 11 SEK. För att vara ärlig vet jag inte om detta är optimalt ifrån min sida, vad tror ni? Bättre att betsiza större, mindre eller bara limpa med? 

Oavsett så foldar BB och UTG klickar till 20SEK, knappen synar och lika så jag. 

Flopp Ac Jh 7s

Jag leder ut för 32 SEK. UTG shovar för 502 SEK....... jag har 419 att syna nu. Jag stekte inte länge men jag hann fråga mig själv om jag någonsin kommer folda här och fick svaret av mig själv att nä det kommer jag nog inte. Vad tycker ni? 

Mest intressant för mig är preflopp. Upplever att det är massa limpare och vill få bättre kontroll på hur jag bör spela emot detta. Jag tenderar för tillfället att öppna ganska wide på limpare i pos men tycker att det sätter mig i konstiga spots lite titt som tätt. Nu är ju detta dessutom ur pos och man borde kanske ytterligare strama åt rangen där. Hur gör ni? Går det ens att 4betta? Jag övervägde aldrig det alternativet. 

Tacksam för all form av input!

Jag tenderar att ha tv´n på i bakgrunden när jag grindar. Aldrig något tungt som rullar utan brukar mestadels vara stand up comedy. Kan tillägga att jag förmodligen är en av de svenska som konsumerat mest standup. Det är ett mycket stort intresse hos mig. Så om ni har tips på lite "off the grid" komiker som ni gillar får ni gärna name droppa dom här. Alla tips är välkomna. Idag blev det 3 specials med Dave Chappelle, han har alltid varit en favorit. 

Imorgon blir det ett besök på vallokalen och ett på MIO. Bägge dessa aktiviteter känns som tortyr för mig. Sedan skall det hängas tavlor i kök och i vardagsrum, det har sambon bestämt. Hoppas på att få in 5-6h vid borden imorgon också.

Go natt.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen och lycka till! Vi lär mötas endel på /2 och /4 när du kommer upp :)

Ang hande så hade jag spelat den likadant förutom att sizea det lite större typ 13-14 ur pos, öppna brett mot limps är standard och AJo är defenitivt tillräckligt stark för o göra det ur pos med. 4bet känns dumt då limp/raisen allt för ofta är superstark. Flop leaden är nice kan lätt få fisken o spezza ur händer som han annars checkar bakom + check/raise ser mkt starkare ut från dina sida.

Ang tracker så vet jag inget annat alternativ än o köra den dyra convertern du pratar om för den +hm2 använder jag själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Paddington :

Välkommen och lycka till! Vi lär mötas endel på /2 och /4 när du kommer upp :)

Ang hande så hade jag spelat den likadant förutom att sizea det lite större typ 13-14 ur pos, öppna brett mot limps är standard och AJo är defenitivt tillräckligt stark för o göra det ur pos med. 4bet känns dumt då limp/raisen allt för ofta är superstark. Flop leaden är nice kan lätt få fisken o spezza ur händer som han annars checkar bakom + check/raise ser mkt starkare ut från dina sida.

Ang tracker så vet jag inget annat alternativ än o köra den dyra convertern du pratar om för den +hm2 använder jag själv.

Tackar både för välkomnandet och input. Blir väl så tillslut att man får investera de 400kr i månaden. Sjukt kallt att lägga 4800kr om året för att ett program som kostade 100$ en gång i tiden ska fundera.... Men men, kör utan tillsvidare. 

Gillar också att leda flopp i denna spot, att han dessutom spazzade med 1010 är ju magi. Att man inte fick stå är såklart tråkigt xD 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man röstat. Utfört sin medborgerliga plikt. Vallokalen var fylld utav människor. En del förvirrade yngre människor i joggingbyxor, en del medelålders människor i jeans och piké men framför allt en massa äldre personer som var klädda från topp till tå. En man hade med sig en termos. Tror han planerar att göra en heldag utav ärendet. Kul ändå hur olika det är i generationerna. Vissa ser det bara som ett måste, ett onödigt ont. Andra sätter på finbyxor och skor och ser det som ett nöje och ett privilegium. Själv befinner jag mig någon stans mitt i mellan. Har aldrig varit superinsatt men ändå inte opåläst. Tycker det är grymt att vi får rösta och vara med och påverka, tycker det är synd att inte alla tycker som jag. På måndag får vi se i vilken riktning Sverige skall ledas. På tisdag kommer allt att vara som vanligt. 

MIO besöket som sambon lurat med mig på flöt ihop med ett besök på ett möbel och design outlet. Nästan som om hon planerat det så. Jag hatar shopping, hon älskar det. Kan gå i timmar och vända på kökshanddukar och tavelramar för att tillslut lämna butiken tomhänt. Jag köper det jag ska ha utan att bry mig om det som finns i periferin. Det blev en matta idag och två överdrag till soffkuddar. Jag inkluderades i beslutet fast att jag inte har en jävla Hjalmar om vad som passar till vad. Där står man som ett fån och bara "Visst det blir nog fint". Killgissar och hoppas att det snart ska vara över. Hon är glad i vart fall och det är alltid trevligt. 

Lunch på Subway innan hemfärd. Här är jag i min comfort zone till skillnad ifrån MIO. Här vet jag precis vilka olika komponenter som kan kombineras för bästa resultat. Mätt och belåten styrdes skutan hem. 

Idag blir det två sessioner, en lite längre nu på tidig eftermiddag sen blir det paus för att grilla ryggbiff när kvällen knackar på. Som efterrätt blir det helgfisk på SVS ett par timmar till.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2

Första sessionen för dagen avklarad. Blev 4h spel. Tyvärr inget spännande. Hela sessionen pendlade i mellan +-100 BB´s. Ganska så händelsefattigt för att vara ärlig. Jag försökte strama min preflop range gentemot limpare och dessutom siza större när jag väl spelade emot dem. Det känns bättre, som att jag plockar hem fler mindre potter. Det är överlag något jag tror att jag måste bli vassare på, att faktiskt kriga lite för de mindre potterna. 

Jag vill lyfta två nävar ur sessionen. Den första är en bluff där jag hittar hem på rivern och kan valuebetta. Valde att gå strax över pott i det fallet. Nu i efterhand vill jag nog satsa ännu mer för att vara ärlig. Både om jag bluffar och om jag har value. Överlag valde jag en något mer udda linje än vad jag brukar men tycker att denna handen är ganska välspelad över lag. 

Hand 1 

HANDINFORMATION
Hand: 55620924.hand.244
Session ID: TBL_1109963
Regulator ID: TCSH_13644943
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anonymt bord 599
Anonyma kontantbord
Handen påbörjades: 2018/09/09 14:37:09
Handen avslutades: 2018/09/09 14:38:13
Blinds: 1.00 / 2.00 SEK
Pott: 243.25
Satsa: 124.00
Vinst/förlust: +119.25
SPELARINFORMATION
Plats 1 : RobinHood (103.99)
Plats 2 : KingArthur (580.45)
Plats 3 : Jester (379.00)
Plats 4 : Devil (466.31)
Plats 5 : Robot (462.33) Är givare
Plats 6 : PufferFish (574.08)
BLINDS
PufferFish > LM 1.00
RobinHood > SM 2.00
GIV
PufferFish BKBK
RobinHood BKBK
KingArthur BKBK
Jester BKBK
Devil BKBK
Robot QHTH
INSATSRUNDA 1

KingArthur > Lägger sig
Jester > Lägger sig
Devil > Lägger sig
Robot > Höj 6.00
PufferFish > Syna 6.00
RobinHood > Lägger sig
FLOPP
Sammanlagt 13.63 Huvud 13.63 Rake 0.37
JCTC4H
INSATSRUNDA 2

PufferFish > Passa
Robot > Passa
TURN
Sammanlagt 13.63 Huvud 13.63 Rake 0.37
JCTC4HAH
INSATSRUNDA 3

PufferFish > Satsa 10.00
Robot > Höj 33.00
PufferFish > Syna 33.00
RIVER
Sammanlagt 77.84 Huvud 77.84 Rake 2.16
JCTC4HAH7H
INSATSRUNDA 4

PufferFish > Passa
Robot > Satsa 85.00
PufferFish > Syna 85.00
VISNING
Sammanlagt 243.25 Huvud 243.25 Rake 6.75
Robot AHQHTH7H4H
Färg till Ess
Vinst: 243.25
PufferFish ACAHTCTDJC
Tvåpar Ess och tia
Vinst: 0.00

 

Kommentera gärna. 

-----------------------------------------------------------------

Hand 2 detta är en stenhård bluff ifrån min sida. I stunden kändes det som att detta är exakt hur jag hade spelat alla mina valuenävar. Rivern är kanske lite speciell men då jag var 100% på att jag inte leder så går jag full bluffmode för att faktiskt targeta exakt den typen av hand som r0z har här. Vad tycker ni om att förvandla denna hand till en bluff? Är det kanske bättre att spela den som ett drag / bluffcatcher?

HANDINFORMATION
Hand: 55621395.hand.160
Session ID: TBL_1110432
Regulator ID: TCSH_13648502
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Britta 934
Handen påbörjades: 2018/09/09 17:56:58
Handen avslutades: 2018/09/09 17:58:45
Blinds: 1.00 / 2.00 SEK
Pott: 267.57
Satsa: 137.00
Vinst/förlust: -137.00
SPELARINFORMATION
Plats 1 : NINI (427.44) Är givare
Plats 2 : Wallerstei (111.75)
Plats 3 : CaH (400.00)
Plats 4 : Enchilada (494.31)
Plats 5 : r0z. (567.75)
BLINDS
Wallerstei > LM 1.00
CaH > SM 2.00
GIV
Wallerstei BKBK
CaH AD3D
Enchilada BKBK
r0z. BKBK
NINI BKBK
INSATSRUNDA 1

Enchilada > Lägger sig
r0z. > Höj 6.00
NINI > Lägger sig
Wallerstei > Lägger sig
CaH > Syna 6.00
FLOPP
Sammanlagt 12.65 Huvud 12.65 Rake 0.35
JD5H8D
INSATSRUNDA 2

CaH > Passa
r0z. > Passa
TURN
Sammanlagt 12.65 Huvud 12.65 Rake 0.35
JD5H8DAS
INSATSRUNDA 3

CaH > Passa
r0z. > Satsa 8.00
CaH > Höj 33.00
r0z. > Syna 33.00
RIVER
Sammanlagt 76.87 Huvud 76.87 Rake 2.13
JD5H8DASQC
INSATSRUNDA 4

CaH > Satsa 98.00
r0z. > Syna 98.00
VISNING
Sammanlagt 267.57 Huvud 267.57 Rake 7.43
CaH ADASQCJD8D
Par i Ess
Vinst: 0.00
r0z. AHASKDQCJD
Par i Ess
Vinst: 267.57
 

All feedback uppskattas. 

 

Nu ska jag tända grillen och avnjuta en kall under tiden som kolen får perfekt glöd. 

Hoppas jag orkar en 2h sittning lite senare. 

Resultat session 2 = -84 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 3:

Det blev en mycket längre sittning än tänkt. Valvakan håller mig vaken. 4h 27min spelande och efter en jävligt tråkig sittning stängde jag klienten med ett back på -100 SEK

Värdet känns oändligt. Fisken försökte uppenbarligen att ge bort all rom men jag lyckades inte riktigt stå i några större spots. Det är faktiskt ganska sjukt att jag inte backade iaf 5-6 fulla inköp. 

Spelade överlag väldigt fokuserat och tycker att jag lyckas hålla ihop spelet väldigt väl trotts dåligt spring. Såklart tråkigt att stänga många timmars grind idag med ett backresultat men jag känner mig stabil inför framtiden. Så länge jag fortsätter spela som jag gjort i helgen så kommer klivet till /4 ske snarare än senare. Allt har sin tid. 

Får inte rätt på HH i SVS klient så blir en HH i fritext. Sorry för det:

Jag är BB med övar 1K i stacken. Cut off öppnar utan limp till 13 sek han har 625 sek i stacken. Vi spelar 1/2. Jag har 77 och väljer att syna. 

Flopp är QT7hdd, Jag checkar och FI bettar 52 SEK in i en pott på 27. Jag synar. 

Turn 5h. Jag checkar och FI bettar 256 SEK in i potten på 131. Jag väljer att skicka stacken och blir snappad utav TT. 

Kan jag hitta fold på något ställe här? pre kanske? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I QTs handen i session 2 hade jag velat betta flop. Dels för att vi missar värde av 2a paret och dels för att om vi senare ska bluffa så går historien inte ihop liksom vad reppar du nu genom att raise turn? och på river reppar du endast backdoorfärgen och får svårt o bluffa de gånger den inte sitter. Om du hade bettat flop så hade det imo vart perfekt läge för en fin överbet på A eller K turn + överbet river då du har stort range övertag så som brädan springer ut och historien går ihop hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missat denna. Obligatorisk GL förmedlas härmed. GL! Håller med Paddington ang hand #1, hand #2 vill jag nog bara syna turn och sen utvärdera, men vet inte om jag kan säga att det är ngt direkt fel med å spela så som du gjorde. Längesen jag lira mot roz så minns inte hur hans check flopp-spel ser ut riktigt, men det känns som du spelar lite så som folk vill/förväntar sig som tjeckar floppar, dvs induca till rejs/spew, ganska lätt att plocka av den där handen i roz position tänker jag ... Hand #3 lurigt när man ä sådär deep å me sån weird sizing ... vilken FI va det mot? Tror det är rätt omöjligt att komma från den handen. Utan att veta vem FI är vill jag nog bara stationera ner varje gata lol, men skeppa turn är väl i princip samma sak för jag antar överbet kmr otr också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2018-09-10 kl 09:36, säger Paddington :

I QTs handen i session 2 hade jag velat betta flop. Dels för att vi missar värde av 2a paret och dels för att om vi senare ska bluffa så går historien inte ihop liksom vad reppar du nu genom att raise turn? och på river reppar du endast backdoorfärgen och får svårt o bluffa de gånger den inte sitter. Om du hade bettat flop så hade det imo vart perfekt läge för en fin överbet på A eller K turn + överbet river då du har stort range övertag så som brädan springer ut och historien går ihop hela vägen.

Jupp tror att det är min standardlinje också. Håller med om att rangen blir något för blufftung så som spelad. Tack för input. 

Den 2018-09-11 kl 23:19, säger Jag och mina mig :

Missat denna. Obligatorisk GL förmedlas härmed. GL! Håller med Paddington ang hand #1, hand #2 vill jag nog bara syna turn och sen utvärdera, men vet inte om jag kan säga att det är ngt direkt fel med å spela så som du gjorde. Längesen jag lira mot roz så minns inte hur hans check flopp-spel ser ut riktigt, men det känns som du spelar lite så som folk vill/förväntar sig som tjeckar floppar, dvs induca till rejs/spew, ganska lätt att plocka av den där handen i roz position tänker jag ... Hand #3 lurigt när man ä sådär deep å me sån weird sizing ... vilken FI va det mot? Tror det är rätt omöjligt att komma från den handen. Utan att veta vem FI är vill jag nog bara stationera ner varje gata lol, men skeppa turn är väl i princip samma sak för jag antar överbet kmr otr också.

Tackar! Den tredje handen spelades på anonymt bord så vet faktiskt inte vem den var emot. Hade faktiskt inte noterat något underligt ifrån den stolen tidigare så i handen satt jag som ett jävla frågetecken och fattade ingenting. Nog lugn sizing hela vägen. Men men, hatten av. Han fick ju betalt liksom xD 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan blev det endast en toktiltad sittning på måndagen som slutade horribelt med tiltskott och tillhörande chattrants. Ytterst omoget och fullständigt omotiverat. Kunde inte vinna en hand. Spelade sämre och sämre ju längre in på småtimmarna jag kom och blev värdet på 2,5/5. Mongot man är i mellan åt. 

I fredags lyckades jag tippa 13 på stryktipset. Jag och 5000 andra svenskar... Utdelningen på 2700 sek delades dessutom men en kamrat så det räckte inte riktigt för att gräva igen måndagshålet.  

Idag kom till slut viljan att vilja grinda tillbaka och jag gjorde en sittning på knappa 4h som slutade med en knapp hundring upp. Mycket tack vare en min cash i djupet där jag åkte som 9a på finalbordet. Fan så mycket roligare med turneringspoker även om det också kan bli lite statiskt emellanåt så blir det mer tävling utav det och var hand känns mer avgörande än varje given cash game hand.

Inga superintressanta händer från sittningen idag så slopar HH. I veckan blir det i vart fall grind fredag, lördag och söndag. Ska försöka värva in ett par turrar på stars i sann helganda. Hoppas på fler intressanta händer att diskutera då. 

  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit inne på det lite här tidigare med att jag hatar shopping. Men jag vill understryka att jag verkligen hatar all form utav shopping. Oavsett om det är nya kläder eller en liter mjölk som ska inhandlas så hatar jag det med passion. Det kan mycket väl vara för att jag i min ungdom jobbade i 3,5 år i en Lidl butik. Det är hela upplevelsen. Människorna, köerna, tristessen. Alla raka led utav varor som väntar på att bli plockade och den horribla jävla hissmusik som butikerna envisas med att spela. Gamla människor som ska betala med mynt och unga människor som högt deklarerar att det är viktigt att köttet är svenskt och grönsakerna närodlade. 

Idag tog snusen slut. Något som inte händer allt för ofta. Jag är faktiskt hygglig på att planera i förväg. Men vid lunch idag fick jag springa in på city gross för att inhandla nya dosor. Här möts jag utav det jag hatar absolut mest i dagens matvarubutiker, förbutiken. Den pajasen som kommit på detta koncept bör skendränkas i havremjölk. 

Duktigt kliver man fram och tar sin lapp. Nummer 9. Tittar upp på tavlan som visar nummer 5. Tänker att det är ju ändå inte så galet. Jag hade fel. Två stycken kassörskor trallar långsamt fram och tillbaka bakom disken utan att tillsynes göra ett skit för att jag ska få min snus snabbare.

Herren som just nu betjänas har så lortiga kläder att jag kan se på honom att han luktar riktigt illa. I hans högra bakficka har han en öppnad ölburk som knappt är påbörjad. När han lutar sig fram och hänger sig på disken skvalpar det ut lite öl på golvet. Jag anstränger mig för att inte himla med ögonen och sucka högljutt.

Han ska tippa trav och undrar vem i butiken som har satt den för tippade raden. Kassörskan svarar att det är Mats. Mannen förklarar att han inte vet vem Mats är. Kassörskan försöker förklara vem Mats är. Mannen undrar om "man kan lita på Mats". Jag misslyckas med att inte himla med ögonen.

När han äntligen har kupongen i näven och kassörskan ber om 198kr så vill han också ha en trisslott. Kassörskan gör misstaget att plocka fram en hel trave och sprida ut dem som en kortlek i sina händer, "Vilken vill du ha?" frågar hon. "En med vinst!" svarar han och gapskrattar sedan åt sin egen finurlighet. Mer öl träffar golvet. Jag suckar högljutt. 

Samtidigt har kvinnan med nummer 6 blivit kallad till kassa bredvid. Hon har två påsar i händerna och lika många barn i släptåg. Den äldre sonen klättrar upp på glassboxen som står placerad emellan kassorna. Ingen ber pojken att kliva ner där ifrån trotts att det uppenbarligen finns risk för att han ska falla igenom glaset och skada sig. Jag funderar på att säga något men i sann Svensson anda håller jag käft och vill inte vara till besvär. Ungen belönas istället med en Daimstrut. Jag undrar för mig själv vad fan det är för fel på människor men framförallt varför i helvete vi behöver förbutiker. 

30 minuter senare klev jag ur butiken med två dosor snus och en Daimstrut. Ska en snorig klätterapa äta glass ska fan jag, som vet hur man beter sig, äta glass. Så mycket vet jag. 

 

 

  • Like 3
  • Haha 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen som gått. 

Det blev grind fredag, lördag och söndag. Fredagen fortsatte i samma horribla skitstandard som öppningsveckorna utav denna dagbok. Med andra ord bankade jag näven i bordet klockan 22:00. Stängde datorn, ryckte till mig whiskyflaskan och 40 minuter senare sov jag i soffan.

Lördagsmorgonen vaknade jag i soffan samtidigt som min sambo gick upp för att ta sig till jobb. Det blev 2-3 timmars morgongrind och ett par hundralappar upp sen in i sängen och sova en timme. Vaknade, grindade 2-3 timmar, gick och lade mig igen. Natten till söndag blev lååång. Resultatet ca 2K upp för dagen. Gick till sängs klockan 06:30 ish. 

Vaknade 12:30 på söndagen, körde sambon till Helsingborg, körde hem, grindade nonstop till 00:30. Upp strax över 1K för den dagen. Så totalt är man upp ca 250-300 kr på 27h grind.... Jo då såatte.... living the dream xD

Sanningen är att det släppte lite i vart fall. Det kändes inte längre omöjligt att vinna potter som var större än 3 hubba bubba. Jag lyckades dessutom få igenom en eller två bluffar vilket tidigare känts helt omöjligt. Första gången det gick hem fist pumpade jag så hårt i luften att jag slet ett muskelfäste i underarmen. Värt det. 

Veckan som kommer är svårplanerad men att få in några timmar här och där känns inte omöjligt. 

Sedan dagboksstarten är jag 1900 spänn back, vore tråkigt att stänga första månaden i hålet så det blir till att gräva igen det tycker jag. Nu vänder vi blad, blickar framåt, ser möjligheterna. Jag ska springa som en jävla gud kommande tio sittningar hade jag tänkt. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Snake911 :

 Cool dagbok!

Vart någonstans är du ifrån? Såg att du skrev att du kört din flickvän till HBG, är själv ifrån HBG trakten.Därför undrar jag :)

Bor i Landskrona, flyttade från Helsingborg för ca 3 månader sedan. Är uppväxt här men flickan tillhör i grund och botten Helsingborg. 

 

Är det möjligtvis så att v sprungit på varandra i ladan eller på någon av de andra spelhålen i HBG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger ClownXL :

Bor i Landskrona, flyttade från Helsingborg för ca 3 månader sedan. Är uppväxt här men flickan tillhör i grund och botten Helsingborg. 

 

Är det möjligtvis så att v sprungit på varandra i ladan eller på någon av de andra spelhålen i HBG?

Ah, där ser man. Nej, jag har spelat mesta delen på nätet, sen jag började spela. Hur gammal är du? Kanske har stötts på någon annanstans. Tränar du något i HBG? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par halvknackiga sittningar i måndags och igår med ett mikroskopiskt plusresultat på ca 400kr. Hade hoppats att lönetorsken skulle vara mer givmild men tyckte det var som vilken random tisdag som helst. Hoppas på bättre värde idag. 

Sambon åker till huvudstaden imorgon i jobb och blir borta i strax över ett dygn. Det innebär obligatorisk grind utav versionen längre. Ensamtid är aldrig fel.  Både fredag och lördag blir det dock tuffare att hitta tid.  30 års festen på lördag ser man ju fram emot i vart fall. Dessutom med cykelavstånd vilken innebär att taxiresan hem blir billig. 

Var för övrigt på kundmöte i Köpenhamn idag och passade på att handla hem ett par plattor öl samt stanna för fin lunch med Smörrebröd. Man har haft det sämre. 

Ska försöka skicka upp en eller två nävar efter grinden idag och se om vi kan få ihop någon skön GTOkonversation. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Snake911 :

Ah, där ser man. Nej, jag har spelat mesta delen på nätet, sen jag började spela. Hur gammal är du? Kanske har stötts på någon annanstans. Tränar du något i HBG? 

Hahaha nä vi lär inte sprungit på varandra vare sig på gymmet eller i löpspåret. Jag ser ut ungefär som en kubikmeter. Det kan ge dig en hint om min träningsmotivation tyvärr. 

Håller unga 32år. Så ingen yngling precis. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdags grinden över och för första gången sedan dagbokens start lyckades jag hitta en riktigt trevlig sittning. Ni vet den typen där man är plus från första given. Värdet var magiskt idag och vid ett par tillfällen fattade jag inte ens hur jag fick betalt. Rätt säker på att ett par av mina motståndare ikväll tar färdtjänst hem från något sunkigt internetcafé.

Upp stabila 1300 sek på knappa 2,5-3h spel. För tillfället "BARA" back 212 SEK sedan dagboksstarten. Whoop Whoop. Låt mig skriva plus i slutet av september så kommer jag vara överdrivet nöjd! 

Imorgon ska jag upp 05:00 för att släppa sambon på flygplatsen i Sturup 06:15... The shit we men do to get laid, right? Sen bär det av mot kundmöte i Osby..... Så många timmar i bilen imorgon med andra ord.

Överlag spenderas ca 10h i veckan i bil emellan möten och arbetsplatsen. Kan ni PFare rekommendera någon poker podcast som man kan inspirera sig med? 

Inatt ska jag drömma om att inte vara back. Jävlar så skönt det ska bli!   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan börja med att meddela att jag inte drömde om att vara plus... Jag drömde istället att någon snubbe droppade en handgranat i mitt brevinkast. Vaknade med PANIK innan jag kom på att jag inte ens har ett brevinkast... 

Hemma efter en lång dag på jobb och ska nu njuta ensamtid så mycket som möjligt. Fram med näsdukarna och handkrämen.... 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-09-26 kl 19:39, säger ClownXL :

Hahaha nä vi lär inte sprungit på varandra vare sig på gymmet eller i löpspåret. Jag ser ut ungefär som en kubikmeter. Det kan ge dig en hint om min träningsmotivation tyvärr. 

Håller unga 32år. Så ingen yngling precis. 

Ah okej haha. Vi kanske har stötts på någon annanstans. Är själv 29.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HANDINFORMATION
Hand: 55659581.hand.395
Session ID: TBL_1148248
Regulator ID: TCSH_14074384
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anonymt bord 182
Anonyma kontantbord
Handen påbörjades: 2018/09/27 21:01:57
Handen avslutades: 2018/09/27 21:03:13
Blinds: 1.00 / 2.00 SEK
Pott: 786.00
Satsa: 400.00
Vinst/förlust: -400.00
SPELARINFORMATION
Plats 1 : Caveman (480.40)
Plats 2 : T-Rex (325.17) Är givare
Plats 3 : Cowboy (969.28)
Plats 4 : Eagle (400.00)
Plats 5 : FootyPlayer (396.00)
Plats 6 : HairyBiker (80.00) Stå över
BLINDS
Cowboy > LM 1.00
Eagle > SM 2.00
GIV
Cowboy BKBK
Eagle BKBK
FootyPlayer BKBK
Caveman 5D6D
T-Rex BKBK
INSATSRUNDA 1

FootyPlayer > Lägger sig
Caveman > Höj 6.00
T-Rex > Lägger sig
Cowboy > Lägger sig
Eagle > Höj 20.00
Caveman > Syna 20.00
FLOPP
Sammanlagt 39.90 Huvud 39.90 Rake 1.10
6H7D3D
INSATSRUNDA 2

Eagle > Satsa 26.00
Caveman > Höj 119.00
Eagle > All-in 380.00
Caveman > Syna 380.00
TURN
Sammanlagt 786.00 Huvud 786.00 Rake 15.00
6H7D3DAC
RIVER
Sammanlagt 786.00 Huvud 786.00 Rake 15.00
6H7D3DACQC
VISNING
Sammanlagt 786.00 Huvud 786.00 Rake 15.00
Eagle 7D7HACQC8H
Par i sjua
Vinst: 786.00
Caveman BKBKBKBKBK
Kasta
Vinst: 0.00
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...