Gå till innehåll

Betting: Sveriges statsminister efter valet.


Recommended Posts

Jag tror nog att C egentligen förbannar det där sista mandatet de fick, som i sluträkningen hoppade runt mellan SD, FP och C. Hade det hamnat hos någon av de andra så hade inte C suttit på den vågmästarroll de gör nu, då hade de sluppit en hel del svåra frågor, för då hade det varit SD som inte släppt igenom några regeringar.

Sen, ska bli lustigt att se hur det blir när C slutligen "sviker" åt något håll, och SD inte röstar som man tänkt sig. Farsen är inte slut på långa vägar än. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den 2018-11-04 kl 10:29, säger Ola Brandborn :

Jag tror nog att C egentligen förbannar det där sista mandatet de fick, som i sluträkningen hoppade runt mellan SD, FP och C. Hade det hamnat hos någon av de andra så hade inte C suttit på den vågmästarroll de gör nu, då hade de sluppit en hel del svåra frågor, för då hade det varit SD som inte släppt igenom några regeringar.

Sen, ska bli lustigt att se hur det blir när C slutligen "sviker" åt något håll, och SD inte röstar som man tänkt sig. Farsen är inte slut på långa vägar än. 

Farsen har bara börjat. Det kommer att ta måååånga år innan svensk politik blir normal.

Nu ska de alltså rösta om Stefan Löfvén. Det här är en miss av den moderate talmannen. Talmannen vill ju obv a Kristersson som statsminister. Det hade varit bättre att börja med Stefan och sedan kanske Annie och ta Kristersson så sent som möjligt för att hotet om extra val skulle vara så nära då. Jag tror att Stefan inte blir vald den 5'e december. Eller kommer Liberalerna och Centern att rösta på Stefan ändå?

Först är alltså C+L med på att rösta bort Stefan, sedan vill man inte rösta på sin egen statsministerkandidat (Kristersson). Ja, jag har förstått varför. Men det är sjukt egentligen.

-Nä, vi (C+L) vill inte att vår statsministerkandidat ska bli statsminister för att nazisterna tycker om honom också. Buhu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaha, Stefan is back. Eller? Kommer V att släppa igenom uppgörelsen?

Självklart!

L+C är lurade. Väldigt lite av det som S+MP lovat kommer inte att genomföras. Det kommer att tillsättas utredningar till dess förbannelse och det finns ingen finansiering till mycket. Kaoset har bara börjat...och snart har vi en lågkonjunktur också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Flera inom V vill stoppa Löfven Det har startats en namninsamling inom Vänsterpartiet för att få ledningen att stoppa en regering ledd av Stefan Löfven efter överenskommelsen med C och L, skriver P4 Jönköping. -Vi är ett vänsterparti, vi har ingen anledning att stödja en regering som tänker bedriva högerpolitik, säger Mikael Ekvall (V), Vänsterpartiets gruppledare i Region Jönköpings län, som skrivit på insamlingen. I uppropet som sprids bland V står bland annat att "överenskommelsen som slutits mellan S, C, L och Mp är ett nyliberalismens manifest".

Saxat från text-tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från text-tv...

 

  Uppgifter: V säger nej till Löfven    
                                        
  Enligt uppgifter till TT lutar det åt 
  att Vänsterpartiet kommer att säga nej
  till att släppa fram Stefan Löfven som
  statsminister på onsdag.              
                                        
  TT:s källor uppger att det finns ett  
  starkt motstånd i både partistyrelsen 
  och riksdagsgruppen. Skälen till mot- 
  ståndet är två.                       
                                        
  Dels handlar det om politiken i för-  
  slaget till överenskommelsen mellan S,
  MP, C och L, dels om den särskilda    
  skrivningen om att V inte ska få något
  inflytande över den politiska inrikt- 
  ningen under den kommande mandat-     
  perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, säger Timie :

Skulle vara lite kul om V röstar ner pga deras ultimatum att V inte ska få bestämma nåt, då får c+L komma tillbaka till alliansen med svansen mellan benen, de kommer med samma villkor till Uffe att SD inte ska få bestämma och blir pga det nedröstade av SD =Nyval :)

Omgång 4 blir nyval om det inte blir Löven som förslag där med, aldrig att SD missar chansen till nyval då de lär stiga mest på ett sådant. Samt L åker ut.

Det ironiska är att det är så lätt att lösa också, Stefan ringer Jimmie och säger "tjena, ska vi ta en fika, vi tycker ju egentligen ganska lika".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger hubbahubba :

Kan man ge Löven såpass mycket Machiavellisk cred att han sitter i telefon med Sjösted och ber V att fälla honom själv som statsministerkandidat.

Med alliansen är bortblåst kanske de kan ta chansen att få en V-stödd S-regering efter ett extraval.

Hade det inte varit för att jag ser Löfven som en imbecill uppblåst av maktfullkomlighet och självgodhet, så hade planen mycket väl kunnat vara så. 

För den är genial. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger hubbahubba :

Kan man ge Löven såpass mycket Machiavellisk cred att han sitter i telefon med Sjösted och ber V att fälla honom själv som statsministerkandidat.

Med alliansen är bortblåst kanske de kan ta chansen att få en V-stödd S-regering efter ett extraval.

I så fall förtjänar sosseriet verkligen att leda landet. 

Annie skulle i alla fall vara usel som pokerspelare. Man visar liksom inte korten innan man bluffar.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎2018‎-‎09‎-‎25 kl 21:56, säger freddex1989 :

För övrigt så ser det ut som att Ulf Kristersson blir statsminister väldigt snart.

 

Den ‎2018‎-‎11‎-‎02 kl 14:49, säger freddex1989 :

Det känns som att scenariot med Annie Lööf som statsminister rycker allt närmare.

Tja..... Det är inte lätt att förutspå vad som ska ske inom politiken.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎2018‎-‎09‎-‎04 kl 21:35, säger freddex1989 :

Betsson
Jimmie Åkesson 7,00

Jag häpnar över det här oddset. SD har ju hela tiden haft samtliga övriga partier mot sej. Hur kunde man tro att chansen var så hög som (grovt räknat) 1 på 7?

Den verkliga chansen måste ha varit i praktiken obefintlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-01-19 kl 18:32, säger Folke Rosvall :

Jag häpnar över det här oddset. SD har ju hela tiden haft samtliga övriga partier mot sej. Hur kunde man tro att chansen var så hög som (grovt räknat) 1 på 7?

Den verkliga chansen måste ha varit i praktiken obefintlig.

Det enda det där oddset säger är att Betsson trodde att chansen att Jimmie blir statsminister är mindre än 1/7, inte exakt 1/7. Hade de erbjudit 1.16 i odds på att han inte blir statsminister också då hade man kunnat säga att Betsson trodde att det 1/7 att Jimmie blir statsminister. Men nu erbjöd de inget nej-alternativ.

Uppenbart underodds som Betsson satt ut i hopp om att få folk att spela.

Jag kan erbjuda dig 2 i odds på att Jimmie blir statsminister imorgon, det betyder inte att jag tror att det är 50/50 att Jimmie blir statsminister imorgon. Jag kommer dock aldrig erbjuda dig 2 i odds på att Jimmie inte blir statsminister imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger jaroiten :

Uppenbart underodds som Betsson satt ut i hopp om att få folk att spela.

Ja, det är kanske förklaringen.

 

11 timmar sedan, säger jaroiten :

Jag kan erbjuda dig 2 i odds på att Jimmie blir statsminister imorgon, det betyder inte att jag tror att det är 50/50 att Jimmie blir statsminister imorgon. Jag kommer dock aldrig erbjuda dig 2 i odds på att Jimmie inte blir statsminister imorgon.

Å andra sidan, om du erbjuder 2 i odds på att han inte blir statsminister och du är ett spelbolag som har säg 90% återbetalning totalt, så måste summan av alla andra alternativ vara strax under 2 gånger pengarna. Jag vinner garanterat på att spela mot Jimmie.

Men du är inte ett spelbolag och behöver inte tänka som spelbolag måste (jag antar att dom inte kan ha hur låg total återbetalning som helst).

?

Redigerad av Folke Rosvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Å andra sidan, om du erbjuder 2 i odds på att han inte blir statsminister och du är ett spelbolag som har säg 90% återbetalning totalt, så måste summan av alla andra alternativ vara strax under 2 gånger pengarna. Jag vinner garanterat på att spela mot Jimmie.

Men du är inte ett spelbolag och behöver inte tänka som spelbolag måste (jag antar att dom inte kan ha hur låg total återbetalning som helst).

?

Jo de kan ha hur låg återbetalning som helst. Och så länge de inte täcker in alla möjliga utfall i ett vad är det omöjligt att räkna ut vilken återbetalning de har.

Om de erbjuder odds på en fotbollsmatch (1,85 fler än 2,5 mål, 1,85 färre än 2,5 mål) då kan man lätt räkna ut återbetalningen (92,50%) på det spelet. Men återbetalning på spel kan varierar på sidan beroende på vad. Om de erbjuder odds på om Jimmie Åkesson blir nästa statsminister efter Löfven eller ej (10 ja, 1,01 nej) så kan det vara en helt annan återbetalning (91,73%) på det.

Om samma sida erbjuder en lista på olika alternativ som blir nästa statsminister efter Löfven (Ulf Kristersson 7, Jimmie Åkesson 7, Ebba Busch Thor 20, Annie Lööf 20, Jonas Sjöstedt 55, Isabella Lövin 75, Isabella Löwengrip 125, Zlatan Ibrahimovic 150, Therese Lindgren 200, Lars Adaktusson 250, Filip Hammar 500, Greta Thunberg 750, Samir Badran 1000) så är det omöjligt att räkna ut återbetalningen på det vadet så länge den inte inkluderat ett alternativ som "Övrigt". Det fanns inget "övrigt" alternativ listan som OP postade. Alltså var det omöjligt att räkna ut återbetalningen på den, någon annan person än de på listan hade kunnat bli statsminister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...