Gå till innehåll

Min bank vill att jag bevisar att jag tjänar pengar från poker


Recommended Posts

Min bank vill att jag bevisar att jag tjänar pengar från poker och att jag är professionell pokerspelare för att kunna bevisa att jag inte tvättar pengar.

Hur kan jag bevisa det och vad är det för underlag dom behöver? Jag frågade bankmannen och han hade inte en aning men sa bara att jag behövde bevisa det på nåt sätt.

Banken är SEB fwiw. 

Alla pengar jag tjänar är från skattefria euro siter så det ska inte va nån skatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kan ju se vart dina uttag kommer ifrån men om du ska bevisa att dina pengar inte kommer ifrån chip dumping så får du väl skicka dina HHs.  Brukar ju vara tvärtom i samhället att domstolen(banken i det här fallet) ska visa att pengarna kommer ifrån tvättade pengar. 

Skicka lite grafter o screenshots på pengahistoriken på sidorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2018-08-21 kl 19:52, säger ölkaka :

Brukar ju vara tvärtom i samhället att domstolen(banken i det här fallet) ska visa att pengarna kommer ifrån tvättade pengar. 

Att tänka på detta tiltar mig alltid när jag hör oskyldiga pokerspelare, crypto traders och dylikt har med banker att göra. 

Bullish på BTC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej, dryg sits. Vad hände med detta? Fick du bevisa HH för varenda krona du överfört? Btw, gjorde du ett ovanligt stort uttag som ledde till deras nyfikenhet? Har vid ett antal tillfällen hört att om siffran är mindre än 150k SEK/månad så rapporteras man inte till skatteverket, huruvida denna siffra stämmer vet jag dessvärre inte. Kanske någon som kan "bekräfta/dementera" gällade denna siffra?

Lisen

Redigerad av Spralliga_Lisen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-09-27 kl 07:03, säger Spralliga_Lisen :

Hej, dryg sits. Vad hände med detta? Fick du bevisa HH för varenda krona du överfört? Btw, gjorde du ett ovanligt stort uttag som ledde till deras nyfikenhet? Har vid ett antal tillfällen hört att om siffran är mindre än 150k SEK/månad så rapporteras man inte till skatteverket, huruvida denna siffra stämmer vet jag dessvärre inte. Kanske någon som kan "bekräfta/dementera" gällade denna siffra?

Lisen

Alltid jobbigt när Skatteverket utreder skattefria vinster. Minns hur jag som 20.5 åring alltid drog fram leg på Systemet med kraftigt skakande händer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...