Gå till innehåll

Slasktratten


BennyGuldfot

Recommended Posts

Helt okey kvällsession avslutar dagens spel. Att hålla ihop spelet, försöka spela med pottcontroll och inte sprida haglet har varit ett framgångsrecept sista två dagarna. Enda bluffen i någon pott med vettig size fastnade jag ironiskt nog med handen i kakburken i. 3-bettade och bombade 3 gator för 200 big blinds och FI spelar J8 för par i krokar på j-högt bräde.

i övrigt har jag utnyttjat synvilligheten hos fiskarna, med kind of ABC-spel och kvitterar in 1300 big blinds i det gröna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker såhär: vi har inte en färdig hand men rätt många outs, FIs kmr syna med Jx vilken sajsing vi än gör å möjligtvis Tx å lite annat shit också (om man gör det mindre), det blir billigare att få se en turn med typ 7-8kr cb och eftersom de lär syna med mer shit med mindre sajsing kmr turn cb lyckas oftare.

Redigerad av Jag och mina mig
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändå sedan jag började lira lite mer frekvent i somras tagit ut all vinst, och legat och grindat med kind of samma rulle. 85 % av liret har skett på 0,5-1, och sedan lite blandade äventyr. Min hjärna har dock stundtals stora problem att hantera variansen i bankrullen, så startar jag en session på 1-2 och börjar dåligt, börjar tilthjärnan ge sig ut på jakt, och då spelar jag inte bra. När jag lirade back in the Days så spelade jag alltid som bäst med en jävligt tight moneymanagment, just för att inte bli psykiskt påverkad om man blödde några inköp. 

Med 25000 uttagna pokerslantar som extra tillskott är jag inte i behov av att nalla ngt från spelkassan nu,så satte därför upp en strategi för framtiden.

Idag tog jag ut resterande pengar över 3000 (mitt insatta kapital), och skall planenligt lira 0,5-1, tills rullen är på 10k. 

Därefter väntar 1-2.

Jag har inte bråttom att klättra i nivå, utan jag vill fortsätta utveckla mitt spel, men framförallt sluta tilta och kasta pengar i sjön. Juni/juli gick som en tågräls, och jag var bara ute på djupt vatten vid 2 sessioner under den tidsperioden. Men Augusti har varit fruktansvärt dåligt från min sida. Har haft 2-3 sessioner som varit rena julafton för dom som suttit vid mitt bord, och säkert tiltat bort 10,000 från augustiresultatet. Riktigt jävla dåligt. Trots det + cirka 7000 på 65 spelade timmar.

Jag har varit ute och testat lite nya grejer till arsenalen idag, främst hur/om man kan dra fördel av ett överbettande. Började första sessionen ursinnigt, och satt dubblad på alla bord med knappt någon showdown.  Full av hybris vevade jag sedan in några inköp rätt i nötterna, så blev svängigt värre. Tog sedan två hero calls för 200 bb mot den fantastiske Bill Ivey, som gödslade grönt på min matta. Och nu har jag ganska nyss avslutat en kvällsession där jag tog för lång tid att anpassa mig till rådande omständigheter runt borden. Det verkade vara något fel på fleras klient, dom hade ingen foldknapp, så oavsett vad man försökte berätta var det för döva öron. Jag brukar gilla att isolera mig och spela floppar mot dunderfiskar, och den ivern blir ibland på bekostnad av handens kvalite. så det var rätt slaskigt i början, men jag tightade upp rangerna, och lyckades hitta några hundralappar till slut.

Kassan upp på 4500 efter dagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en okonventionell och återkommande fisk. Spekulerar med det mesta postflop.

 

 

Hand: 55576570.hand.902
Session ID: TBL_1065999

Regulator ID: TCSH_13174188
Speltyp: Texas Hold'em No Limit
Kontantspel: Anna Turbo 94
Handen påbörjades: 2018/08/20 19:41:17
Handen avslutades: 2018/08/20 19:42:38
Blinds: 0.50 / 1.00 SEK
Pott: 105.32
Satsa: 51.12
Vinst/förlust: 0.00 / 51.12

>> Spelarinformation <<
Plats 1: Janie (37.50)
Plats 2: Hero (197.83)
Plats 3: Carina256 (550.32) Är givare
Plats 4: l-damma (137.85)
Plats 5: ÄssÄ (314.68)
Plats 6: Jofer (262.38)

>> Blinds <<
l-damma LM 0.50
ÄssÄ SM 1.00

>> Giv <<
l-damma [BK, BK]
ÄssÄ [BK, BK]
Jofer [BK, BK]
Janie [BK, BK]
Hero[QD, QS]
Carina256 [BK, BK]

>> Insatsrunda 1 <<
Jofer Lägger sig 
Janie Syna 1.00
Hero Höj 5.00
Carina256 Lägger sig 
l-damma Syna 5.00
ÄssÄ Lägger sig 
Janie Syna 5.00

>> Flopp <<
Totalpott: 15.57
Huvud: 15.57
Rake: 0.43
[7H, JS, 4C]

>> Insatsrunda 2 <<
l-damma Passa 
Janie Passa 
Hero Satsa 12.12
l-damma Syna 12.12
Janie Lägger sig 

>> Turn <<
Totalpott: 39.16
Huvud: 39.16
Rake: 1.08
[7H, JS, 4C, 9C]

>> Insatsrunda 3 <<
l-damma Passa 
Hero Satsa 17.00
l-damma Höj 34.00
Hero Syna 34.00

>> River <<
Totalpott: 105.32
Huvud: 105.32
Rake: 2.92
[7H, JS, 4C, 9C, 2H]

>> Insatsrunda 4 <<
l-damma All-in 86.73
Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat några sessioner idag med bra ekonomiskt resultat. Spelmässigt ok, men inte mer. Tappar lite fokus emellanåt om jag spelar för länge, och gör lite förhastade beslut.

Jag har tidigare haft en väldigt lös-aggressiv postflop stil, där jag öppnat i stort sett allt, och haft microstakens lightaste 3 bett-range, men jag har succesivt tightat till spelet genom sommaren, och det har optimerat vinsterna. Idag har jag nog lirat sommarens tightaste preflop-game. Försöker även reducera bluffarna i arsenalen. Mycket sheriffer även bland regsen på dessa nivåer. 

Kassan upp på 6900 efter dagens lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del med I-damma. Tror handen som spelat är typ coinflip om du är bra eller inte. Problemet tror jag är din sajsing på turn, du bettar 17 i 39.16, alltså < halv pott, är rätt säker på att I-damma kan göra clickback med rätt mkt vs den sajsen (skulle inte förvåna mig om han dyker upp med random par eller dyl tbh). Jag hade gillat typ en bet på 28 kr eller nåt i den stilen å vikit mot clickback/rejs (mer troligt han har nöt-ish då). :)

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

Eller vettefan om jag hade betfoldat 28 kr förresten lol, hade väl synat I guess. Tror som sagt iaf sajsingen på turn förvirrar både dig å I-damma.

Bra input. Jag ger honom möjligheten till flera utvägar med för dålig turn-size. Min hand är väl aningen underreppad, men frågan är om det finns hjärnkapacitet på honom att sätta mig på en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger BennyGuldfot :

Bra input. Jag ger honom möjligheten till flera utvägar med för dålig turn-size. Min hand är väl aningen underreppad, men frågan är om det finns hjärnkapacitet på honom att sätta mig på en hand.

Nä, jag tror inte det finns det faktiskt :P Men tror lätt han kan tänka "hm, det där va väldigt lite, å jag har ju ett par" *click*

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej
Är lite i, om inte samma sits, men spelade FL när det var hett, typ 2005 och några år framåt. Spelade med ok resultat utan att vara någon megastar.
Funderar på att starta, och verklgien från grunden. Sitter i Danmark, så SS är uteslutet av det skälet.

Vad använder du för redskap, PT? HUD? andra program?

Tänker starta från the very Båttom

//Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger PokerFreddie :

Hej
Är lite i, om inte samma sits, men spelade FL när det var hett, typ 2005 och några år framåt. Spelade med ok resultat utan att vara någon megastar.
Funderar på att starta, och verklgien från grunden. Sitter i Danmark, så SS är uteslutet av det skälet.

Vad använder du för redskap, PT? HUD? andra program?

Tänker starta från the very Båttom

//Fredrik

Tjena. Inga alls faktiskt. Aldrig gjort det heller. Lite väl konservativt kanske. 

Eller jag gör noteringar och placerar in spelarkategorier i färger runt borden och anpassar spelet därefter. Jag tycker det är viktigt att exploatera fisk på micro, är så mycket tighta regs som inte ger action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ingen input på FI. Han har bara lirat några händer när detta händer, dock rätt aktiv så obekräftade vibbar på slaskfisk.

 

TapSaa [BK, BK]
Bergsapan [BK, BK]
Sminnan [BK, BK]
dodealsnet [BK, BK]
Hero [AD, TS]

>> Insatsrunda 1 <<
Sminnan Lägger sig 
dodealsnet Höj 3.00
Hero Höj 15.00
TapSaa Syna 15.00
Bergsapan Lägger sig 
dodealsnet Syna 15.00

>> Flopp <<
Totalpott: 44.76
Huvud: 44.76
Rake: 1.24
[AC, 7S, 6C]

>> Insatsrunda 2 <<
TapSaa Passa 
dodealsnet All-in 20.05
Hero Syna 20.05
TapSaa Syna 20.05

>> Turn <<
Totalpott: 103.29
Huvud: 103.29
Rake: 2.86
[AC, 7S, 6C, AH]

>> Insatsrunda 3 <<
TapSaa Passa 
Hero Passa 

>> River <<
Totalpott: 103.29
Huvud: 103.29
Rake: 2.86
[AC, 7S, 6C, AH, 9S]

>> Insatsrunda 4 <<
TapSaa Satsa 70.76
Hero ??
 

Redigerad av BennyGuldfot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger BennyGuldfot :

TapSaa [BK, BK]
Bergsapan [BK, BK]
Sminnan [BK, BK]
dodealsnet [BK, BK]
Hero [AD, TS]

>> Insatsrunda 1 <<
Sminnan Lägger sig 
dodealsnet Höj 3.00
Hero Höj 15.00
TapSaa Syna 15.00
Bergsapan Lägger sig 
dodealsnet Syna 15.00

>> Flopp <<
Totalpott: 44.76
Huvud: 44.76
Rake: 1.24
[AC, 7S, 6C]

>> Insatsrunda 2 <<
TapSaa Passa 
dodealsnet All-in 20.05
Hero Syna 20.05
TapSaa Syna 20.05

>> Turn <<
Totalpott: 103.29
Huvud: 103.29
Rake: 2.86
[AC, 7S, 6C, AH]

>> Insatsrunda 3 <<
TapSaa Passa 
Hero Passa 

>> River <<
Totalpott: 103.29
Huvud: 103.29
Rake: 2.86
[AC, 7S, 6C, AH, 9S]

>> Insatsrunda 4 <<
TapSaa Satsa 70.76
Hero ??
 

Rätt sjuk spott. Känns ju som att han måste ha det då 1 spelare redan är All In, och det finns ingen sidopott. 

Dryga är att du slår i princip 0 av hans Ax. 

Visst, då du checka bakom turn kan det få honom att tro att du inte har många Ax. Men återigen, han har spelare 3 att oroa sig för. Så han BÖR ju inte bluffa. 

Men, sen är detta SvS......

Tuff spot, no doubt. 

Jag hade resonerat som jag gör, dra slutsatsen att jag har rätt och sen syna av ändå xD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats 1: Shark (415.07) Är givare
Plats 2: Cowboy (578.48)
Plats 3: T-Rex (43.95)
Plats 4: SantaClaus (391.75)
Plats 5: Angel (454.93)
Plats 6: Caveman (400.00) Stå över

>> Blinds <<
Cowboy LM 1.00
T-Rex SM 2.00

>> Giv <<
Cowboy [AD, AC]
T-Rex [BK, BK]
SantaClaus [BK, BK]
Angel [BK, BK]
Shark [BK, BK]

>> Insatsrunda 1 <<
SantaClaus Lägger sig 
Angel Lägger sig 
Shark Höj 4.00
Cowboy Höj 22.00
T-Rex Lägger sig 
Shark Syna 22.00

>> Flopp <<
Totalpott: 44.76
Huvud: 44.76
Rake: 1.24
[7S, 7C, 6C]

>> Insatsrunda 2 <<
Cowboy Passa 
Shark Satsa 46.00
Cowboy Syna 46.00

>> Turn <<
Totalpott: 134.28
Huvud: 134.28
Rake: 3.72
[7S, 7C, 6C, 2H]

>> Insatsrunda 3 <<
Cowboy Passa 
Shark Passa 

>> River <<
Totalpott: 134.28
Huvud: 134.28
Rake: 3.72
[7S, 7C, 6C, 2H, AH]

>> Insatsrunda 4 <<
Cowboy Satsa 52.00
Shark Lägger sig 
Cowboy justerades för all-in 0.00

>> Visning <<
Totalpott: 134.28
Huvud: 134.28
Rake: 3.72
Cowboy: [BK, BK, BK, BK, BK] Kasta Vinst: 134.28

Bättre checka river här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Spelarinformation <<
Plats 1: Shark (408.82)
Plats 2: Cowboy (637.62)
Plats 3: T-Rex (65.08)
Plats 4: Cleopatra (400.00)
Plats 5: Angel (383.43)
Plats 6: Caveman (574.59) Är givare

>> Blinds <<
Shark LM 1.00
Cowboy SM 2.00

>> Giv <<
Shark [BK, BK]
Cowboy [AH, KS]
T-Rex [BK, BK]
Cleopatra [BK, BK]
Angel [BK, BK]
Caveman [BK, BK]

>> Insatsrunda 1 <<
T-Rex Lägger sig 
Cleopatra Lägger sig 
Angel Lägger sig 
Caveman Höj 5.00
Shark Syna 5.00
Cowboy Höj 24.00
Caveman Syna 24.00
Shark Syna 24.00

>> Flopp <<
Totalpott: 70.06
Huvud: 70.06
Rake: 1.94
[AD, TC, 5S]

>> Insatsrunda 2 <<
Shark Passa 
Cowboy Satsa 49.00
Caveman Syna 49.00
Shark Syna 49.00

>> Turn <<
Totalpott: 213.09
Huvud: 213.09
Rake: 5.91
[AD, TC, 5S, 3S]

>> Insatsrunda 3 <<
Shark Passa 
Cowboy Satsa 127.00
Caveman Syna 127.00
Shark Syna 127.00

>> River <<
Totalpott: 585.00
Huvud: 585.00
Rake: 15.00
[AD, TC, 5S, 3S, KC]

>> Insatsrunda 4 <<
Shark Passa 
Cowboy All-in 437.62
Caveman Lägger sig 
Shark All-in 208.82
Cowboy justerades för all-in 208.82

>> Visning <<
Totalpott: 1002.64
Huvud: 1002.64
Rake: 15.00
Cowboy: [AD, AH, KC, KS, TC] Tvåpar Ess och Kung Vinst: 1002.64
Shark: [BK, BK, BK, BK, BK] Kasta Vinst: 0.00

Input på denna hand?
Jag vet inte om jag är överdrivet pottcontrollerande generellt. Men jag gillar inte att spela med endast par om så många bbs i flervägspotter. Nu pratar jag rent generellt. 
Skottade in river efter betänktetid, då jag egentligen inte kan ge en tänkande fi en hand att syna av mig med som är sämre.
Kanske bara jag som ser för mycket spöken. Vad säger ni? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Rätt sjuk spott. Känns ju som att han måste ha det då 1 spelare redan är All In, och det finns ingen sidopott. 

Dryga är att du slår i princip 0 av hans Ax. 

Visst, då du checka bakom turn kan det få honom att tro att du inte har många Ax. Men återigen, han har spelare 3 att oroa sig för. Så han BÖR ju inte bluffa. 

Men, sen är detta SvS......

Tuff spot, no doubt. 

Jag hade resonerat som jag gör, dra slutsatsen att jag har rätt och sen syna av ändå xD

 

Haha, hade fan exakt likadant resonemang, och agerande. Synade fast jag trodde jag låg efter, och han visar 89 off suited.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar din size och att du betar. Han kommer ju checka bakom alla sina par där. 

Har han en 7a finns det goda möjligheter för dig att få in degen ändå. 

Vinsten med en check är ju att FI gör om klöver/stegdrag till bluff. 

Men tror någonstans att mtp nivån och att det är SvS så är bet bättre. Och med en liten size. 

EDIT: Syftar på din AA-hand då förstås. 

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din AK-hand är WP. Du sätter upp dig sj att förlora värde om du inte går för fullt värde på den rivern. 

EDIT: Visst, once in a blue moon kommer du känna dig dum när du tittar in i ett slowspelat set eller en mirakel-QJ(tror absolut att det finns ett par QJ där ute. Folk på SvS micro släpper inte gärna nöt-gut shots). Men i kraftig majoritet av tiden ligger du före bägge deras ranger. 

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger BennyGuldfot :

Riktigt bra morgonsession. Vann rätt bra trots att jag torskade två buy in i slutet av sessionen med KK, allan pre vs AA, och stege mot en sprutfisk, som hade en väldigt svårdefinieradbar högre stege. Kassan upp på 9800, så nu skall jag försöka acklimatisera mig på 1-2.

Åhh nej låt mig ha /2kr för mig själv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...