Gå till innehåll

Hur spelar man Texas Hold'em? Dags att lära sig!


Daxxar

Recommended Posts

Tjena! Inspirerad av vissa dagböcker här på pokerforum och även jävligt less på utbudet av PLO på Svenska Spel (är så less på att bara spela anonyma bord) så har jag bestämt för mig att börja spela lite NL igen. Tror jag gick över till PLO runt 2011-2012 och har egentligen inte spelat en enda hand av något annat online sen dess. Blivit lite NL live på CC då och då för skojs skull men de är allt.

Hur som helst så testade jag ca 1000 händer av NL här om dagen och det var roligare än vad jag minns att det var. Fortfarande väldigt ovan med att jag får betta över pott, chocken när någon gick all-in 200bb i en 10bb pott mot mig har inte riktigt släppt än men ser ändå fram emot nästa gång jag ställs mot en överbet och jag har något bra att visa upp.

Inga grafer eller något roligt att visa än, allt nollställs i och med dagboken.

Lite mål kan ju vara roligt med så efter att funderat ungefär 30sek kan vi väl säga

Kortsiktigt mål (realistiskt mål): Inte gula, inte tilta, inte skotta.
Långsiktigt mål (asså om jag klarar detta vore de sick): Spela 5/10 inom 1 år, alltså den 7 augusti 2019 ska jag spela 5/10 och vara en vinnande spelare på nivån.

Startrulle: 1000kr.

Redigerad av Daxxar
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...