Gå till innehåll

Paddington's Labb | SvS Klättring


Paddington

Recommended Posts

20 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Du har gjort det stora misstaget att inte köpa de 7%iga! Eller de kanske inte finns där du befinner dig? De 7%iga och de 4,5%iga kostar lika mkt på bolaget. En gång plockade jag på mig typ 10ish sådana, lastade upp de på rullbandet å sen när allting har blippats å ä klart för betalning inser jag till min förskräckelse att jag har tagit de 4,5%iga! Sväljer stoltheten och kör en "Ursäkta, jag har tagit fel, jag ville ha de 7%iga." trots milslång kö lol.

Snygg river checkraise, wp!  

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger GTOBåten :

Degen att bluffa sämsta combon i leken för 600bb pot! 

Gjorde mindre biljanta grejer när jag satt djup vilket var varför jag slutade med det, antar du menar det bättre o bluffa med en 9a eller 8a i handen? Jag räknade i alla fall inte med att 99 och 88 fanns alls i fi's squeeze range och torde därför vara 99% överpar men det var obv fel. Onödigt gjort helt klart :D 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kort session nu på natten som slutade upp några dolares. Blir nog inge mer spel för veckan, ska upp om inte så många timmar för att gå på förfest bbq kl 11 på morgonen för att sedan dansa in på festival o häva drinkar och borsta pulver, vip biljetter införskaffade för fri bar och eget hangout place så kan bli grisigt deluxe :D  Söndag ska jag jobba kväll o när ja kommer hem lär jag vara döende...

Kanske bjuder på någon bild, gl i helg-grindandet folket!

bjuder på en boris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart återhämtat mig ifrån festivalen, blev en riktig guld dag då vi intog vippen iklädda "tutus" och medtagna vattenpistoler fyllda med vodka :D , hem till lyan kom en mycket välbehållen 45 taggare som ville ha en natt borta från barn och man så det tackade man ju inte nej till!

Inte spelat många händer sedan dess och tyvärr gjort ett uttag på 200$ från rullen efter lite omkostnader och kommer behöva ta ut mer. Men får gneta på 16z månaden ut troligen och återinföra lite deg när lönen kommer, har varit lite irl pank på senaste då jag fick ta ett stort lån efter senaste asien resan där man råkade hamna i finkan. Så har en avbetalning kvar nästa lön sen är vi på banan igen och har passande nog en nästan 2 veckor semester i september där det lär grindas en hel del.

Men med morgondagen ledig så kör vi på storgrind igen så fort jag kommer hem ifrån jobbet i natt, även ledig kommande helg så vi får försöka jobba in lite dolares.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Paddington :

Snart återhämtat mig ifrån festivalen, blev en riktig guld dag då vi intog vippen iklädda "tutus" och medtagna vattenpistoler fyllda med vodka :D , hem till lyan kom en mycket välbehållen 45 taggare som ville ha en natt borta från barn och man så det tackade man ju inte nej till!

Inte spelat många händer sedan dess och tyvärr gjort ett uttag på 200$ från rullen efter lite omkostnader och kommer behöva ta ut mer. Men får gneta på 16z månaden ut troligen och återinföra lite deg när lönen kommer, har varit lite irl pank på senaste då jag fick ta ett stort lån efter senaste asien resan där man råkade hamna i finkan. Så har en avbetalning kvar nästa lön sen är vi på banan igen och har passande nog en nästan 2 veckor semester i september där det lär grindas en hel del.

Men med morgondagen ledig så kör vi på storgrind igen så fort jag kommer hem ifrån jobbet i natt, även ledig kommande helg så vi får försöka jobba in lite dolares.

Den biten vill man ju bara höra mer om. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Den biten vill man ju bara höra mer om. ?

Hehe får se om jag kan skriva lite mer om det sen, vet inte hur mkt jag vill outa då det funnits på ett par nyhets siter. Men för att förtydliga lite var jag aldrig i finkan, men i någon slags arrest kan man väl kalla det för och de hade printat ut en dom av vad vi kunde förvänta oss vilket var 2år i fängelse så var ett givet val o lösa ett lån som fick skickas över western union för att muta oss ur allting.

Knep en royal nu en av de första händerna på grinden så ser det som ett got tecken! :)

Poker Stars, $0.08/$0.16 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

Hero (SB): $18.25 (114.1 bb)
BB: $16 (100 bb)
UTG: $17.46 (109.1 bb)
MP: $12.26 (76.6 bb)
CO: $4.05 (25.3 bb)
BTN: $19.48 (121.8 bb)

Preflop: Hero is SB with Theart4.gif Aheart4.gif
UTG folds, MP raises to $0.32, 2 folds, Hero raises to $1.28, BB folds, MP calls $0.96

Flop: ($2.72) Jspade4.gif Kheart4.gif Qheart4.gif (2 players)
Hero bets $0.91, MP calls $0.91

Turn: ($4.54) Jheart4.gif (2 players)
Hero bets $2.56, MP folds

Results: $4.54 pot ($0.20 rake)
Final Board: Jspade4.gif Kheart4.gif Qheart4.gif Jheart4.gif 
Hero mucked Theart4.gif Aheart4.gif and won $4.34 ($2.15 net)
MP mucked and lost (-$2.19 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Paddington :

Hehe får se om jag kan skriva lite mer om det sen, vet inte hur mkt jag vill outa då det funnits på ett par nyhets siter. Men för att förtydliga lite var jag aldrig i finkan, men i någon slags arrest kan man väl kalla det för och de hade printat ut en dom av vad vi kunde förvänta oss vilket var 2år i fängelse så var ett givet val o lösa ett lån som fick skickas över western union för att muta oss ur allting.

Ah, nämen det har jag full respekt för. Men man blev ju allt nyfiken. ?

Fin royal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Paddington :

Men för att förtydliga lite var jag aldrig i finkan, men i någon slags arrest kan man väl kalla det för och de hade printat ut en dom av vad vi kunde förvänta oss vilket var 2år i fängelse så var ett givet val o lösa ett lån som fick skickas över western union för att muta oss ur allting.

 

Kan du åtminstone skriva hur hela processen gick till lite mer detaljerat? Har själv varit löjligt nära liknande händelser och trots att man hört "hur det ska gå till" så är det alltid bra att höra det igen. Tror förövrigt att fler än jag på det här forumet som hade haft nytta av det :P

 

Keep up the grind!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger Vladi :

Kan du åtminstone skriva hur hela processen gick till lite mer detaljerat? Har själv varit löjligt nära liknande händelser och trots att man hört "hur det ska gå till" så är det alltid bra att höra det igen. Tror förövrigt att fler än jag på det här forumet som hade haft nytta av det :P

 

Keep up the grind!

Fair enought, kan skriva lite mer om det senare i veckan.

Då har man varit på monster grinden igen och säger bara blääääääh så trött man blir på det här.... går ju inte att stå i en enda hand just nu, tiltade bort ett par inköp i något av frifallen men vafan gör man när allting bara går aids? Ska ge det ett nytt försök under helgen då jag är ledig igen men gör jag inga framsteg kanske jag degar in skiten på svs istället tills löningshelgen. Men men är väl bara nöta på egentligen van ju en himla massa ev inköp.

aidss.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags o hoppa på en session nu igen efter jobbet, peppar peppar!

En lite konstigt spelad hand, men efter hans flopraise + check turn trodde jag på att han var ute och cyklade och att jag ligger lång före så en minimal bet torde skapa mest confusion och ge upphov för ytterligare spazz och när han bara syna och checkar river igen har jag uteslutit QQ/KQ ur hans range o hoppas på herocall.

Poker Stars, $0.08/$0.16 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $17.23 (107.7 bb)
BB: $22.66 (141.6 bb)
UTG: $13.58 (84.9 bb)
MP: $27.23 (170.2 bb)
Hero (CO): $17.07 (106.7 bb)
BTN: $16 (100 bb)

Preflop: Hero is CO with Adiamond4.gif Kdiamond4.gif
UTG folds, MP raises to $0.48, Hero raises to $1.44, BTN folds, SB calls $1.36, 2 folds

Flop: ($3.52) 3club4.gif Kheart4.gif 7spade4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $1.18, SB raises to $4.99, Hero calls $3.81

Turn: ($13.50) Qspade4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $1.12, SB calls $1.12

River: ($15.74) 2diamond4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $9.52 and is all-in, SB calls $9.52

Results: $34.78 pot ($1.50 rake)
Final Board: 3club4.gif Kheart4.gif 7spade4.gif Qspade4.gif 2diamond4.gif 
SB showed Jclub4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$17.07 net)
Hero showed Adiamond4.gif Kdiamond4.gif and won $33.28 ($16.21 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Paddington :

Dags o hoppa på en session nu igen efter jobbet, peppar peppar!

En lite konstigt spelad hand, men efter hans flopraise + check turn trodde jag på att han var ute och cyklade och att jag ligger lång före så en minimal bet torde skapa mest confusion och ge upphov för ytterligare spazz och när han bara syna och checkar river igen har jag uteslutit QQ/KQ ur hans range o hoppas på herocall.

Poker Stars, $0.08/$0.16 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $17.23 (107.7 bb)
BB: $22.66 (141.6 bb)
UTG: $13.58 (84.9 bb)
MP: $27.23 (170.2 bb)
Hero (CO): $17.07 (106.7 bb)
BTN: $16 (100 bb)

Preflop: Hero is CO with Adiamond4.gif Kdiamond4.gif
UTG folds, MP raises to $0.48, Hero raises to $1.44, BTN folds, SB calls $1.36, 2 folds

Flop: ($3.52) 3club4.gif Kheart4.gif 7spade4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $1.18, SB raises to $4.99, Hero calls $3.81

Turn: ($13.50) Qspade4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $1.12, SB calls $1.12

River: ($15.74) 2diamond4.gif (2 players)
SB checks, Hero bets $9.52 and is all-in, SB calls $9.52

Results: $34.78 pot ($1.50 rake)
Final Board: 3club4.gif Kheart4.gif 7spade4.gif Qspade4.gif 2diamond4.gif 
SB showed Jclub4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$17.07 net)
Hero showed Adiamond4.gif Kdiamond4.gif and won $33.28 ($16.21 net)

Mysigt spelad hand. När han synar din minimala bet på turn kan man ju fritt gå för värde. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Natten slutade -40$ ... har en riktigt crippled rulle nu efter uttagen på typ 15bi och är +-0 för månaden efter 50k händer :( upp på 16z och ner på 25z. Är ju ledig under helgen från och med i natt och tänkte lägga monster grinden, motivationen är inte direkt på topp men ska försöka göra det ändå är ju perfekt tillfälle att rädda upp rullen faktiskt. 

Får sätta upp en stor skylt brevid datorn tror jag där det står "DON'T DO IT" som jag kan kolla på varje gång jag vill göra någon avancerad ninja bluff eller syna av något konstigt jag inte borde, spela super standard är vad jag ska försöka hålla mig till! Känns som jag ibland glider bort mer o mer och tappar grundkoncept när det gått dåligt ett tag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör vi 20k händer över helgen, ska försöka resetta hjärnan och gå back to basics. Är nog inte så bra som jag trodde, och tanken var att joina upswing igen då jag redan betalt för den första dubbelt så dyra månaden i våras men använde det tyvärr inte mycket alls. Nu får det ju vänta tills rullen är bra igen dock, men om någon har tips på något bra gratis material under tiden så får ni gärna tipsa (videos,gratis variant av solver finns väl för turn och river typ simple postflop?/whatever som hjälpt er) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger Paddington :

Nu kör vi 20k händer över helgen, ska försöka resetta hjärnan och gå back to basics. Är nog inte så bra som jag trodde, och tanken var att joina upswing igen då jag redan betalt för den första dubbelt så dyra månaden i våras men använde det tyvärr inte mycket alls. Nu får det ju vänta tills rullen är bra igen dock, men om någon har tips på något bra gratis material under tiden så får ni gärna tipsa (videos,gratis variant av solver finns väl för turn och river typ simple postflop?/whatever som hjälpt er) :)

När du spelar, kör du 4 st Zoom bord då? 

Om så, kan det vara vettigt att gå ner till 2-3 ist. Märker själv att färre bord gör stor nytta för mitt spel. Blir mer fokus på kvalité i besluten då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

När du spelar, kör du 4 st Zoom bord då? 

Om så, kan det vara vettigt att gå ner till 2-3 ist. Märker själv att färre bord gör stor nytta för mitt spel. Blir mer fokus på kvalité i besluten då. 

Kör nästan alltid 3st bord, men kanske kan vara vettigt att börja sessionerna med 2st och lägga till ett när man kommit in i ett bra flow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Har du några händer från den sessionen? Hade varit intressant att se. Kan ju vara att du spelat vissa spots för passivt. Jag tenderar att göra det när jag är i en DS. Tilt behöver ju inte bara vara spew. 

4 största förlustpotterna var AK vs AA haha, men säkerligen många som händer som spelades för passivt. Tror det var ett dumt val att köra igång på pokerstars överlag, hela iden att börja spela igen gjordes på fyllan och var nog lite kaxig just då ( iof fort + 1,3k$ på stars zoom i år) men nu gör jag det smartare valet att dega in 1000kr på SvS och köra igång där istället. Särskilt nu då jag i princip är beroende av lite extra inkomst i typ 1,5mån till så känns det vettigt och satsa på att kunna lägga en monster grind på /2kr i september då jag har 2v ledighet. :) 

får väl göra en ny db haha, så blir jag den enda som kan langa grafer och riktiga händer från svs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Ja, förstår inte vrf man skulle välja tufft motstånd över soft motstånd.

Nä var ett dumt val, men zoom är roligt på sitt sett antar jag men bättre klättra på svs istället.

Sagt och gjort in med en lax på SvS och spela /1kr och fick vinna några potter!  Bjuder på några tass, ni som kan gissa nick från händerna kan hålla det för er själva :D 

hand 1 mot en aggro maniac

WPN, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $299.28 (299.3 bb)
BB: $1,205.66 (1,205.7 bb)
Hero (CO): $231.92 (231.9 bb)
BTN: $120.20 (120.2 bb)

Preflop: Hero is CO with Kheart4.gif Tspade4.gif
Hero raises to $3.50, 2 folds, BB raises to $10, Hero calls $6.50

Flop: ($20.50) 7heart4.gif 4diamond4.gif Theart4.gif (2 players)
BB bets $20.50, Hero calls $20.50

Turn: ($61.50) Adiamond4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $20.50, BB calls $20.50

River: ($102.50) Qheart4.gif (2 players)
BB checks, Hero checks

Results: $102.50 pot ($2.77 rake)
Final Board: 7heart4.gif 4diamond4.gif Theart4.gif Adiamond4.gif Qheart4.gif 
BB showed Jheart4.gif Qclub4.gif and won $99.73 ($48.73 net)
Hero showed Kheart4.gif Tspade4.gif and lost (-$51 net)

fisk

WPN, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $22.68 (22.7 bb)
Hero (BB): $123.85 (123.9 bb)
MP: $191 (191 bb)
CO: $176.63 (176.6 bb)
BTN: $200 (200 bb)

Preflop: Hero is BB with Tspade4.gif Qheart4.gif
2 folds, BTN calls $1, SB completes, Hero raises to $5, BTN calls $4, SB folds

Flop: ($11) Tclub4.gif 8club4.gif 5spade4.gif (2 players)
Hero bets $6.60, BTN calls $6.60

Turn: ($24.20) 5heart4.gif (2 players)
Hero bets $14.52, BTN raises to $50.01, Hero calls $35.49

River: ($124.22) 4spade4.gif (2 players)
Hero checks, BTN bets $62, Hero calls $62

Results: $248.22 pot ($6.70 rake)
Final Board: Tclub4.gif 8club4.gif 5spade4.gif 5heart4.gif 4spade4.gif 
Hero showed Tspade4.gif Qheart4.gif and won $241.52 ($117.91 net)
BTN showed 8spade4.gif 7spade4.gif and lost (-$123.61 net)

mot bra reg

WPN, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $335.32 (335.3 bb)
BB: $201.50 (201.5 bb)
Hero (CO): $167.02 (167 bb)
BTN: $55.98 (56 bb)

Preflop: Hero is CO with 5club4.gif 6club4.gif
Hero raises to $3.50, BTN calls $3.50, SB folds, BB calls $2.50

Flop: ($11) 5heart4.gif 5diamond4.gif Aheart4.gif (3 players)
BB checks, Hero bets $3.66, BTN folds, BB calls $3.66

Turn: ($18.32) 3heart4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $10.99, BB calls $10.99

River: ($40.30) 5spade4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $53, BB calls $53

Results: $146.30 pot ($3.95 rake)
Final Board: 5heart4.gif 5diamond4.gif Aheart4.gif 3heart4.gif 5spade4.gif 
BB showed Aclub4.gif 4club4.gif and lost (-$71.15 net)
Hero showed 5club4.gif 6club4.gif and won $142.35 ($71.20 net)

 

svsvs.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...