Gå till innehåll

Paddington's Labb | SvS Klättring


Paddington

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Spelade typ ingenting i helgen då jag jobbade tradiga kvällspass och var bakis, men tog lite nytta av tiden jag satt och gjorde ingenting i alla fall och hoppade ner i labbet på jobbet och studera betsizes och överbets, idag var det dags att testa de nya kunskaperna och visa vem som är boss! Gick helt okej :) 

Har börjat spela 200bb som std på senaste vilket nog är bidragande till min ökade winrate skulle jag tro, och lite spring i skorna såklart. Får slakta rullen lite för flyttkostnader nu men då jag ändå ska stanna på /5 denna månad bör det inte ha någon betydelse direkt. Taggad på /10 såklart men ska inte göra samma misstag som sist att skynda för fort.

Results.png

Redigerad av Paddington
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger Paddington :

Spelade typ ingenting i helgen då jag jobbade tradiga kvällspass och var bakis, men tog lite nytta av tiden jag satt och gjorde ingenting i alla fall och hoppade ner i labbet på jobbet och studera betsizes och överbets, idag var det dags att testa de nya kunskaperna och visa vem som är boss! Gick helt okej :) 

Har börjat spela 200bb som std på senaste vilket nog är bidragande till min ökade winrate skulle jag tro, och lite spring i skorna såklart. Får slakta rullen lite för flyttkostnader nu men då jag ändå ska stanna på /5 denna månad bör det inte ha någon betydelse direkt. Taggad på /10 såklart men ska inte göra samma misstag som sist att skynda för fort.

Snygg non showdown! Om du vill uppge, var/hur studerade du betsizes och överbets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Vitamin C :

Snygg non showdown! Om du vill uppge, var/hur studerade du betsizes och överbets?

Tack tack!  Mja på jobbet mest videos på ämnet, sen filtrera scenarios/winrates i hm2 och konstruera ranger för vad som hamnar i vanliga bet poolen och vad som kan hamna i överbetten i lite vanliga spots typ. Det är väl mest att jag får ideer från nånstans, går och funderar på det ett tag och sen testar på borden. Får väl joina de unga solver grabbarna nästa månad kanske för lite mer exakthet :D 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit så mycket spel sen jag uppdaterade sist, men har haft sjuka swings de sessions jag spelat med många 1000bb potter. Gissningsvis kanske förlorat en tusenlapp men inget märkvärdigt. Fokus har legat på annat eftersom flyttlasset går imorrn och folk vill säga hejdå till "en" sista öl, tror vi har hejdå-kalas idag för fjärde dagen i rad... så efter jobbet väntar ett bord med tropiska drinkar, pizza och house musik :) 

Sprungit runt som en dåre idag på morgonen och hämtat kontrakt, köpt resväska och varit hos frissan innan, allt innan jobbet. Håret blev ju självklart åt helvete som 90% av gångerna, hur kan det va så svårt o förstå "raka av håret på sidorna och rör inte håret upptill mer än att minimalt ta topparna"?? Var tydlig med att jag ville ha en clean cut från rakat till långt, ist var de snabba och dra någon fadead övergång de första de gjorde och tog alldeles för mycket upptill så får man gå runt med vad som mer liknas nån jävla pojkfrisyr ?

Väskköpet gick lite bättre i alla fall, köpt 2st varav en megastor som min skärm får plats i. Så nu måste jag försöka packa in den riktigt fint så det finns någon chans den kommer fram hel?

Landar i Malta på fredag, på lördag väntar diverse lägenhetsvisningar och säkert en första utgång på det. Pokern får bli när den blir, om det ens blir denna vecka. 

Peace! 7 of Spades2 of Hearts

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Paddington :

 

Sprungit runt som en dåre idag på morgonen och hämtat kontrakt, köpt resväska och varit hos frissan innan, allt innan jobbet. Håret blev ju självklart åt helvete som 90% av gångerna, hur kan det va så svårt o förstå "raka av håret på sidorna och rör inte håret upptill mer än att minimalt ta topparna"?? Var tydlig med att jag ville ha en clean cut från rakat till långt, ist var de snabba och dra någon fadead övergång de första de gjorde och tog alldeles för mycket upptill så får man gå runt med vad som mer liknas nån jävla pojkfrisyr ?

Haha, så jävla standard. Har varit med om samma sak x antal gånger. Började nästan tro att det var jag som förklarade knas, men som du säger: Hur kan det ens missförstås? Aja, har lärt mig att leva med vetskapen om att den nyfriserade frillan alltid är sämst och att det blir som bäst efter 2-3 veckor!

Redigerad av Staash
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Knappt spelat något sen jag kom ner till Malta då min laptop gick sönder helt, eller ja den crashar 3 gånger i timmen ungefär så blev förstås helt ohållbart att lira.

I övrigt är det toppen här! Flyttar in till en grym lya på måndag på bästa möjliga location i Sliema, jobbet går hur bra som hellst och träffat massa sköna människor.

Men trött som fan på 6 av 7 dagar krök och inget spel så tog jag mig iväg igår och handlade lite dator... inser ju nu att jag inte ens kommer ha pengar till mat hela månaden så nu är det game on! :D 

IMG_20190525_133324.jpg

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, säger Paddington :

Knappt spelat något sen jag kom ner till Malta då min laptop gick sönder helt, eller ja den crashar 3 gånger i timmen ungefär så blev förstås helt ohållbart att lira.

I övrigt är det toppen här! Flyttar in till en grym lya på måndag på bästa möjliga location i Sliema, jobbet går hur bra som hellst och träffat massa sköna människor.

Men trött som fan på 6 av 7 dagar krök och inget spel så tog jag mig iväg igår och handlade lite dator... inser ju nu att jag inte ens kommer ha pengar till mat hela månaden så nu är det game on! :D 

IMG_20190525_133324.jpg

Men den där datorn lär du gejma mer än grinda tbh. :lol: 

  • Like 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger aceforsure :

Sliema är the shit. Bodde där några månader förra året. Malta är väl ungefär så bra det blir att bo inom Europa! ?

Inte helt omöjligt att jag och någon annan pokergrabb åker ner fram mot hösten. Då får vi ses på en öl eller 12.

Gl vid borden! 

Ja för fan det är givet, tills dess har jag nog råd att bjuda igen ?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger aceforsure :

Sliema är the shit. Bodde där några månader förra året. Malta är väl ungefär så bra det blir att bo inom Europa! ?

Inte helt omöjligt att jag och någon annan pokergrabb åker ner fram mot hösten. Då får vi ses på en öl eller 12.

Gl vid borden! 

SJälv anser jag att Malta är sämst i Europa att bo på. Ett land som inte ens uppfunnit färg till husfasaderna, och vars enda exportprodukt förutom spelindustri och fulbanking är sten. Och då jävligt dålig kalksten...

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

SJälv anser jag att Malta är sämst i Europa att bo på. Ett land som inte ens uppfunnit färg till husfasaderna, och vars enda exportprodukt förutom spelindustri och fulbanking är sten. Och då jävligt dålig kalksten...

Fint väder har dom iaf :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

SJälv anser jag att Malta är sämst i Europa att bo på. Ett land som inte ens uppfunnit färg till husfasaderna, och vars enda exportprodukt förutom spelindustri och fulbanking är sten. Och då jävligt dålig kalksten...

Pastizzi pizza och kanin då? :o 

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man inflyttad i nya lägenheten och lockdown grinden har börjat för ett par dagar, bor centralt en gata från vattnet och brevid alla restauranger och skit i Sliema. Linan verkar ha bra spring med så det är alltid välkommet :D Nu ska man bara hitta något vettigt gym i närheten och få bort ölmagen och bygga upp lite muskler igen.

Juni kommer bli rekordmånad på länge, både pokermässigt, jobb och livsglädje känner jag!

Har ni vägarna förbi Malta i sommar så hälsa på vettja :) 

IMG_20190530_091247.jpg

IMG_20190530_121312.jpg

IMG_20190530_121432.jpg

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var 2 dagars spel avklarat på nya linan och hittade + typ 15bi och 4000kr efter att ha swingat mer än Rose i The Micros.

Sköna kontraster när man spelade allt från 100bb /2kr till att battla 1000bb djupt på /5 igen men det måste ju vara bra mindset träning inför när man blir highstakes boss och behöver spela 17 olika stakes. ? 

I övrigt hade jag årets första nyttiga dag igår när jag både handlade och lagade riktig mat. Senast året har jag på sin höjd lagat tacos och fläskpannkaka någon gång, i övrig ätit burgare, kebab, pizza och sushi varje dag i princip. Har lyckats med det snyggaste av allt att bli smalfet från att ha varit både större och i bättre form än folk kan drömma om för några år sen, det värsta är inte det ändå lilla fettet på magen utan att den står ut som en kanonkula om jag inte passar mig haha. Förslappad bukmuskulatur? :P 

Jaja imorse vaknade jag och gjorde lite crunches och armhävningar innan jobbet som ett mini steg i rätt riktigt, tills på tisdag när jag är ledig igen ska jag hitta ett gym minsann. Har ju försökt detta några gånger tidigare utan något resultat, men nu när jag bor med en driven och duktig rumskamrat kanske det kan bli lite fart i maskineriet på flera fronter. 

I juni är pokermålet att få in 40.000 händer trots heltidsjobb och ingen ledighet, kommer bli jävla tufft men känns bra efter ett slappt Maj och bara kötta stenhårt direkt. Rimligtvis bra för jobbet och allt runtomkring med och inte börja festa som en dåre oxå. Har även ett bet i denna och roomates motsvarande som kan kosta några slantar. 

Mål nummer 2 är att ta några fina skott uppåt, vill inte bli fast som Chase Burger resten av livet. Nu köööör vi! Ace of Spades

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dag 1

Händer: 2200 om jag minns rätt på /4-/5 deep stack as fuck

Betyg spel: 4/5

Spring: 2/5

Resultat: +200kr :D 

Notis: Spelade överlag riktigt stabilt och exploitade regs till höger och vänster. Lite missnöjd med en bluff på en fiskig lirare, helt klart bra teoretiskt men hade nog lyckats ge upp om jag inte precis hade tappat nästan hela dagsplusset på några äckliga händer som inträffade sig på slutet. Skärpning!

Dagens mission blir en kortare session med laser fokus, no misstake sunday. Springer jag bra hellre kliva för lite välförtjänt sömn och förbereda mig inför morgondagens jobb och första gympass som väntar. Dag 3 på dieten hittils innehållande kyckling, ägg och cashewnötter i princip, imorgon lunch lastar vi på med kolhydrater inför gymmet.

Måndag blir sedan spelfritt inför lockdown tisdag+onsdag då jag är ledig från jobbet.

Redigerad av Paddington
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Paddington

Kul att du också börjat spela nu! Vi har säkert spelat mot varandra under söndagen :D Jag är Kokt Häst på SvS. Har du och jag spelat några stora potter?

Jag antar att du har spelat 5/10 tidigare? Tycker du det är ett stort glapp på fisk/skill från /4,/5 till /10 ??

Lycka till på lockdownen, så ses vi vid borden!

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...