Gå till innehåll
wc3ard

Utveckla GTO Preflop Ranges + Bet sizing

Recommended Posts

Hej!

Har kollat runt efter "GTO" Preflop Opening/Calling/3bet och continuation Ranges, men efter att ha jämfört ett antal med varandra, och ser att de skiljer sig kraftigt mot varandra, så innebär det att de är imperfekta.

Nu vill jag ha lite hjälp från communityt här att göra en rejäl fördjupning i ämnet preflop ranges. Jag har teorier om detta, och så vitt jag förstår, så finns det 2 olika typer av handranges.

1. Icke polariserad handrange.... Dvs att man spelar starkare händer på ett visst sätt, och man spelar svagare händer på ett annat sätt.

2. Polariserad handrange... Dvs att man spelar de starkaste händerna på samma sätt som de svagaste händerna, och de "medelstarka" händerna spelar man annorlunda jämfört med  de bästa/sämsta.

Jag skulle föredra att utveckla en GTO polariserad range, då jag tror att den inte är lika förutsägbar. 

Vill någon/några fördjupa sig i det här ämnet med mig? Jag tror att det är A & O att bemästra Opening/Calling/3Bet/4Bet/Continuation ranges, Open sizing och 3-Bet Sizing (För varje postition vs olika positioner och betsizes/3-Bet sizies) för att bli ett riktigt pokerproffs.

Om man ska bli proffs, är det lika bra att man gör allting rätt från grunden, är min tanke. Om någon har lite idéer, eller vill haka på fördjupningen av ämnet, får ni gärna göra ett inlägg eller skicka ett pm.

Tack för svar!

Redigerad av wc3ard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du måste ge mer information för att någon ska kunna hjälpa dig. Vilka speltyper handlar det om från första början? Turrar, 6max cash eller 5 max på svs? Vilka stakes spelar också roll hur wide och hur stort du ska öppna. Man kan förklara det enkelt så här att det inte finns 1 ''gto chart'' som kommer vara max EV på alla bord du spelar. Mycket ska anpassas till vilka sorts spelare det sitter på bordet. 

Hur wide du profitabelt kan öppna/3 betta står i direkt korrelation till hur bra du kan spela postflop. Även om en chart säger att du ska öppna t.ex A2s, Ato utg så kanske du inte har postflop kompetensen för att kunna squeeza ur +ev för botten av den chartens öppnings range. 

En öppnings range för ett bord kan du ju enkelt bygga i huvudet då du öppnar, raisar eller squeezar toppen av rangen(pocket ess) ända ner till den sämsta handen som du tror att generera vinst med för den hand eller spot du sitter i. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag glömde verkligen nämna det väsentliga några väsentliga bitar ja! :D 

Texas Holdem 6-Max, Zoom på pokerstars. jag vill ha ranges för NL $100 (Pendlar mellan NL $2/$5/$10 just nu, fokuserar mer på inlärning än att spela så mycket)

Skulle vilja ha en "bas" range att utgå ifrån, t.ex när jag inte har tillräckligt mycket information/statistik om de övriga spelarna runt bordet.

Vill också ha en "del 2" på min range. Anpassat efter olika sorters spelare man möter runt bordet. Helst high stakes....

Men det kanske blir för mycket det här.... Så steg 1 är väl att börja jobba på någon sorts opening range + bet sizing.

(Även om jag skulle vilja utveckla ranges för calling, 3betting, 4betting, och continuation ranges också, kanske det blir lite mycket att ta sig an allt på en gång)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu