Gå till innehåll

Göra vad som krävs:Snake911's ambitioner


Snake911

Recommended Posts

7 timmar sedan, säger Paddington :

Kul att du lyssnade på båten, att om man kan behålla pengarna i rullen tills man i alla fall klättrat de första nivåerna är ju guld värt om man tror sig ha någon edge och vill framåt.

Skrattade lite btw när du skrev om pio och 1/3pot bets, något som jag använder väldigt mycket i mitt spel men har aldrig sätt pio eller annat gto program. Kanske göra jag ovetandes något som är bra :rolleyes: överbets är en annan favorit!

GL :)

Klart! Man måste lyssna på spelare som är mycket bättre än en själv,så man utvecklas. 

Kanske är så att du gjort det.Oftast när jag runnat PIO sims vill de att jag ska betta 1/3.Inte alltid,men oftast. Däremot tror jag att man måste justera lite in-game ibland och inte bara rätta sig efter vad PIO säger. Måste fråga sig själv om det är logiskt in-game eller inte och varför man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Snake911 :

Klart! Man måste lyssna på spelare som är mycket bättre än en själv,så man utvecklas. 

Kanske är så att du gjort det.Oftast när jag runnat PIO sims vill de att jag ska betta 1/3.Inte alltid,men oftast. Däremot tror jag att man måste justera lite in-game ibland och inte bara rätta sig efter vad PIO säger. Måste fråga sig själv om det är logiskt in-game eller inte och varför man gör det.

Vet nu inte vilka sims du har jobbat med men vad jag har sätt så föredrar pio större bets(än 1/3) mycket oftare än vad alla regs som tror sig ha hittat ''gto'' gör där många i princip c bettar 1/3 på alla flop strukturer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Vet nu inte vilka sims du har jobbat med men vad jag har sätt så föredrar pio större bets(än 1/3) mycket oftare än vad alla regs som tror sig ha hittat ''gto'' gör där många i princip c bettar 1/3 på alla flop strukturer. 

Det är sant.Bettar inte 1/3 på alla flop strukturer :) Det ändrar sig beroende på vilken position jag har  och  vilken postion min motståndare harOm det är en reg eller fisk. Är det fiskar är den enda strategin som gäller värde. Är det en reg med någorlunda fundamental teoretisk grund, kan man börja använda sig av t.ex 1/3 bets. På de nivåerna jag spelar just nu på. Adjustar folk inte speciellt bra till det. Kommer bli dubbelt så mycket pluggande när jag väl närmar mig 2/4. Har varit lite små lat med pluggandet,på grund utav mycket jobb. Men känner att den strategin jag använder nu.Fungerar bra till de nivåerna jag spelar.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HANDINFORMATION

Hand: 55537401.hand.642

Session ID: TBL_1027249

Regulator ID: TCSH_12757922

Speltyp: Texas Hold'em No Limit

Kontantspel: Anonymt bord 97

Anonyma kontantbord

Handen påbörjades: 2018/08/02 01:51:31

Handen avslutades: 2018/08/02 01:53:13

Blinds: 1.00 / 2.00 SEK

Pott: 317.12

Satsa: 162.96

Vinst/förlust: -162.96

SPELARINFORMATION

Plats 1 : SantaClaus (377.75)

Plats 2 : Angel (826.05)

Plats 3 : Alien (553.29)

Plats 4 : RobinHood (545.31) Är givare

Plats 5 : Hero (277.60)

Plats 6 : T-Rex (287.88)

BLINDS

Hero > LM 1.00

T-Rex > SM 2.00

GIV

Hero H10H6

 

T-Rex

 

SantaClaus

 

Angel

 

Alien

 

RobinHood

 

INSATSRUNDA 1

 

SantaClaus > Lägger sig

Angel > Lägger sig

Alien > Lägger sig

RobinHood > Lägger sig

Hero > Höj 9.07

T-Rex > Syna 9.07

FLOPP H4HQS8

Sammanlagt 17.65 Huvud 17.65

Rake 0.49

 

INSATSRUNDA 2

 

Hero > Satsa 9.63

T-Rex > Syna 9.63

TURN S5

Sammanlagt 36.39 Huvud 36.39

Rake 1.01

 

INSATSRUNDA 3

 

Hero > Passa

T-Rex > Satsa 12.46

Hero > Höj 35.62

T-Rex > Höj 144.26

Hero > Syna 144.26

RIVER SA

Sammanlagt 317.12 Huvud 317.12

Rake 8.80

 

INSATSRUNDA 4

 

Hero > Passa

T-Rex > All-in 124.92

Hero > Lägger sig

T-Rex > justerades för all-in 0.00

VISNING

Sammanlagt 317.12 Huvud 317.12

Rake 8.80

T-Rex

 

Kasta

Vinst: 317.12

 
Redigerad av lenzay
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en 2 timmars grind är rullen nu på:

3000

Backa runt 4 inköp den sessionen. Sprang som en kratta samt spela som en kratta. 

Stackar av med QQ på en 3T8-K-6 rainbow bräda i 3bettad pot 200bb djup efter jag 3bettat honom från BB till 15bb när han va CO.. Bettar 1/3 på flop. Han synar. Turn K. Jag checkar. Han Bettar runt 1/2 pot.Jag synar. Riven träffar. Han jammar 135sek in i en 122kr pot.. Jag tappa hjärnan och synar.. Visar 88..folk på denna nivån bluffar inte så här.. Tänkte att i och min range på turnén är relativt cappad att han kan få för sig att använda K som en bet, samt barrel bluff.. Tar en break och på det sen igen. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle överbettat skulle det antagligen vara på turnén tbh. Sätta press på Qx och bättre färgdrag. Synar han din turn överbet, beroende på river. Hade jag kanske bettat 3/4,för att få det att se ut som att jag vill ha värde med 67s..Om du bettat 2/3 på turn och sen överbettar rivern om alla dina drag missat. Tycker jag det ser ut som att du faktiskt har ett missat färgdrag. Sätter hellre större press på Qx redan på turn och maximal press på rivern om han väl synar. Då du också blockerar 67 är det mindre chans att han har 67.

Sen kan du också repa två par och sets på det sättet. 

Detta kan som sagt också diskuteras. Tror kanske Båten sågar mig om han läser detta haha. Eller några av de bättre spelarna på forumet

Redigerad av Snake911
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade runt 6 timmar idag. Har varit en riktigt bra dag. Lyckades få tillbaka det jag förlorade igår. Så nu är jag på väg upp.Fattas runt 7 inköp nu för att kunna kliva upp till 200nl.Får se om jag kan plocka dem nu i veckan. Om inte.It is what it is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen på 200nl slutade i -3bi. Springer något så sjukt dåligt.

Fattar inte hur en reg tänkte när han valde att syna min 24bb 4bet när jag hade AA UTG när han 3bettar från BB med QQ..
Flop:QK6ss.Jag cbettar 1/3,han jammar.Jag foldar inte..Vad hade han gjort om han brickat sitt set på en låg bräda. Foldat? Nä,tror inte det..Stackat han alla dagar i veckan i vanliga fall.

Aja..ska inte vara så resultat orienterad..

 

2 inköp till på skottet.Sen går jag ner igen.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Snake911 :

Första sessionen på 200nl slutade i -3bi. Springer något så sjukt dåligt.

Fattar inte hur en reg tänkte när han valde att syna min 24bb 4bet när jag hade AA UTG när han 3bettar från BB med QQ..
Flop:QK6ss.Jag cbettar 1/3,han jammar.Jag foldar inte..Vad hade han gjort om han brickat sitt set på en låg bräda. Foldat? Nä,tror inte det..Stackat han alla dagar i veckan i vanliga fall.

Aja..ska inte vara så resultat orienterad..

Du 4bet och vilken range gör du det med? Han är ju tämligen säker på att det finns 3 händer du gör detta spelet med. AA, AK, KK.

Han vet att du inte viker dessa händer. Och har du KK så får du ha det. Han viker aldrig ändå. Han räknar med syn alla dagar i veckan. Och skulle du ha 10J, eller färgdrag så ska du få betala dyrt för det. Klockrent spel enligt mig.

Med en annan flopp hade hans spel säkert varit annorlunda.

Ingen kritik, min synvinkel bara:)

Hoppas du springer bättre nästa session! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...