Gå till innehåll

Göra vad som krävs:Snake911's ambitioner


Snake911

Recommended Posts

Lirade en 1 och en halv timmes session precis. Gick inte så värst bra. Va för syn glad i vissa spots.

En hand jag hade. Där jag öppnade:

KK CO(200bb)

Reg synar från SM(200bb) efter BU och SB foldar.

Flop:67Tdd

Jag tänkte att jag bettar stort. För jag tror att majoriteten av sets kommer att x/r mig här och kan spela enkelt om han nu x/r mig,samt vissa combo drag som 8Jdd,eller 89dd. Om han nu inte 3bettar de händerna.
 

Han syna mig bara.

Turn: Qs

Satt och funderade lite på hur mycket jag ska betta.I vanliga fallJag tror inte vissa drag han plockat upp på turn kommer att folda om jag överbettar. Har han floatat med en Qxdd  är det ju guldvärt. Ser väl lite bluffigt ut också om jag bettar typ 28 in i en 16kr pot.. Valde att göra det, och han synar.

River:6s

Här tänker jag att han har en Q rätt ofta, men också några missade drag.Jag valde att betta 3/4 på rivern och han jammar. jag snap foldade.

 

Tror att jag spelade handen relativt bra. Synpunkter?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev rätt mycket grind igår. Fick in ungefär 4 timmar.Gjorde lite små misstag som måste fixas. 

Rulle:3434.

Sitter och funderar på om jag inte ska ta ut lite pengar från rullen, då jag åker till Prag den 9 augusti.Kan alltid deponera tillbaka de pengarna nästa månad. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite tanke tid, valde jag att casha ut lite pengar ifrån rullen och använda de till Prag. Då jag jobbat mycket denna månaden,blir det att deponera tillbaka de pengarna nästa månad..

 

Rulle start:2000kr

Efter några sessioner igår.

Rulle slut:2153.

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta casha ut. 

Sluta byta games hela tiden. 

Säger detta av erfarenhet, vill du flytta upp måste du vara konsekvent och inte flip-floppa runt och casha ut grus. Varje sådant uttag kommer kosta dig jättemycket in the long run för du tvingas fortsätta spela samma korvnivåer längre! 

Du har dubblat din startrulle och sannolikt lär din winrate vara likartad på 1/2. Nu måste du dubbla den igen för att tjäna 2k sek och kunna spela högre istället för att en dubbling skulle vara 4k och du kunde skotta 2/4 efteråt

Stats och HUDs är onödigt drabbel, hitta ett sätt att spara specifika händer du vill analysera så är du good 2 go. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger GTOBåten :

Sluta casha ut. 

Sluta byta games hela tiden. 

Säger detta av erfarenhet, vill du flytta upp måste du vara konsekvent och inte flip-floppa runt och casha ut grus. Varje sådant uttag kommer kosta dig jättemycket in the long run för du tvingas fortsätta spela samma korvnivåer längre! 

Yes,sir... 

 

Deponera tillbaka de pengar jag tog ut och fuckar inte runder längre.. 

Back to The goal! 

Rulle:3404

Redigerad av Snake911
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Sluta casha ut. 

Sluta byta games hela tiden. 

Säger detta av erfarenhet, vill du flytta upp måste du vara konsekvent och inte flip-floppa runt och casha ut grus. Varje sådant uttag kommer kosta dig jättemycket in the long run för du tvingas fortsätta spela samma korvnivåer längre! 

Du har dubblat din startrulle och sannolikt lär din winrate vara likartad på 1/2. Nu måste du dubbla den igen för att tjäna 2k sek och kunna spela högre istället för att en dubbling skulle vara 4k och du kunde skotta 2/4 efteråt

Stats och HUDs är onödigt drabbel, hitta ett sätt att spara specifika händer du vill analysera så är du good 2 go. 

Det här glädjer mig att läsa. Kört hudfritt i 1,5 år nu från att ha varit killen med störst hud i världen. Angående sista om man kör PT4 så rekar jag att då och då starta hud, men köra med "hide hud on this table", och göra så på alla sina bord  så har du ett enkelt sätt att markera händer genom PT4-ikonen.

Edit: kanske är svs only i denna dagbok? :(

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger killerwolf2 :

Det här glädjer mig att läsa. Kört hudfritt i 1,5 år nu från att ha varit killen med störst hud i världen. Angående sista om man kör PT4 så rekar jag att då och då starta hud, men köra med "hide hud on this table", och göra så på alla sina bord  så har du ett enkelt sätt att markera händer genom PT4-ikonen.

Edit: kanske är svs only i denna dagbok? :(

Har en HUD på andra sidor men är typ 7 stats och använder den aldrig förutom att profilera fiskar och nya regs. Ju mer per solver man spelar desto mindre behöver man den imo. Action sequence och sizings säger 10000x mer än stats

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger GTOBåten :

Har en HUD på andra sidor men är typ 7 stats och använder den aldrig förutom att profilera fiskar och nya regs. 

låter rimligt, skulle jag orka designa en ny hud nu så skulle jag dumpa alla standard stats och bara köra sånt som man vet sticker ut på grisfisk bara för att ha en "marker", och nån enstaka stat för att veta vad det är för typ av reg i kombination med färgerna(colortagar på alla siter det går). Går ju alltid att köra med popup om man nu vill söka något specifikt. Men skulle ändå vara en gigantisk skillnad mot för min tidigare hud där jag knappt såg korten, eller stackarna, eller vad mina motståndare hette för jag skulle prompt ha _ALLT_ visible, inget i popup.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du lyssnade på båten, att om man kan behålla pengarna i rullen tills man i alla fall klättrat de första nivåerna är ju guld värt om man tror sig ha någon edge och vill framåt.

Skrattade lite btw när du skrev om pio och 1/3pot bets, något som jag använder väldigt mycket i mitt spel men har aldrig sätt pio eller annat gto program. Kanske göra jag ovetandes något som är bra :rolleyes: överbets är en annan favorit!

GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-08-02 kl 10:05, säger Snake911 :

Sitter och funderar på om jag inte ska börja spela zoom igen.. Nog för att raken dödar en på 10nl. Men kan ej analysera mitt spel till punkt och pricka då HM2 och PT4 inte fungerar på SvS.. 

Holdem indicator ska funka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...