Gå till innehåll

Monsterboken


GTOBåten

Recommended Posts

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Stämmer in i hyllningskören. Alltid roligt att se fina resultat från dessa nivåer. Alltid kul att se grafer och enstaka händer. Hajjar att ni inte vill gå ut med för mycket strategier/teori. Driver man coaching vill man ju inte gärna ge bort info gratis. Plus att man kanske inte vill ge andra HS-motståndare info om ens egna tendenser. 

Men fortsätt gärna posta grafer och enstaka händer, alltid roligt! :)

image.thumb.png.23ed6e8a79b84619b4bf765c0d4af39f.png
The best I could do. Vs regg obv, annars hade den inte varit lika rolig.

28 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Intressant. Du som säkert har pluggat massa siffror, vet du ungefär skillnaden i winrate om du t.ex har 5 kopior av en spelare, och så sitter det fisk med winrate på minus 100bb/100h på bordet. Fördelningen skulle då bli 20bb/100 för varje spelare om inte posse hade varit en faktor. Men hur blir winraten för t.ex spelaren som har jesus contra spelaren som sitter till höger om fisken? Förväntar mig såklart bara spekulationer då jag har svårt att se ett bra sätt att räkna på sänt här men det är intressant oavsett!

Du får tänka på att det inte är ett nollsumme-spel när vi spelar med rake. Så det om någon förlorar för -100bb så blir det inte 100bb att dela på för dem andra. Om det vore rakefritt stämmer det, ang det senare så var det längesen jag kollade på sånt här. Men om minnet inte sviker mig så vinner dem två bästa sätena väldigt mycket och sen är det ett stort gap till 3e sätet. Och sen är 3-5 ungefär whatever, inte jättestor skillnad.

Det borde inte vara så svårt att räkna på, tror man bara behöver göra lite filters och alias i pt/hm/h2n.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh, så det här med en actionfylld september har ju inte gått som planerat.... Skulle säga att actionen är nötlåg atm, delvis verkar många av fiskarna vara upptagna med turneringar. Sen är problemet också att alla regs hökar vid datorn dygnet runt pga sina dag 2s och what not. Så majoriteten av dagarna har sett ut som så att jag sätter mig och spelar 3handat hela dagen utan att några games kickar igång eller att jag får fylla ut med 500z-bord i ohälsosamma mängder för att det är brist på annat.  I båda scenariona så tröttas jag ut något otroligt mentalt, sen i kombination med att jag inte har sprungit så bra den här månaden så är det generellt rätt omotiverande att grinda atm.

Då det är allmänt känt via 2+2 att stora fiskar får jätterakeback i form av gratisbiljetter till 25k gtd 6max hyper sngs under bordet så är jag rätt övertygade om att de får biljetter till turrar eller något i den stilen också. Eller om de har någon challenge där de motiveras att trycka volym. För så här dålig action kan jag inte minnas att det har varit på år verkligen, sen att det sträcker sig över alla nivåer är helt sanslöst. 500z som generellt brukar vara rätt bra har varit riktigt dåligt majoriteten av tiden imo.

Kanske kommer få grinda turrar resten av månaden för strategin ovan är inte mycket att hänga i granen..

  • Sad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skummat igenom då jag inte orkat läsa allt men det faktum att Cate Hall anser att hon bara kan sluta spela och inte vara skyldig MU tycker jag är totalt fel. I det fallet får den stakade jättemycket motiv till att bara degena och ta så stora risker som möjligt inom ramen av överenskommelserna när summan börjar bli större och låtsas som att MU inte existerar eftersom hon bara kan sluta spela poker. 

Folk som är stakade / söker stake har ofta inte en aning om hur stor finansiell risk det är att staka / coacha folk. När man tar 100% av downsiden men långt ifrån hela uppsidan krävs det en väldigt hög strike rate och i en industri där varians är en stor faktor och den dessutom är full utav scammers och tjuvar är det inte helt lätt. 

Jag suckar ibland när folk försöker förhandla på dealsen vi ger (som är de överlägset mest generösa både i form av % och tid som finns i dagsläget + ett väldigt exemplariskt track record och fläckfritt rykte). Det är väldigt lätt för folk i en sådan position att bara räkna upp upsides och helt glömma bort riskerna. 

Sen verkar vem nu än Chad är inte skött det hela nära rimligt heller. När han går med på att låta två opartiska parter bedöma och sen ignorerar det har jag svårt att se hur han någonsin ska kunna bli betald. Efter det tycker jag Cate Hall har rätt att sluta och han förtjänar bli av med pengarna. 

Med det sagt så tror jag Cate gör Chad en tjänst så han slipper dumpa mer pengar på någon som uppenbarligen inte är en vinnande spelare och sannolikt bara blev stakad till en första början för att hon var en kvinnlig profil inom poker. 

Jag försöker alltid att ha förståelse för båda parter i situationer som detta men tycker bara det framstår som att Kate Hall tycker hon står över vilket avtal de är nu det har och kan göra som hon vill (haft med ett par sådana stakes att göra själv och det finns ingenting mer tiltande och respektlöst), och att Chad är dum i huvudet som går med på opartisk arbitrering då han uppenbarligen har rätt. 

Redigerad av GTOBåten
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger FRAEEN :

Ni som ändå har ett stall; tankar om situationen mellan Cate Hall och Chad Power? Förstår om ni kanske inte vill prata om detta in public, men har ni haft någon liknande situation? 

För er som inte läst: https://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/cate-hall-staking-dispute-1723225/

Båda är två dårar, Chad borde inte stejka folk och Cate borde inte få en stejk av någon.  Det är lite komiskt när bägge parter agerar så efterblivet, oftast i stejking-dispyter så är det åtminstone en av dem som har goda intentioner. Seriöst så är bägge sidor pest eller kolera. 

Om jag skulle vara tvungen att säga att den ena är mer efterbliven än den andra så skulle jag nog säga Chad är mest sprängd.  Enligt egen utsago ska han ju ha stejkat i flera år, så då borde man kunna förvänta sig att han ska sköta situation bättre än 0/10...

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-09-25 kl 12:55, säger StoffeRemy :

Gtobåten

Tyckte du om Island resan?

Supervackert och extremt avslappnande ställe att resa runt på.

Om man väljer att bo på hotell och äta all mat ute är det dock det överlägset dyraste landet jag besökt. Tror man kunnat ta en familj till Karribien i två veckor för samma summa som jag och frugan spenderade under samma tid på Island. Inkluderar dock en fortkörningsböter på 8-9k. 

All in all jättebra, supertrevligt folk också. Får intrycket av att Sverige har en del de skulle kunna ta efter Island! 

Tillbaka i Santiago nu och på hårdgrinden igen. Dubbla winraten i denna tidszon verkar det som. Mycket mer PLO-action på sistone så lagt lite mer energi på att damma av mitt game.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger GTOBåten :

Supervackert och extremt avslappnande ställe att resa runt på.

Om man väljer att bo på hotell och äta all mat ute är det dock det överlägset dyraste landet jag besökt. Tror man kunnat ta en familj till Karribien i två veckor för samma summa som jag och frugan spenderade under samma tid på Island. Inkluderar dock en fortkörningsböter på 8-9k. 

All in all jättebra, supertrevligt folk också. Får intrycket av att Sverige har en del de skulle kunna ta efter Island! 

Tillbaka i Santiago nu och på hårdgrinden igen. Dubbla winraten i denna tidszon verkar det som. Mycket mer PLO-action på sistone så lagt lite mer energi på att damma av mitt game.

Mm visualiserar verkligen hur avslappnande det är när du kör i 180km/h på minimala landsvägar!

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger brusig1 :

Mm visualiserar verkligen hur avslappnande det är när du kör i 180km/h på minimala landsvägar!

180 är nog snällt sagt?

Jag hade 140 på 90väg och det kostade typ 5k. Fick dock en polis som bott i Sverige så tror jag fick lite rabatt tbh.

Atmosfären bland folk i städerna på Island är guld imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

10 minuter sedan, säger StoffeRemy :

180 är nog snällt sagt?

Jag hade 140 på 90väg och det kostade typ 5k. Fick dock en polis som bott i Sverige så tror jag fick lite rabatt tbh.

Atmosfären bland folk i städerna på Island är guld imo.

Inte ens så fort. Utlänningar får 25% rabatt eftersom de tvingas betala direkt.

Ja, känns som ett väldigt välutbildat och rimligt folk och det märks att saker och ting sköts mer rationellt än i Sverige. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör inte för fort i Finland bara. 

Citat

Det är nämligen extremt dyrt för höginkomsttagare att köra för fort i Finland. Tjänstemännen räknade ut den inkomstrelaterade boten för affärsmannen Reima Kuisla till 54 000 euro vilket i svenska kronor blir ganska nära en halv miljon. Hade han bara kört något långsammare, under 100 km/t, hade böterna i stället räknats i några hundra euro. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ni ändå frågade om min och båtens insikt i Cate-dilemmat så tänkte jag passa på att länka en väldigt fin post jungleman skrev. Håller med om allt han skriver och det är inte så förvånande att han delar ungefär exakt samma approach som jag och båten gör.

https://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=54327093&postcount=746

Redigerad av brusig1
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är möjligt att jag har missat detta, men finns det inga memes som driver med digital nomads? Det är definitivt en grupp som förtjänas att göra narr av. 

Edit: rimlig spelabstinens, drömde att det var 57 entries i hu zoom poolen på 5k och det var så jävla mkt runkregs inkl folk som inte ens kan spela NL. 

Redigerad av brusig1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud asså, kollar rapporteringen från en live 25k som går i UK nu, bägge spelare är highstakes mtt-regs.  Fabrizio har ju legat top 10 väldigt länge på p5 och gör nog fortfarande misstänker jag även om det inte är något som intresserar mig. En bild säger mer än tusen ord eller vad man brukar säga #donkforlife

image.thumb.png.88af5d4fc6a06116d7ecf2d359284e92.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger killerwolf2 :

jag wtf-ade nog 5 ggr i den hh´n.

jesus.

Hade jättegärna hört alla 3 spelares tankeprocess genom varje beslut... 

Detta är ett gott exempel också varför man ska undvika att köpa action i större mtts i spelare man inte har järnkoll på. Orimligt hur tiltad och dålig fokus man måste ha vid bordet, samt vara extremt dålig för att kunna vara kapabel att clowna runt sådär. Liksom alla 2/4kr-grindersen som skriver här på pf lär ju tom skratta åt spelarnas spel.. Då är det ändå jävla 25k pund buyin och alla är högvolym regs både online/live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...