Gå till innehåll
GTOBåten

KrillBåten

Recommended Posts

Är rätt vanligt bli ombedd att spela in videos by association. Tex. Transfers mellan konton gjorda före swe legislation, så om dina hästar blev ombedda skicka in videos så var det att vänta imo att dom skulle fråga dig också. 

är iaf brag rights som du sa innan att ens hästar måste spela in videos 

👌🏻

Redigerad av killerwolf2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har någon av er någon erfarenhet av Sushi Sho i Stockholm? Fick ett besök där i present av flickvännen och ska snart dit. Är totalt grön gällande allt som har med fine dining och sushi att göra, så har ingen aning vad jag ska förvänta mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, säger Tiburtius :

Har någon av er någon erfarenhet av Sushi Sho i Stockholm? Fick ett besök där i present av flickvännen och ska snart dit. Är totalt grön gällande allt som har med fine dining och sushi att göra, så har ingen aning vad jag ska förvänta mig.

Jag var där för 2-3 år sedan, men Brusig var där igår så han vet nog bättre än mig hur det ligger till nu :D

Jag tyckte det var jättebra. Då det är Omakase-servering så sitter man vid bardisken och kocken serverar varje bit var för sig. Han som lagade åt mig och frugan var trevlig så satt mest och småpratade om rätterna och mer allmänt om vad som går in i att göra bra sushi. Det var verkligen inte någon spänd fine dining-miljö som normalt förknippas med många andra michelin-krogar. Man brukar uppmuntras äta med händerna och jag har aldrig varit på något sushi-ställe som upplevts pretentiöst så det är definitivt en typ av miljö jag föredrar. 

Då jag var där fick man alternativet att lägga Toro (fetaste biten av tonfisken) i olika former i slutet för en extra slant. Jag tog en av varje, Nigiri, Sashimi och en tartar, där tartaren med kaviar var den bästa. Det var första gången jag åt Toro och jag tycker det är den bästa biten sushi som finns, så jag rekommenderar att inte snåla in på det om de fortfarande serverar på samma sätt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om allt båten sa, tycker deras sakeparning var exeptionellt bra och upplevelsen var kanon. 

Vi hade inte möjligheten att äta toro dock. Vi fick varken toro, chutoro, wagyu eller lax vilket alla är måsten i princip för mig när jag äter sushi. Med det sagt så tycker jag de var jäkligt duktiga och jag åt massor med bitar som var exceptionellt goda. 

Minako är betydligt mycket mer prisvärt, men inte lika trevlig upplevelse. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu varit där, och blev definitivt inte besviken. Jag och sambon fick sitta på deras lilla balkongplats, vilket kändes jätteskönt att komma bort litegrann från alla andra.

Allting var fantastiskt gott, men blev lite besviken på själva sushin. Tyckte de använde på tok för mycket ris och riset var väldigt surt vilket gjorde att det tog över fisksmaken. Vilket var synd då de använde helt fantastiska råvaror. (Kanske ska vara så? ¯\_(ツ)_/¯)

Tog också sakeparningen, och det var riktigt bra trots att det var första gången jag drack sake någonsin. De hade dessvärre inte någon toro, vilket jag var tvungen att efterfråga i och med era kommentarer. Istället hade de någon handroll med king crab som tillägg, vilket var helt fantastisk.

Overall, allt utom själva sushin får 10/10 av mig, samt att det blev varmt som sjutton i den där lilla lokalen. Mycket imponerad av servicen, som verkligen tog sig tid till att förklara allting för den sushi-novis som jag är. Tyckte för övrigt att prislappen på cirkus 3000 för både mig och tjejen för allt det man fick var väldigt prisvärt.

Tack för tipset på Minako för övrigt! Det får bli nästa restaurangtripp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med dig om att det var för mycket ris och förvånansvärt äckligt ris med. 

Min envishet om att sushi är den godaste och trevligaste maten att äta gör mig glad när någon som är grön inom både sushi och fine dining kommer in och ger sånna reviews. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg